Skocz do zawartości
seba

Wymontowanie silnika przednich wycieraczek w B3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak pytam na wszelki wypadek aby czegoś nie popsuć:) silnik bardzo osłabł, prawdopodobnie trzeba go przeczyścić, odkręciłem już 3 śruby które mocują silnik od spodu i została mi jeszcze nakrętka sztyftu na którym trzyma się ramie (od spodu) ale za cholerę nie chce się odkręcić, czy mam to robić na siłę czy lepiej nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

użyj odrdzewiacza np. WD-40 czy cos podobne i zostaw na chwile i wtedy spróbuj odkręcić może pomoże a jak nie to co jaki czas zapuszczaj ta śrubkę. bo jak użyjesz siły to możesz ja urwać i wtedy bedzie problem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WD-40 to jest nic. Kapnij tam strzykawką płynu hamulcowego, musi puścić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie zaszkodzi spróbować patentu na płyn hamulcowy. Szczerze pierwszy raz słyszę ale może na prawdę skuteczne. Jak nie pomoże to WD-40 albo inny podobny temu środek. W ostateczności podgrzana coca cola xD A nakrętkę odkręcaj nasadówką albo kluczem oczkowym bo zwykły płaski może Ci biedy na robić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki będę próbować:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyn dot4 jest tak żrący, ze te inne odrdzewiacze się chowają :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie polej plastików żadnych!!! A broń boże po pomalowanych plastikach, nieźle się potem łuszczy lakier...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@seba nie to rozbierasz co trzeba. Silnikowi to raczej nic nie jest, zardzewialy wałki na których zamontowane są ramiona wycieraczek. Ściągnij cały mechanizm wycieraczek, rozbierz, nasmaruj. Od biedy możesz podlewać tam cudownego WD40 co jakiś czas, ale to taki zabieg zastępczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomcio miałeś rację, sztyft środkowej wycieraczki jest tak zabrudzony/pordzewiały od wewnątrz, że ani drgnie i teraz pytanie: załączam fotkę, na żółto zaznaczyłem ten sztyft i muszę go wyciągnąć a na niebiesko element, który chyba muszę rozkręcić, aby wyciągnąć sztyft, czy to się da zrobić czy jest inny sposób?

sztyft.jpg

Edytowane przez seba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam wyjęty cały mechanizm, a na jutro mają być deszcze:/ napiszcie proszę jak mogę wyjąć ten sztyft?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To na niebiesko jest wcisk, możesz podważyć i się rozłączy. Można wlożyć we wrzątek, wtedy czarny plastik zrobi się miękki i łatwo zeskoczy. Dalej już prosto. I nie żałuj smaru, im gęściejszy tym lepszy.

 

Powodzenia :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszło:) ale problem jest poważny bo sztyft jest tak zapieczony, że nie chce wyjść a od uderzania z góry zaczyna pękać gwint... masakra...

Edytowane przez seba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podlewaj czymś i kręć prawo - lewo. Można złapać w imadło to ramię ze sztyftem, i całym mechanizmem kręcić i ciągnąć jednocześnie. Można też użyć dźwigni (łyżka, płaski klucz itp.) postukiwać, ale nigdy w gwint.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podlewaj czymś i kręć prawo - lewo. Można złapać w imadło to ramię ze sztyftem, i całym mechanizmem kręcić i ciągnąć jednocześnie. Można też użyć dźwigni (łyżka, płaski klucz itp.) postukiwać, ale nigdy w gwint.

 

Nie poszło by bez uderzania, kręcić się nie dało, gwint cały:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poszło ale problem jest poważny bo sztyft jest tak zapieczony, że nie chce wyjść a od uderzania z góry zaczyna pękać gwint... masakra...

 

Koledzy - bardzo dobry sposób na wyjęcie zapieczonego "sztyftu" (oczywiście mając mechanizm w ręce) to podgrzanie go nad gazem (wiadomo podgrzewamy korpus nie sztyft - trzpień), ja podgrzałem go w kuchni , po jednej minucie (może dwóch ) sam wypadł . Potem tylko czyszczenie ,polerowanie , nowy smar i oring - hula aż miło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten sposob jest moim zdaniem najlepszy:) sam tak robilem i poszlo bez problemu! Niestety okazolo sie ze to nie to tylko silniczek (chodzi tylko na 2 biegu) mam od golfa2 mam nadzieje ze bedzie pasowal:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności