Skocz do zawartości
Gość wojtala

blokowanie hamulcy przód po ok 40 min jazdy , pompa ABS ???

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wojtala

Zaczeło sie tak że po przejechaniu ok 40 minut zaczyna mi blokowac przednie hamulce (zwłaszcza prawy zacisk), jak utko postoi godzinke to wszystko puszcza i znowu mozna jechac nastepne 40 minut....

 

dodam że żadne kontrolki od ABS -u nic sie nie świeci na desce ... wszystko ładnie gaśnie po odpaleniu autka :>

 

kilku mechaników zdiagnozowało na telefon ze to zacisk ale jeden fachowiec zdjął koło poszperał i próbując wcisnąć cylinderek do zacisku napotkał niesamowity opór, odkręcił odpowietrznik i cylinderek schował się bez żadnego oporu...

 

po podpięciu po VAGa nie pokazuje żadnych błędów a co gorsze nie potrafi sie nawet z komunikować z pompą, po kilkunastu próbach coś sie udało i pokazuje jakieś dziwne błędy których kodów nie można znależć, raz pokazał kontrolke rezerwy .... ach szkoda gadać.....

 

diagnoza: pompa ABS

Po przekreceniu zapłonu poczatkowo pompa wogóle nie reagowała, po otwarciu gniazda i sprawdzeniu czy dochodzi do pompy zasilanie (dochodzi na 2 piny) pompa zaczeła reagować tzn pstryka 2-3 razy ale mechanik mówi że nie pracuje...

 

Dodam na koniec: że po wizycie u mechanika i dłuższym grzebanku znikneły hamulce : tzn pierwszym razem pedał jest twardy wszystkie następne razy pedał ląduje w podłodze

 

Czy ktoś wie co to może być ? Mechanik stawia na pompę ABS

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbuj wymienić zacisk,ale może podjedź do innego mechanika np.w większym mieście co specjalizuje się w VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość remix

Ja miałem taki przypadek sąsiada passek b5 jak jechał to grzały mu się hamulce ale to się działo po 1 godzinie jazdy tarcze z przodu czerwone czyli coś :dobani: hamowało spalał wtedy 8 litrów na 100 km.pamiętam że miał coś z modułem absu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wojtala

remix,

 

Ale nie wiesz co to bylo dokadnie ? Czy ten modul ABSu jest w pompie czy w komputerze , bo ja nie mam bladego pojecia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość remix

Pytałem się sąsiada co było w jego pasacie otóż pompa abs do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość johan35

Ja mam podobny problem, przy czym od jakiegoś czasu obserwuję że są duże opory toczenia bo np przed zatrzymaniem sie na równej powierzchni auto nie płynie tylko w pewnym momencie sie zatrzymuje jakby został delikatnie naciśnięty hamulec- dzięje sie tak w minimalnym stopniu gdy auto jest zimne, natomiast jest bardziej intensywne po przejechaniu kilku kilomentrów.

Odrębny problemto, że po przejechaniu ca. kilkunastu km. zaczynają mi się lekko blokować przednie zaciski, opory toczenia wzrastają ponadnormatywnie i słychać huczenie, hamulce się mocno nagrzewają razem z felgami- im dłuższa trasa tym jest to intensywniejsze, ponadto od czasu do czasu świeci sie kontrolka świec żarowych- po naciśnięciu pedału hamulca gaśnie.

Po wizytach wielokrotnych u mechanika, który czyścił i sprawdzał zaciski

wymieniona została pompa hamulcowa, pompa abs, serwo, elektronika nie wykazuje błędów, zaciski na zimno działają idealnie.

Przypuszczam, że materiał z którego wykonane sa zaciski się "zestarzał", po nagrzaniu zachowuje sie "nienormalnie", tzn. powoduje niewracanie tłoczka w odpowiednią pozycje stąd wyższe opory toczenia i słychac huczenie.

Może ktoś potrafi pomóc

Edytowane przez johan35
dopisek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie ewidentny przypadek "starego" płynu hamulcowego. Tylko dziwi mnie jedno

wymieniona została pompa hamulcowa,
to chyba płyn został wymieniony czy tylko dolany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość johan35

płyn był też wymieniany i to 2 razy na nowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może coś nie tak z serwem ? może tam sie coś blokuje i wspomaga hamowanie pomimo że nie hamuje się pedałem ... podobny efekt miałem jak woda mi w serwie w zimie zamarzała najpierw brak hamowania, a potem hamowanie cały czas aż do zablokowania hamulców i zagotowania płynu w przewodach i atak kontrolki abs; potem "specjaliści" wymienili mi klocki i nie wyczyścili zacisków i lewe skończyły się po 7,5 kkm ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobny problem.

Grzal sie hamulec i delikatnie przyblokowywolo przednie lewe kolo.

Podejrzewano pompe ABS, potem serwo, zatkane przewody.

Zaciski zostaly przeczyszczone.

Przewody hamulcowe powymieniane.

 

Pewnego dnia przy hamowaniu pedal prawie wpadl mi w podloge, wiedzialem juz co jest grane.

Pompa hamulcowa poszla do wymiany.

Od tamtej pory zero problemow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pompa hamulcowa poszla do wymiany.

Od tamtej pory zero problemow.

No tak ale kolega johan35 pisze że pompa wymieniona.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak ale kolega johan35 pisze że pompa wymieniona.

Pozdrawiam

 

sorki - musialem przeoczyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, podłącze się pod temat. Mam w moim autku taką przypadłość:

- otóż niedawno coś zaczęło mi stukać w prawym kole podczas hamowania

- teraz zauważyłem ze stukanie nie jest związane z jazdą lecz z hamulcami i nawet na postoju jak nacisnę pedał hamulca, odpuszczę słyszę wyraźne uderzenie. auto normalnie jeździ nie ściąga itp. nawet jak leciutko nacisnę i odpuszczę słychać stuk. (można nawet rytmicznie wystukać kankana ;) )

 

Czy ktoś z Was ma pomysł co to może być - najbliższa wizyta u mechanika dopiero w sobotę!!

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość johan35

Jak już mówiłem/ pisałem zostało w pasku wymienione co sie tylko dało w układzie hamulcowym, a problem pozostał.

Kiedyś jadąc zastanawiałem sie co jest i skłaniam sie do teorii, że to zmęczenie materiału zacisków, który przy wyższej tempereturze rozszerza sie ponadnormatywnie i powoduje blokowanie zacisków.

To tłumaczyłoby blokowanie na gorących hamulcach.

 

Ale o co chodzi z nienormalnymi oporami toczenia, że auta nie można normalnie upchać (albo przed zatrzymaniem sie nie "płynie" tylko sie nagle zatrzymuje. Wyższe opory przekładają sie na wyższe zużycie około 9l/ 100km.

 

Co jeszcze zaobserwowałem to, że pedał lekko osiada, a jak się go kilka razy podpompuje to sztywnieje i zostaje na pozycji, myślałem, że kiepsko odpowietrzyli, zleciłem u innego ponowne odpowietrzenie ale jak było tak jest.

 

Normalnie ręce opadają.

Kto może niech pomoże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze doradzam,ale u mnie kiedyś w Fordzie było podobnie.wymieniłem po obu stronach gumowe przewody hamulcowe ponieważ stare w środku(puchną) po hamowaniu nie wracał tak szybko płyn hamulcowy i blokowało koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie ukl. hamulcowego. Najprawdopodobniej dalej cos z pompa lub zaworkami odpowietrzajacymi (przy zaciskach) skoro jak pompujesz to pedal twardnieje i nie wraca do poprzedniej pozycji to musi to byc cos z cisnieniem. Serwis i tyle:o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mik449

Myślę, że to kwestia zacisków.Wymiana gumek w cylinderkach powinna pomóc.

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam taki problem:

po zakupie zauważyłem że blokowane są dwa koła lewy i prawy przód.

Prowadnice lewego i prawego zacisku zostały przeczyszczone i wymieniłem przewody elastyczne.... Lewy zacisk nadal blokował.... wymieniliśmy płyn hamulcowy, wszystkie uszczelnienia i dodatkowo nasmarowane smarem do zacisków... Nadal lewy zacisk jak blokował tak blokuje :-( i co dziwne nieraz blokuje po przejechaniu 10km, 20, 100km a nieraz zaraz po rozpoczęciu jazdy... :-( W dodatku zauważyłem że od czasu do czasu blokuje również tył ale znacznie rzadziej.

Komputer nie pokazuje błędów.

Passat B5 po lifcie 2001r.

zaciski ATE

Co radzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to co będzie najtańsze ... może zaciski na 1 ogień do wymiany ... sprawdź czy nie masz wody w serwie ... (ja miałem - w zimie sie ciekawie robi), zaworek 1-dno kierunkowy na przewodzie podciśnienia serwa ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności