Skocz do zawartości
momasz1

Wymiana termostatu 2.0 (2E) 1993

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo proszę o dokładny opis wymiany termostatu w silniku 2E, jaki tyermostat kupić , mój chuba padł bo temp na wskażniku cały czas 70st. gdzie jest umieszczony czy to nr 1 na załączniku

 

Mam jeszcze małe pytanie co to za plastik na środku silnika tam chyba jest czujnik temp. tam jest jakaś taka rurka idzie do pokrywy zaworów i nie wiem cze tam jest płyn chłodzący zaznaczyłen Nr 2 na załączniku

 

załącznikj http://www.motoallegro.pl/item214550498_silnik_vw_passat_b3_b_3_2_0_1992_r_2000_ccm.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj na temat termostatów http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/termostat-wahler-po-wymianie-95-97c-wymienic-go-vt9512.htm?highlight=wymiana+termostatu. Co do wymiany to sprawa prosta, znajdę czas wyślę na priw. A załączników nie widzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo bym był wdzięczny załączników nie mogę załączyc ale dołączyłem link z allegro chodzi mi o ta rurę z przodu iten plastik przy bloku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W czerwonych kółkach - odma (w niej nie ma płynu ;) )

 

W niebieskim kółku - trójnik z dwoma czujnikami od góry - tu jest płyn,

 

W żółtym kółku - tu mieszka termostat.

 

EDIT:

 

Się nakombinowałem, a fotki nie mogę wstawić :[

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda :zalamany: ale coś zaczynam łapać :znudzony: a w tym trójniku to ja mam jeden czujnik i zaślepke :znudzony: (to jest czujnik temp.?)

Ale dzięki !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, może być 1 czujnik 4-ro pinowy lub 2 czujniki 2 pinowe. Jakie rozwiązanie by nie było czujnik(i) są na potrzeby pracy silnika - ze wskaźnikami i wentylatorem chłodnicy nie mają nic wspólnego. Czujnik można wyjąć na zalanym układzie chłodzenia i praktycznie nic nie wycieknie - oczywiście gdy układ nie jest pod ciśnieniem.

 

Słynna odma zaczyna się na bloku silnika i biegnie do pokrywy zaworów do czarnej prostokątnej puszki po lewej stronie, a z niej do przewodu powietrza tuż przed przepustnicą. Jeśli z odmą wszystko OK (tj jest drożna i nie dziurawa) to po odkręceniu korka wlewu oleju praca silnika powinna się zmienić (dodatkowe "lewe" powietrze)

 

Co do samego termostatu to na forum temat był już wielokrotnie poruszany i tyleż samo razy wyczerpany, a wniosek jeden: termostat wheler (?) i sprawdzić go przed montażem. Podróby to strata czasu i pieniędzy.

 

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję załapałem :hurra::hurra::hurra::hurra:

masz punkt :ok::ok::ok:

 

A mam jeszcze małe pytanie jaką temp. powinien trzymać passat i jak szybko powinien się do niej nagrzać. :????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W poście który podał toldek1 znajdziesz obydwie odpowiedzi:

 

- temp. 90 osiągana po 3km jazdy (myslę, że po mieście...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności