Skocz do zawartości
jozef76

Wymiana osłony gumowej przegubu napedowego (półosi)

Rekomendowane odpowiedzi

Przy okazji sprawdzania stanu klocków hamulcowych po zdjęciu koła zauważyłem że osłona gumowa na półosi jest zerwana w miejscu mocowania ta od strony skrzyni biegów !

Czy można z tym jeździć bo dopiero w marcu wybierałem sie do mechanika na wymiane oleju czy taką pękniętą oslone trzeba natychmiast wymienić jak radzicie?

Gdybym nie ściągał koła żęby sprawdzić klocki to bym nie zauważył tej zerwanej osłony ale ściągnołem więc wiem że jest zerwana i ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lepiej wymienic , jeżdzenie z tą rozerwaną osłoną doprowadzi do rozwalenia przegubu , który tani nie jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś ma nr tej osłony lub jak ona sie dokładnie nazywa jak bede pytał w sklepie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

osłona przegubu wewnetrznego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
osłona przegubu wewnetrznego

jeżeli ta od koła to raczej zewnętrznego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeżeli ta od koła to raczej zewnętrznego...

 

W pierwszym poscie wyraznie jest napisane ze chodzi o ta od strony skrzyni...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje niedoczytanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szukam takiej osłony przegubu na allegro i nie moge znaleźć może ktoś ma namiary gdzie ja kupię

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osłony przegubu:

 

automat:

- od skrzyni - 1k0 498 201 C lub D

- od koła - 1k0 498 203 _ lub A

 

manualna:

- od skrzyni - 1k0 498 201 _ lub A

- od koła - 1k0 498 203 _ lub A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie planujesz wymieniać samodzielnie to nie kupuj tej osłony. Podjedź do serwisu i zleć usługę. Albo jedź do tego mechanika niech sam kupi część. Koszt całości z robocizną nie powinien przekroczyć 200 złotych. Ale zrób to jak najszybciej, szczególnie przy takich warunkach jakie teraz panują.

A jaka chcesz kupić to zagadaj z userem http://forum.vw-passat.pl/members/41148-icegoranet on ma dobre ceny i zawsze to ktoś z forum :). Ewentualnie poszukaj w dziale ogłoszenia komercyjne.

Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis zakupiłem w/w osłonę przegubu w serwisie vw razem z klockami hamulcowymi i jutro jestem umówiony na wymianę

Za wymianę klocków przód i tej osłony (wewnętrzna więc trzeba półoś ściągac) mam zapłacić 150 zł za robociznę ! pytałem w 2 warsztatach i taka sama cena za usługe więc pewno tyle kosztuje wszędzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak mi poszła osłona (wewnętrzna (od skrzyni, od prawego koła/pasażer), to od razu wymieniłem wewnętrzną i zewnętrzną na tej półosi. Wiadomo, że guma kruszeje, a jak już ściągają, to za jednym razem mogą założyć obie osłony. Poco płacić 2 razy za robociznę... Te osłony w ASO mają cały czas na stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a do tej zewnetrznej oslony jest lepszy dostęp czy też trzeba półos sciągać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi mechanik w ASO mówił to też trzeba ściągać - wolałem przyoszczędzić na robociźnie i mieć spokojną głowę, że mi przegub się rozwali bo poskąpiłem paru zł na kawałek gumy ;) - stare osłony mam jeszcze na wewnętrznym i zewnętrznym przegubie od strony kierowcy, ale tu jak narazie jest ok - są całe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu. Dzisiaj u mechanika zmieniałem osłonę przegubu zewnętrznego i po wyjęciu całej półosi nie można było za cholerę zbić tego przegubu. Mechanik stwierdził, że w takim razie zdemontuje przegub wewnętrzny i tym sposobem wymieni ta gumę. Jakież było nasze zdziwienie jak po sciągnięciu osłony tego przegubu zamiast spodziewanego smaru wylał się olej i to w dość dużej ilości. Moje pytanie brzmi: czy normalnym jest, że ten przegub jest wypełniony olejem a nie smarem? Wszędzie patrząc na zestawy naprawcze tego przegubu w składzie oprócz gumy i spinek występuje smar. Złożylismy całość nalewając przypadkowy olej i to mi nie daje spokoju, czy olej musi być jakiś specjalny, poza tym czy to sie nie rozszczelni i w efekcie przegub będzie suchy i po jakimś czasie padnie? Przegub raczej oryginalny,ale do końca pewności nie mam, w historii serwisowej auta jest coś wspomniane na temat wymiany przegubów tylko nie wiem których. Wymiana była robiona w Niemcowni więc raczej jakiegoś szajsu nie włożyli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli pytasz o przegub w b5 to jak kupilem zestaw naprawczy to byla guma tzn oslona i tubka smaru oleju u mnie nie bylo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jezeli pytasz o przegub w b5 to jak kupilem zestaw naprawczy to byla guma tzn oslona i tubka smaru oleju u mnie nie bylo

Ale który kupiłeś-zewnętrzny, czy wewnętrzny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności