Skocz do zawartości
wozny83

Gdzie w B6 1.9 tdi jest zawór N75

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w tytule czy ma ktoś z was jakiś schemat albo fotkę gdzie dokładnie znajd się w Pasacie B6 1.9 tdi BXE zawór N75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy aby nie w okolicach podszybia mniej więcej na środku patrząc na otwartą komorę silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy aby nie w okolicach podszybia mniej więcej na środku patrząc na otwartą komorę silnika?

 

No muszę obadać bo chciałem sprawdzić czy on jest powodem mojego przeładowywania turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się pod temat :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie macie w B6 odrębnego elektrozaworu N75 w BXE tylko jest jeden zintegrowany zawór magnetyczny, do którego są podłączone wszystkie wężyki podciśnienia idące od elementów wykonawczych i spełnia funkcję N75, N18, N239 i N345. Znajduje się w miejscu zaznaczonym na poniższej fotce :

18d71c7a27fe163am.jpg

 

a tu macie schemat połączeń podciśnień na przykładzie silnika BKC (w BXE zapewne będzie identycznie) :

e7b0be4d4ff10500m.jpg

 

gdzie P :

1 - wyjście z pompy podciśnienia w pompie tandem (podwójnej - paliwa i podciśnienia)

2 - zawór EGR

3 - zawór włączający chłodnicę spalin

4 - obudowa filtra powietrza

5 - akumulator podciśnienia

6 - siłownik podciśnienia (grucha ze sztangą) przy turbosprężarce.

Zatem N75 to wyjście ze zintegrowanego zaworu oznaczone jako P6 ale wątpię by on był przyczyną przeładowywania turbo. Radzę skupić się raczej na dwóch rzeczach - zacinającej się zmiennej geometrii turbosprężarki oraz zacinającej się sztandze wewnątrz gruchy siłownika podciśnienia przy turbo. Grucha przy turbo jest skierowana w dół turbiny jak w Golfie Mk4 i to jest powodem częstego jej korodowania wewnątrz co doprowadza do blokowania się w jej wnętrzu sztangi.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak sprawdzic czy to dziala prawidlowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki

Ale Ty masz BKP,a tam siedzi zwykły N75 o nr 1K0906627A .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak sprawdzic czy to dziala prawidlowo

BLS to zupełnie inna para kaloszy. Tam fabryka zrobiła coś co nazywam fabrycznym nieporozumieniem - fatalne rozwiązanie w siłowniku podciśnienia sterującym ciśnieniem doładowania turbo. W BLS podciśnienie jest podawane w tę część gruchy, z której wychodzi sztanga regulująca kątem nachylenia kierownic spalin w zmiennej geometrii turbo i to jest porażka. Im dłużej sztanga w tym siłowniku pracuje (czyli im większy przebieg silnika) tym większe ryzyko, że siłownik będzie do wymiany na zupełnie nowy. Gniazdo wewnątrz gruchy, z którego wychodzi sztanga szybko się wyrabia i powstaje nieszczelność, która całkowicie eliminuje sprawność działania tego siłownika. Praktycznie nie popracuje on zbyt długo. Nie wiem dlaczego Niemcy zastosowali taki bubel. To tylko kasa dla producenta tych turbosprężarek i o ile się nie mylę to robi to firma KKK a nie Garrett.

Szczerze powiedziawszy to od razu zmieniłbym turbo w tym akurat silniku. Tylko nie pytajcie mnie na jakie konkretnie bo nie jeżdżę ani Paskiem B6 ani Golfem V (gdzie również to turbo jest montowane) a jedynie Golfem IV z silnikiem ALH czyli jednym z najlepszych i najnowszych silników na pompie wtryskowej i na żadne PD bym go nie zamienił. Co najwyżej na blok z silnika PD 130 lub 150 KM pozostawiając oryginalną głowicę.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam następujący problem.

Ostatnio przerywało mi turbo tzn. przy około 3000 obrotów wyłączało się ale po odjęciu gazu i ponownym wciśnięciu już działa.Po lekturze forum i podłączeniu pod kompa wyszło, że walnięty jest czujnik doładowania G450. Został wymieniony jednak problem pozostał i cały czas wywala błąd:

 

001137 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450): Implausible Signal

P0471 - 000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01110000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 0 /min

Speed: 0.0 km/h

(no units): 86.70

(no units): 35.70

(no units): 0.0

Temperature: 126.0°C

Temperature: 17.1°C

 

Proszę o info jak to rozwiązać. Spędziłem ostatnie dni na przeszukiwaniu forum i u większości użytkowników po wymianie G450 błąd znikał. U mnie niestety nie znika i niestety cały czas turbo się wyłącza. Czy ostatecznym wyjściem jest czyszczenie turbo?

 

Mam VCDS wersja Beta 11.3.0 i mógłbym zrobić jakieś dodatkowe "badania" ale nie mam pomysłu jak się do tego zabrać.

 

Ciężko znaleźć na forum taki problem w 1,9 TDI silnik BLS bo ponoć w tych silnikach nie ma zaworka N75 tylko jest zintegrowany zawór magnetyczny, o Passatach b5 wystarczyła wymiana tego zaworka a jak jest w b6?

 

będę wdzięczny za wskazówki.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez dakudo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W bls jest zawór N75 - wymieniałem , ale ten błąd chyba nie ma nic wspólnego z tym zaworem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
001137 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450): Implausible Signal

Zrób log dynamiczny grupy 011 - zobaczymy czy faktycznie ciśnienie spalin w układzie wydechowym jest zbyt małe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sztomel dzięki za kąkretne info na temat zaworu. Tak jak piszesz prawdopodobnie przyczyna będzie z kierownicamiw turbo. SPrawdzałem wczoraj sztange to chodziła dobrze ale i tak obawiam się, że strasznie dużo nagaru jest w turbinie i kierownice się blok.

Pozsotaje mi oddać ją w tygodniu do czyszczenia i zobaczymy co będzie. Przez te kilka dni pasek został ostro przegoniony na dłuższej trasie i jak narazie nic się nie dzieje wszystko chodzi ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam podobny problem. O jakiegoś czasu jak zapalę samochód to autko nie ma mocy jest taki efekt jak by ktoś przyczepił ciężką przyczepę. Zatrzymam samochód wyłączę silnik zapalę jeszcze raz i jest wszystko w porządku ciągnie w każdym zakresie obrotów. I tak jest bardzo często. Jak podłączę VAGA to jest taki oto błąd LOG.JPG. Jak wykasuję błąd to na 100% po odpaleniu nie będzie miał mocy. A potem jest loteria kilka razy w tygodniu mam z tym problem. Chciałem dodać że jest założone nowe kompletne turbo i ma przejechane jakieś 15000km, rozrząd, dwumas, pompowtryski, wałek rozrządu i szklnki. Byłem u kilku mechaników i nie bardzo wiedzą co z tym zrobić. Dodatkowo autko czasem ma problem z zapalaniem, jak wciskam klucz to zatelepie silnikiem i gaśnie i tak kilka razy a potem zapali. Czasami muszę dłużej kręcić rozrusznikiem i naciskać pedał gazu po dłuższej chwili zapala. Oczywiście mechaniole rozkładają ręce a ostatni powiedział mi że te Passaty tak mają. Panowie proszę o jakieś podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bodzio5 - mam to samo i dalej nie wiem o co chodzi :[

 

Dodam od siebie, że wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania oraz wyczyściłem punkty masowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów podłączam się pod temat,też mam problem z podciśnieniem a mianowicie wywaliło mi błąd "wartość minimalna nie osiągalna" mechanik mówi mi że to zawór EGR, a ja podejrzewam ze to klapka układu recyrkulacji spalin przy chłodnicy spalin.Wyczyściłem przepustnice i zawór EGR bo nie domykał przez nagar,skasowałem błąd i po przejechaniu 32km znów wywaliło błąd proszę o rade.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale nie bardzo rozumiem - podejrzewasz nieszczelność podciśnienia sterującego klapką przy chłodnicy spalin czy jak ?

No i ten opis "wartość minimalna nie osiągnięta" - czego, spalin ?

Jeśli chodzi o ilość spalin to faktycznie chłodnica nie ma nic do tego tylko EGR i mechanik ma rację. Tak się dzieje jak ktoś zaślepi w tym silniku dopływ spalin do EGR'a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy chłodnicy jest aka gruszka i do niej jest podłączony wężyk podciśnienia ale jak napisałeś że tak się dzieje jak zaślepimy egr to teraz obstawiam że to egr i bede musiał wymienic.Dzięki wielkie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś może o co może chodzić w moim aucie i aucie Bodzio5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze to czujnik doładowania !!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności