damian406 Zgłoś #1 Napisano 7 Stycznia 2013 Witam, posiadam passata b6 2007 rok, silnik 2,0 TDI BMR 170 KM, może ktoś dać linka gdzie szukać rozrusznika w tym samochodzie ?? Będzie problem z jego wyjęciem ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoo Zgłoś #2 Napisano 7 Stycznia 2013 Kolego mam taki sam silnik rozrusznik jest z prawej strony jak staniesz z przodu auta. Wyjmowałem sam i robiłem to pierwszy raz także nie jest tak źle. Napewno musisz osłone spod silnika odkręcić lub chociaż ją poluzować z przodu i po bokach aby odkręcić od spodu śrube od rozrusznika. W manualu trzeba też zdemonotwać obudowe filtra z dolotem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian406 Zgłoś #3 Napisano 7 Stycznia 2013 OK, dzięki wielkie. Jutro będę go próbował wyciągnąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert.gda Zgłoś #4 Napisano 30 Marca 2013 Czy ktoś wie jak to jest z tymi rozrusznikami bo mam okazje kupić od passat b7 też DSG tylko ma trochę więcej mocy bo 2,2 kw 02E 911 023 Q czy będzie pasować do mojego. Wydaje mi się że one się zbytnio nie różnią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas Zgłoś #5 Napisano 30 Marca 2013 (edytowane) Ja też właśnie rozglądam się za rozrusznikiem i z zastanawiałem się nad tym z b7 ale z tego co zaobserwowałem to ma on 13 zębów a b6 ma 10 i wydaje mi się że może nie zaskakiwać na koło dwumasowe bo jeżeli ma 13 zębów to na pewno będzie większe.Jak wymienisz ten rozrusznik to daj znać czy problem z odpalaniem ustąpił. Edytowane 30 Marca 2013 przez tomas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #6 Napisano 30 Marca 2013 Nowy rozrusznik do BMR ma 11 zębów, w stosunku do takiego który był montowany w BMR w 2007 roku. Czy z B7 będzie pasował nie wiem, ale ten nowy 11 zębowy pasuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skindred Zgłoś #7 Napisano 30 Czerwca 2013 Mnie natomiast dzisiaj taka oto przygoda spotkała: Z parkingu przed dom. Potem torby do bagażnika i w drogę, wszyscy siedzą wygodnie, zapłon, rozruch i... zero reakcji Wszyscy z samochodu z powrotem do domu i zaczyna się*grzebanie. (dobrze, że pod domem a nie pod mc'donaldem na środku trasy!) Sprawdzam masę, elektrykę, wszystko ok. Kieruję się w stronę rozrusznika. Podnoszę cały osprzęt dolotu powietrza, moim oczom ukazuje się rozrusznik... leżący sobie na kablach. Prąd dochodzi do kabli rozrusznika. Sam rozrusznik z pękniętą głowicą przy dolnym śrubunku. Zdjęty, sprawdzony od razu na aku czy działa. Oczywiście nie działa. Ale dlaczego urwała się część odlewu???? czy głowica była przykręcona krzywo? czy się odkręciła na dziurach jakoś, a potem luz i ruch ułamał "ucho"? coś nie tak z pierścieniem oporowym bendiksa? zużyte zęby koła wieńcowego i zębnika? a może krzywy wirnik??? Tyle się*dowiedziałem w sobotnie popołudnie o możiwych przyczynach. Ale teraz uwaga, co robić??? Całość jest w niezłym stanie w porównaniu do używek na allegro, więc czy regenerować go samemu? można dokupić samą głowicę??? szczotki są do wymiany - da się*zrobić. A może wysłać do regeneracji? może więcej (patrz powyżej) będzie do zrobienia?? w końcu ułamał się uchwyt na którym był zamontowany, a to raczej niecodzienny przypadek? Kupić nowy i spokój, ale jak przyczyna pęknięcia jest gdzie indziej, nie w samym rozruszniku to zakup nowego jest niemądrym rozwiązaniem, niepotrzebne ryzyko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas Zgłoś #8 Napisano 1 Lipca 2013 Kolego z twojego opisu wynika że rozrusznik był przykręcony tylko na jednej śrubie i dlatego ułamało jedno ucho. Jeżeli był by przykręcony na dwie śruby to na pewno by go nie ułamało i nie leżał by sobie na kablach tak jak napisałeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skindred Zgłoś #9 Napisano 1 Lipca 2013 (edytowane) idąc dalej tym tropem, być może właśnie jedna śruba odkręciła się przez wibracje albo była słabo dokręcona lub z powodów bliżej mi nieznanych i rozrusznik faktycznie trzymał się na jednej śrubie. Aż się urwał. Jedna ze śrub, ta górna leżała właśnie na osłonie silnika. A ponieważ jest to w sumie ciężkie ustrojstwo i podczas rozruchu też swoją moc ma to na jednej śrubie długo nie mógł pożyć. Tylko dlaczego w tej samej chwili skończyły się szczotki? zdawało mi się że to nie jest jakaś gwałtowna sprawa. A tu wygląda jakby skończy się szczotki i odpadł od bloku silnika. Dziś kupiłem nowy rozrusznik Boscha, bo nie mam czasu czekać na regenerację zepsutego. Zamówię też do zepsutego nowe szczotki oraz głowicę i zobaczymy. Nie będzie pewnie problemów ze sprzedażą jednego z nich. Dzięki za wszystkie maile na priva. Edytowane 1 Lipca 2013 przez skindred Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilczek__85 Zgłoś #10 Napisano 27 Kwietnia 2014 (edytowane) Część, Jesteście w stanie podać mi nr nowszego rozrusznika do silnika bmr. Gdyż podejrzewam, że mój sie właśnie kończy. Objawy: Czy zimny czy ciepły w zależności jak sie ułoży rozrusznik to zapala od strzała, lub trzeba kręcić chwilę. Zdarza sie nawet taka sytuacja, że zanim zakreci to all gaśnie. Dodam że akumulator jest ok sprawdzany miernikiem. Wtryski wymienione w zeszłym r Edytowane 27 Kwietnia 2014 przez wilczek__85 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ace Zgłoś #11 Napisano 17 Listopada 2015 Witam Panowie. Trochę odkopie, ale mam pytanie do was, zadaje je tutaj bo innego tematu nie mogłem znaleź, a nowym nie chciałem zaśmiecać. Więc tak u mojego taty w jego B6 jest problem z rozrusznikiem, podczas odpalania co jakiś czas ten nie kręci jakby niebyło akumulatora, a za chwilę kręci normalnie. Tata sprawdzał sobie już o co chodzi i mówił że wie co i jak, ale prosił mnie o znalezienie jakiegoś zestawu naprawczego do rozrusznika bądz jakiś zakład w okolicach Jaworzna lub na Śląsku gdzie wykonują taką regeneracje. I tutaj finałowe pytanie, opłaca się robić to samemu kupując jakiś zestaw (o ile takie są) czy lepiej od razu zawieźć do kogoś? Jak coś to mógłby polecić ktoś jakiś zestaw naprawczy który się sprawdzi, lub poda adres zakładu? Będę bardzo wdzięczny Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #12 Napisano 17 Listopada 2015 Witam Panowie. Trochę odkopie, ale mam pytanie do was, zadaje je tutaj bo innego tematu nie mogłem znaleź, a nowym nie chciałem zaśmiecać. Więc tak u mojego taty w jego B6 jest problem z rozrusznikiem, podczas odpalania co jakiś czas ten nie kręci jakby niebyło akumulatora, a za chwilę kręci normalnie. Tata sprawdzał sobie już o co chodzi i mówił że wie co i jak, ale prosił mnie o znalezienie jakiegoś zestawu naprawczego do rozrusznika bądz jakiś zakład w okolicach Jaworzna lub na Śląsku gdzie wykonują taką regeneracje. I tutaj finałowe pytanie, opłaca się robić to samemu kupując jakiś zestaw (o ile takie są) czy lepiej od razu zawieźć do kogoś? Jak coś to mógłby polecić ktoś jakiś zestaw naprawczy który się sprawdzi, lub poda adres zakładu? Będę bardzo wdzięczny Pozdrawiam Polecam najpierw rozkręcić rozrusznik i sprawdzić co jest do wymiany. Obstawiam łożyska igiełkowe, szczotki. W każdym motoryzacyjnym dokupisz zestaw naprawczy do każdego rozrusznika. Sam też jesteś w stanie to zrobić jeśli masz narzędzia i odrobinę umiejętności maturalnych. W warsztacie za reg. rozrusznika zapłacisz około 350zł a za cześci zaplacisz około 200zł. Więc wybór należy do Ciebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ace Zgłoś #13 Napisano 17 Listopada 2015 Dziękuje za odpowiedź :ok robota samemu to żaden problem dlatego właśnie o zestaw naprawczy pytam w takim razie przekaże tacie co i jak jeszcze raz dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedal Zgłoś #14 Napisano 17 Listopada 2015 Pytanie czy warto się bawić w regenerację? Ja kupiłem z "udokumentowanym" przebiegiem 3000 km za 150 zł. Stan techniczny i wizualny jak nowy. ps. Tylko uważajcie bo modeli jest kilka, różnią się ilością zębów i DŁUGOŚCIĄ czpienia. Ja kupiłem katalogowy zamiennik od CC z DSG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #15 Napisano 18 Listopada 2015 Zapomniałem dodać, że w rozrusznik jest przekładnia planetarna, którą trzeba dobrze wyczyścić a następnie nasmarować. To tak dla przypomnienia. Rozruszniki jakie występują to magneti mareli, bosch i valeo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach