n0w3y_pl Zgłoś #1 Napisano 12 Lipca 2007 Witam. Jak wiekszosc wie nie tak dawno temu plukalem uklad klimatyzacji i wsadzalem uzywana sprezarke z 2002 rocznika. Mam pytanie odnosnie temperatury jaka powinna wystepowac w srodkowym nawiewie: Mianowicie - przy ustawieniu na LO i nawiewu na 4 kreski, odrazu po naprawie mojego ukladu w temperaturze zewnetrznej 24 st. z nawiewów lecialo 4.1 po jakims miesiacu ciaglego uzytkowania ( by olej dotarl wszedzie i czynnik ) sprawdzilem nieszczelnosci ( ni bylo takowych ) i przy okazji dorwalem ten sam termometr i ponownie ustawilem na LO i 4 kreski nawiewu a tu niespodzianka 1.1 st. przy zewnetrznej 26 i pelne slonce! Pytanie moje czy za niska temperatura nie wplywa zle na jakies podzespoly ? Czy nie oznacza to jakiegos zuzycia ? Dzieki za podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 12 Lipca 2007 To jest jak najbardziej dobry objaw Oznacza, ze "sprzęt" działa jak należy. Ja mam podobną temperaturę (oczywiscie po "świeżym" załadowaniu układu). Co prawda znajdą sie tacy, co napisza, ze temperatura powinna być deko wyzsza, bo coś tam, coś tam..... Po niedługim czasie użytkowania, ta temperatura wzrośnie - nie ma obawy. No i na własnym przypadku podam, ze nic się nie niszczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Yarcio Zgłoś #3 Napisano 12 Lipca 2007 Spoko, Ja też mam coś koło 1. Oczywiście niedawno nabijałem Klimkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pieniak Zgłoś #4 Napisano 19 Czerwca 2008 A ja po przeglądzie i nabiciu mam około 9 stopni przy zew. T = 22 stopnie. Coś się chyba zużywa. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tomi-1987 Zgłoś #5 Napisano 23 Czerwca 2008 Ja mam podobnie około 9 stopni nie dawno po nabiciu, przy tem. zew. 25 stopni. Czy oznacza to że mam się zacząć martwić. Na przeglądzie klimatyzacji powiedzieli że wszystko jest OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #6 Napisano 23 Czerwca 2008 + 9 stopni Celsiusza to już za dużo. Najoptymalniejsza to +2,5 stopnia Celsiusza. Im wyższa temp na wylotach zaraz po wymianie czynnika klimatyzacji świadczy o tym, że sprężarka może niedomagać. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #7 Napisano 23 Czerwca 2008 a czy w szczelnym układzie klimatyzacji czynnik może ubywać czy nie ma takiej opcji (jeżeli układ szczelny!) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tomi-1987 Zgłoś #8 Napisano 23 Czerwca 2008 Rocznie około 15% ubywa nawet jeśli układ jest szczelny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #9 Napisano 23 Czerwca 2008 u mnie po nabiciu klimy rok temu temperatura była około 5 stopni na najniższym ustawieniu LOW, ostatnio jak sprawdzałem temperatura jest taka sama 5 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #10 Napisano 24 Czerwca 2008 + 9 stopni Celsiusza to już za dużo. Najoptymalniejsza to +2,5 stopnia Celsiusza. Im wyższa temp na wylotach zaraz po wymianie czynnika klimatyzacji świadczy o tym, że sprężarka może niedomagać. HHA hha ; Znalazłem w instrukcji Passata dotyczącej Climatronic-a uwagę odnośnie temperatury na wylocie z kratki środkowej nawiewu , z którego wynika, że przy temperaturze zewnętrznej +20-25 st C temperatura na wylocie wewnątrz powinna wynosić +10 st C , wraz ze wzrostem temperatury zewnętrznej może wzrosnąć temp . na wylocie kratki.Skan poniżej .A z kilku postów powyżej można odnieść wrażenie że Climatronic to zamrażarka a nie chłodziarka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #11 Napisano 24 Czerwca 2008 Jurek - jeśli większośc ma przeważnie na wylocie 1 stopień Celcjusza, to chyba normalne. Już nieraz się przekonalismy, ze nie we wszystko należy wierzyć, co piszą w instrukcji Sprawdzałem u siebie ponownie i waha mi się w przedziale 0-1 st. Mniemam, ze to dobry objaw, bo szybko schłodzi wnętrze do żądanej temperatury a potem elektronika sama sobie ustawi klapki by tą temperature utrzymywać. Wiec i powietrze wypływajace z nawiewu, powinno być cieplejsze. Dobry tok rozumowania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #12 Napisano 25 Czerwca 2008 Jurek - jeśli większośc ma przeważnie na wylocie 1 stopień Celcjusza, to chyba normalne. Już nieraz się przekonalismy, ze nie we wszystko należy wierzyć, co piszą w instrukcji Sprawdzałem u siebie ponownie i waha mi się w przedziale 0-1 st. Mniemam, ze to dobry objaw, bo szybko schłodzi wnętrze do żądanej temperatury a potem elektronika sama sobie ustawi klapki by tą temperature utrzymywać. Wiec i powietrze wypływajace z nawiewu, powinno być cieplejsze. Dobry tok rozumowania? Damian , być może autorzy którzy opracowywali instrukcję są w błędzie , a być może nie , ja tego nie wiem . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #13 Napisano 25 Czerwca 2008 Damian , być może autorzy którzy opracowywali instrukcję są w błędzie , a być może nie , ja tego nie wiem . No ja też nie bardzo wiem, jak to jest z ich teorią, wiec opieram się na praktycznych przypadkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #14 Napisano 25 Czerwca 2008 nie wiem czy koledzy zauważyli ale kolega pisze że w ustawieniu LO czyli praca manualna klimy czyli chłodzi maksymalnie a 10 stopni C może być jak najbardziej (dmuchane) w trybie automatycznym kiedy już wnętrze się wychłodzi i climatronic tylko utrzymuje zadaną temperature. Więc u nikogo nie ma wady pracy wszystko zależy od temperatury wnętrza im niższa tym wyższa temperatura powietrza chłodzącego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #15 Napisano 25 Czerwca 2008 Ale kolego to oczywiste że chodzi o LO bo tak sie diagnozuje klime Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #16 Napisano 25 Czerwca 2008 Ale kolego to oczywiste że chodzi o LO bo tak sie diagnozuje klime I wtedy sprężarka powinna zapierniczac z maxymalna wydajnością, czyli najniższą możliwą temperaturą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czasi Zgłoś #17 Napisano 25 Czerwca 2008 W tym tygodniu robiłem cały cykl i jak gość dał mi 115 mg oleju i 1200 mg gazu to wiatrak chciał mi odlecieć ( włączał się na maxa zaraz po załączeniu silnika i wyłaczał dopiero przy zgaszeniu go). Dopier drugi spec przywrócił mi wiare w spcjalistów ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach