Skocz do zawartości
Gość bogo

Czujnik Oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bogo

Witam chciałem zapytać w którym miejscu znajduje się czujnik oleju (miga mi kontrolka oleju na pomarańczowo podzczas odpalani mrugnie 5 razy i gaśnie) I czy dam rade sam ten czujnik wymienić Passat 1,9 TDI pozdrawiam z góry dziękuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moze najpierw byś sobie poziom tego oleju sprawdził i dolał ile trzeba - a nie od razu czujnik chcesz wymieniać :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bogo

Poziom oleju jest w pożądku a w instrukcji do kontrolek pisze wyraźnie miga na pomarańczowo -- uszkodzony czujnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak samo jak w benzynie, to od spodu, w najniższym miejscu miski olejowej jest zagłębienie, w którym siedzi czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dogadajcie się o jaki czujnik chodzi ;) : poziomu oleju, temperatury oleju czy może ciśnienia oleju. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy mógłbyś podać lokalizację czujnika temperatury oleju G8/G266? Jak ma kolor i liczbę pinów? Jeśli to nie kłopot, to pozostałych również bym prosił. Silnik oczywiście AHH/AFN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujniki temperatury oleju jest przy filtrze oleju i przeważnie ma niebieski wtyk ,czujnik ciśnienia też jest przy filtrze ma szary(diesel) lub czarny(sil.zap.iskr.) wtyk ,w niektórych silnikach występuje też brązowy(ATJ) -wszystkie jedno stykowe.

Poziom oleju jest w pożądku
poziom może być ok ale czujnik poziomu może być zwalony (choćby jakieś uderzenie w michę) a może olej był wymieniany przy każdej "insp" jednak ktoś oszczędzał na filtrze ;) -czujnik ciśnienia oleju, nie tyle co uszkodzony ale widzi błąd.

jako ciekawostkę dodam, że spotkałem się z autkiem (golf IV) w którym świeciła się żółta "konewka" a na vagu nic nie było widać ,wymieniony został tylko filtr oleju i problem znikł.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, a co to jest za czujnik, który znajduje się w misce olejowej, bodajże 5-pinowy, którego wiązka przewodów biegnie w bliskich okolicach bagnetu? Oczywiście nadal mowa o AHH/AFN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bogo

Dzięki koledzy wyczyszcze wszystkie czujniki a jak to nic nie da to wymienie jak się dowiadywałem to czujnik ciśnienia ok 20 zł także żadna kasa a dla wątpiących w dbałość o autko wymieniam olej co 8 góra 10 tyś wraz z filtrem przy ostatniej wymianie ok miesiąc temu silnik był płukany bo zmieniałem olej na motula jeszcze raz dzięki pozdro dla wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jjacekkx, niestety, ale przy filtrze oleju jest tylko jeden szary jednopinowy czujnik. Pewnie jest on od ciśnienia oleju. W ETCE widziałem jakieś dziwne miejsce, tak mi się wydaje, tzn. na przedniej części silnika (za przednim pasem, prawa strona silnika - patrząc od przodu auta). Czy to możliwe, czy po prostu źle odczytuję z rysunku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bogo

....o boszeee !! kolejny nawiedzony ze zmiana oleju co 10tys km....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zuse, pamiętam, że kiedyś "potyczkowałeś się werbalnie" z kimś na ten temat... ;) Ktoś twierdził, że Long Life to tylko przy długich trasach. Zupełnie nie sprawdza się w terenie zabudowanym, znaczy krótkie przebiegi, niedogrzany silnik, znaczne chwilowe obciążenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co to jest za czujnik, który znajduje się w misce olejowej

czujnik poziomu oleju.

1

2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sipowitz dalej obstaje przy swoim, ze 15tys jest najlepszym przebiegiem do wymiany oleju :] i nie wazne czy silnik byl uzywany w miescie czy na trasie. Silnik POLONEZA wytrzymuje tyle, to sadze, ze o wiele bardziej zaawansowany technologicznie silnik 1.9 TDI wytrzyma TEZ

...ale to chyba nie jest tematem w/w postu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jjacekkx, dzięki za zrzuty, a czy przy okazji mógłbyś poszukać czujnik TEMPERATURY oleju? Chciałbym przedyskutować z Tobą ten zrzut ekranu, znaczy lokalizację czujnika.

zuse, masz rację, nie ten wątek i nie będę prowokował Cię do dyskusji na ten temat. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sipowitz, tak patrząc na rysunek to niby jest ten czujnik temperatury oleju ale nie przy silniku AHH, tym bardziej, że sam napisałeś ,że przy filtrze masz jeden i to będzie raczej ciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc sugerujesz, że w AHH nie ma czujnika temperatury oleju, tak? Jednakże VAG pokazuje mi błąd na tym właśnie czujniku i po przekręceniu zapłonu miga kila razy żółta konewka. :(

W co jest "wetknięty" czujnik w przedstawionym przez Ciebie zrzucie? To chyba nie jest filtr oleju? Wydaje mi się, że jest on przedstawiony wyżej.

W takim razie co to jest za czujnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pokazuje mi błąd na tym właśnie czujniku
zapodaj ten błąd.
W takim razie co to jest za czujnik?
to jest czujnik 4 stykowy (czujnik temperatury są 1 stykowe) a do tego jeśli mi się dobrze wydaje to jest on w układzie chłodzenia,niech ktoś sprostuję jeśli się mylę.

edit:// to jest chyba ten czujnik ,który pokazałeś w zrzucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo proszę:

00534 0216 Czujnik temperatury oleju G8/G266 (uszk czujnik / przerwa lub zwarcie instalacji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!

tak przygladam sie tej rozmowie i dalej nie wiem czy to nawalil ten czujnik od oleju.dlatego pytam bo mam ten sam problem.kontrolka od oleju po odpaleniu auta miga 5 razy macie ten problem za soba i czy wymiana tego czujnika pomogla.dzieki. :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności