matias18 Zgłoś #1 Napisano 29 Października 2012 dzis rano przy odpalaniu auta termometr pokazywał -5. Od razu po odpaleniu auta wyskoczył komunikat jak w temacie i zaczeła mrugać kontrolka cieczy chłodzącej. Wystraszylem się ze plyn zamarzl zgasilem od razu i pod maske, a tam wszystko ok. Plyn w stanie cieklym i w normie, dokladnie w polowie miedzy min a max. Odpalilem ponownie i juz nie bylo zadnego komunikatu ani kontrolki. O co moze chodzic? Co powinienem zrobić? Dodam ze pozniej w ciagu dnia jezdzilem sporo i nic sie nie dzialo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k0b3 Zgłoś #2 Napisano 29 Października 2012 Ja miałem u siebie to samo. Najpierw raz się pojawiło i później pojawiało się najczęściej po dłuższym postoju samochodu po nocy. Jest jakiś problem z tymi dwoma pręcikami zanurzonymi w cieczy chłodzącej w zbiorniku wyrównawczym. Muszą się one w jakiś sposób utleniać i po pewnym czasie ECU dostaje sygnał, że jest przerwa w obwodzie i wyświetla ten komunikat. Ja zrobiłem tak że wziąłem dość cienki nożyk i delikatnie przeszorowałem te pręciki. Co prawda nic z nich nie odpadło, ale problem ustąpił i już się nie pojawił. Podejrzewam że u ciebie jest dokładnie to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #3 Napisano 29 Października 2012 U mnie też tak jest jak auto stoi w nocy na dworze. I tak właśnie było przez ostatnie dwie. W domu mam w garażu i problemu wtedy nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johny x Zgłoś #4 Napisano 29 Października 2012 Miałem to samo tylko w innym języku : betriebs-anleitung! STOP kuhlmittel-prufen! . Do sprawdzenia temperatura zamarzania płynu chłodzącego pewnie tak jak i w moim przypadku była za wysoka -48 C i to była wina uaktywnienia się komunikatu . Wedle wszelakich prawideł książkowych zrobiłem na -35 C i od tego czasu błoga cisza . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k0b3 Zgłoś #5 Napisano 29 Października 2012 Ale chyba im nizej tym lepiej i nie wydaje mi sie aby to mialo wplyw na wskazania czujnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johny x Zgłoś #6 Napisano 29 Października 2012 Ale chyba im nizej tym lepiej i nie wydaje mi sie aby to mialo wplyw na wskazania czujnika dlatego też im niżej , tym pomiędzy elektrodami czujnika gorsza przewodność a co za tym idzie i komunikat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #7 Napisano 30 Października 2012 pisałem juz o tym w innych wątkach, pierwsze temp poniżej zera i co rok ta sama akcja, dolewanie plynu poprawiało sytuacje na max 2 tygodnie. w koncu raz zamiast plynu dolalem koncetratu 2 zima spokój Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #8 Napisano 30 Października 2012 U mnie odwrotnie - zawsze dolewałem koncentratu i nic. Teraz dolałem rozrobionego na -35`C i dalej to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #9 Napisano 1 Listopada 2012 Mialem tak zeszlego roku i tez cudowalem na rozne sposoby. W moim przypadku problemem byl nalot na drucikach przez co nie bylo kontaktu z plynem. Wyciagnijcie strzykawka troche plynu ze zbiorniczka i delikatnie wyczysccie te druciki - powinno pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #10 Napisano 12 Grudnia 2012 Mam to samo, odkąd temperatura spadła poniżej zera to przy pierwszym odpaleniu po nocnym postoju wyświetla mi się na FISie dokładnie ten komunikat. Jak zgaszę auto i zapalę to już się komunikat nie pojawia. Poziom płynu wzorowy. Popatrzę na te styki czujnika. Poza tym nie wydaje mi się żeby czujnik poziomu płynu chłodniczego mierzył temperaturę jego zamarzania, nie twórzmy legend, które nie są poparte jakimiś serwisowymi dokumentami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #11 Napisano 12 Grudnia 2012 Ja miałem ten komunikat tylko raz połączony z takim trzykrotnym strasznie agresywnym piskiem. Ale to było przy -20. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johny x Zgłoś #12 Napisano 12 Grudnia 2012 Poza tym nie wydaje mi się żeby czujnik poziomu płynu chłodniczego mierzył temperaturę jego zamarzania, nie twórzmy legend, które nie są poparte jakimiś serwisowymi dokumentami nie mierzy temp. zamarzania Chodzi o przewodność albo jest albo jej nie ma ( jest nie odpowiednia ) = komunikat wychodzi na to że mamy dwie opcje dot. komunikatu - wyczyścić elektrody czujnika ewentualnie sprawdzić temp. zamarzania płynu chłodzącego :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #13 Napisano 12 Grudnia 2012 ewentualnie sprawdzić temp. zamarzania płynu chłodzącego Ale w jaki sposób czujnik poziomu miałby to mierzyć i odczytywać jako wartość "dobrą" lub jako wartość "złą"? Nie za dużo oczekujemy od tego czujnika w zbiorniczku wyrównawczym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johny x Zgłoś #14 Napisano 12 Grudnia 2012 Ale w jaki sposób czujnik poziomu miałby to mierzyć i odczytywać jako wartość "dobrą" lub jako wartość "złą"? Nie za dużo oczekujemy od tego czujnika w zbiorniczku wyrównawczym? faktycznie od samego czujnika nie można za wiele oczekiwać , ale już od sterownika do którego jest podpięty jak najbardziej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IgnisDriver Zgłoś #15 Napisano 12 Grudnia 2012 mam dokładnie tak samo - jak passek stoi 8 godzin pod pracą na -5 stopni to wyskakuje ten komunikat, jak nocka w garażu - spokój. Doszedłem już do tego, że nawet natychmiastowe zgaszenie i ponowne odpalenie powoduje to, że komunikat znika. Ale przy okazji wyczyszczę druciki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #16 Napisano 12 Grudnia 2012 faktycznie od samego czujnika nie można za wiele oczekiwać , ale już od sterownika do którego jest podpięty jak najbardziej ale tak gdybasz, czy jest to gdzieś napisane? W instrukcji obsługi w obu zeszytach jest wskazane, że komunikat wyskakuje jeżeli temperatura płynu jest zbyt wysokoa lub jeżeli poziom płynu jest zbyt niski, nie ma słowa o "badaniu" zamarzalności płynu. To jakto jest w końcu, ale konkretnie, a nie że "mi się wydaje". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #17 Napisano 12 Grudnia 2012 Miałem komunikat kiedy auto stało w nocy na mrozie. Ostatnio szykował się taki postój, więc poskrobałem te druciki śrubokrętem. Chyba pomogło, bo komunikatu nie było... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #18 Napisano 14 Grudnia 2012 ale tak gdybasz, czy jest to gdzieś napisane? W instrukcji obsługi w obu zeszytach jest wskazane, że komunikat wyskakuje jeżeli temperatura płynu jest zbyt wysokoa lub jeżeli poziom płynu jest zbyt niski, nie ma słowa o "badaniu" zamarzalności płynu. To jakto jest w końcu, ale konkretnie, a nie że "mi się wydaje". @Nuttie nie ważne jak to jest ale poskrobanie śrubokrętem po tych drucikach załatwia sprawę. U mnie w tamtym roku w zimie sygnała pojawiał się sporadycznie więc nie drążyłem tematu, w tym roku codziennie rano więc poskrobałem po tych dwóch drucikach i wszystko jest ok. Nie mam już rano tego sygnału. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #19 Napisano 14 Grudnia 2012 Nuttie nie ważne jak to jest ale poskrobanie śrubokrętem po tych drucikach załatwia sprawę Ja już zdążyłem "wywnioskować", że poskrobanie po drucikach pomaga, tego nie neguję, neguję za to urban legend dotyczącą mierzenia zamarzalności płynu, póki nie pojawi się jakiś rzeczowy argument. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johny x Zgłoś #20 Napisano 14 Grudnia 2012 (edytowane) Ja już zdążyłem "wywnioskować", że poskrobanie po drucikach pomaga, tego nie neguję, neguję za to urban legend dotyczącą mierzenia zamarzalności płynu, póki nie pojawi się jakiś rzeczowy argument. czy ja coś napisałem że to czujnik mierzy , od tego są wszelakie testery płynu chłodniczego (glikomaty ) :dobrze . Poczytaj pierwszych kilka postów , i teraz co się dzieje jak auto stoi w ciepłym garage odpalasz i nie ma komunikatu , auto na dworze mrozik -5 komunikat zapalasz jest komunikat , po chwili gasisz i zapalasz ponownie nie ma komunikatu :hmm , co się stało i co miało wpływ na zapalenie/wyłączenie się kontrolki . ps. A na wiosnę wraca wszystko do normy i nie ma komunikatu . Edytowane 14 Września 2013 przez johny x Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach