Skocz do zawartości
Gość BIKA13

Jaki olej mam zalać?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość BIKA13

Witam.Chcem wymienić olej w pasku 1,9 TDI(pompowtryski) ale zauważyłem że poprzedni właściciel zalał olej 10W-40.Czy teraz mogę ponownie zalać olej specjalny do tego rodzaju silników 505,01 5W-40??????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko na co należy zwracać uwagę, to klasa oleju zalecana przez producenta oraz to, że w silniku jako kasatory luzu zainstalowane są popychacze hydrauliczne korzystające z oleju silnikowego a więc obliczone na olej zalecany dla danego typu silnika.

Krótko mówiąc: jeżeli dla Twego silnika producent zaleca 5W/40, to spokojnie zalewasz 5W/40. Jeśli wlewasz rzadszy, bądź gęstszy, to nie będzie zachowany własciwy luz zaworowy a co za tym idzie usłyszysz stuki a co gorsza -silnik nie będzie uzyskiwał swoich nominalnych osiągów.

Gdyby nie było hydropopychaczy, to wtedy nie byłoby takich obostrzeń.

 

Masz jeszcze jakieś pytania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz jeszcze jakieś pytania?

Ja nieśmiało zapytam, gdyż mam ten sam dylemat<zawstydzony>

Wyczytałem, że dla mojego silnika trzeba oleum zgodne z normą 506.00, a może 506.01 (jaka to różnica?), Tylko mętlik mam jaką lepkość mieć powinien (10W-30?) i jaki producent? Skąd mam wiedzieć, jak często wymieniać (może mam long life?). A może całkiem jestem w błędzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Zalecam stosowanie olejów nie typu LongLife tylko zwykłych z wymianą co 15kkm.

 

Polecam TYLKO oleje 505.01 w specyfikacji i lepkości 5W-40 SL/CF ACEA A3/B3/B4

 

Jak już ktoś chce lać wodę do silnika zamiast oleju to wtedy TYLKO oleje

 

506.01 w specyfikacji i lepkości 0W-30 SL/CF ACEA A5/B5

 

 

ZADNYCH INNYCN NIE STOSOWAĆ DO SILNIKÓW TDI-PD (pompowtryskiwacze)

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość solvesten

Niestety cale kombinacje z zalewaniem takiego , czy innego oleju jest spowodowane "niechecia" do wydania pieniedzy na wlasciwy olej - ktory jest przewaznie drogi. Nie kombinowac, uzywac to co zaleca producent!

Norma 50600/50601 na PD to Castrol LL II, 0W-30 (pisze z pamieci chyba sie nie pomylilem). I taki trzeba nalac, zresetowac komputer na LL i jezdzic spokojnie do wyswietlenia "service" i kilometry ale nie dluzej niz 30Kkm (ja nie przekraczam 25Kkm).

Ww Castrol jest autentycznie drogi w serwisie (79pln!!!) ale mozna dostac po 49 pln/litr w dobrych sklepach z czesciami do VW (we WRO np Autoplus).

Pozdrowienia

 

W.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Ja nie polecam olejów 506.01 0W-30 bo to jest woda a nie olej. Pozatym wydłużone przebiegi to dla silnika nic dobrego. Volkswagen poleca oleje 505.01 na przebiegi do 15kkm

i takie właśnie zalecam. Zaleca to również każdy zdrowo myślący mechanik czy tuner.

I olej 505.01 to wcale nie jest żaden wymysł czy kombinacja. 505.01 to WŁAŚCIWY olej i to jest również zalecene przez producenta tyle, że na przebiegi do 15 000 km !!!

 

Pozatym stwierdzam wyższość oleju 505.01 na 506.01 gdyż ten pierwszy ma konsystencję oleju a nie wody jak ten drugi oraz silnik, który dostaje co 15kkm nowy olej napewno będzie w lepszym stanie niż na tym drugim oleju przy wymianach 30kkm lub po zapaleniu sie Service. Pozatym na zapalanie sie sygnału service nie ma wpływu olej tylko zapis w instrumentach w liczniku samochodu. A w instrukcji samochodu jest bardzo często podane to, że można stosować przeglądy typu QG0, QG1 i QG2. Nierzadko bywa, że oznaczenia są ze sobą połączone.

 

- QG0 (standardowy okres obsługi)

- QG1 (przedłużony okres obsługi) o zmiennej długości okresów obsługi

- QG2 (przedłużony okres obsługi) o stałej długości okresów obsługi

 

QG.jpg

 

Przewidziane przez Grupę VAG okresy obsługi są podane na tabliczce identyfikacyjnej w samochodzie i w Książce obsługi (patrz ilustracja).

 

W miejsce serwisu QG1 i QG2 ZAWSZE można zastosować serwis typu QG0 !!!

I w przypadku oleju silnikowego warto przejść na typ serwisu QG0 z zastosowaniem oleju z normą VAG 505.01 (pompowtryskiwacze) 5W-40 SL/CF ACEA B3/B4

 

- wytłuszczony tekst jest w tym przypadku kluczowy przy wyborze olejów do TDI-PD

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość solvesten

Dyskusja zaczyna miec charakter "golono-strzyzono' a zainteresowany dalej pozostaje przed "zyciowym" wyborem oleju.

Chcialbym jednak zwrocic uwage na to, myslenie typu : jakas tam podrzedna firma VW i Castrol wie swoje a ja wiem lepiej, jest troche niepowazne.

Fabrycznie zalewano Castrol LL II, teraz pojawil sie juz LL III do nowych silnikow PD VW - a skoro jest na tabliczce/instrukcji napisany sposob obslugi QG1 to jest to to co powinno byc robione. Stosowanie oleju 505 00 jest dopuszczalne przez firme w silnikach PD pod warunkiem wymiany co 15 Kkm.

Przepracowalem 10 lat w logistyce w roznych firmach na zachodzie i nasz park samochodowy ZAWSZE i NA CZAS byl obslugiwany zgodnie z zaleceniami producenta pojazdow bez filozofowania czy na moje oko to czy tamto jest lepsze bo mniej wodniste, a te klocki to wystarcza jeszcze na "ho, ho 20 000km". Pojazdy i maszyny byly niezawodne oraz osiagaly potezne i bezproblemowo wielkie przebiegi. I to byla prawdziwa oszczednosc.

 

Olej jak woda, czy to nie teoria sprzed 20 lat , ze im olej gestszy tym lepszy???

 

Pozdrowienia

 

W.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Powiedz mi kolego co Ty tu wogóle wypisujesz bo widzę tylko same bzdury !!!

Po pierwsze to olej LongLife II VAG 506.01 spełniał, spełnia i nadal będzie spełniać normy poprzednich i obecnych najnowszych konstrukcji silników na pompowtryskiwaczach. Olej LongLife III Castrola to jeśli dobrze pamiętam to olej do nowych silników VAG-a w konstrukcji FSI a do diesli z railem i filtrem cząstek stałych. Castrol LongLife III posiada normy VAG 504.00/507.00 API: SM/CF

 

------------------

Volkswagen standard (releases)

VOLKSWAGEN 504.00 and 507.00 describe formulated low SAPS oils special - engine oils with small sulfur, phosphorus and sulfate ash portion. Particularly for the new models with WIV and EURO4 petrol engines and/or CR Diesel engines with soot particle filter.

-----------------

VOLKSWAGEN gives oil standard some lubricant manufacturers releases for the new Diesel specification 507.00 and the new specification 504.00 for Otto engines gave. The Wolfsburg manufacturer published no details to the new engine oil standards still.

 

The new products "Shell Helix Ultra VX" and "Vapsoil 507 00" are applicable according to manufacturer in all vehicles of the company marks with Longlife service. It is mixable and on all valid extended oil change intervals (WIV) laid out with all usual oils. Besides provide the special additives - particularly suitably for the employment in direct injecting FSI engines for less abrasion at the highly loaded construction units and is at the same time appropriate for the use of soot particle filters.

 

In the context of the co-operation of Volkswagen AUDI partner service (VAPS) and Shell VAPS besides the Shell product will drive out.

 

Also, the new Castrol SLX LongLife III received the appropriate after-sales releases according to data of the lubricant producer after VOLKSWAGEN 504.00 and 507.00. The lubricant with "Clean performance Technology" on basis of a formulation of low ash is aligned to the requirements of diesel engines with particle filter, however according to manufacturer even for further models will in particular be applicable.

---------------------

 

 

Stosowanie oleju 505 00 jest dopuszczalne przez firme w silnikach PD pod warunkiem wymiany co 15 Kkm.

 

A to już jest wyjątkową i kompletną bzdurą !!! Norma PD to TYLKO I WYŁACZNIE 2 normy:

505.01 oraz 506.01 i żadna inna.

 

Pozatym temat samochodów służbowych to zupełnie inny temat. Samochody służbowe jak wiadomo to jedyne samochody, które nawet mogą jeździć bez oleju nie mówiąc już, że mogą jeździć na niepoprawnym oleju.

 

Dla użytkowników prywatnych zalecałbym stosowanie olejów 505.01 o standardowym trybie wymiany 15kkm. Bardzo jestem ciekaw czy widziałeś olej 506.01 po przebiegu powyżej 20-25kkm. Konsystencja i kolor wogóle nie przypomina oleju. Przy zlewaniu takiego oleju po takim przebiegu użytkownika pojazdu łapie częśto strach, że przez tyle kilosów jeździł na czymś takim. Pozatym większość ASO VW-Audi i tak wymienia olej na każdym przeglądzie co 15kkm więc stsoswanie 506.01 jest conajmniej bezsensowne i nie ma też żanych racji ekonomiczych.

 

Olej jak woda, czy to nie teoria sprzed 20 lat , ze im olej gestszy tym lepszy???.

 

Porównuję ten olej do olejów 505.01 czyli 5W-40 lub do innych wyjątkowo zaawansowanych olejów jak Mobil 1 5W-50 lub 0W-40.

Przyjrzyj się najpierw temu olejowi w jakiejś przeźroczystej butelce i zobacz jak się zachowuje i jak szybko spływa ze ścianek a potem pogadamy. WODA !!!

 

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się wdawał z Wami w dyskusję, bo nie jestem poprostu w temacie olejów wystarczająco dobry.

Mogę jedynie stwierdzić, ze ja jeżdżę na oleju MOBIL 1 5W50 i bardzo sobie to chwalę (silnik mojego autka też).

A swoją drogą zerknijcie tu , może to troszkę pomoże w Waszej dyskusji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Gdy parę lat temu pierwszy raz zobaczyłem tę stronkę to była naprawdę pomocna. Teraz niestety jest mocno nieaktualna. Rynek się nieco zmienił, pojawiły się nowe firmy, nowe oleje a stronka niestety pozostaje jak sprzed lat.

Pewnie wynika to z braku czasu autora na ciągłą aktualizacje. No i wcale sie temu nie dziwię. :(

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może doradzicie jakiś olej do 11'stoletniego TDI ?

Zbliża mi się termin wymiany i nie wiem jaką markę oleju wlać :626:

W tej chwili jest zalany mineralnym, jeżeli oleju ubywa to minimalnym stopniu. Nie wiem, czy jest sens eksperymentować z półsynstetycznym (nie chcę wypłukać uszczelnień w silniku). Norma producenta na gónej osłonie silnika to 505.00

Czy mineralny ELF do turbo diesel'a z normą 505.00 będzie OK, czy lepiej coś innego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Możesz ze spokojem zastosować olej półsyntetyczny i nie będzie żadnych wypłukań. Wogóle bawi mnie to, że użytkowcy boją się zmieniać oleje bo wypłuka im uszczelki. Jesli uszczelki są dobre i trzymają to nic nie ma prawa się wypłukać. Jak silnik jest stary i dychawiczny kibel to wtedy wszystko sie może stać a olej jest temu najmniej winny. Jak silnik jest w kiepskim stanie to należy go wyremontować a nie jeździć na coraz to gorszych olejach by utrzymać trupa przy życiu. Owszem takim silnikom świetny olej już nie pomoże a dodatki i uszlachetniacze myjące i spłukujące osady mogą doprowadzić do rozszczelnienia. Jednak ma to tylko odniesienie do dychawicznych silników.

Pozatym olej półsyntetyczny to najczęsciej 70% oleju mineralnego i 30% dodatków PAO oraz uszlachetniaczy.

 

Lać jakikolwiek olej 505.00 byle nie jakąś kupe. Spokojnie półsyntetyk jeżeli silnik jest w dobrym stanie.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BIKA13

Dzięki tym wszystkim wypowiedziom podjęłem decyzje i myślę że słuszną.Zaleje olej 505.01 5W-40 MOBIL.Wszystkim dziękuję. :610:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Dzięki tym wszystkim wypowiedziom podjęłem decyzje i myślę że słuszną.Zaleje olej 505.01 5W-40 MOBIL.Wszystkim dziękuję. :610:

 

Tylko bardzo uważnie patrz co kupujesz. Na butelce MUSI pisać:

 

MOBIL Synth S Special V 5W-40

 

a na odwrocie będzie widoczna norma VAG 505.01 i będzie wyraźnie napisane po naszemu, że przeznaczony jest do silników TDI z pompowtryskiwaczami.

 

 

Ja osobiscie jeżdżę na dośc egzotycznym oleju jakim jest szwajcarski olej

PANOLIN Racing Synth 5W-40 z normą 505.01 i wymieniam pomiędzy przebiegiem 12kkm a 15kkm. Uważam, że jest to jeden z lepszych olejów do silników PD.

Jest to również jeden z niewielu w 100% syntetycznych olejów. Można go najbardziej porównać do Motula Specific 505.01. Inne oleje 505.01 są to bardzo wysokiej jakości oleje typu HC.

 

 

Pozdrawiam

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Robson

Witam,

 

Z uwagą przeczytałem waszą dyskusję na temat olejów, licząc że pomoże mi podjąc decyzję - niestety teraz juz całkiem się pogubliłem. Sam mam nie długo przeląd (Passat 2003 rok, 1,9TDI, 74 kw, 32 tys km) i zastanawiam sie nad olejem.

 

Zadam więc pytanie w formie alternatywy:

Obecnie jeżdże na VAPSOIL 506.01, syntetyk 0w30 - tak mam na kartce przyczepionej do silnika (auto sprowadzone z Niemiec)

Mam wybór:

1. w ASO chcą mi go zalać Shell'em 5w30 z nową normą 507.00 (60zł/l)

2. moge też kupić Shell'a prywatnie, ale innego tj. - 505.01, 5w40 (44zł/l)

 

Co powinienem waszym zdaniem zrobić i dlaczego.

Odpowiedz 1 lub 2 jak w quizie :-)

 

Będę wdzięczny za odpowiedz.

 

Pozdrawiam

 

Robson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Geh' auf's Ganze. Tor 2 :629:

 

Przeczytaj uważnie. 507.00 to nie olej do silnika na pompowtryskiwaczach

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Robson

A to ciekawe, bo w Aso powiedzieli mi ze norma 507.00 zawiera w sobie te wcześniejszy, czyli także 505.01 i 506.01, tylko że jest lepszy bo noweszej generacji...

 

Ale jazda z tymi olejami...jak czlowiek jezdziel gratem to nie miał problemów.

 

Robson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrwilki

Najbardziej ciekawe w tej dyskusji jest to, iż nikt nie napisał, że autoryzowane stacjie VW (także Skoda) w Polsce stabdardowo do silników z pompo-wtryskiwaczami jeją olej 505.00 - najczęściej Mobila, choć zależy to od regionu. Większość klientów nie ma pojęcia, że jest norma VW 505.00 i 505.01. - jeżdżą i już. Natomiast w Niemczech, wile serwisów zalewa passki z PD olejem Liqui-Moly 5W30 505.00 lub 5W40 505.01. Tak więc moim zdaniem pytanie czym smarować pozostaje aktualne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrwilki

Z dużym zaiteresowaniem przeczytałem wskazany przez "Kubelta" tekst dotyczący własności olejów. Autor dość precyzyjnie odpowiada na nasze pytania, ale zauważyłem pewną nieścisłość. Mianowicie wyraźnie wskazuje na konieczność stosowania do silnika z pompo-wtryskiwaczami oleju z aprobatą 505.01 (do 2000 r.) oraz 506.01 (powyżej 2000 r.), natomiast zaleca olej LM Synthoil HT 5W40 lub Mobil 0W40, które aprobaty takiej nie posiadają. Biorąc pod uwagę wszystkie zebrane informacje należy przyjąć, że większość oleji (oczywiście z pewnych źródeł) posiadających aprobatę 505.00 może być stosowana w naszych Passatach z sytemem PD, ale w tedy rozsądnie byłoby uzupełnić taki olej dodatkiem np. LM Hydro-Stossel-Additiv. Pozostaje jednak pytanie - co z zaleceniem producenta (VW) o którym mowa w oryginalnej książce serwisowej. Pozdrawiam wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności