Skocz do zawartości
Gość siara32

Kolejny goracy temat - temperatura cieczy chlodzacej B4

Rekomendowane odpowiedzi

Gość siara32

Witam wszystkich "passatowiczow".

Temat zwiazany z dziwnym wskazaniem temp cieczy chlodzacej w B4 na zegarach. Otoz wymienilem czujnik temperatury cieczy, bo po ogledzinach wyszlo na to ze poprostu sie zuzyl (wtedy wskaznik pokazywal mi wiecznie 70 stopni i ani grama wiecej). Po wymienia czujnika - garazyku uzupelnilem sobie ciecz chlodzaca do ukaldu, rozgrzalem auto nom i oczywiscie tescik :641: . jakies 5 - 10 min temperatura wzrosla do 90 stopni. HURRRA! Dziala. Pogrzalem jeszcze troszke wskoczylo powyzej 90 stopni wlaczyl sie wentyl - wszystko jest jak w biblii Passata :643: .

Wiec co mnie nie pokoi pewnie zapytacie?

Czy to normalne by jedac 20 kilometrow przez miasto - ruszanie , zatrzymywanie sie - przy temp otoczenia okolo 0 - 5 stopni zegar pokazywal 70 stopni??

PS: slyszalem do mechanika ze to nie dopshe jak auto sie "nie dogrzewa"

Czy ktos moze mi to jakos wytlumaczyc? Z gory dziex.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dyzio73
Witam wszystkich "passatowiczow".

Temat zwiazany z dziwnym wskazaniem temp cieczy chlodzacej w B4 na zegarach. Otoz wymienilem czujnik temperatury cieczy, bo po ogledzinach wyszlo na to ze poprostu sie zuzyl (wtedy wskaznik pokazywal mi wiecznie 70 stopni i ani grama wiecej). Po wymienia czujnika - garazyku uzupelnilem sobie ciecz chlodzaca do ukaldu, rozgrzalem auto nom i oczywiscie tescik :641: . jakies 5 - 10 min temperatura wzrosla do 90 stopni. HURRRA! Dziala. Pogrzalem jeszcze troszke wskoczylo powyzej 90 stopni wlaczyl sie wentyl - wszystko jest jak w biblii Passata :643: .

Wiec co mnie nie pokoi pewnie zapytacie?

Czy to normalne by jedac 20 kilometrow przez miasto - ruszanie , zatrzymywanie sie - przy temp otoczenia okolo 0 - 5 stopni zegar pokazywal 70 stopni??

PS: slyszalem do mechanika ze to nie dopshe jak auto sie "nie dogrzewa"

Czy ktos moze mi to jakos wytlumaczyc? Z gory dziex.

 

Możliwe, ze to termostat przepuszcza przy niższej temperaturze i np. przy 70st już włącza sie drugi obieg przez chłodnice.

Włącz zimny silnik i zobacz czy dosc szybko rozgrzewa sie chłodnica np. jesli masz na wskazówce ok. 70 stopni czy juz czuć wzrost temp. w chłodnicy.

 

U mnie jest tak, ze jak samochód stoi to temp wzrasta na ok. 90st i włącza sie wentylator.

Jak jade to temperatura jest około 80st.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Milo

Tez tak miałem :629: termostat działał więc padło na czujnik. Po wymianie czujnika temperatura cały czas 90 :641:

 

Przed wymianą czujnika na postoju było 90 a w czasie jazdy 70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie dowiedziałem, że termostat mam definitywnie do wymiany - otwiera się już przy ok 60° C.

A tak poza tym, to mam doła wielkiego, bo mam do wymiany coś jeszcze :612:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tez tak miałem :629: termostat działał więc padło na czujnik. Po wymianie czujnika temperatura cały czas 90 :641:

 

Przed wymianą czujnika na postoju było 90 a w czasie jazdy 70

 

Jednak odwrotnie. Czujnik pokazywał dobrze. Padnięty był termostat a to z prostej przyczyny, że jeśli w Passku pada termostat, to silnik trzyma 70°C, co widać na zegarach, a po drugie jeśli po dłuższym postoju (90°C) ruszysz i temperatura spadnie do owych 70°C, to już na bank termostat.

 

Czujnik nie będzie zachowywał się inaczej na postoju a inaczej podczas jazdy.

Albo cały czas działa dobrze, albo cały czas oszukuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wymienić termostat na nowy Wahler (Za dobrą radą kolegi z tego forum właśnie wymieniłem sobie wcześniej termostat tej firmy i temperatura jest jak najbardziej ok.)

Pozdrawiam :641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siara32 to nie było do Ciebie.

 

Ja już bym przykleił informację na temat padniętych termostatów.

 

 

 

 

Jeżeli:

-na postoju silnik nagrzewa się do właściwej temperatury, nawet włącza się wentylator

-po ruszeniu z miejsca temperatura silnika w kilka chwil spada do ok. 70°C

-w 5 minut po uruchomieniu silnika dolny wąż chłodnicy biegnący do pompy wodnej jest ciepły

-kupiłeś i zmieniłeś sprawny czujnik temperatury a wskazania na wskaźniku nie zmieniły się

TO:

 

 

 

NIE ZADAWAJ GŁUPICH PYTAŃ, TYPU "POMÓŻCIE", TYLKO KUP TERMOSTAT FIRMY WAHLER ODPOWIEDNI DLA TWEGO SILNIKA I WYMIEŃ GO.

PAMIETAJ, BY PRZED ZAMONTOWANIEM NOWEGO TERMOSTATU ZAGOTOWAĆ GO WRAZ Z TERMOMETREM BACZNIE OBSERWUJĄC TEMPERATURY POCZĄTKU JEGO OTWIERANIA I PEŁNEGO OTWARCIA BY NIE NARZEKAĆ PÓŹNIEJ, ŻE MIMO WYMIANY TERMOSTATU DALEJ COŚ JEST NIE TAK.

 

 

Nie ma potrzeby odpowietrzania układu chłodzenia Passata, gdyż układ jako taki sam się odpowietrza. Należy jedynie pamiętać o dolewaniu płynu chłodzącego w miarę ubywania go ze zbiorniczka wyrównawczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli:

-na postoju silnik nagrzewa się do właściwej temperatury, nawet włącza się wentylator

-po ruszeniu auta temperatura silnika spada do ok. 70°C

-5 minut po uruchomieniu silnika dolny wąż chłodnicy biegnący do pompy wodnej jest ciepły

Oj tak. Oj tak.

TYLKO KUP TERMOSTAT WAHLER ODPOWIEDNI DLA TWEGO SILNIKA I WYMIEŃ GO

Święta racja

(Ale ktoś cię zagotował.) :609:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie zagotował.

Jestem na kilku forach i to ciągłe odpowiadanie, pisanie jego samego już mnie poważnie zaczęło denerwować. Oczywiście, można nie pisać, ale już same takie pytania -gdzie zimą na kazdym forum samochodowym przynajmniej raz dziennie pojawia się taki problem, zaczynają denerwować. A wystarczy tylko chwilę poszukać.

To samo tyczy się pojemności akumulatorów. U nas przynajmniej są światli ludzie i nie piszą o tym, że większych pojemności akumulatory będą niedoładowane :640: .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin_

to ja mam pytanie do kolegi który sie troszku denerwuje ;)

U mnie jest podobna sytacja z tym ze trzyma przewaznie 80 stopni, stojac na swiatlach lub w korkach łapie 90 czyli termostat kapiszon :D ale pytanie tyczy sie czego innego a mianowicie jak stoje w korkach i wlacze klimatyzacje to wtedy nienagrzewa sie nawet do 90 trzyma caly czas 80 to tak jakby klimatyzacja chlodzila tez obieg plynu w ukladzie? czy oco tu chodzi troszke to dziwne dla mnie i nie jest to standardowe pytanie zadawane na forum (przynajmniej na tym forum takiego pytania chyba nikt niezadal :))

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo jak wlaczysz klime to wlancza sie tez wentylator chlodnicy(I bieg) i sobie chlodzi...........................tak mi sie przynajmniej wydaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam u mnie w 1,9 TDI temperatura rosnie do 70 stopni i tez sie tym przejmowałem ale jak silnik jest dobrze nagrzany to wystarczy zobaczyc czy rury idace do chłodnicy górna bardzo goraca a dolna zimna jak jest bardzo silnie nagrzany wtedy termostat sie otwiera i ta dolna sie robi tez ciepła a gdy na dobre bedzie walniety termostat to ta dolna bedzie sie nagrzewała razem z ta górna i temperatura na wskazniku bedzie bardzo mała tak miałem w passacie 1,8 benzyna z 90r.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo jak wlaczysz klime to wlancza sie tez wentylator chlodnicy(I bieg) i sobie chlodzi...........................tak mi sie przynajmniej wydaje.

 

Jeśli jest, tak, jak piszesz, że po włączeniu klimy temperatura nieznacznie spada, to to moze być jakimś wytłumaczeniem. Jest opcja, że włączenie klimy zamyka dopływ powietrza z zewnatrz i wtedy mogę się zgodzić.

 

Jedynym wspólnym elementem klimy i silnika jest pasek klinowy łączący koła silnika i sprężarki, jesli nie liczyć tego, że sprężarka przykręcona jest do bloku silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam u mnie w 1,9 TDI temperatura rosnie do 70 stopni i tez sie tym przejmowałem

Jeśli temp twojego silnika to tylko owe 70 st. To mało

jak silnik jest dobrze nagrzany to wystarczy zobaczyc czy rury idace do chłodnicy górna bardzo goraca a dolna zimna jak jest bardzo silnie nagrzany wtedy termostat sie otwiera i ta dolna sie robi tez ciepła

Więc tak. Jeśli silnik uruchomimy zaczynamy nagrzewać to przy sprawnym termostacie praktycznie do osiągnieńcia przez silnik ok. 90 st. Górna rura nie powinna nam się robić ciepła (nie licząc ogólnego ciepła od silnika). Wskazówka zaczyna pokazywać 90 st. Wtedy powinnyśmy czuć, że górna rura robi nam się ciepła dalej ciepła robi nam się chłodnica od góry później dół i na koniec dolna rura. Trwa to jakiś czas gdyż, gdy sprawny termostat będzie nagrzany np. do temp ok. 87 st. To się otwiera i z chłodnicy wpływa nam zimny płyn, więc termostat się zamyka. I cały proces zaczyna się od początku aż do sytuacji, gdy płyn w chłodnicy i silniku nie będzie miał dużej różnicy wtedy termostat jest otwarty cały czas. No następnie po podskoczeniu temp prawie do 100 st. Załączy nam się wentylator. Zaznaczam przy sprawnym termostacie wskazówka, gdy pokaże nam owe 90 st. To do momentu, gdy umownie te rury nie będą miały tej samej temperatury powinna stać w miejscu.

a gdy na dobre bedzie walniety termostat

Myślę, że jeśli jest nie można powiedzieć „troszkę” lub „całkowicie” walnięty

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siara32
siara32 to nie do Ciebie.

Ileż można pisać?

Ja już bym przykleił informację na temat padniętych termostatów.

 

 

 

 

Jeżeli:

-na postoju silnik nagrzewa się do właściwej temperatury, nawet włącza się wentylator

-po ruszeniu auta temperatura silnika spada do ok. 70°C

-5 minut po uruchomieniu silnika dolny wąż chłodnicy biegnący do pompy wodnej jest ciepły

-kupiłeś i zmieniłeś ( :629: ) czujnik temperatury a wskazania wskaźnika nie zmieniły się

TO:

NIE ZADAWAJ GŁUPICH PYTAŃ, TYPU "POMÓŻCIE", TYLKO KUP TERMOSTAT WAHLER ODPOWIEDNI DLA TWEGO SILNIKA I WYMIEŃ GO

 

 

Hmmm ...

Nie wiem czy mam sie obrazic czy jak ... Cyt"siara32 to nie do Ciebie."

Jak nie do mnie to do kogo ... przeciez nikt nie prosil opprocz mnie pomocy .. a tak wlasciwie to pytalem .. nie jestem mechanikiem a informatykiem, autko mam do nie dawna. Mysle ze nie trzeba az tak podkrecac jasnosci wypowiedzi (...)

Wracam do temetu. Tak jak JAFO powiedzial, trzeba wymienic termostat - jutro to na bank sprawdze - przed wyjazdem do pracy rozgrzeje auto do 90 stopni, a pozniej w droge :641:

Jeszcze jedno pytanie: Jezeli ciecz ma 70 stopni a nie 90 przy normalnej pracy - czy jest koniecznosc wymiany termostatu? (czy raczej jest to zle wyjscie twierdzac ze silniek sie nie dogrzewa?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie: Jezeli ciecz ma 70 stopni a nie 90 przy normalnej pracy - czy jest koniecznosc wymiany termostatu? (czy raczej jest to zle wyjscie twierdzac ze silniek sie nie dogrzewa?)

 

Jeżeli czujnik temperatury jest OK, a winny jest termostat, to jest konieczność jego wymiany. Powód dość prosty: niedogrzany silnik -> większe spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem elektronikiem, nie mechanikiem. :641:

To forum jest jeszcze niewielkie, ale jeśli wejdziesz na forum o ilości postów grubo ponad tysiąc dziennie, do przekonasz się, że pytań takich jest mnóstwo, dlatego moja opinia, by uprzedzając tak częste i popularne pytania przyklejać odpowiedzi/instrukcje na takie właśnie pytania.

 

Ale do rzeczy.

Jeśli wskaźnik temperatury nie oszukuje i podczas jazdy wskazuje 70°C, to napewno należy wymienić termostat. Siedząc wewnatrz pojazdu nie odczuwasz niskiej jego temperatury nawet zimą, bo nagrzewnica skutecznie ogrzeje przestrzeń pasażerską.

Natomiast, jeśli chodzi o silnik, to prawidłowa temperatura pracy nie jest uzyskana przez co silnik jest niedogrzany. Objawia się to większym zużyciem paliwa zwłaszcza zimą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siara32
Jeśli wskaźnik temperatury nie oszukuje i podczas jazdy wskazuje 70°C, to napewno należy wymienić termostat. Siedząc wewnatrz pojazdu nie odczuwasz niskiej jego temperatury nawet zimą, bo nagrzewnica skutecznie ogrzeje przestrzeń pasażerską.

Natomiast, jeśli chodzi o silnik, to prawidłowa temperatura pracy nie jest uzyskana przez co silnik jest niedogrzany. Objawia się to większym zużyciem paliwa zwłaszcza zimą.

Dzieki za pomoc. W takim razie pokieruje sie wiedza kolegow ... bo ... mniejsze spalanie + lepsza expoloatacja silnika = spokojna glowa :641:

Podpytanie bardzo krotkie: jaki termostat i za ile??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpytanie bardzo krotkie: jaki termostat i za ile??

 

I równie krótka odpowiedź: Wahler za ok 35zł :)

 

W Intercarsie jest do Twojego silnika za ~54zł, ktoś kiedyś pisał na forum, że do TDI kupił Wahlera za ok 30.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siara32, czy nie podszywa sie pod Ciebie jakiś elektryk?

 

Wahler, ale do różnych silników są różne jego modele.

 

Wahler 4264.87D lub 4253.87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności