Skocz do zawartości
Gość *Andrzej*

różnice między silnikiem 1,9 TD oraz 1,9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Gość *Andrzej*

Jakie są różnice w konstrukcji silników 1,9 TD oraz 1,9 TDI w Pasku B3 rocznik 1992.

Skąd bierze się większa moc oraz ponoć mniejsze zużycie paliwa?

Jestem początkującym użytkownikiem diesla i chciałbym poznać szczegóły konstrukcyjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie orientuje to 1,9 TD to diasel bez chlodnicy doładowanego powietrza i bez elektroniki która steruje doładowaniem silnika na podstawie zebranych informacji z czujników (przepływomierz itd) a 1,9 TDI posiada chłodnice doładowanego powietrza do silnika oraz całą elektronikie która czuwa nad turbina,pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość misiek_wr

Panowie

 

1,9TD to silnik starszej konstrukcji posiadający komore wirowa w głowicy,

 

1,9TDI to silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa do komory spalania.