Skocz do zawartości
Gość robertos

Skrzynia automatyczna

Rekomendowane odpowiedzi

Gość robertos

Witam wszystkich bardzo serdecznie i na począdku bardzo prosze o wyrozumiałość gdyż dopiero od kilku dni jestem właścicielem passata oraz użytkiownikiem tego forum.

 

Mój pierwszy problem polega na tym, że nie do końca wiem jaki olej mam wlać do automatu "silnik 1.8 91r." wiem tyle że to ma być ATF DEXRON ale 2 czy 3 ??

A drugi równiez dotyczy oleju, tylko że w mechaniźmie różnicowym. Majster klepka wymieniał przeguby i teraz troche dyfer wyje. Pewnie nie dolał oleju do przekładni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Twojej skrzyni należy wlewać AFT Dexron II.

Żeby więcej dowiedzieć się o ASB zajrzyj np. na tą stronę , a ewentualne porady można również uzyskać w paru (całkiem niezłych) firmach zajmujących się serwisowaniem ASB. Np. AutoJózefów , Autoprecyzja lub inne, a jest ich wbrew pozorom w Warszawie dość dużo (z Twoich danych wnioskuję, że mieszkasz w W-wie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robertos

witam.

wkoncu wymieniłem olej "dex.3" i juz jest wszystko ok. skrzynka pracuje cicho i bardzo płynnie. Momentami nawet nie czuć kiedy zmienia biegi :hurra:

A zabieg ten wykonałem w http://www.autojozefow.pl a koszt to 250 pln.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie zakładać nowego tematu podgrzęję 3 latka :)

Passat b3 90 rok 2E, automat mi "miauczy" na 4 biegu - sprawdzałem kota tam nie ma :)

Sytuacja wystepuje tylko na 4 biegu i tylko przy rozgrzanym oleju.

Olej + filtry wymieniane jakieś 10 tys temu... Skrzynia biegi zmienia płynnie, bez szarpnięć, kick-down działa bez zarzutu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lozyska, ale sprawdz stan oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lozyska w skrzyni przy nagrzanym oleju i predkosci zaczynaja wyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie też 'miauczy". Daj sobie spokój, nasze maszyny są "pełnoletnie" i tyle.:) Możesz się pokusić o zalanie lepszych olejów (gęstszych, syntetycznych) do skrzyni i dyfra. i chyba sie musisz przyzwyczaić:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

przeczytałem wszystkie wątki o ASB i mam mętlik w głowie,

żółty olej, czerwony olej, 3l, 5l, statyczna wymiana, dynamiczna... i tak dalej

 

mam paska b4 z 1994 2e sedan, z ASB, olej na bagnecie ma kolor chyba żółty, :)

tzn. taki sam jak olej silnikowy a jesli chodzi o poziom to sprawdzałem na wyłaczonym i włączonym i za cholere nie wiem czy jest dobry poziom? trudno okreslic na bagnecie ile go jest?

w książce serwisowej i w instrukcji nic o wymianie nie piszą, nie wiem czy Niemcy wymieniali czy nie?

olej jest przejrzysty (na bagnecie) tak jak silnikowy po wymianie przez parę pierwszych tysięcy km,

na D jedzie sam pod górkę,

 

skrzynia działa chyba OK, nie mam zastrzeżeń, no chyba że jeżdżąc po miescie na 2 i 3 trochę jest glosna

 

proszę o pomoc i informację na temat wymiany oleju:

 

co ile kkm się wymienia olej i filtr i jaki olej? i ile tego oleju?

czy "zwykly" dobry mechanik się na tym zna czy trzeba jechać do specjalistycznego warsztatu? {mówię o wymianie oleju)

 

 

pozdrawiam

Edytowane przez angger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej w automatycznej się wymienia-co 60 kkm lub trzy lata, ja profilaktycznie bym wymienił bo nie wiesz co i kiedy było lane.

Całkowicie wchodzi 5,6l ale do wymiany potrzebujesz 3 litry, może być ATF Dexron-o olejach do skrzyń była tu dyskusja, poszukaj i poczytaj sobie.

A poziom oczywiście sprawdzasz na odpalonym silniku.

Skoro sam nie będziesz wymieniał, podjedź do warsztatu gdzie się zajmują ASB, będą wiedzieli co nalać i ile.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Passek 2,0 ABA + automacik (USA), 2 pytania.

Czy jest opcja że moja wersja nie ma kik down ?

Czy można jakoś spr poziom oleju, jeżeli nie mam bagnetu serwisowego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy jest opcja że moja wersja nie ma kik down ?

Raczej nie, sprawdź pod maską czy jest czujnik kick-down na lince gazu

 

Czy można jakoś spr poziom oleju, jeżeli nie mam bagnetu serwisowego?

Rozgrzać skrzynię i odkręcić korek do sprawdzania poziomu oleju, w misce olejowej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Olej w automatycznej się wymienia-co 60 kkm lub trzy lata, ja profilaktycznie bym wymienił bo nie wiesz co i kiedy było lane.

Całkowicie wchodzi 5,6l ale do wymiany potrzebujesz 3 litry, może być ATF Dexron-o olejach do skrzyń była tu dyskusja, poszukaj i poczytaj sobie.

A poziom oczywiście sprawdzasz na odpalonym silniku.

Skoro sam nie będziesz wymieniał, podjedź do warsztatu gdzie się zajmują ASB, będą wiedzieli co nalać i ile.

 

dzięki,

 

byłem u słynnego Urbaniaka w Koszalinie i powiedział że w B4 oleju nie podejmuje sie wymieniać, bo za stary samochód i boi się komplikacji ??????

 

swoją drogą niezły z niego burak: mówił do mnie stojąc tyłem i oddalając się

 

czy naprawdę wymiana oleju może zniszczyć skrzynię?

czy może trzeba robić wymianę dynamiczną? skoro taki fachowiec jak Urbaniak nie chce tego robić, to coś w tym jest

:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

boi się bo nowy olej wypłukuje wszystkie syfy itd. zazwyczaj jak skrzynia wariuje po wymianie oleju już wtedy jest kaplica. ale jak tobie nic się nie dzieje to zmieniaj olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odgrzeję troszkę kotleta.

passat b3, silnik 2e, automat.

pojawił sie pewien problem po wymianie oleju i filtrów.

wcześniej skrzynia bardzo płynnie przerzucała biegi, zero problemów.

poprzedni właściciel nie był mi w stanie powiedzieć, jaki był olej, wiec postanowiłem zalać dexron II (wymiana statyczna, weszły 3 litry)

teraz, zmienia biegi ciut poźniej(nadal płynnie, bez szarpnięć), ale nie to jest problemem.

problem polega na tym, że po dłuższym postoju i odpaleniu auto rusza dobrze.

ale po pierwszym dohamowaniu i ponownym ruszeniu, reaguje z poślizgiem.tzn obroty lekko rosną i dopiero rusza z lekim szarpnięciem. zazwyczaj po jednym takim dohamowaniu problem znika.

 

ma ktoś pomysł, co to moze być?

boję się,że wcześniej był żółty olej i w tej chwili się wymieszały....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności