pasektdi Zgłoś #1 Napisano 24 Lipca 2012 Wygląda na to, że mam wyciek na łączeniu prawej półosi z mechanizmem różnicowym. Skrzynia 5biegów tiptronic. Półoś w trakcie jazdy rozbryzguje olej na rozrusznik, mechanizm różnicowy, plama po zaparkowaniu wielkości dłoni po około 0,5h Proszę o podpowiedź, co poszło- zapewne jakieś uszczelnienie, gdzie je można kupić (ETKA pokazuje tylko skrzynię jako całość) jaki jest ewentualny koszt uszczelnień, czy można to wymienić samodzielnie, czy potrzebny specjalistyczny sprzęt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #2 Napisano 24 Lipca 2012 (edytowane) można kupić sam uszczelniacz i do wymiany nie trzeba nawet wyjmować półosi (chociaż wymaga to trochę gimnastyki) koszt uszczelniacza coś około 100 pln (+- ). Najlepiej do wbijania założyć go na flanszę (przykręcaną śrubą na torx 40) i tak wbić na miejsce(dobrze by było mieć podkładkę dopasowaną na średnicę grubości około 2-3 mm żeby wszedł odpowiednio głęboko). Olej uzupełniamy korkiem koło flanszy na klucz imbusowy 8mm olej 75W90 syntetyk. Powodzenia. Edytowane 24 Lipca 2012 przez Marcin1968 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #3 Napisano 8 Sierpnia 2012 Uszczelnienie wymienione. Można kupić oryginalne uszczelnienie poza ASO VW. http://midparts.com.pl/pl_PL/p/5HP19-Uszczelniacz-polosi-oryginalny/1672?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2012-07&utm_content=1672#nclid=f97a281223668c5fa8e80e9af91b4203 Miałem problem z odkręceniem jednej śruby jak to zwyczajowo bywa, ale udało się. Półoś wyszła bez problemu. Flansz zdjąłem wkręcając po przeciwnych stronach, raz jedną raz drugą śruby M10, które zapierając się o skrzynię powodowały zsuwanie się flanszy z wielowypustem. tary simerring wyszedł z oprem, a nowy wszedł gładko. Następnie włozzyłem flansz i śrdokową śrubą powoli dokręcałem ją do oporu. Tym sposobem flansz pchała do końca simmering. Przez założeniem posmarowałem zarówno simmering jak i flansz czystym olejem.Olej uzupełniłem do wycieku z otworu wlewowego. Na razie nie cieknie, więc chyba wszystko OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matheos2012 Zgłoś #4 Napisano 6 Października 2012 Uszczelnienie wymienione. Można kupić oryginalne uszczelnienie poza ASO VW. http://midparts.com.pl/pl_PL/p/5HP19-Uszczelniacz-polosi-oryginalny/1672?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2012-07&utm_content=1672#nclid=f97a281223668c5fa8e80e9af91b4203 Witam Mam pytanie czy ten uszczelniacz jest na 100% na prawą stronę (od pasażera)?? Mam problem bo auto stoi rozebrane na warsztacie a nigdzie nie mogę dostać tego uszczelniacza, szukałem we wszystkich sklepach w moim zadupiu i nawet na zamówienie nie dostane takiego jak ma być. Dopiero teraz zobaczyłem na internecie że można to kupić w tym sklepie. Proszę o szybko odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #5 Napisano 11 Października 2013 Panowie a czy wyciek z tego zdjecia to identyczny objaw padnietej tej uszczelki,bo zaczyna sie pocic w tamtym miejscu i nie jestem pewny co mam zakupic do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin1968 Zgłoś #6 Napisano 11 Października 2013 Panowie a czy wyciek z tego zdjecia to identyczny objaw padnietej tej uszczelki,bo zaczyna sie pocic w tamtym miejscu i nie jestem pewny co mam zakupic do wymiany.[ATTACH=CONFIG]108906[/ATTACH] Wygląda na wyciek z uszczelniacza ale u Ciebie to jest chyba lewa strona (strona kierowcy) no i skrzynia manual więc jeśli chodzi o uszczelniacz to nie sugeruj się poprzednimi odnośnikami dotyczącymi części. Symbol skrzyni i etka prawdę Ci powie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #7 Napisano 11 Października 2013 Matheos2012. Tak, to jest odnośnik do uszczelnienia półosi od strony pasażera w passacie 1,9 TDI, ze skrzynia automatyczną 5HP19. Zresztą masz tam wszystko napisane. Skoro stare uszczelnienie jest już wyjęte, to przecież nie ma problemu z odczytaniem wymiarów tego uszczelnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #8 Napisano 11 Października 2013 Wygląda na wyciek z uszczelniacza ale u Ciebie to jest chyba lewa strona (strona kierowcy) no i skrzynia manual więc jeśli chodzi o uszczelniacz to nie sugeruj się poprzednimi odnośnikami dotyczącymi części. Symbol skrzyni i etka prawdę Ci powie. tak tak,strona kierowcy i skrzynia manual.... czyli bez wyciagania polosi nic nie zrobie ??? trudne w wymianie bo chcialbym sam sobie to wymienic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #9 Napisano 11 Października 2013 Panowie, mam identyczny problem. Obadałem auto na podnośniku i tak samo delikatnie poci mi się skrzynia przy lewej półosi. Ktoś się orientował czy taka robota to duże pieniądze? Podobno nie są to takie koszty jak np. przy wycieku z wybieraka. Będę wdzięczny za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #10 Napisano 11 Października 2013 trudne w wymianie bo chcialbym sam sobie to wymienic nie. dasz radę. Dobry klucz spline i do dzieła. ---------- Dodano o 19:47 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:46 ---------- Ktoś się orientował czy taka robota to duże pieniądze? cena uszczelnienia i Twojej pracy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #11 Napisano 11 Października 2013 cena uszczelnienia i Twojej pracy. Czyli dam radę zrobić sam, bez zwalania skrzyni? Dzięki za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #12 Napisano 12 Października 2013 Oczywiście, że tak. Zdejmujesz koło, odkręcasz 6 śrub kluczem spline M10, reszta wg tego jak opisałem wyżej. Jak masz klucz udarowy, to bajka, jak nie to przez przedłużkę i klucz trzepnij młotkiem ze dwa razy solidnie w każdą ze śrub. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #13 Napisano 14 Października 2013 Oczywiście, że tak. Zdejmujesz koło, odkręcasz 6 śrub kluczem spline M10, reszta wg tego jak opisałem wyżej. Jak masz klucz udarowy, to bajka, jak nie to przez przedłużkę i klucz trzepnij młotkiem ze dwa razy solidnie w każdą ze śrub. kolego a mozesz mi powiedziec jeszcze czy cala polos musze wyjac czy wystarczy od strony z ktorej cieknie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #14 Napisano 14 Października 2013 zdecydowanie łatwiej będzie z obu stron. Ponoc mozna się trochę pogimnastykować i zdjąć tylko od strony skrzyni, ale ja demontowałem całą półoś. To tylko jedna śruba - jak oryginalna, to na imbus 16mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #15 Napisano 14 Października 2013 (edytowane) No powiem ci kolego ,ze wyjecie duzego przegubu bez rozkrecania innych elementow jest dosc uciazliwe. Walczylem ostatnio z tym ... Dlatego pytam wolal bym uniknac wyciagania calej polosi ale ja trzeba to co poradze. Przydalo by sie przy okazji wymienic olej tylko nie wiem dokladnie jaki wybrac,jaki polecany i ile go potrzebuje ?? Edytowane 15 Października 2013 przez stade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wajda83 Zgłoś #16 Napisano 30 Grudnia 2014 Panowie a ja zalalem do mojego mechanizmu taki jak do skrzyni to zle? z tego co czytam to gesciejszy idzie do mechanizmu. prosze o odpowiedz.Moja skrzynia to triptronic 5hp 19 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach