Skocz do zawartości
Gość *Andrzej*

różnice między silnikiem 1,9 TD oraz 1,9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Gość *Andrzej*

Jakie są różnice w konstrukcji silników 1,9 TD oraz 1,9 TDI w Pasku B3 rocznik 1992.

Skąd bierze się większa moc oraz ponoć mniejsze zużycie paliwa?

Jestem początkującym użytkownikiem diesla i chciałbym poznać szczegóły konstrukcyjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie orientuje to 1,9 TD to diasel bez chlodnicy doładowanego powietrza i bez elektroniki która steruje doładowaniem silnika na podstawie zebranych informacji z czujników (przepływomierz itd) a 1,9 TDI posiada chłodnice doładowanego powietrza do silnika oraz całą elektronikie która czuwa nad turbina,pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość misiek_wr

Panowie

 

1,9TD to silnik starszej konstrukcji posiadający komore wirowa w głowicy,

 

1,9TDI to silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa do komory spalania.

 

W silniku TDI paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do cylindra powyżej tłoka. W silniku TD paliwo jest wtryskiwane do małej komory wstępnej połączonej z cylindrem wąskim przejściem, które wchodzi stycznie do komory wstępnej. Podczas suwu sprężania to tego przejścia wlatuje powietrze wywołując silne zawirowanie w komorze wstępnej. Następnie do komory wstępnej wtryskiwane jest paliwo i tam następuje zapłon. Połączenie szybko wirującego powietrza oraz gwałtownego rozprężania spalin z komory wstępnej do cylindra polepsza mieszanie i spalanie paliwa z powietrzem. zybsze mieszanie powietrza z paliwem w silnikach TD ma jednak swoją cenę. Wysoka prędkość przepływu powietrza przez wąskie połączenie między cylindrem a komorą wstępną oraz gwałtowne zawirowania w samej komorze wstępnej powodują znacznie większą stratę ciepła w powietrzu podczas sprężania niż w silnikach TDI. W połączeniu ze spadkiem ciśnienia przy przejściu z głównej komory spalania do komory wstępnej daje to efekt niższej temperatury powietrza po sprężeniu niż w podobnym silniku TD. Ponieważ szybki samozapłon wymaga odpowiedniej temperatury powietrza silnik TDI musi mieć wyższy stopień sprężania aby osiągnąć wymaganą temperaturę w komorze wstępnej. Silniki TDI pracują przy stopniach sprężania rzędu 20:1 do 24:1 podczas gdy w silnikach TD stosowane są stopnie sprężania od 15:1 do 18:1. Straty ciepła, które wymuszają wyższy stopień sprężania mają jeszcze jeden, ważniejszy efekt: obniżają sprawność silnika. Silniki TDI przeważnie mają o 10 do 20% większe spalanie niż porównywalne silniki TD. ( mat. zaczerpnięty z www)

 

Osobiscie nie spotakałem sie z silnikiem 1,9TDI w passacie B3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siara32
Osobiscie nie spotakałem sie z silnikiem 1,9TDI w passacie B3.

Kolega misiek_wr ma racje ... sprawa watpliwa 1,9TDI w B3??? :647: Chyba ze ktos se takowy wsadzil i przerobil caly przod ... czyt. cale auto :610:

PS: pierwsze silniki TDI w autach B4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silniki TDI przeważnie mają o 10 do 20% większe spalanie niż porównywalne silniki TD.

 

Z tym się nie zgodze, mam nadzieję, że to pomyłka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tpolo

tak jest TDI są zdecydowanie bardziej wydajne ( moc, moment obrotowy ) a przytym zdecydowanie mniej paliworzerne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sa tdi w b3, nawet pd sa :D jak se ktos wsadzil. zreszta tdi do b3 pasuje chyba plug&play z b4. tdi wieksza moc/moment przy takim samym lub mniejszym spalaniu niz td. kolega misiek_wr wyjasnil podstawowa roznice, czyli wtrysk i komora wstepna. jesli kupowac b3 to bez roznicy czy 1.6 czy 1.9 td. obydwa silniki godne polecenia z mala przewaga 1.6, mimo starszej konstrukcji. w b4 byly jednostki 90 i 110 koni na pompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zreszta tdi do b3 pasuje chyba plug&play z b4

no nie bardzo, chyba ze z pelnym osprzetem, wiązkami , elektryką itp, itd czyli zaraz pół samochodu trzeba zmodernizowac, przy dzisiejszych cenach pasków operacja nieuzasadniona ekonomicznie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wiadomo, ze trzeba miec komplet. chodzilo mi o to, ze łapy pasuja idealnie. zreszta wszystko jest mozliwe. teraz juz tdi w mk2 nie dziwi, ani vr w ibizie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość boostertd

TDI jes ekonomiczniejszy niz TD a przy tym bardziej dynamiczny, ale za to napakowany elektronika ktora po latach zacznie sie sypac a ja w swoim TD nie musze sie martwic przeplywomierzami etc. w b3 nie bylo TDI byly one wsadzane dopiero od b4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

był natomiast silnik 1.6 turbodiesel z intercolerem, czyli takie tdi które nie nazywało się oficjalnie tdi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

td power!!! :hurra::vw:

 

tdi to szit do momentu, az sam bede nim jezdzil :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość remix

Ja mam w b4 passku td i jest bardzo rżwawy i szybki mało pali i nie ma przepływomierza lepszy od tdi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mular
Ja mam w b4 passku td i jest bardzo rżwawy i szybki mało pali i nie ma przepływomierza lepszy od tdi.
Bez obrazy ale nie jezdziles chyba tdi-kami ja jezdzilem b4 1.9td w porownaniu do tdi to mul a jak kumpel pochwalil mi sie ze na trasie wyszlo mu malo bo 7,5 litra to juz nie mowilem jemu ze tdi potrafi zejsc do 4.5 litra.Co do elektroniki nie jest jeszcze taka zawodna zrobilem juz 80tys i mialem wymieniony czujnik wtrysku 3 cyl bo przewod pekl przy samym czujniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
remix napisał/a:

Ja mam w b4 passku td i jest bardzo rżwawy i szybki mało pali i nie ma przepływomierza lepszy od tdi.

no cóz... każda sroka swój ogon chwali :)

co nie zmienia faktu że 15 koników lub też 35 w AFN przy mniejszym spalaniu to niebagatelna różnica :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mular

A moment obrotowy tez nie w kij dmuchac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

remix td żwawy? moj jakos tam jezdzi, ale fabryka jest lekko dupiata. dopiero powyzej 100 kuni zaczyna jezdzic. przy 120 kunikach jest fun i niszczenie afn'ow :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość remix

Mój jest dla mnie akurat jeździłem astrą 1.7 dieslem 60 km to dopiero mół a ja swoim wyprzedziłem tdi to mi starczy te 175km/h śmiało moge ganiać tylko jedyne co mnie w passku wkurza to plastiki drastyczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności