Skocz do zawartości
olo-o3

Trzęsie przodem.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio zaczęło mi trząść przodem. Efekt jest jakby opona miała guza,ale wymieniłem na zimowe i nie ma poprawy. Felgi też zamieniłem miejscami. Wymieniłem tuleje wahacza. Żadnej poprawy. Powyżej 120km/h ustaje ale to normalne.Może ktoś miał takie przypadłości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też właśnie z tym walczę... :wmorde

Efekt jest jak przy nie wyważonych kołach, co oczywiście sprawdziłem.

Mocno tego nie czuć, ale jak już wiem, że jest to czuję.

Pasażer czuje jak przy 120 km/h chwyci kierownicę tylko 2 palcami.

Miałem nadzieję, że może to tylne tarcze zjechane na zero, ale wymiana nie pomogła.

Mój gumiarz (też ma B6) miał klienta z takimi objawami.

Objechał 3 gumiarzy, bo myślał, że maszyna nie działa jak powinna.

Ostatecznie mówił o gumach na wahaczach i od stabilizatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mielsmy cos takiego w vectrze C.Obiaw byl identyczny.Winna byla półoś dluższa,ktora byla podtrzymywana łapą z łożyskiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem coś takiego problem był w tylnych kołach miałem wodę w tylnej oponie.Nie wiem skąd ale taki był efekt. Założyłem zimówki i problem z głowy.Pozdrawiam Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie objaw jest następujący. przy przyspieszaniu nic sie nie dzieje, natomiast przy ok 70-80km/h przy delikatnym hamowaniu silnikiem (przy odpuszczaniu gazu ale nie do końca, delikatnie) samochód zaczyna bujać na boki. czasami przy hamowaniu z dużej prędkości też czuć takie trzęsienie. mam wymienione wszystkie tarcze i klocki na ATE dlatego nie wierzę że to przez ukł. hamulcowy ponieważ te trzęsienie występuje przy niektórych prędkościach. opony wywarzane efekt i na letnich i na zimowych. zastanawiałem się nad łapą silnika tą tylną bo widziałem że gumy w niej są już trochę sparciałe i nadpęknięte. ale z drugiej strony wtedy autko bujało by przód-tyl a nie na boki... nie mam pomysłu, a co wy na to??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez ten problem. Opony zimowki dobrze wywazone. Najbardziej trzesie przy jezdzie 40-50 km/h z czestotlowoscia obracania sie kol. Przy szybkich tourach tego sie tak nie czuje aczkolwiek jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam tak samo..wymieniłem przegub zewnętrzny z lewej strony i troszke mniej trzęsie teraz hmm i myśle czy jak wymienie i z prawej to ustanie? nie mam pojęcia. U mnie najbardziej trzęsie w zakresie ok 50 km/h najbardziej przy lekkim hamowaniu silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku podejrzewam że to jakaś opona rozrabia. Nie wyobrażam sobie że to może być przegub. To auto ma mały przebieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn wymienionych objawów może być wiele. Skoro samo wyważenie jest prawidłowe to pozostają jeszcze inne możliwe przyczyny opisywanej usterki. Mianowicie same koła są źle dokręcone tzn. Nie wszystkie śruby do końca są dociągnięte. Koło było za mocno dokręcone jedną śrubą i felga jest lekko pod ukosem. Luzy w drążku, drążkach kierowniczych. Lub winę może ponosić półoś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na letnich oponach tego nie miałem. Może zbieg okoliczności i okaże się że przy kolejnej zmianie opon będzie to samo. Najpierw jednak zobaczę co powiedzą w aso.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na letnich oponach tego nie miałem. Może zbieg okoliczności i okaże się że przy kolejnej zmianie opon będzie to samo. Najpierw jednak zobaczę co powiedzą w aso.

No tak w wielu ASO są mózgi, które mogą wymienić cały przód bez Twojej wiedzy. Za który później zapłacisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez mojej wiedzy nie wymienia nic, co najwyzej kaza sobie zaplacic za rzekome szukanie usterki:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem podobne objawy - u mnie rozpadł się przegub wewnętrzny (skrzynia automat), po wymianie ustało trzęsienie ale przyznam że było już nieznośne i momentami nie można było jechać. Jeśli dobrze pamiętam mój zaufany mechanik mówił że przegub wewnętrzny (tripoidalny) latał góra dół gdyż rozpadł się ten przegub.

 

Generalnie to muszę przyznać że mam częste problemy z osłonami przegubów zewnętrznych - ostatnio sprawdziłem że wymieniam je 2 x w roku czyli co około 20tyś km. Ciągle te same uszkodzenia - przecięcia osłon które anie nie są jeszcze sparciałe tylko mają takie charakterystyczne przecięcia. Nie mogę zlokalizować powodu. Może ktoś mi pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o przeguby wewnętrzne u mnie to są ok jeden wymieniony pół roku temu a drugi nie ma jeszcze luzu. wydaje mi się że przegub będzie bujał w momencie przyspieszania bo wtedy jest najbardziej obciążony. tak własnie mialem z poprzednim tym od strony skrzynie (dsg).

 

co do osłon przegubów jak kupowałem zamienniki innych firm to padały po niecałym roku. teraz mam z aso i trzymaja dłuzej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy udało się komuś uporać z tym denerwującym problemem???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie miałem pisać o półośce, ale mnie Piotrek ubiegł ;)

U mnie też było podobne bicie jak opisywane w wątku. Auto poszło na podnośnik, wiszące koła zostały rozpędzone silnikiem do różnych prędkości i okazało się, że mam "bijącą" prawą półoś. Była lekko wygięta. Prostowanie zrobiło swoje i udało się ją uratować. Teraz nic nie bije, nie buja ani nie trzęsie. Różnica znaczna :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie miałem pisać o półośce, ale mnie Piotrek ubiegł

 

gdyż jest

 

Najmądrzejszy w każdym temacie i w tym też.

 

U mnie problem był w przegubach wewnętrznych.

Podobno na podnośniku przegubów nie sprawdzi się.

Jak koła wiszą to przeguby nie pracują w tej pozycji co powinny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...gdyż jest.....

Tym razem mnie serdecznie rozbawiłeś :D

Napisz mi do kiedy będziesz mi te moje słowa wypominał, to sobie w kalendarzu odznaczę ;)

POZDRAWIAM i sorry za OT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności