Skocz do zawartości
buggie

Wspomaganie - dziwna sprawa, pompa ? zwrotnica ? :/

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od dłuższego czasu szarpię się z wspomaganiem w moim Passacie. Generalnie zaczęło się od tego, że padła maglownica, olej się wylał. Zwrotnice oddałem do regeneracji, po założeniu wszystko było ok przez parę dni, a później katastrofa - przestało działać wspomaganie. Wymieniłem więc pompę na taką 8D0 145 177D (inne numery ale mechanik stwierdził, że ciśnienie jest takie jak ma być), ale nic do nie dało . Maglownica została wyciągnięta i oddana do sprawdzenia. W warsztacie powiedziano mi, że jest ok, więc zacząłem kombinować z pompą wspomagania. Na dzień dzisiejszy sprawdziłem 4 pompy, 2x od 2.5TDI 150km, 1x 1.9TDI oraz jedną z Audi A6 2.5TDI 180km Quattro (czyli to co ja mam pod maską), ale nic to nie dało. Ta najmocniejsza pompa od A6 ma 120bar ciśnienia. Różni się numerami od mojej oryg. ale jeżeli ma to samo ciśnienie to powinna działać ? Koło pasowe jest dokładnie takie samo jak w oryginale.

 

Nr. mojej pompy wg ETKi: 3B0 422 154 K

Obecnie włożona ta od A6: 4B0 145 155R - 120bar

 

Zauważyłem jedną rzecz, po odpaleniu auta i kręceniu przez 30s kierownicą, oczywiście jest duży opór, a olej od wspomagania robi się w moment gorący - sprawdzałem dotykając chłodniczki. Czy on się tak szybko grzeje ? czy może u mnie jest problem np. z przepływem i dlatego tak jest ?

 

Dodam, że przewody zostały przedmuchane, czy aby nie były zapchane. Dzisiaj chyba wyciągam znowu zwrotnice i jadę do innego warsztatu. Może, ci co regenerowali ją nie chcą się przyznać, że coś zrąbali.

 

Proszę o pomoc i jakąś radę, bo już zaczynam tracić siły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja mam podobnie po regeneracji maglownicy znacznie oslablo:/ tylko z ta roznica ze na zimnym jest w miare ok mowie w miare bo przed wymiana bylo lepsze ale jak sie autko nagrzeje tojuz jest tragedia. Magiel zregenerowany ze stara pompa objaw zimny w miare ok cieply ciezko... Diagnoza wszystkich pompa no to wymiana pompy na uzywana nawet mocniejsza oryginalnie 105 bar nowa 110 i zero poprawy. Plyn testowany czerwony zielony bez roznicy, po pozadnym nagrzaniu wspomaganie znacznie slabie i jeszcze jeden ciekawy objaw jak krece kierownica to w silniku az obroty opadaja tak jakbym klime wlaczyl a nawet bardziej;/ Czuc ze wspomaganie daje taki opor na silnik ze malo nie zgasnie i az caly drga. Dodam jeszcze ze podnoszenie obrotow nic nie daje wspomaganie takie samo. Przed remontem nie czulem zadnych oporow krecilo sie wrecz bajecznie ale zz powodu wycieku musialem zregenerowac maglownice i od tamtej pory same problemy. Auto stalo sie ostatnio tak drogie w utrzymaniu ze szok chyba bedzie trzeba sprzedac to "cacuszko";)

Edytowane przez bizdzioch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie przede wszystkim zalejcie płyn do wspomagania STP a nie oryginalny zielony mi po wymianie płyny wspomaganie zaczęło lżej chodzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To raczej nie sprawa plynu bo przed remontem pasek latal na zielonym i bylo wszystko ok;) Ale dzieki za zainteresowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi nie działało wspomaganie w lewo zaraz po odpaleniu przez jakieś 30 sek. pojechałem do speców z zamiarem wymiany pompy ale gośc od razu zasugerował wymiane płynu powiedziałem że już to zrobiłem na oryginalny zielony gość powiedział że to gówno i przepłukał mi układ płynem STP i problem zniknął za płyn zapłaciłem 30 zł za 1L i tyle wystarczy do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy przypadek zobaczymy co na to inni koledzy. Bo juz mi sil brakuje do tego auta:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra zrobiłem jeszcze inaczej :-) zamówiłem dzisiaj pompę wspomagania ale nr'y oryginalne takie jak podaje ETK'a. Na tabliczce znamionowej jest napisane 127bar :) więc może te 7barów coś zmieni. Jak nie to diagnoza prosta - maglownica.

 

Pomyślę też z tym płynem STP, może coś to da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy kolego co to da :) Dodam jeszcze ze bardzo prostuje mi kierownice podczas jazdy jak puszcze lekko skrecona to w momencie sie prostuja wydaje mi sie ze dzieje sie to ze zbyt duza sila.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompa jest już u mechanika. Znaleźć taką używkę to niezły wyczyn. Przez parę dni znalazłem tylko 2 sztuki w całej Polsce, obdzwoniłem co się dało, nawet do Bielska pojechałem pojeździć po szrotach. Pierwszą zamówiłem w zeszłym tygodniu, ale osoba którą miała mi ją wysłać wyprowadziła mnie z równowagi. Koleś utrzymywał przez 3 dni że paczka w drodze, a czwartego powiedział że właśnie ją wysyła, bo sobie zapomniał.. delikatnie mówiąc przekazałem temu Panu co o nim myślę i gdzie sobie może ją wsadzić :) Na szczęście dzisiaj rano przyszła ta druga z północy Polski. Wieczorem będę wiedział czy jest coś lepiej - dam znać.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa załatwiona, jednak okazuje się że te 7 bar to spora różnica, wspomaganie chodzi jedną ręką. Nie ma co kombinować - ETK'a i dokładnie po numerach zakładać części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to się nacieszyłem... sprawdzałem ostatnio na zimnym oleju i było elegancko :) Niestety dzisiaj wsiadłem i jeździłem przez godzinę, olej się nagrzał i było po wspomaganiu.... ręce opadają. Na 100% problem z przekładnią po regeneracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompy które montowałeś chodziły u Ciebie cicho czy wyją?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego czyli umacniaja sie moje podejrzenia co do zlej regeneracji maglownicy heh. A jesli chodzi o moje 2 pompy to od momenty zalozenia regenerowanej maglownicy zaczelo je byc mocno slychac obydwie. Nie wiem juz chyba ze jakis blad podczas montazu albo demontazu nie wiem:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To teraz i ja mam zagwozdkę, mam takie objawy jak bizdzioch ale byłem przekonany, że to pompa. Nie robiłem jeszcze tego bo nie dawno kupiłem auto i były ważniejsze sprawy do ogarnięcia na początek ale dostałem od poprzedniego właściciela gwarancję po regeneracji magla, która jest jeszcze ważna. Na zimnym wszystko ok (może pompa lekko się odzywa ale wspomaganie działa) natomiast gdy silnik popracuje i się zagrzeje (nawet na postoju) to wspomaganie się bardzo osłabia, pompa wyje (szczególnie przy zwiększaniu obrotów to słychać) płyn się nie pieni ale robi się bardzo ciepły. Łączy nasze problemy regeneracja magla :swirus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Identyczne objawy mam ja takze.I do tej pory nie wiem gdzie lezy przyczyna tego zjawiska.Jak olej zimny to wspomaganie chodzi jak bajka.Po nagrzaniu oleju i pompy zanika i stawia lekii opor na kierownicy.Zakladane 2 maglownice i 2 pompy wspomagania w tym jedna pompa nowa zamiennik.Na wszystkich jest tak samo po nagrzaniu sie oleju.Slabnie wspomaganie.Uklad nie jest zapowietrzony i w zbiorniczku jest spokojny przeplyw bez pienienia.No to ogolnie nie jestem sam z takim samym problemem jak wy.Mamy niezla zagadke do rozwiazania.Myslalem jeszcze o zalaniu Castrolu CHF.Jest to olej hydrauliczny do wspomagania.Pracuje do temperatury az 130 st.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dzwonilem dzis do serwisu w ktorym robili mi regeneracje i pan powiedzial mi ze takich regeneracji jak moja robia tysiace i jak jest cos nie tak to zaraz daja znac telefonicznie podczas procesu naprawy a jezeli nie bylo uwag to mowi ze ich usluga byla wykonana dobrze i szkoda mojej jazdy do nich bo to nic nie da. MOwil ze mam posprawdzac przewody czy nie zapchane zaworki zwrotne pompe wspomagania zbiorniczek i ze mial klienta z takim problrmrm i winny byl zaciety zaworek zwrotny i ja juz nie wiem... Jutro po pracy stawiam paska na koziolkach i cale wspomaganie oprocz pompy wyciagam na zewnacz i sprawdzam po kolei wszystko myje i sprawdzam droznosc i mysle ze znajde przyczyne. Moze cos zatkane zagiente albo cos jejku ja juz nie wiem moze zle zlozone za malo za duzo podkladek heh szkoda gadac. Jakby ktos mial caly schemat wspomagania pod reka to bylbym wdzieczny za podrzucenie. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Jestem tez ciekawy jak tam koledzy rozwiaza swoje problemy;) Jakies fatum nad tym naszym wspomaganiem ciazy chyba:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdziesz przyczynę to wszyscy będziemy wdzięczni. Ja mam taką teorię, że gdy rozszczelnił się magiel to przytarło trochę pompę, opiłki poszły na zaworki w wężach i na filterek w zbiorniczku i teraz praktycznie cały układ trzeba robić :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamietam to jeden zawor jest w pompie wspomagania.Jak zdejmiesz gruby waz cisnieniowy ktory idzie w strone magla.Jest on wykrecany.Drugi zawor jest w grubym wezu cisnieniowym wchodzacym do magla.A znajduje sie wewnatrz sruby.W cienkim wezu powrotnym pomiedzy maglem a zbiorniczkiem jest male przewezenie metalowe w srodku weza.Jak zdejmiesz cienki waz ze zbiorniczka i zajrzysz od gory to w srodku zobaczysz metalowe przewezenie metalowe ktore odpowiada za ograniczenie przeplywu oleju.Z przodu pod zderzakiem przed chlodnica plynu i jest chlodniczka oleju wspomagania w ksztalcie litery U.To chyba tyle, jezeli cos pominalem to prosze mnie uzupelnic.Mysle ze troche zagmatwane, ale da sie zrozumiec co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde dzis nie dalem czasu dzis tego rozebrac bo mialem wyjazdy i auto bylo potrzebne i chyba najpredzej uda mi sie to zrobic w przyszlym tygodniu:/ A mam pytanie jeszcze duzo problemow bede mial z wykreceniem maglownicy?? Bo widze ze za duzego dojscia tam do srob od wezow nie ma:/ I czekam na relacje innych kolegow jak oni rozwiali swoje problemy.

pozdro;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kurde dzis nie dalem czasu dzis tego rozebrac bo mialem wyjazdy i auto bylo potrzebne i chyba najpredzej uda mi sie to zrobic w przyszlym tygodniu:/ A mam pytanie jeszcze duzo problemow bede mial z wykreceniem maglownicy?? Bo widze ze za duzego dojscia tam do srob od wezow nie ma:/ I czekam na relacje innych kolegow jak oni rozwiali swoje problemy.

pozdro;)

 

W komorze grodziowej w podszybiu masz 3 sruby.Musisz wyciagnać akumulator.Od dolu masz 2 sruby.Rozmaru nie pamietam, ale musisz uzyc koniecznie nasadowki 12-sto katnej.Zeby odkrecic od dolu 2 sruby od magla to musisz podniesc samochod, albo zrobic to z kanalu.Odkrecic kola i rozpiac koncowki drazków.Wykrecic oprocz 2 dolnych, takze sruby z 2 wezy.Cisnieniowego i powrotnego.W kabinie musisz rozpiac krzyzak kolumny kierowniczej ktory wchodzi do magla.Na koncu bedziesz musial pokrecic calym maglem wokol wlasnej osi, zeby go wyjac.Chyba o niczym nie zapomnialem. Magiel demontuje sie dosyc szybko, ale zamontolwanie trwa 2 razy dluzej.Proponuje Ci sie zaopatrzyc w dobra grzechotke i przedluzki nasadowek.Ja uzywalem 2 przedluzek, chyba po 20 cm.Za pierwszym razem idzie troche slamazarnie, ale jak ci przyjdzie kolejny raz zmieniac magla to zrobisz to migiem.Jak cos pominalem to prosze mnie poprawic.Acha, jakby Ci sie nie udalo wyjac maglownicy z koncowkami drązkow i musialbys je wykrecac, to zmierz dlugosci lub ilosc obrotow na gwincie, zebys nie musial ustawiac ponownie zbierznosci.

 

---------- Dodano o 23:03 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:41 ----------

 

Wracajac do tematu slabnacego wspomagania po nagrzaniu oleju, takze u siebie to obstawiam zacinajacy sie zawor w srubie wchodzacej do magla pod wplywem temperatury.Na 3 pompach i 2 maglach ten sam objaw.Weze sa drozne bo po odkreceniu od magla olej swobodnie wyplywa.W audi A6 chlodniczka oleju wspomagania jest duzo wieksza niz w passacie.Jak naprawie paska po kolizji (koles wjechal mi w tyl) to podmienie zawor w wezu magla.Ewentualnie zdejme przod i zrobie większa chlodniczke z miedzi.Na koniec zaleje Castrol CHF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności