Skocz do zawartości
Gość Jurgiełajtis

Przepływomierz? VAG milczy, a jednak coś z nim nie tak

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Jurgiełajtis

Passat 95 silnik 2E 2l 115 KM. Problem pojawił się nagle, jak pokonałem 150 km jadąc na benzynie. Silnik stracił moc, z trudnością wchodził na obroty. nawet przy jeździe na obrotach wyższych miał objawy jakby brakowało mu paliwa. Przy przełączeniu na gaz (sekwencja założona pół roku temu) silnik zachowywał się zupełnie normalnie. Ustabilizowane obroty i wszystko ok. Kupiłem nową sondę tlenową i wtedy zaczęły się chece. silnik na benzynie zupełnie stracił moc i nie mogłem ruszyć z miejsca. Po przełączeniu na gaz prawie dobrze. Tzn, że przy włączonej klimie spadały mu za nisko obroty. Przeczytałem wiele postów. Diagnozowałem VAGiem, który nie podawał innego błędu jak Sonda Lambda regulation. pół roku jeździłem z zupełnie niedziałającą sondą i było ok. a teraz mam nową i problem się bardzo pogłębił. nie wiem czemu wskazanie sondy przy pracy na benzynie wacha się w przedziale 0,20 - 0,30 V. na gazie sonda działa już w całym zakresie, ale wykres pracy sondy jest nieprawidłowy. odłączyłem więc przepływomierz i nastąpiła ogromna zmiana na dobre. ale silnik na benzynie nie osiąga wystarczającej mocy. plusem są stabilne obroty. ciekawostką jest to, że sonda przy zasilaniu benzyną działa w szerszym zakresie ale niemrawo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw odłącz klemę na 15 minut.Jeśli to nie pomoże to może masz fałszywe powietrze w silniku lub za niskie ciśnienie tłoczenia pompy paliwa,bo to właśnie pokazuje sonda.ile przewodów ma sonda w Twoim silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jurgiełajtis, jaka sonda ? firma ?

czesto sie zdarza kupujac nieoryginalna sonde, ze nowa bywa juz uszkodzona, albo zle dzialajaca.

 

LPG nie czyta przeplywki ani sondy, czyli teoretycznie mozesz miec uszkodzone jedno i drugie i na LPG bedzie auto smigac.

jezdzilem kiedys z wypieta sonda i uszkodzona przeplywka. na benzynie nie dalo sie jechac, a na LPG jezdzilo sie wyjatkowo lagodnie i wygodnie :D

 

a zeby zresetowac kompa nie trzeba odlaczac klem na 15 minut.

wystarczy odlaczyc klemy, przekrecic kluczyk w stacyjce i wcisnac hamulec.

czyli trzeba wszystkie prady jakie sa w samochodzie "wyzerowac", czyli wlaczyc odbiorniki :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jurgiełajtis

bardzo dziękuję za podpowiedź. Sondę kupiłem na Allegro. Wymieniał mi znajomy mechanik. Sonda jest oznaczona jako Bosch ale na pewno nie jest, bo za 71 zł nie da się kupić orginału.

Zdjęcie klem na 15 minut, zdjęcie i zwarcie lub zdjęcie kości z czujnika temperatury nic nie skutkowało. Zastosuję jeszcze chwyt ze stacyjką i hamulcem.

Wczoraj rozebrałem przepływomierz i wyczyściłem go dokładnie. druciki miał zabrudzone. Niestety czyszczenie nie poskutkowało i objawy pozostały.

Ciekawe jest to co mówisz o zachowaniu się sondy przy niewydajnej pompie paliwa. Umówię się z kimś, kto będzie mógł mi to sprawdzić. Prawdopodobnie będę musiał szukać w sąsiednim mieście. Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zanim wybebeszysz pompe paliwa, zacznij od filtra :) Jest przy prawym tylnym wachaczu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jurgiełajtis

Dzięki za podpowiedź, ale wszystkie filtry są zmienione, łącznie z paliwowym. Lewe,l czy dzikie powietrze silnika dokładnie sprawdziłem ( korek, przewody podciśnienia, odma). Rozmawiałem z diagnostą Boscha i twierdzi, że na 99 procent przyczyną jest uszkodzony przepływomierz. Fałszuje parametry, co skutkuje błędem podanym przez VAG "regulacja sondy". Diagnosta twierdzi, że ten właśnie błąd pojawia się przy źle działającym przepływomierzu. W poniedziałek jestem umówiony na pomiar i odczyt wartości z przepływomierza. Jeśli będą prawidłowe, to sprawdzimy ciśnienie benzyny na listwie wtryskiwaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fałszuje parametry, co skutkuje błędem podanym przez VAG "regulacja sondy"

zgadza sie, bledy sondy i przeplywki sa ze soba powiazane.

ja juz wymienialem przeplywomierz, bo niby nie byl uszkodzony i dobrze niby dzialal, a jednak :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mam pytanie jak zmierzyc napiecie na przeplywomierzu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz IAT

Sprawdzenia rezystancji dokonujemy pomiędzy pinami 1 i 4 przepływomierza prawidłowe wskazania obrazuje tabelka:

 

 

Temperatura w oC Oporność w granicach Jednostka

0 · 5000 – 6500 · Ohm

10 · 3250 – 4500 · Ohm

20 · 2200 – 3000 · Ohm

30 · 1500 – 2000 · Ohm

40 · 1000 – 1400 · Ohm

50 · 725 – 925 · Ohm

60 · 535 – 675 · Ohm

70 · 400 – 500 · Ohm

80 · 275 - 375 · Ohm

Warunki sprawdzania:

* zapłon wyłączony

* odpięta wtyczka od przepływomierza

* odłączony przewód łączący przepływomierz z kolektorem ssącym

* sprawdzamy temperaturę otoczenia ( wskazane sprawdzenie we wszystkich zakresach temperatur)

* sprawdzamy rezystancję pomiędzy pinami 1 i 4 przepływomierza ( wartości prawidłowe w tabelce powyżej )

 

Sprawdzenie napięcia we wtyczce odpiętej od przepływomierza

· pin 1 i 4 we wtyczce – wskazanie 5V w przybliżeniu ( zbliżone )

Warunki sprawdzania

· zapłon wyłączony

· odpinamy wtyczkę

· włączamy zapłon

· sprawdzamy wartość napięcia we wtyczce – wskazanie 5V ( zbliżone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Mam podobny problem co autor tematu. Po odłączeniu przepływomierza autko śmiga aż miło a jak go z powrotem podłącze to zaczyna szarpać i się dusić na każdym biegu po wciśnięciu gazu. Dodam że VAG milczy ( pokazuje tylko regulacja sondy lambda) ale sondę już zmieniłem. Dzisiaj jadę kupić i zamontować przepływkę, napiszę jaki będzie tego efekt po wymianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hello ponownie.

Po wymianie przepływomierza jest wszystko ok. Kupiłem oryginał (niby oryginał) za 400zł. Teraz jeszcze filterki do zmiany i można śmigać. Pozdrawiam wszystkich:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem te same problemy . ale szkoda wywalac tyle kasy na przepływomierz vw mozna go zastapic opla i pasuje. chodzi rowno tak jak na na przepływomierzu oryginalnym:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ja wymieniałem i wstawiłem jakiś wieśniacki zamiennik przepływomierza, to samochód jechał jak tico lub czinkłaczento :mlask:mlask. Zero mocy. Zamieniłem na taki sam przepływomierz o tym samym numerze i jest ok. Do tego filtry przewody + świece i jest malinka :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik na przepływomierzu od opla pracuje bez zarzutów . i moc jest . wszytko jak pracuje tak samo jak na oryginalnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc czekamy na...

Pochwal się więc manualem, niech reszta też skorzysta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jacek ....przesadziłeś.........totalny przerost treści- ;)-tego pdf-a..no a te cyferki w nim na końcu to jakis harcerski szyfr...klucz do enigmy...program do wycinarki numerycznej ;):??

A tak apropo... od fordów (bezklapowe) chodzą po 30 zł a wartości jakie wyzwalają to...

- na wolnych (ok. 1100 obr): 0,9V

- na wyższych (3000): 1,8V

Czyli w morde to samo co w paszczaku

Tylko czujnik temp. powietrza trzeba by ze stargo wydłubać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś to miał u nas na forum od niego mam kontakt obudowa z tdi już kupiona teraz rury złączki i zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności