Skocz do zawartości
Gość passacior

Cos pobiera prad....

Rekomendowane odpowiedzi

Gość passacior

Witam!!!Kilka dni temu zszedlem do garazu i okazalo sie ze nie moge odpalic auta z powodu wyczerpanego akumulatora.Pojechalem do mechanika i ten zaczal kombinowac-zaczal od radia

-to nie to , potem zaczal wyjmowac bezpieczniki-jeden po drugim i nadal nic.Nastepnie wykrecil kable z alternatora-nadal pobiera prad -po czym stwierdzil ze mam go poprostu zostawic na weekend i zobaczyc czy znowu bedzie pusty w poniedzialek.

Zeby wogole moc odpalic na nastepny dzien odlanczam "minus"na noc i nastepnego ranka wsadzam znowu spowrotem.

Jesli nie radio , alternator , czy jakas lampka to co moze pobierac prad????

Ciekawe jest ze jezeli odkrece czerwony kabel ktory dokrecony jest do "plusa" nie ma poboru pradu , czyli winny jest nie kabel dochodzacy bezposrednio do akumulatora a ten dochodzacy wlasnie do "plusa".

jesli ktos z Was ma jakis pomysl gdzie mam szukac ustarki to prosze o pomoc.

Pozdrawiam!!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro odłączasz przewód "PLUS (+) CIENKI" to zainteresuj sie - co on zasila (bo ja nie wiem - a elektryk raczej powinien, to wiedzieć, wiec spytaj). Zwarcia na izolacji to raczej nie ma, bo by sie coś "zafajczyło" :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj lampki - te niewidoczne - schowek, bagażnik, drzwi na dole....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość passacior

Jezeli ten cienki kabel wykrece z "+" to nie mam wogole zasilania-nie dziala , zaplon - wlasciwie nic.Slyszalem ze on zasila min. rozrusznik ale pewnosci nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może coś z alarmem nie halo? Albo bateria na kresie wytrzymałości...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź też aku, może już ma dosyć no i oczywiście sprawdź poziom ladowania! Powinno być w bliskich okolicach 14V lub niewiele ponad.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość passacior

Alermu nie mam wogole , a ladowanie baterii jest w porzadku. Jezeli chodzi o baterie to moze ona nie jest w super stanie ale chodzi tutaj o to co moze pobiera prad- co ja wlasciwie rozladowuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem masz akumulator do wymiany.Z tego co piszą koledzy,jakaś żarówka itp.,nie rozładuje Ci akumulatora.Pasio jest tak skontruowany że po pewnym czasie(po rozgrzaniu) światło samo się wyłączy.To musi być coś co naprawde konkretnie zwiera!

Moja rada Wymień akumulator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość passacior

Moze i ten akumulator nie jest w najlepszym stanie ale wracajac do tematu czerwonego kabla dochodzacego do "+" ; czemu po jego odlaczeniu nie mam poboru pradu?????

Interesuje mnie wlasnie dlaczego to wlasnie ten kabel powoduje zuzycie pradu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc skoro się upierasz przy tym kabelku, to odepnij go sobie na noc i sprawdź rano stan naładowania akumulatora. Zobaczysz, czy aku posiada znaczne ubytki z powodu naturalnego wyeksploatowania.

PS. Baterien to po niemiecku, w Polsce nazywa się to akumulator. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ten pobór prądu, to w którym miejscu mierzysz po odłączeniu kabelka :?:

A akumulator, choć może wyglądać dobrze i podczas pomiaru pokazywać odpowiednie napięcie, to pomimo tego (podczas ruchów auta), moze występować zwarcie w którejś z cel akumulatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zrób pomiar prądu.

Pozamykaj drzwi, zdejmij jedną z klem z akumulatora i w powstałą przerwę (akumulator - klema) włącz amperomierz ustawiony na zakres powiedzmy do 200mA.

Podaj wartość zmierzonego prądu. Być może pobór będzie większy, wtedy zmień zakres amperomierza.

Wymiana akumulatora na nowy nic nie da, skoro coś permanentnie pobiera prąd.

 

Często stałym elementem pobierania prądu jest uszkodzony zamek klapy bagażnika a w zasadzie zainstalowany w nim switch włączający lampkę oświetlającą bagażnik.

Jednak w Twoim przypadku raczej nie wchodzi to w rachubę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość passacior

Chodzi o to ze po wypieciu tego czerwonego kabelka moge dotykac kleme do plusa czy do minusa i ne ma poboru, ale gdy tylko wepne go spowrotem do "+" znowu zre jak wsciekly.

A mozliwe jest ze to rozrusznik wpieprza ten prad?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ze jak podloczysz + zaczyna uciekac prad to cyba normalne jesli cos jest uszkodzone. Co ostatnio robiles przy samochodzie? Cos bylo wymieniane?

poruszaj wiazka przy alternatorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3W to jest ok 250 -300mA. Tyle wskazuje miernik?

 

Jeśli tak, to napewno jest to za duży pobór.

Czerwony przewód..... jest to stały plus zasilający wszystkie odbiorniki.

Część obwodów nie jest zabezpieczona ogólnodostępnymi bezpiecznikami.

I jest to immo, cewka rozrusznika... rożne rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi również z obliczeń wyszło 250mA, czyli tyle ile średnio urządzenia w czuwaniu, np. alarm, itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z instalacji auta podczas postoju nie może być pobierany takiej wielkości prąd, ponieważ grozi to takimi skutkami, jak na początku.

Akumulator zostanie rozładowany.

VW dopuszcza upływ prądu do ok. 50 mA max.

 

Immo, czy też inne zabezpieczenie również nie może pobierać tyle prądu. Chyba, że uszkodzone lub niezazbrojone.

Po tygodniu postoju nie uruchomiłbyś auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yarcio

Wiem że był juz taki problem na Forum i ktoś znalazł problem zżerania prądu w Pasku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość passacior

Ostatnimi czasy nie wymienialem nic w aucie.Jedyna rzecz jaka jeszcze moglbym podejrzewac jest zepsuty zamek od strony kierowcy.Kilka tygodni temu podczas zamykania auta kluczyk zostal na prawej stronie-sila przekrecilem go do srodka i wyjalem go z zamka.

MJysle ze to jedynie moglo miec wplyw na utrate pradu.

Slyszale mze centralny zamek nie ma bezpiecznika dletego podczas proby wyjmowania bezpiecznikow jeden po drugim nic nie przyniosla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności