Skocz do zawartości
hepos

ABS - Za wcześnie się włącza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam taki problem, mianowicie dziś zauważyłem że ABS za wcześnie się włącza. Gdy jadąc np 60 czy tam 80 km/h wcisnę hamulec do oporu to momentalnie włącza się abs i czuć na pedale pracę przez cały okres hamowania. Dodam, że auto mało co zwalnia wtedy. To samo jest na suchej i mokrej nawierzchni . Gdy wyjmę bezpiecznik od ABS auto zatrzymuje się momentalnie. Podłączyłem VAG i dalem scan wszystkich obwodów - nie wykazało żadnego błędu. Co to może byc? Nie jest to moje subiektywne odczucie, sprawdzałem na innym Passacie - W tamtym jadąc 100 km/h i deptając pedał hamulca do oporu auto tak się zatrzymywało, że trzeba się było zapierać ręką o kierownice. U mnie ledwo co zwalnia.

Dodam, ze jak hamuję gwałtownie, ale ABS nie załaczy się jeszcze (czyli nie deptam tak mocno hamulca) to auto normalnie zwalnia.

 

To samo się działo na zimówkach jak i na letnich. (zimowki 15, letnie 16)

 

Prosze o sugestie, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy rozmiary opon sa te same

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomekk942

Miałem taki sam problem. Mianowicie przy wymianie półosi uszkodziłem "wianuszek" ABS-u i kilka ząbków było zgniecionych. Po jego wymianie wszystko wróciło do normy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem taki sam problem. Mianowicie przy wymianie półosi uszkodziłem "wianuszek" ABS-u i kilka ząbków było zgniecionych. Po jego wymianie wszystko wróciło do normy ;)

 

Czy jestem w jakiś sposób zweryfikować to VAG-iem? Ta przypadłość występuje odkąd kuipłem auto, nie wiem co działo się wcześniej z nim...

 

Opony są ok - na zimówkach działo sie to samo, a rozmiar był fabryczny. Teraz mam 205/55/16 , co średnicy odpowiada fabrycznym 195/65/15.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyjąłem bezpiecznik ABS-u, rozpędziłem się do 100 km/h i wcisnalem hamulec na max. Samochod zaczal hamowac z piskiem, niestety rownie malo gwaltownie zwalnial, co z ABS-em. Opony mam Michelin Primacy HP 2008 r, hamowalem na prostej, suchej nawierzchni. Wydaje sie ze mimo zblokowania kół hamulce są słabe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może opony już nie trzymają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radził bym Ci tak jak kolega tomekk942 napisał, żeby sprawdzić czy są całe pierścienie na przegubach, albo istniały takie przypadki, że ludzie zakładali nie te przeguby i różniły się ilością zębów na pierścieniach ABS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czujniki abs pewnie nazbierało sie na nich opiłki metalu miałem to samo i to były czujniki zabrudzone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem podobny problem w passacie kolegi. Podczas wymiany wahacza z przodu, mechanik tak manewrował zwrotnicą, że wysunął się lekko czujnik. Vag nie pokazywał błędów i kontrolka też się nie świeciła. Objaw był taki, że ABS uruchamiał się nawet przy delikatnym hamowaniu. Doszliśmy do tego wykonując próbę drogową z podłączonym kompem, obserwując prędkość poszczególnych kół. Koło z wysuniętym czujnikiem zaniżało prędkość. Po wyjęciu, czyszczeniu i ponownym montażu usterka ustąpiła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyjmij, wyczysc czujniki i przedmuchaj tam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki problem, że ABS nie łapie mi wcale.

Mam do wymiany tarcze z przodu, może to być przyczyną?

 

Ahaś i jeszcze takie jedno co zauważyłem. Mianowicie jak przekręcę kluczyk na zapłon to nie wyskakuje mi kontrolka ABS. Nie wiem czy u mnie w passacie powinna się zapalać ale z tego co się orientuje to w każdym samochodzie z ABS taka kontrolka jest i przy przekręceniu kluczyka zapala się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie jest łatwo wyjąć ten czujnik. Ani drgnie..

 

---------- Dodano o 09:36 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:35 ----------

 

Ja mam taki problem, że ABS nie łapie mi wcale.

Mam do wymiany tarcze z przodu, może to być przyczyną?

 

Ahaś i jeszcze takie jedno co zauważyłem. Mianowicie jak przekręcę kluczyk na zapłon to nie wyskakuje mi kontrolka ABS. Nie wiem czy u mnie w passacie powinna się zapalać ale z tego co się orientuje to w każdym samochodzie z ABS taka kontrolka jest i przy przekręceniu kluczyka zapala się.

 

 

Podlacz sie VAG - poszukaj na forum bylo mnostwo tematu - twoj post nie pasuje do tematu dyskusji w tym wątku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed próbą wyjęcia proponuję namoczyć w WD40 lub podobnym, potem delikatnie obracać - nic na siłę.. pewnie rdza z syfem z drogi i zapiekło się wszystko.. u mnie też nie chciało puścić ... ale WD40 pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam taki problem, że ABS nie łapie mi wcale.

Mam do wymiany tarcze z przodu, może to być przyczyną?

 

Ahaś i jeszcze takie jedno co zauważyłem. Mianowicie jak przekręcę kluczyk na zapłon to nie wyskakuje mi kontrolka ABS. Nie wiem czy u mnie w passacie powinna się zapalać ale z tego co się orientuje to w każdym samochodzie z ABS taka kontrolka jest i przy przekręceniu kluczyka zapala się.

 

Tarcze na pewno nie są przyczyną usterki. Może i Vag nie pomóc, jeżeli sterownik nie ma zasilania. Na początek sprawdź bezpieczniki a jeżeli to nie pomoże to schemat w rękę i kontrola przewodów, szcególie zasilań i mas.

 

 

Panowie, nie jest łatwo wyjąć ten czujnik. Ani drgnie..

 

A sprawdziłeś na początek Vagiem czy masz problem z prędkością któregoś z kół? To, że miałem podobne objawy wcale nie znaczy, że u Ciebie jest ta sama przyczyna usterki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem a za wcześnie załączającym się ABS nawet na suchej drodze! Problem leżał w nowo wymienionym nieoryginalnym czujniku ABS, a dokładnie to Delphi. Regulowałem, ustawiałem itp. nic nie pomagało. Udało się naprawić usterke po wymianie czujnika abs na nowy oryginalny produkt. Cena przyzwoita, bo 120zł z allegro i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Który kanał pokazuje prędkości poszczególnych kół w VAG u ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem, Wszystkie koła pokazywaly tą samą prędkość. Powyzej 21 km/h VAG tracił łączność z kontrolerem - czy to jest ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności