Skocz do zawartości
n0w3y_pl

Temperatura ze srodkowego nawiewu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak wiekszosc wie nie tak dawno temu plukalem uklad klimatyzacji i wsadzalem uzywana sprezarke z 2002 rocznika. Mam pytanie odnosnie temperatury jaka powinna wystepowac w srodkowym nawiewie:

 

Mianowicie - przy ustawieniu na LO i nawiewu na 4 kreski, odrazu po naprawie mojego ukladu w temperaturze zewnetrznej 24 st. z nawiewów lecialo 4.1 po jakims miesiacu ciaglego uzytkowania ( by olej dotarl wszedzie i czynnik ) sprawdzilem nieszczelnosci ( ni bylo takowych ) i przy okazji dorwalem ten sam termometr i ponownie ustawilem na LO i 4 kreski nawiewu a tu niespodzianka 1.1 st. przy zewnetrznej 26 i pelne slonce!

 

Pytanie moje czy za niska temperatura nie wplywa zle na jakies podzespoly ? Czy nie oznacza to jakiegos zuzycia ?

 

Dzieki za podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest jak najbardziej dobry objaw :ok: Oznacza, ze "sprzęt" działa jak należy. Ja mam podobną temperaturę (oczywiscie po "świeżym" załadowaniu układu). Co prawda znajdą sie tacy, co napisza, ze temperatura powinna być deko wyzsza, bo coś tam, coś tam.....

Po niedługim czasie użytkowania, ta temperatura wzrośnie - nie ma obawy. No i na własnym przypadku podam, ze nic się nie niszczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yarcio

Spoko,

Ja też mam coś koło 1.

Oczywiście niedawno nabijałem Klimkę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pieniak

A ja po przeglądzie i nabiciu mam około 9 stopni przy zew. T = 22 stopnie. Coś się chyba zużywa. :(

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomi-1987

Ja mam podobnie około 9 stopni nie dawno po nabiciu, przy tem. zew. 25 stopni. Czy oznacza to że mam się zacząć martwić. Na przeglądzie klimatyzacji powiedzieli że wszystko jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

+ 9 stopni Celsiusza to już za dużo. Najoptymalniejsza to +2,5 stopnia Celsiusza. Im wyższa temp na wylotach zaraz po wymianie czynnika klimatyzacji świadczy o tym, że sprężarka może niedomagać.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy w szczelnym układzie klimatyzacji czynnik może ubywać czy nie ma takiej opcji (jeżeli układ szczelny!) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomi-1987

Rocznie około 15% ubywa nawet jeśli układ jest szczelny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie po nabiciu klimy rok temu temperatura była około 5 stopni na najniższym ustawieniu LOW, ostatnio jak sprawdzałem temperatura jest taka sama 5 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
+ 9 stopni Celsiusza to już za dużo. Najoptymalniejsza to +2,5 stopnia Celsiusza. Im wyższa temp na wylotach zaraz po wymianie czynnika klimatyzacji świadczy o tym, że sprężarka może niedomagać.

 

HHA

 

hha ; Znalazłem w instrukcji Passata dotyczącej Climatronic-a uwagę odnośnie temperatury na wylocie z kratki środkowej nawiewu , z którego wynika, że przy temperaturze zewnętrznej +20-25 st C temperatura na wylocie wewnątrz powinna wynosić +10 st C , wraz ze wzrostem temperatury zewnętrznej może wzrosnąć temp . na wylocie kratki.Skan poniżej .A z kilku postów powyżej można odnieść wrażenie że Climatronic to zamrażarka a nie chłodziarka.:D

 

temperaturaclimatronicasj9.th.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jurek - jeśli większośc ma przeważnie na wylocie 1 stopień Celcjusza, to chyba normalne. Już nieraz się przekonalismy, ze nie we wszystko należy wierzyć, co piszą w instrukcji :hyhy:

Sprawdzałem u siebie ponownie i waha mi się w przedziale 0-1 st. Mniemam, ze to dobry objaw, bo szybko schłodzi wnętrze do żądanej temperatury a potem elektronika sama sobie ustawi klapki by tą temperature utrzymywać. Wiec i powietrze wypływajace z nawiewu, powinno być cieplejsze. Dobry tok rozumowania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jurek - jeśli większośc ma przeważnie na wylocie 1 stopień Celcjusza, to chyba normalne. Już nieraz się przekonalismy, ze nie we wszystko należy wierzyć, co piszą w instrukcji :hyhy:

Sprawdzałem u siebie ponownie i waha mi się w przedziale 0-1 st. Mniemam, ze to dobry objaw, bo szybko schłodzi wnętrze do żądanej temperatury a potem elektronika sama sobie ustawi klapki by tą temperature utrzymywać. Wiec i powietrze wypływajace z nawiewu, powinno być cieplejsze. Dobry tok rozumowania?

 

 

Damian , być może autorzy którzy opracowywali instrukcję są w błędzie , a być może nie , ja tego nie wiem . ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Damian , być może autorzy którzy opracowywali instrukcję są w błędzie , a być może nie , ja tego nie wiem . ;)

No ja też nie bardzo wiem, jak to jest z ich teorią, wiec opieram się na praktycznych przypadkach :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy koledzy zauważyli ale kolega pisze że w ustawieniu LO czyli praca manualna klimy czyli chłodzi maksymalnie a 10 stopni C może być jak najbardziej (dmuchane) w trybie automatycznym kiedy już wnętrze się wychłodzi i climatronic tylko utrzymuje zadaną temperature. Więc u nikogo nie ma wady pracy wszystko zależy od temperatury wnętrza im niższa tym wyższa temperatura powietrza chłodzącego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale kolego to oczywiste że chodzi o LO bo tak sie diagnozuje klime ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale kolego to oczywiste że chodzi o LO bo tak sie diagnozuje klime ;)

I wtedy sprężarka powinna zapierniczac z maxymalna wydajnością, czyli najniższą możliwą temperaturą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu robiłem cały cykl i jak gość dał mi 115 mg oleju i 1200 mg gazu to wiatrak chciał mi odlecieć ( włączał się na maxa zaraz po załączeniu silnika i wyłaczał dopiero przy zgaszeniu go). Dopier drugi spec przywrócił mi wiare w spcjalistów ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności