Skocz do zawartości
Japsystem

Moje wrażenia z jazdy B7 - czyli "o kurdę"

Rekomendowane odpowiedzi

Panie i Panowie... o co kaman?

Dziś pośmigałem sobie nowiuśkim (sorry, ma już 11tys km) passacikiem B7 bluemotion i tak sobie myślę: o co kaman?

Na codzień poruszam się dziadziusiem B5FL HIGHLINE. Ma już swój wiek, więc powoli zastanawiam się nad zmianą na nowszego paska. Postanowiłem skorzystać z możliwości pośmigania B7 i szczerze mówiąc czuję niedosyt...

 

Przyśpieszenie - hmmm... chyba kapkę lepsze od mojego dzidzi z nalotem 290kkm. Ale szału nie ma.

Jakość materiałów wykorzystanych wewnątrz - o kurdę!!! co to za plastiki rodem z Renult Clio z lat 90tych! Przecież to wszystko będzie trzeszczeć po kilkudziesięciu tys km po naszych drogach.

Przestrzeń- no tu pełne zadowolenie

Załączam opuszczanie szyb. O kurdę - co się dzieje? Otóż silniczki pracują jakby były wyciągniete z ruskiej pralki.

Stoję w korku, otworzyłem ekstremalnie głośne szyby i symulując zimnego łokcia klepię sobie palcami w dach - i o kurdę!

Hałas niesie się po aucie jakbym siedział w puszce z paprykarza szczecińskiego. Grubość blachy obniżona chyba do totalnego minimum.

 

Szybki test Vmax - o kurdę - 220km/h - tak jak mój 11 letni dziadziuś.

 

Zużycie paliwa - wydaje się o jakieś 0,3l mniejsze niż technologia sprzed 11 lat ale wyższe niż technologia sprzed 15lat (silniki 1,9TDI na pompie)

 

Postanowiłem na gorąco wskoczyć do mojego dziadziusia. Opuszczam szybę - przyjemny szumik przesuwającej się szyby. Klepię w dach - wewnątrz wygłuszony dźwięk, dach nie ugina się pod palcami. Położę dłoń na wnęce drzwi - wita mnie delikatna skóra, dotknę elementu plastikowego - czuję delikatną powłokę emitującą miękką gumę / skórę.

 

 

I tak sobie myślę - w jakim kierunku idzie VW z tak szajsowatymi plastikami wewnątrz, z tak ekstremalnie zawodnymi silnikami 2,0TDI (szczególnie do 2008 roku). W końcu przyjdzie taki czas, że już niezawodny B5 stanie się na tyle stary i zużyty że trzeba go będzie wymienić. Ale na co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci że mam to samo zmartwienie, jak przyjdzie mi ten czas to na co wymienić moje TFSI 2.0/200Bhp B6 ???

Muszę się z tobą zgodzić że chyba nie zawsze co nowsze to lepsze. (a pamiętam moją II Golfa z 89, nic się z tym autem nie działo)

 

Pozdrawiam serdecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To widzę, że nie jestem osamotniony w swoich spostrzeżeniach a sądziłem, że może człowiek jest przewrażliwiony ale chyba nie. Ostatnio będąc w ASO i czekając na naprawę swojego autka, troszkę sobie pochodziłem i pooglądałem nowe paski. Oczywiście wszystko ładne, czyste, błyszczące, pachnące. W środku w sumie wielkich zmian nie ma oprócz zegarka na środkowej konsoli, który akurat mnie się nie podoba ale to moje prywatne zdanie. Pierwsza rzecz, która mnie uderzyła to właśnie jakość tworzyw. Myślę, kurczę przecież to chyba krok wstecz o 20 lat, przecież w obecnych B6 wyglądają one o niebo lepiej a tutaj wszystko wygląda tandetnie i aż strach pomyśleć jak to będzie po upływie paru lat. Po otwarciu bagażnika też niemiła zaskoczenie, wszędzie niby to samo ale wygląda jak chińska kiepska podróba. Powiem szczerze, że mam u siebie nalatane ponad 230 tys. i autko w środku wygląda nienagannie, nic nie skrzypi, nie odstaje, nie jest powycierane, wszędzie równe szczeliny. Też mnie martwi fakt, że w końcu trzeba będzie sprzedać swojego paszteta ale na obecną chwilę to nawet nie miałbym pomysłu co kupić, bo na pewno nie B7. Co do blachy to podzielam zdanie kolegi Japsystem, po prostu konserwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiem ci że mam to samo zmartwienie, jak przyjdzie mi ten czas to na co wymienić moje TFSI 2.0/200Bhp B6 ???

Nie no akurat mam porównanie B6 i B7 w podobnej wersji (comfortline) i ja akurat zmian na minus nie dostrzegam... Już b6 ma dzidowskie materiały wewnątrz. Po przesiadce z 5 letniego auta(volvo v50) do nowego passata przeżyłem szok... ale idzie się przyzwyczaić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zużycie paliwa - wydaje się o jakieś 0,3l

 

Napisz jeszcze z jakim silnikiem te B7 było, bo ja przesiadłszy się na CR w porównaniu do PD widzę ogromną różnicę w spalaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale jak silnik o podobnej mocy (130 vs 140 tak zakładam) to przecież spalanie i osiągi, w tym v max będą takie same, w B7 to już chyba wszystkie diesle mają CR (tam jest 1.6 i 2.0 do wyboru)

 

---------- Dodano o 09:08 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:04 ----------

 

bo ja przesiadłszy się na CR w porównaniu do PD widzę ogromną różnicę w spalaniu

 

Nie oszukuj, po prostu szkoda Ci auta i jeździsz rozsądnie :P

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie oszukuj, po prostu szkoda Ci auta i jeździsz rozsądnie

 

:lol rozgryzłeś mnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I dlatego pora przesiąść się na Audi :fajny Bo te nowsze paski, to już nic sobą nie reprezentują :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko ile audi kosztuje a ile passat :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A4 jest porównywalne cenowo z passatem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka już polityka firm że tnie się koszty przede wszystkim.. Takie samo wrażenie miałem po zmianie Golfa IV na piątkę - twardsze plastiki podatne na zarysowania, wizualnie też bez szału.

 

Ale nie zgodzę się co do różnic jakościowych B6/B7 - w zasadzie to samo, tyle że w B7 jest ciszej podczas jazdy.

Tak naprawdę to jak już ktoś napisał - trzeba się bawić w marki premium (Merc, BMW, Audi) jeśli oczekuje się super materiałów.

Jestem obecnie na etapie szukania nowego auta, testowałem Avensisa, Mondeo, Insignią jeżdżę obecnie - i w sumie jakość materiałów w każdym jest bardzo zbliżona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie musi być, auta różnych marek z tego samego segmentu muszą ze sobą konkurować, bo jak będzie jeden lider to wszyscy będą go wybierać, stąd m.in. jakość wykończenia podobna. Gdyby w passacie były jakieś mega materiały itp. to ludzie by nie kupowali aut marek klasy premium itp.

 

Ja w salonie siedziałem w B7 i wyglądało tak samo jak moje B6 - jeżeli chodzi o materiały, przynajmiej tak mi się wydawało. A tak poza tym to przecież B6 i B7 to prawie tak jak B3 i B4, z zewnątrz trzochę różnicy a wewnątrz to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
że trzeba go będzie wymienić. Ale na co?

Oczywiście że na Alfę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A4 jest porównywalne cenowo z passatem...

 

A4 to małe gówno :P bardziej chodziło mi o porównanie z A6 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A6 to raczej nie to samo co passat :fajny I w tym wypadku nie ma co porównywać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A6 to raczej nie to samo co passat :fajny I w tym wypadku nie ma co porównywać...

 

grupa VW ma to do siebie, że poszczególne auta bezpośrednio ze sobą nie konkurują - Golf -> A4 -> Passat -> A6 dlatego też, uważam, że B7 trzeba porównywać z A6 bo A4 jest autem dużo mniejszym...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A6 to raczej nie to samo co passat

 

A kto pisze ze to samo :D ja porównywałem do tego co by mnie interesowało, A4 nigdy bym nie kupił bo tyle miejsca co w Vectrze B którą kiedyś miałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się boję zmienić B5FL na B6 - o B7 nawet nie myślę.... Piszecie o Audi - ale co dostajemy poza lepszymi materiałami? Do roku 2008 mamy przecież dziadowski 2,0TDI PD... Niestety, mam 2 znajomych co musieli WYMIENIĆ silnik i jak najszybciej pozbyć się auta. Mechanik, u którego byłem jakieś 2 lata temu (odpukać od 60tyskm nic z moim dziadziusiem się nie dzieje) powiedział mi tak:

jak ci nie zależy na nowej budzie to kulaj się B5FL do momentu aż ci zgnije... jedyna alternatywa po 2005 roku to BMW z motorem 3,0TDI.

Nie mam podstaw mu nie wierzyć.... smuci mnie tylko fakt kroku wstecz z materiałami wykorzystywanymi w autach. Jeżdżę też Fordem S-Max, nowymi skodami, paskami b6 i jak któryś z kolegów wspominał wyżej - jedno łajno wewnątrz... no może SMax wychodził na prowadzenie pod względem łajna (to moja prywatna opinia). Czuję się w tych autach jak w vw polo z 1989 (kiedyś miałem takowe).

Oczywiście komfort jazdy i przestrzeń jest bardzo fajna.

Wracając jeszcze do A4 - walory estetyczne jak dla mnie - super. Passat t o brzydal, ale niestety dla rodziny choćby 2+1 A4 jest za ciasna... piękne maleństwo - ale dla dwojga ;)

Edytowane przez Japsystem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A4 jest porównywalne cenowo z passatem...
cznie

 

Raczej nie... Ewentualnie cena sie zbliza jak bierzesz auto tylko i wylacznie z fabrycznym wyposazeniem. Tez wychodze z zalozenia, ze A4 za male. No to zrobmy sobie A6. No ale qrka, przeciez nie wezme z gorszym wyposazeniem niz mam w pasztecie... No i jakbymnie konfigurowal to wychodzi mi 500 stow... :swirus

 

--

luk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja się boję zmienić B5FL na B6 - o B7

 

A ja zmieniłem B5FL na CC i dla mnie jakościowo to przepaść :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności