woren Zgłoś #1 Napisano 25 Sierpnia 2012 Ktos ma pomysl co to moze byc, dodam ze jest to ropa. Zajelo troche diagnozowanie ale teraz jestem dosc pewien ze to stamtad bo czujnik jest mokry ale to ropa na nim jest. Z czego to zatem cieknie i ile naprawa moze kosztowac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #2 Napisano 25 Sierpnia 2012 Naprawiałem klientowi wyciek z pompy paliwa w pasku b5 19 tdi pd 115 km.W tym przypadku wygladalo to tak ze cieklo na ustrzelce miedzy metalowa pokrywa a aluminiową obudowa pompy.Ustrzelek nie da sie kupic w serwisie ani w sklepach nowa pompa cos koło 1500 zl.Klejenie sylikonami i klejami nic nie dalo.Ustrzelka miała bardzo niewielki ubytek i tam paliwo sączylo sie po tylnej czesci silnika.Jedynie pomogło lekkie splanowanie powierzchni pokrywy pompy i pompy azeby po skreceniu ustrzelka była bardziej docisnieta.Po tym zabiegu auto jezdzi pół roku i nie ma wycieków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trucio Zgłoś #3 Napisano 25 Sierpnia 2012 (edytowane) Ropa cieknie z pompy tandemowej - jedna jej część wytwarza podciśnienie, druga średnie ciśnienie paliwa. Uszczelka niestety nie do kupienia. Jedyne co, to planowanie powierzchni dekla i pompy i skręcenie na starej uszczelce + dirco. Edytowane 25 Sierpnia 2012 przez Trucio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #4 Napisano 25 Sierpnia 2012 Naprawiałem klientowi wyciek z pompy paliwa w pasku b5 19 tdi pd 115 km.W tym przypadku wygladalo to tak ze cieklo na ustrzelce miedzy metalowa pokrywa a aluminiową obudowa pompy.Ustrzelek nie da sie kupic w serwisie ani w sklepach nowa pompa cos koło 1500 zl.Klejenie sylikonami i klejami nic nie dalo.Ustrzelka miała bardzo niewielki ubytek i tam paliwo sączylo sie po tylnej czesci silnika.Jedynie pomogło lekkie splanowanie powierzchni pokrywy pompy i pompy azeby po skreceniu ustrzelka była bardziej docisnieta.Po tym zabiegu auto jezdzi pół roku i nie ma wycieków. Bzdura na resorach. Te uszczelki są dostępne bez najmniejszego problemu w ASO. Sam możesz sobie pompę uszczelnić jeśli masz cierpliwość i czasu trochę. Jedna z uszczelek jest metalowa i najmniejsze jej odkształcenie powoduje nieszczelność. Przed złożeniem wszystko należy dokładnie odtłuścić. Na tym forum byli i tacy co pompę poskładali na stare uszczelki i nic nie przecieka. Wystarczyło oczyszczenie i dokładnie dokręcić pompę do głowicy. U mnie też ciekło i wymiana uszczelek pomogła. Króciec do którego przykręca się przewód podciśnienia można delikatnie docisnąć i będzie sztywno osadzony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #5 Napisano 25 Sierpnia 2012 cieklo na ustrzelce .. Ustrzelek nie da sie kupic ..... Ustrzelka miała bardzo niewielki ubytek ... azeby po skreceniu ustrzelka była bardziej docisnieta Kolego , mechanikiem pewnie jesteś zaradnym i niezłym, Ale wymieniaj USZCZELKI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #6 Napisano 25 Sierpnia 2012 Do poczytania: http://forum.vw-passat.pl/threads/117675-Wymiana-Vacum-pompy(tandemowej)-Manual Jeżeli ewidentnie cieknie z samej pompy to polecam zamiast łatać silikonem i klejem zainwestować w używanego Boscha 038145209M, na allegro roczniki 2010 ok. 100zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #7 Napisano 26 Sierpnia 2012 Wiem ze w aso mozna kupic ustrzelkę miedzy głowice a pompe podcisnienia ale z tamtymi gozej no chyba ze goscie z aso w krosnie sa nie rzetelni i mówia ze nie ma bo dla nich lepiej jak by klient kupił 2 pompy jako komplet za 1500 pln. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woren Zgłoś #8 Napisano 27 Sierpnia 2012 Dzieki wszystkim za cenne wypowiedzi. Mam jeszcze pare pytan dla skonkretyzowania sprawy. Boscha 038145209M Czy dokladnie ten model (M) pasuje do silnika ATJ? Z tego co rozumiem cieknie najpewniej z jakiejs uszczelki i mozna ja smialo wymienic.. Czy przy tej operacji trzeba spuszczac jakis plyn (rope)? Wydaje sie byc to wysoko wiec za duzo chyba nie powinno uciec. Do poczytania:http://forum.vw-passat.pl/threads/11...emowej)-Manual Bardzo dobry manual ale pewny rzeczy dla laika nie sa tam opisane.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marewel Zgłoś #9 Napisano 27 Sierpnia 2012 Wymień cala pompę nie baw się w uszczelnianie ten numer co podałeś pasuje na 100%. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woren Zgłoś #10 Napisano 28 Sierpnia 2012 Wymień cala pompę nie baw się w uszczelnianie ten numer co podałeś pasuje na 100%. Czyli rozumiem, ze wyciek jest mozliwy tylko z samej pompy? Nie jest ona laczona z jakims innym elementem na uszczelce, jak np skrzynia z silnikiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach