Patrick Zgłoś #1 Napisano 30 Czerwca 2007 Za nim zaczniecie krzyczeć, że kolejny taki post, chciałbym się wytłumaczyć-przeczytałem wątki gdzie ludzie pytali jaki silnik, przeczytałem faq, ale dalej nie wiem jaki ja mam silnik... Dwa tygodnie temu kupiłem Passata 2004 1.9TDI, żekomo 101KM Highline-serwisowany, pierwszy własciciel z pełną historią. Miałem już pare autek jednak jest to moja pierwsza styczność z produktem grupy vag. W dowodzie rejestracyjnym ma jednak napisane 130 KM, ale za to emisje spalin ma podaną z modelu 101 KM(sprawdziłem według instrukcji obsługi). Otworzyłem maske i porównałem wygląd góry silnika(a dokładnie tej durnej plastikowej obudowy) z widokiem silnika z instrukcji obsługi-wygląda identyko jak 130KM-ten 101 konny wygląda zupełnie inaczej niż moj(cały czas mówie o obudowie silnika-wiem ktoś mógł zamienić-tylko po co?). Na wlepce w bagażniku i książce napisane jest jak byk AVB i 74KW. Ale jest też tam napisane comfortline, a z tego co przeglądnołem miliony ogłoszeń, to moj wyposażony jest jak standardowy highline w UK-z resztą kupiłem go jako Highline. Na nadwoziu z tyłu mam TDI ale na obudowie silnika cały napis jest srebrny. Jeśli ktoś może mi coś podpowiedzieć to bardzo proszę. Jesli uważacie, że zaśmiecam forum, to proszę skasować ten post i z góry przepraszam. Niestety nie mam porównania do innego paska-dla mnie to on się mułem strasznym wydaje, ale jestem mało obiektywny gdyż oprócz paska użytkuje jeszcze 3 litrową benzyne. Pierwszy raz mam takie coś, żebym nie wiedział co mam pod maską...Wogóle jakieś mieszane mam uczucia do tego autka-jakoś nie tego się spodziewałem, ale to już inny temat. Czy jest możliwe, aby wlepka była nie właściwa? Podrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #2 Napisano 30 Czerwca 2007 na obudowie silnika cały napis jest srebrny. Tez tak mam w 1.9, ale ten dekielek wymienic, to nie jest problem. Ale jest też tam napisane comfortline, a z tego co przeglądnołem miliony ogłoszeń, to moj wyposażony jest jak standardowy highline w UK-z resztą kupiłem go jako Highline. Autko zawsze w salonie mozna doposazyc. Podobno ludzie z forum maja bersje Basis, a wyposazenie prawie jak Highline... Jest tez wersja, za masz skladane autko z dwoch Najlepiej wrzuc moze tutaj fotke wlepy, rozkodujemy co i jak, porownasz sobie wyposazenie z wlepy z tym, co masz i juz Masz Tu jeszcze link do kodow: http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=complect Na wlepce w bagażniku i książce napisane jest jak byk AVB i 74KW Moze zajrzyj jeszcze do komory silnika-tam masz kod silnika wypisany chyba w okolicy polaczenia silnika ze skrzynia biegow Tamten kod bedzie najpewniejszy. Napisz, co Ci wyszlo Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN Zgłoś #3 Napisano 30 Czerwca 2007 Wlepka w bagażniku informuje nas o stanie początkowym nie da się jej odkleić np. z innego i przykleić tu. Czyli wiemy, że na 100% wyjechał jako AVB w wersji Comfortline. Najpierw wyjaśnię Ci temat z wersją wiele osób myśli, że jeśli już mają np. chromowane listwy na zderzakach i skórę to jest to wersja Highline, a tak nie jest poprostu masz doposażonego Comfortline i to jest cała filozofia. Co do silnika to już jest trudniejsz sytuacja i będziesz pewny mocy auto po odwiedzeniu hamowni. W 2004 roku Passat przeszedł lifting i na różnych rynkach zmieniło się oznaczenie na klapie, dlatego iż doszedł silnik 2.0 TDI 136 KM (BGW). Sytuacja dotychczas na klapie wyglądała tak (biorąc pod uwagę tylko silniki 1.9 pomijając silnik 2.5 o oznaczeniu V6 TDI) TDI wiadomo 130 KM / 96 KW (AVF, AWX) lub TDI 101 KM / 74 KW (AVB). Po roku 2004 oznaczenia na klapie wyglądały tak TDI 1.9 101 KM / 74 KW (AVB), TDI 1.9 130 KM / 96 KW (AVF, AWX), TDI 2.0 136 KM / 100 KW (BGW) lub TDI 1.9 101 KM / 74 KW (AVB), TDI 1.9 130 KM / 96 KW (AVF, AWX), TDI 2.0 136 KM / 100 KW (BGW) czyli w Twoim przypadku (czytając podpis widze 2004 rok auta i domyślam się, iż jes już to model po FL z kierunkami w lusterkach ?) nic nam to nie daje, bo nie wiem jak bylo w UK gdyż oznaczenia były różne na poszczególnych rynkach sprzedaży i TDI daje nam albo 101 KM albo 130 KM. A i jeszcze zapomniałem, że modele 2004 niezależnie od wersji, wszystkie mają srebrne litery TDI na obudowie. Należy sprawdzić kod silnika z wlepki w bagażniku o której była mowa, na oto tej stronie znajduje się objaśnienie kodów Jeśli nie znasz ruskiego tak jak np. ja, polecam ten oto dekoder po angielsku, polega on na tym iż wpisujesz kod i dostajesz odpowiedź tzn. rozjaśnienie kodu w EN. W dowodzie rejestracyjnym ma jednak napisane 130 KM, ale za to emisje spalin ma podaną z modelu 101 KM(sprawdziłem według instrukcji obsługi). Być może ktoś kombinował sobie tak, aby mieć niższe podatki na auto, jednak jeśli mówisz, że to muł to pomimo przejścia z V6 nie powinieneś tak mówić bo moment obrotowy jest tak poprowadzony w silniku TDI (130 KM / 96 KW), że ludzie z benzyniaków dziwią się, że są aż tak dynamiczne. Naprawdę sytuacja z Twoim VW jest bardzo zagadkowa, ale myślę, że ją wyjaśnimy. Pozdrawiam. Tłumaczenie wlepy by: Navkol VIN номер – Numer VIN Қод продаж – Kod dostawcy Модель - Model Комплектация - Typ Мощностъ двигателя в квт – Moc silnika w kW Код двигателя - Kod silnika Номер двигателя – Numer silnika Код коробки передач – Kod przekładni Код краски кузова – Kod lakieru nadwozia Расшифровка установленной комплектации – Specyfikacja wyposażenia Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 30 Czerwca 2007 Patrick napisał/a:z widokiem silnika z instrukcji obsługi-wygląda identyko jak 130KM-ten 101 konny wygląda zupełnie inaczej niż moj(cały czas mówie o obudowie silnika-wiem ktoś mógł zamienić-tylko po co?). Na nadwoziu z tyłu mam TDI ale na obudowie silnika cały napis jest srebrny. Zaraz się odezwą "głosy", ze jak zwykle doszukuje się dziury w całym, ale auto może być po "dzwonie" - stąd różnice np: w oznaczeniu na klapie i na silniku. Patrick napisał/a:jest też tam napisane comfortline ....... to moj wyposażony jest jak standardowy highline Krawcol napisał/a:Autko zawsze w salonie mozna doposazyc. Podobno ludzie z forum maja bersje Basis, a wyposazenie prawie jak Highline Ma rację. Zbytnio nie sugeruj sie oznaczeniem modelu, bo większośc doposaża swoje auta. No i nie PODOBNO, tylko ja mam wersje BASIS, a "wypas" (patrz podpis). Co do "mułowatosci" twojego auta, to może silnik pracuje w trybie awaryjnym. Należałoby VAG-a podpiąć i sprawdzić. Tak jak ci to Krawcol pisał- najpewniejsze będzie to, jak sprawdzisz kod silnika w miejscu połączenia ze skrzynią biegów. no i dawaj fotkę tej "wlepy" Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #5 Napisano 30 Czerwca 2007 Dziękuje za tak szybkie odpowiedzi W poniższym linku umieściłem zdjęcie silnika po ściągnięciu plastiku(ciekawiło mnie jak to pod spodem wygląda), zdjęcie wlepy oraz jakieś dwa numery odlane na prawej stronie bloku silnika ( wtedy niestety nie wiedziałem jeszcze, że mam szukać numeru silnika przy łaczeniu ze skrzynią) http://Patrick-Omega.fotosik.pl/albumy/219261.html Za nim napisałem ten wątek, poczytałem dość sporo wątki na tym forum i tak własnie sobie pomyślałem jak piszecie, że został doposazony na highline i z tąd sprzedający tak go nazwał-ale nie tak do końca...w dowodzie jak byk stoi highline...zdjęcie w linku powyżej. Co do podejrzenia dzwona-absolutnie bezwypadkowy, bez stłuczkowy nawet i w świetnym stanie technicznym-a przebieg nie mały jak na 3latka bo 160 tys km. Tę wlepkę dzięki materiałom z waszej strony też sobie rozszyfrowywałem i wyposażenie się zgadzało. Pierwsza rejestracja jest 15.04.2004-model już z kierunkowskazami w lusterkach. Co do niższego podatku, to by było logiczne, ale nie jest:( czy 130 konny, czy 101 konny mieści się w tej samej kategorii-i tu tez przeżyłem pewne rozczarowanie bo płace za niego najwyższą stawke podatku drogowego dla diesli w UK! Zszokowało mnie jak miałem zapłacić 112 GBP za pół roku-myślałem, że nowoczesny disel to zapłace grosze bo to oszczędne a tu takie zdziwienie. Manual mieści się z emisją spalin w kategorii 160GBP na rok a z automatem 211GBP na rok...ostatnio sprawdziłem na ciężarówce mercedes 2002 7,5t tax był 175 na rok....To co ciężarówka mniej gramów CO na km wydala niż mój pasek?ale to juz inna historia Dziś jadę pod Londyn do Slough, kuzynka małzonki zakupiła parę tygodni temu paska 2001 130 konnego to sobie porównam-tylko też tak wiarygodne to to nie będzie-bo ja mam kombi a tamten to sedan no i najważniejsza róznica, o której zapomniałem wcześniej napisać, ja mam automata a tamten to manual. Ogólnie o jeźdźie i subiektywnym odczuciu przyspieszenia-jak powiedziałem ciężko mi oceniać-wiem że masa 1,5t ze 130 czy jeszcze gorzej 101 koniami szału nie zrobi, ale każdy mi mówił, że te auta są bardzo żwawe-ale ja chyba jednak miałem troche inne pojecie żwawości NA 130 KM to to raczej nie jeźdźi, ale jeśli ma tylko 101 KM to szczerze powiem, że jak na tak mizerną moc to całkiem nieźle. Ogólnie to mam wrażenie, że jakoś ta skrzynia go przymula(nie tiptronic), w mojej V6 to jak wcisne kick down, to mnie wbija od razu-tu obroty idą cholernie wysoko, hałas od silnika, że hej a auto ledwo ledwo przyspiesza(ale to chyba skutek automata w słabym silniku). Mam wrażenie, że jak ruszam z miejsca i wcisne mocno gaz to dosc żwawo ruszy, ale po chwili to już jakoś gorzej to wychodzi. Jak jade i chce nagle przyspieszyć(do wyprzedzania np) to trwa to wieki i mam wrażenie, że jak dawkuje mu gaz sukcesywnie jest bardziej żwawy aniżeli przy jednorazowym wciśnięciu gazu do podłogi....ot takie mieszane odczucia jakies mam, ale jdno mi się podoba-spalanie i uniwersalność bagażnika-zawsze chciałem kombi Co do podłączania pod kompa-mam euroscana i próbowałem podłączyć się z vag 208.1 PL i się nie dało-pomysłaełm, że musze mieć inny. Podłączyłem pod 311.2 i też nic-sterownik nie moze zostac znaleziony... Po odłaczeniu od auta i zwarciu k line z L line program usiłuje sie połaczyc ale z wiadomych przyczyn nie moze się połaczyć. Jak tylko wetkne do auta-nic. Na rozpiskach gniazd którymi dysponuje podane jest, że k jest na pinie 7 a L line na pinie 15 -tylko, że u mnie pin 15 jest bez styków w środku czyli jakby go nie było. Jest pin 14 ale on chyba odpowiada za BC, MIL (co kolwiek to znaczy) Jeszcze raz dzięki za pomoc i przepraszam za przynudzanie, ale na prawdę zdziwienie mnie bierze z tym autem. Miałem już zaraz po kupnie tu opisać to, ale pomyślałem przecież sam musze do tego dojść-co to za filozofia....jednak to nie takie proste. W podpisie dałem AVB bo to jest chyba najbardziej prawdopodobne. Zerknę na ten numer pod maską równierz. Pozdrawiam i miłej soboty życze. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 30 Czerwca 2007 MS7 - 4-cyl. turbo diesel eng. 1.9 L/74 kW TDI pump-jet injection system base engine is T5X/T21/T71 No niby sie zgadza - ale WLEPKA. Według niej - masz 101KM. Najważniejsze jest to, jaki masz kod silnika na połączeniu ze skrzynią. To mnie najbardziej interesuje. Wtedy rozwieją się wątpliwosci. Dokumentację auta można dobrze "spreparować". Na zdjeciu widać nalepkę na osłonie paska rozrządu - tam jest też kod silnika - zobacz JAKI. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vax Zgłoś #7 Napisano 30 Czerwca 2007 W dowodzie masz jak byk nr silnika AVB wiec sprawa prosta 101. To, ze jest tam opis 130 KM to pomylka. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #8 Napisano 30 Czerwca 2007 W dowodzie masz jak byk nr silnika AVB wiec sprawa prosta 101. To, ze jest tam opis 130 KM to pomylka. Nie rozumiesz mnie chyba. Papier - papierem, a silnik jest traktowany już jako częśc wymienna. Więc jak sprawdzi bezpośrednio na silniku kod, to będzie wtedy całkowita jasność. myślisz, ze tylko w RP są magicy od dokumentów Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #9 Napisano 30 Czerwca 2007 Sprawdze to dam znać Dzięki. Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vax Zgłoś #10 Napisano 30 Czerwca 2007 Nie rozumiesz mnie chyba. Papier - papierem To chyba ty kolego nie rozumiesz, tam przeglad to nie to co u nas, ze pan kazio klepnie po znajomosci. Jak byl robiony przeglad to wszystko musi sie zgadzac z dokumentami, no chyba ze mega przekret i z anglika robiony Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #11 Napisano 30 Czerwca 2007 Vax napisał/a:tam przeglad to nie to co u nas, ze pan kazio klepnie po znajomosci. Jak byl robiony przeglad to wszystko musi sie zgadzac z dokumentami, Nie będę się z tobą sprzeczał, ale ci tylko powiem, ze większość przegladów jest CACY, ale tam tez ludzie mają znajomości. A jako przykład ci podam, że "szwaby" niewiele gorzej kręcą liczniki w autach. W sumie, to każdy ma swoje zdanie, więc nie ma co dyskutować - ale dorzuce tylko jedno - jak większość tak ślepo wierzy "niemieckim przeglądom" - to cześć im i chwała. Śmiać mi czasami się chce, ale koniec tematu, bo to nie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #12 Napisano 30 Czerwca 2007 Patrik, spojrz TUTAJ. Kolega GURAL zalaczyl w temacie fotki, w ktorych sa umieszczone kody silnika... Sprawdz u siebie te miejsca EDIT// przeżyłem pewne rozczarowanie bo płace za niego najwyższą stawke podatku drogowego dla diesli w UK Prosta sprawa (tak mi sie wydaje)... Masz na wlepie kod 0GZ emissions concept EU 3... Ja w swoim V6 TDI mam 0GG emissions concept EU 4, czyli krotko piszac, moj silnik produkuje mniej syfu, niz Twoj 4-cylindrowe silniki VW maja to do siebie, ze nie sa najczystszymi silniczkami Dlatego podatek placisz wiekszy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN Zgłoś #13 Napisano 30 Czerwca 2007 Patrick moim zdaniem masz 101 KM i AVB, bo miałem swego czasu AFV i wyglądał inaczej jeśli mnie wzrok nie myli. To samo tyczy się skrzyni, rzadko kiedy była zwykła przy 130 PS, natomaist w AVB nie było skrzyni Tiptronic. Nie dziwne ze 101 KM ze zwykła skrzynią zamula, nie ma cudów. Pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kicol Zgłoś #14 Napisano 30 Czerwca 2007 według mnie kolega ma AVB Kolego 4MOTION_LBN ja też mam AVB tylko z 2001 i jest TDI także na kolory literek chyba nie ma co zwracać uwagi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN Zgłoś #15 Napisano 2 Lipca 2007 Kicol jest to zapewne ingerencja poprzedniego użytkownika, może chciał sobie w ten sposób podbudować morale i przy okazji zawirusować auto . Co do osłony silnika sprawdziłem w AVB oraz AVF / AWX jest ona taka sama. Patrick, co ustaliłeś w Londynie ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kicol Zgłoś #16 Napisano 2 Lipca 2007 Nie do końca tak jest jak myślisz kolego - znam kilku użytkowników AVB, którzy również mają DI czerwone w tych właśnie silnikach a to wynika chyba z tego, że AVB był pierwszym silnikiem na pompowtrysku i dlatego w początkowym okresie oznaczany był właśnie w ten sposób. Pozdrawiam Błażej Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN Zgłoś #17 Napisano 2 Lipca 2007 Nie do końca tak jest jak myślisz kolego - znam kilku użytkowników AVB, którzy również mają DI czerwone w tych właśnie silnikach a to wynika chyba z tego, że AVB był pierwszym silnikiem na pompowtrysku i dlatego w początkowym okresie oznaczany był właśnie w ten sposób. Pozdrawiam Błażej Niestety Błażeju pierwszymi silnikami na PD były motory montowane już w 3B o oznaczeniach AJM i ATJ o mocy wynoszącej 115 PS, później wraz z modelem po FL czyli 3BG premierę miały równocześnie silniki AVB i AVF wkrótce później AWX. Dlatego ta teoria jest mylna i niezgodzę się z tym iż fabryka wypuszczała AVB z oznaczeniem TDI Pozdrawiam Bartek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #18 Napisano 2 Lipca 2007 niezgodzę się z tym iż fabryka wypuszczała AVB z oznaczeniem TDI No właśnie że wypuszczała AVB z oznaczeniem TDI(DI czerwone), mój jest tego najlepszym przykładem. Poza tym widziałem wiele passatów AVB z takim oznaczeniem. Chodzi o to że VW wprowadził oznaczenie TDI(DI czerwone, sorry nie wiem jak się zmienia kolor liter) wraz z wprowadzeniem silników PD i właśnie to oznaczało że silnik jest na pompowtryskach-moc tu nie ma żadnego znaczenia-zarówno AJM, ATJ w 3B mają takie oznaczenie i AVB, AWX, AVF w 3BG też. Później po tym małym liftingu na koniec 2003r. to już się to pozmieniało, były srebrne TDI, I czerwone, DI czerwone, TDI czerwone... ale nie wiem już od czego to zależało. A kolega ma na pewno AVB bo kształt kolektora ssącego na to wskazuje i nie ma co dalej kombinować. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #19 Napisano 2 Lipca 2007 Chodzi o to że VW wprowadził oznaczenie TDI(DI czerwone, sorry nie wiem jak się zmienia kolor liter) wraz z wprowadzeniem silników PD i właśnie to oznaczało że silnik jest na pompowtryskach-moc tu nie ma żadnego znaczenia-zarówno AJM, ATJ w 3B mają takie oznaczenie i AVB, AWX, AVF w 3BG też. Później po tym małym liftingu na koniec 2003r. to już się to pozmieniało, były srebrne TDI, I czerwone, DI czerwone, TDI czerwone... ale nie wiem już od czego to zależało. Z tego co ja wiem, wcale nie bylo tak, ze DI czerwone oznaczalo silnik z pompowtryskami. To w takim ukladzie jak kolego pogromca wytlumaczysz TDI, gdzie tylko I bylo czerwone w 3BG Przeciez we wszystkich 3BG byly juz pompowtryskiwacze (nie mam na mysli V6 TDI-tam jest pompa wtryskowa). Sprawa jest prosta-ilosc czerwonych literek oznaczala klase mocy silnika. I tak: GOLF: TDI (wszystko czerwone)-150KM TDI (DI czerwone)-130KM TDI (I czerwone)-100KM Passat: TDI (DI czerwone)-130KM TDI (I czerwone)-100KM Seat Leon-patrz jaki w Golfie. Oprocz tego w Golfie i Leonie byly jeszcze silniki SDI (chyba 68KM). Poza tym inna sprawa jest, ze wiele osob prosilo w salonach o zdemontowanie oznaczen z klapy bagaznika. Jesli chodzi o dekielek na pokrywie silnika-to jest mala plastikowa klapka, ktora w kazdej chwili mozna zmienic. Przeciez wiele Passatow w naszym kraju, to pojazdy powypadkowe. Jesli zostala uszkodzona pokrywa silnika, to myslisz, ze ktos sie trudzil, zeby zamontowac odpowiedni dekielek na pokrywie silnika Mylisz sie, nawet w ASO w Niemczech mieli to gdzies. Sa tez przypadki, kiedy wlasciciele aut zmieniaja oznaczenia na klapie bagaznika-prawie w zaleznosci od pogody. Mam znajomego na uczelni, ktory ma Golfa IV. Mial juz chyba zamontowane wszystkie mozliwe oznaczenia diesla, lacze z SDI Jedynym pewnikiem, co do modelu silnika jest sprawdzenie kodu w miejscach, o ktorych juz to bylo wspomniane, bo nasze zgadywanie tutaj, to jest najzwyklejsze wrozenie z fusow Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN Zgłoś #20 Napisano 2 Lipca 2007 niezgodzę się z tym iż fabryka wypuszczała AVB z oznaczeniem TDI No właśnie że wypuszczała AVB z oznaczeniem TDI(DI czerwone), mój jest tego najlepszym przykładem. Poza tym widziałem wiele passatów AVB z takim oznaczeniem. Chodzi o to że VW wprowadził oznaczenie TDI(DI czerwone, sorry nie wiem jak się zmienia kolor liter) wraz z wprowadzeniem silników PD i właśnie to oznaczało że silnik jest na pompowtryskach-moc tu nie ma żadnego znaczenia-zarówno AJM, ATJ w 3B mają takie oznaczenie i AVB, AWX, AVF w 3BG też. Później po tym małym liftingu na koniec 2003r. to już się to pozmieniało, były srebrne TDI, I czerwone, DI czerwone, TDI czerwone... ale nie wiem już od czego to zależało. A kolega ma na pewno AVB bo kształt kolektora ssącego na to wskazuje i nie ma co dalej kombinować. Głupoty wypisujesz zawsze kolory oznaczały moc w VW. Przecież to logiczne im więcej czerwonego tym mocniejszy silnik, a nie ma tu zależności czy PD czy pompa rotacyjna. Nie wiem skąd to wzieliście, ale się z tym nie zgadzam. Pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach