Skocz do zawartości
_pączek_

Wymiana płynu wspomagania

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy noszę się z zamiarem wymiany płynu we wspomaganiu,tylko że mam małą zagwozdkę.

Otóż płyn we wspomaganiu jest czerwony-poprzedni właściciel mówił mi że rozleciała mu się pompa i oddawał na regenerację i tak jak mu wlali tak śmigał.Ja już zrobiłem tym autem jakieś 20kkm i nie ma żadnych wycieków ani ubytków.

Tylko nie bardzo wiem co z tym fantem zrobić teraz-zostawić tak jak jest czy jednak zlać ten płyn i napełnić układ zielonym Febi.

Co byście radzili??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki kolor ma korek wlewu ? Jeśli zielony to powinien być taki, ale jeśli nic się nie dzieje to zostaw to tak jak jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam korek wlewu zielony a plyn mam czerwony , jak z ukladem sie nic nie dzieje to nie ma sensu wymieniac ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam korek wlewu zielony a plyn mam czerwony
u mnie identycznie

a teraz wspoma w Golfie III-wypadałoby mi dolać trochę płynu-kolor powinien być teoretycznie zielony tylko ze jak sprawdzałem to jest jakiś żółtawy(tak jakby wypłowiał)

myślę nad opróżnieniem układu i zalaniem zielonym Febi

korek zbiorniczka jest czarny więc ciężko wyczuć sprawę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

volkswageny maja zielony plyn. Ale my na warsztacie zalewalismy to olejem do automatow czerwonym i gitara :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co byście radzili zrobić w Golfie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co byście radzili zrobić w Golfie??

Jak nic się nie dzieje to niczego nie zmieniaj ewentualnie uzupełnij brak. Do grupy VW płyn zielony G004000M2- oryginał.

Firma FEBI nr 21674

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niczego nie zmieniaj ewentualnie uzupełnij brak
no właśnie ciężko kolor rozszyfrować...a korek jest czarny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no właśnie ciężko kolor rozszyfrować...a korek jest czarny

 

Febi z czarnym korkiem ma kolor zielony. Lałem taki do seata leona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z czarnym korkiem

czarny korek mam w zbiorniczku a kolor płynu to jakiś żółtawy czy jakiś taki bezbarwny, dlatego mam wątpliwości czy dolać zielonego Febi czy opróżnić układ i zalać nowym Febi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie firma regenerująca przekładnie w golfie 3 też zalała czerwonym płynem ATF. Na moje pytanie powiedziano mi tak, że układy na pompach Delphi, TRW lub ZF mogą pracować na zielonym febi i czerwonym ATF. Na czerwonym niby pracują ciszej. Od 2 lat nic się nie dzieje, więc chyba mu ten czerwony nie szkodzi. Dopiero przy układach firmy KOYO musi być tylko i wyłącznie zielony. A jako, że w Paskach B5 i B5FL nie ma pomp KOYO to w zasadzie można lać czerwony lub zielony.

 

---------- Dodano o 20:21 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:18 ----------

 

czyli mój golf 3 jeździ na Czerwonym ATF,

Polo 6n1 jeździło na zielonym febi systetycznym,

a Paska B5 przerażony napisem "mineral fluid only" na zbiorniczku zalałem oryginałem z ASO, a później walcząc z cieknącym wężykiem między zbiornikiem, a "chłodnicą płynu wspomagania" domieszałem do tego zielonego Febi i wszystko śmiga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie kupilem plyn do wspomagania mineralny zielony febi, czy jedna butelka 1l calkowicie wystarczy na wymiane kompletnie plynu, czy wiecej tego plynu wchodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 litr starczy i ok połowy butelki jeszcze zostanie:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odp:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Mam taki drobny problem a mianowicie chodzi o to, ze wymienilem na swiezy plyn od wspomagania na mineralny zielony febi. Korek tez mialem zielony i na zbiorniczku byl napis aby lac mineralny olej. Teraz problem jaki zauwazylem po zmianie plynu, jesli auto postoi sobie przez cala noc i z rana odpale i zaczne krecic kierownica w lewo, to slychac takie jakby piszczenie, mianowicie jakby guma o gume ocierala i tylko przez chwile, za drugim razem juz tego nie ma i nie powraca ten problem w czasie jazdy. Tylko takie cos wystepuje przy skrecaniu w lewo na poczatku, w prawo jest ok. Przed wymiana plynu na swizy, tego problemu nie bylo. Uklad jest odpowietrzony, piana zadna sie nie robi, ani nie bulgocze plyn w zbiorniczku. Kable przy wymianie plynu nie byly odlaczane tylko plyn byl odsysany prosto ze zbiorniczka. Zastanawiam sie czy czyms nie psiknac miedzy plastikiem obudowy a kierownica. Bo nie wiem czemu takie piszczenie slychac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem plyn od wspomagnia na zielony febi i od czasu jego wymiany zaczelo po odpaleniu auta z rana popiskiwać kierownica jakby guma o gume ocierala i tylko przy skrecie w lewo na początku, później już tego nie było. Wiec stwierdziłem ze pasek może niedomagać od nowego i gęstego plynu, ale po wymianie paska na nowy problem z rana nie ustapilo. Nadal się pojawia to piszczenie kierownicy i nie wiem, czy wymienić jeszcze raz plyn na nowy i sprawdzić po ponownej wymianie czy tym razem problem ustapi. Zalac jeszcze raz zielonym plynem, czy może czerwonym do automatow?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak nie wiesz jaki maszolej do wspomagania to zobacz na kolor korka do wspomagania jesli ma być olej zielony to kolor korka też bedzie zilony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej powinien być ok. Zakładając, że pasek jest właściwy, a napinacz nie umarł, to niestety może być agonia pompy.

Po wymianie parę maksymalnych skrętów w obie strony może być pisku, piany, ale potem powinna być cisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Orientuje się ktoś z was jaka jest pojemność całego układu wspomagania w S1/B5 FL ?
Niestety nie znalazłem tych informacji w ETCE i ELSIE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie jak we wszystkim ale w moim B5FL na spokojnie butelka 1L wystarcza.  

Kupuje się litr na przepłukanie i litr na zalanie i zostaje na dolewki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności