Skocz do zawartości
Gość r.netis

Mój pierwszy Passat B3 / 91r. / 1,9D ... pomóżcie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość r.netis

Na początku się przywitam bo jestem tu nowy. Wiec BRY wszystkim.

 

Przeglądnąłem forum i nawet szukaja uzyłem jednak nie znalazłem odpowiedzi na dość nietypowy problem.

Stałem się posiadaczem Passata z 91 roku. Znalazłem kilka problemów jednak tylko 3 nie dają mi spokoju bo nic na ten temat nie wiem

 

tak wiec:

 

1. Światła w nocy świecą mi na 3 metry przed auto. Byłem na stacji diagnostycznej jednak "spec" nie potrafił ich ustawić. Z tego co sie dowiedziałem to prawdopodobnie auto miało wymieniany przód i jakiś mechanik źle założył całe klosze. Czy brak możliwości regulacji światłami moze być spowodowany własnie złym ich montażem ?? (z zewnątrz lampy wyglądają ok.) byc może to tylko lustra w środku ?? Ma ktoś jakieś pomysły jak to sprawdzić i ewentualnie wyeliminować ??

 

2. Wspomaganie (po regeneracji przez poprzedniego właściciela) działa jak w motorówce na wodzie - kreci się bardzo bardzo ale to na prawde bardzo lekko i kierownica nie ma żadnego oporu - w tym czasie koła kręcą się również i to w dodatku w odpowiednia stronę :D Czy może to być wina źle dobranej pompy wspomagania ?? Nie czuć żadnego oporu na kierownicy i sama nie wraca do swojego położenia :( Jeździ się normalnie jednak trzeba się do tego przyzwyczaić bo można zaliczyć drzewo lub drugie auto cmoknąc między lampy :D - jakieś sugestie ??

 

3. Gdy jade po nierównościach - naprzykład wyboje to czuję stukot na kierowniczy i dziwny odgłos. Dźwięk dochodzi tak jakby spod kolumny kierowniczej na wysokości schowka na bezpieczniki - no 10 cm wyżej - czy to np. jakieś łożysko jest wybite ? odkrecne ? lub może go nie ma ??

 

Poza tym wskazówka temperatury szaleje w zakresie 90 do 110 stopni - ale o tym czytałem - wiatraki działają i włączają się w miarę prawidłowo

 

Jak na razie nie znalazłem więcej problemów ... ale auto mam 2 tygodnie dopiero

 

Z góry dziękuję za wszelkiego rodzaju pomysły i sugestie

 

Pozdrawiam

Robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Sprawdź czy żarówki są odpowiednie i na swoich miejscach, kloszy chyba nie da się założyć na odwrót. Może to być widoczny ząb czasu, lub poprzedni właściciel używał mocniejszych żarówek i wypalił klosze.

2. Normalne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość r.netis

klosze wyglądają jak nóweczki - dziwi mnie tylko brak możlowości regulacji góra/dół oraz lewo/prawo - może jakaś śrubka ? Co do samego świecenia to jest bez zarzutu - poza tym ze musze jeden klpsz wyjąć bo "super, hiper, extra niby xeony" pękły mi zaraz po włożeniu więc będe musiał to wyczyścić ...

 

Przydałaby mi się jakaś instrukcja demontażu lamp oraz sprawdzenia co moze być zdechnięte ...

 

Ad. 2 ... Normalne jest że kierownica się sama kreci bardzo lekko ? Co na to badania techniczne ?

 

Pozdrawiam

Robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

REgulacja oczywiście jest, wkładasz rękę pod poprzeczkę na reflektorem i wymacujesz 2 pokrętła przypominające koła zębate, z tego co pamiętam trzeba je pociągnąć i wtedy daje się obracać. Pokrętła bliżej środka to regulacja pozioma, bliżej krawędzi samochodu - pionowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość r.netis

Jak napisałem "spec" na stacji diagnostycznej kręcił w lewo i w prawo i pomimo tego że te białe kółka zębate z końcówka na klucz 10 się obracały to nie powodowały zmian położenia wnętrza lampy - czyżby gwint spaprany ? Widzę że nie minie mnie wyciąganie obydwu lamp bo jazda w nocy to na prawde udręka.

 

A może by sobie od razu jakieś fajne nowe oczka sprawić ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyglądają jak nówki, bo może masz założone jakieś "wspaniałe" zamienniki, sprawdź nazwe firmy na kloszu, a co do regulacji, to czy to jest hella czy beznadziejny zamiennik to regulacje musi mieć, jeżeli nie masz regulacji elektrycznej to otwórz maske i na obudowie lampy powinieneś zauważyc takie zębate kółko/a tym ise właśnie reguluje strumień światła

 

co do nowych oczek to proponuje takie. Sam na nie zbieram juz dukaciki i niewiele brakuje, będzie kozak :cwaniak:

lampki B3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość r.netis

śliczne oczka ... ale szkoda że cena zabija :(

 

Na tygodniu rozbiore przód auta i sprawdze sobie co im dolega ...

 

PS. Jak będę miał go rozebranego to na zderzak wrzucę sobie światła obrysowe z przodu białe a z tyłu czerwone :) prawie jak nowe volvo ... Bo mi przypadły do gustu...

 

 

przy okazji chciałbym jeszcze zapytać czy ktoś ma moze schemat kierunków (kolory kabli kierunkowskazów) ?? Bo po podłączeniu alarmu jakoś dziwnie mi się zachowują ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad.1. Jeśli kręcenie tymi białymi kółkami nie pomaga to albo są od nich zerwane lub nizeałożone zaczepy. Musisz rozebrać lampy - kilka minut roboty. Wszystko widać jak na dłoni. Jeśli lustro czuć, że siedzi w zaczepach to będziesz musiał je zdjąć i przyjżec się dokładnie tym połączeniom między kólkami od regulacji a zaczepem do lustra.

 

Ad.2

2. Normalne

 

No nie wydaje mi się to normalne. Musisz czuć na kierownicy co się dzieje na drodze i z kołami bo inaczej faktycznie bałbym się jeździć bo to poprostu niebezpieczne. Najlepiej to wsiądź do kogoś z identycznym paskiem i się przejedź - może ci się tylko wydaje ( np. przesiadłeś się z samochodu u którego nie było bądź było bardzo słabe wspomaganie )

 

Ad.3. Nie wiem :wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No nie wydaje mi się to normalne.

Nie słyszałem nigdy o nadsprawności pompy wspomagania :) kolega pewnie przesiadł się z samochodu w którym kierownicą kręciło się trudniej (bez wspomagania) i stąd takie odczucia :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość r.netis

Do tej pory miałem BX'a ze wspomaganiem. Kierownica obracała się normalnie. Teraz w pasku jak złapię za kierownicę przy kołach skręconych w lewo i rusze ręką w prawo to koła obróca sie do położenia końcowego bez przykładania jakiejkolwiek siły - na dobra sprawę można kierować tym autem za pomocą ołówka .... i nawet się nie zmęczyć :(

Wiem że coś nie bangla tak jak powinno - zdążyłem się przyzwyczaić ... ale wydaje mi się to trochę niebezpieczne ... To samo powiedział mechanik że w życiu czegoś takiego nie widział ...

Jak mi się uda to jakiś filmik wrzucę ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

Ad.3. Jedz na szarpaki niech wyszarpia,bo to moga byc: luzy konc.drazkow kierowniczych,swozni,silentblokow,gomek na stabilizatorze,wieszakow...luzy drazkow w przekladni kierowniczej,poduszek na amorkach i...samych amorkow!!! :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość r.netis

całe zawieszenie jest ok - tylko wspomaganie działa za luźno - obstawiałbym uszkodzenie jakiegoś łożyska w kolumnie kierowniczej które powinno stawiać jakiś opór .... być może właśnie stąd ten stukot na kierownicy ?

 

Wyjaśniam że stukot to nie od zawieszenia tylko tak jakby kierownica nie bardzo była przykręcona pod deską rozdzielcza do ramy auta ...

 

Ale aż tak na autach się nie znam ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość r.netis

rozwiązałem problem świateł ... jakiś "mondrala" urwał zaczepy od mocowania atrapy i przykręcił wkrętami ... wszystko ładnie ale wkręt długości 6 cm wszedł w reflektor i zablokował prowadzenie pokrętła ... wymiana wkręta na 2 cm pomogła - oczka mam już sprawne

 

Jak dzisiaj będzie chłodniej zabiorę się za sprawdzenie przyczyny latania kierownicy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Andrzejek

1. Gratuluję!

2. W passacie kierownica chodzi leciutko , ale musi wrócić na swoje miejsce np. po skręcie. Sprawdź sobie czy masz zamontowaną dobrą pompe od wspomagania, musi być żeliwna, a szjbka musi być dużo większa od szjbki na pompie wodnej ( ma być około 150 mm średnicy).

Co do stukania, to przy kierownicy jest łożysko na obudowie stacyjki-sprawdź! U mnie właśnie to tak stukało.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość r.netis

1. dzięki

2. Nie znam się a foto z silnika 1.9D 1Y własnie takiej pompy by mi się bardzo przydało - ułatwiłoby mi to diagnozę

3. Stukanie w kierownicy - własnie na to obstawiałem ale nie mam czasu zabrac się za mojego paska

 

Wczoraj udało mi się doprowadzić elektrykę do stanu używalności i okazało się że wszystkoe czujniki w drzwiach (krańcowe) mam do wymiany ... mało tego jakiś debil poodcinał kable od tych czujników co wyszło dopiero podczas montażu alarmu.

 

Za to muszę się pochwalić że zrobiłem sobie anodowe podświetlenie bagażnika (2x30 cm ultra białe) i wreszcie mogę coś w nim znaleźć zwłaszcza w nocy (w porównaniu z cytryną to bagażnik jest wielkości połowy BX'a) :C

 

Pozatym poszukuję panelu nawiewu bo poprzedni własciciel miał długie nogi i kolanem rozwalił mocowanie lewej strony co ma wpływ na podświetlenie i prace pokręteł :)

Jak nie znajdę to sam sobie taki zrobię :)

Więc na weekendzie zabieram się za deskę i całe podświetlenie zegarów, pokręteł i przełączników.

Jaki kolor pasuje do granatowego paska ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaki kolor pasuje do granatowego paska ?

 

Dla mnie tylko i wyłącznie zawsze - krwista czerwień :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności