Skocz do zawartości
Archos

Wymiana oslony/przegubu w AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wlasnie wymieniam gumowa oslone lewego przegubu.

Jestem na etapie w ktorym stwierdzam ,ze w AFN nie da sie wyjac półoski bez rozkrecania wachaczy.

Odkrecilem dwa gorne wachacze i utkwilem na wyjeciu koncowki drazka ze zwrotnicy.

Jest on zamocowany na tej samej zasadzie co gorne wachacze?Ma wciecie na prostopadle przechodzacą do niego srube?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wykręcasz dwie śrubki, jedna z boku ( tak samo jak tą co trzyma dwa górne wahacze) oraz jest jeszcze u góry śrubka na klucz 13, tez ja wykręcasz, a później zbijasz drazek. A przynajmniej tak jest u mnie :).

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wyjeciu półośki .Teraz widze jakie to jest proste.

A JA ....w sumie daleko nie bladzilem.

Demontaz:

1.Naruszamy 6-esc srub laczacych przegub wewntrzny ze skrzynią(klucz spline M 10)

2.To samo robimy ,ze srubą centrujaca przegub zewnetrzny (klucz trzepieniowy rozmiar 16)

3.Zdejmujemy kolo i odkrecamy oslone półosi dla lepszego manewrowania (mozna pominac ten punkt) .

4.Po odkreceniu sruby wewn. przegubu odchylamy go w strone skrzyni i wyciagamy połoske(przy skreconej max kierownicy w prawo)

 

5.Przegub zewn. wybilem z półoski za pomoca klucza plaskiego nr 32 i mlotka(klucz idealnie okala półoske a jednoczesnie zbija pierscien )

6.Przplukalem go w ON po wczesniejszym rozebraniu na czynniki pierwsze dla lepszego dostepu do wnetrza.

7.Osuszylem i dokladnie oczyscilem z ON , włożyłem nowy smar do wnetrza 80g i 40g do gumy.

 

Montaz:

1.Zakladamy pierscien zabezpieczający ktory otrzymujemy wraz zosloną.

2.Wkladamy przegub zewn. na półoske w taki sposob aby pierscien zabezpieczajacy byl z jednej strony schowany a z drugiej srubokretemwciskamy go jednoczesnie przyciskamy przegub a nastepnie dobijamy do plastikowej podkladki.

3.Zaciskamy opaski .

4.Wkladamy póloske od srodka napoczatek wgladamy w zwrotnice a nastepnie przegub wenetrzny.

5.Skrecamy srube centrujaca i pozostale 6 srub spline.

6.Zakladamy kolo ,opuszczamy auto i dokrecamy sruby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności