Skocz do zawartości
TimekPK

Problem z AWX: N75; N18; N239

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Mam problem ze swoim passatem, rok 2003, AWX. Podczas jazdy pojawiła się kontrolka ESP, auto od razu chwyciło muła. Po jakiejś chwili zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych i napis engine workshop. Od tego momentu auto również gorzej pali. Kręci dobrze ale dłuższy czas mija zanim zaskoczy. Po około 5 sek po przekręceniu kluczyka, a jeszcze przed odpaleniem zaczynają migać świece żarowe. Następnie po przejechaniu czasami 5 km, czasami 30km zapala się ESP. Dopóki się nie zapali to działa prawidłowo. Po sprawdzeniu Vagiem jest tak:

 

Błędy w silniku:

 

18080 - Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground

P1672 - 35-10 - - - Intermittent

17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground

P1549 - 35-10 - - - Intermittent

17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground

P1441 - 35-10 - - - Intermittent

16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal

P0571 - 35-00 - -

19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground

P3105 - 35-10 - - - Intermittent

 

Żadnego błędu nie można skasować. Wątpię, żeby na raz uszkodziły się 3 czujniki, więc myślałem, że coś nie tak jest z pompą podciśnienia. Na początku dawała -0,65bara. Miała luźny króciec, uszczelniłem daje teraz -0.85. Nic to nie pomogło. Po wciśnięciu pedału hamulca spada do -0,5 po czym ponownie idzie do wcześniejszej wartości. Dodam tylko, że czujnik hamulca był zmieniany około 5000km temu. Stop działa. W przypadku uszkodzenia poprzedniego czujnika stopu były inne objawy tj. cały czas kontrolka esp/abs + migające świece żarowe z tym, że auto jechało normalnie. Wpięcie ponownie starego, popsutego czujnika problem dokładnie takim sam, zero reakcji na zmianę.

 

W związku z tym mam prośbę czy ktoś miał taki przypadek lub może pomóc w znalezieniu usterki będę wdzięczny.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się co dziwić, że auto nie ma kopa skoro jest stały błąd elektrozaworu N75 - na dzień dobry masz jazdę w trybie awaryjnym.

Po tych błędach elektrozaworów można wnioskować, że albo spalił się bezpiecznik, który je obsługuje (opisany jako sterowanie silnikiem) albo zaśniedziały jego styki i nie łączy. Błąd czujnika pedału hamulca może być spowodowany wypaleniem jednego z jego wewnętrznych styków i dlatego daje opis "niewiarygodny sygnał" - trzeba będzie go rozebrać i sprawdzić bo wiązki do niego raczej bym nie podejrzewał. Co do wentylatora chłodnicy to nie wiem czy przerwa nastąpiła na wiązce, wtyczce czy też w samym wentylatorze - trzeba trochę posprawdzać multimetrem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzięki za zainteresowanie.

Bezpiecznik na 100% dobry, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki z lewej strony, oraz te pod kierownicą. Dla świętego spokoju wezmę ten bezpiecznik i podmienię dla próby z innym o tym samym amperażu i/lub psiknę na niego jakiś kontakt sprayem. Są jeszcze bezpieczniki pod maską ale do nich nie mogę się dostać bez zdjęcia podszybia, z instrukcji wynika, że raczej bezpiecznika który by to powodował tam nie ma. Mam jeszcze drugi zawór n75 (sprawny, w wyniku błędnej diagnozy mechanika przy innej usterce został zakupiony i tak już został) i też go podmienię. Dam znać o efektach. Co do wentylatora chłodnicy to błąd jest, ale chłodnica działa.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmiana N75 na inny nic nie da. Jeśli bezpiecznik sprawny to przerwa musi być na wtyczce albo na wiązce idącej do tych trzech elektrozaworów bo wszystkie one są zasilane z jednej wiązki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, znalezione zostały poprzecierane kable gdzie 2 żyły się stykały (sprawdzone przy wszystkich czujnikach). Po zaizolowaniu wszystko wróciło do normy.

Temat można zamknąć.

Dzięki za zainteresowanie.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie znajdywały się te przetarcia ? , prawdopodobnie mam to samo... tylko jeszcze nie znalazłem....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czołem.

 

Wiem, że temat stary, ale pozwolę go sobie odgrzać.

Zapalił mi się "check" na desce rozdzielczej. Po podłączeniu VAG błąd 17849- zawór N18, zwarcie do masy sporadyczny.

 

Przejrzałem wczoraj elektrykę i opór na samym n18 wynosi 16,49 ohm, a przewody są całe (tak twierdzi miernik).

Podejrzewam też czujnik temperatury paliwa- na zimnym silniku miernik nie pokazywał żadnego opru. Czy tak powinno być, czy rezystancja rośnie w miarę wzrostu temperatury?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności