Skocz do zawartości
kaus

Gumowe osłony przegubów zewnętrznych

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam delikatnie pęknięte zewnętrzne osłony przegubów kulowych i w związku z tym prośbę, czy moglibyście mi pomóc i napisać krok po kroku co trzeba zrobić aby je wymienić. Przeszukałem forum, ale żadnego szczegółowego opisu nie znalazłem. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Znalazłem gdzieś opis wymiany w B5 lecz tam odręcali wachacz i to mnie zmyliło bo przecież w B6 jest inne zawieszenie. Trzeba czyścić przegub i smarować go nowym smarem ? W moich są małe pęknięcia, zaraz przy mniejszej obejmie na półosi. I jeszcze jedno, kupować oryginalne w serwisie za 100 zł sztuka, czy są jakieś godne polecenia zamienniki ?

Edytowane przez kaus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak kupisz nową osłonę to smar jest w komplecie...więc warto wymienić ja kupowałem zamiennik nie pamiętam jakiej firmy ale chyba coś koło 70 zł za sztukę kosztował więc decyzja należy do Ciebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj opis wymiany osłony w Passacie B4 - zawieszenie jest na kolumnie McPhersona.

Co do zamienników, to godne polecenia są GKN Lobro Spidan - różne nazwy, ale jest to ten sam produkt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Przeszukałem forum B4 i trochę doczytałem chociaż i tam opierają się na poradniku z B5. Mógłby wypowiedzieć się ktoś kto już wymieniał, czy ten http://forum.vw-passat.pl/threads/125343-WYMIANA-PRZEGUBU-oslony-gumy-PORADNIK-ZDJECIA-MANUAL sposób umożliwi wymianę ? Wolę dopytać i być w pełni przygotowany na wszelkie niespodzianki, niż zastanawiać się w połowie roboty co dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, jedyna różnica to moga być klucze, bo od piasto w B6 chyba (pisze chyba) jest normalny klucz nasadka 32,

 

ale opisane masz pieknie,

 

ja w B4 wymienialem 1,5 godizny pod blokiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim. Pozostaje mi więc tylko poszukać dobre zamienniki tych osłon i do roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki ale się wtrącę, robota bez sensu, wymiana manszety to koszt w zakładzie ok. 100zł, z nasmarowaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tylko jedno pytanie, chcę się upewnić, czy aby wyjąć przegub z piasty wystarczy skręcić koła i podnieść zwrotnicę, czy może być problem i trzeba jeszcze częściowo demontować wachacz, a konkretnie sworzeń wachacza ?

Jeśli ktoś wymieniał osobiście, proszę o info.

Edytowane przez kaus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sworznia nie odkrecasz od wahacza tylko końcówkę sworznia od piasty i opuszczasz w dół

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności