devil-80 Zgłoś #1 Napisano 1 Czerwca 2012 Witam, Panowie co to za rura gumowa co wchodzi do tej plastikowej ? U mnie jak by na łączeniu coś ciekło i na dole mam jakiś płyn, przy drugim końcu tej rury też jest bardzo mokro. (zjdęcie zapożyczone) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #2 Napisano 1 Czerwca 2012 Jest to rura od intercolera a cieknie z niej olej. Zdejmij osłonę silnika a pod spodem na złączu wygiętej rury zobaczysz to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #3 Napisano 1 Czerwca 2012 ok tak myślałem, ale nie byłem pewny a czy da się to jakoś naprawić? czego może to być wina? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #4 Napisano 1 Czerwca 2012 Rurę możesz na całej długości rozłączyć i wyczyścić z olej. Pewnie i zawór EGR masz zaszlamiony w oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #5 Napisano 1 Czerwca 2012 zawór egr był wymieniony ok 1,5 roku temu i jest narazie ok. Chodzi mi o to czy to świadczy o czymś ten olej z tej rury czy po prostu ten typ tak ma? (mnie się zdaje , że ona troszkę luźno jest wsadzona , ale nie idzie już jej mocniej docisnąć tą metalową obejmą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #6 Napisano 1 Czerwca 2012 (edytowane) Już bardziej nie dociągniesz rury ponieważ sprężysta opaska samoczynnie dociąga. Jeśli byłaby źle założona to już dawno rury na złączeniu by się rozeszły. Edytowane 1 Czerwca 2012 przez 77Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #7 Napisano 1 Czerwca 2012 Kolego... żeby Cię nikt nie namówił na regenerację turbosprężarki tak jak mnie próbowano.... mianowicie byłem ustawić zbieżność i jak gościu wlazł pod samochód i zobaczył to połącznie przy intercolerze (nie mam osłony pod silnikiem) to odezwał się do mnie i był taki dialog: Mechanik> " turbo do regeneracji bo już olejem pluje do intercolera" Ja > "turbo jest sprawne" Mechanik> " pan zobaczy jakie tu jest mokre od oleju... a on własnie z turbiny jest. Pojeździ pan jeszcze trochę i auto panu stanie na drodze" Ja > " to połączenie jest mokre od 50 tys więc chyba mam szczęście że jeszcze działa, nie ?" Mechanik > "a no ja nie wiem." Tak się mechanicy znaja..... dobrze że ten mechanik umiał chociaż zbieżność ustawić Także kolego nie wpadaj w panikę bo mokre połączenie tego elementu nie musi oznaczać wydatków Wydaje mi się (patrząc po swoim i kilku podobnym samochodom....) że ten typ tak ma Choć teraz mogę dostać po uszach bo zaraz ktoś napisze że ma być suche jak pieprz pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #8 Napisano 1 Czerwca 2012 że ten typ tak ma jestem tego samego zdania, jak kupiłem autko było mokro. 100tys km zrobiłem, dalej jest tak samo tylko przydało by się chyba wyczyścić dolot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #9 Napisano 1 Czerwca 2012 A tu cały wątek na temat oleju w IC http://forum.vw-passat.pl/threads/18004-olej-intercooler?highlight=olej%2Bic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #10 Napisano 1 Czerwca 2012 ok dzięki za pomoc koledzy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek1969 Zgłoś #11 Napisano 2 Czerwca 2012 jeżeli masz mokro najprawdopodobniej jest to olej z odmy !! W passacie jest to normalną rzeczą że większość passatów ma cały dolot zachlapany mgłą olejową Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati Zgłoś #12 Napisano 14 Listopada 2012 (edytowane) A ja mam pytanie ale z innej beczki czy z tą rurą jest wszystko ok nie powinno być tam czujnika ciśnienia doładowania auto kolegi 97r 1.9tdi ahu Edytowane 14 Listopada 2012 przez mati Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #13 Napisano 14 Listopada 2012 w tej ktora idzie do kolektora dolotowego powinna byc czujka od doładowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati Zgłoś #14 Napisano 14 Listopada 2012 trochę się zdziwiłem ze u niego jest łączone miejsce opaska gumowa a u mnie w tym miejscu jest czujnik, miejsce zaznaczyłem zółtą strzałką na zdjęciu zdjęcie trzeba powiększyć to będzie lepiej widać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #15 Napisano 15 Listopada 2012 A ja mam pytanie ale z innej beczki czy z tą rurą jest wszystko ok nie powinno być tam czujnika ciśnienia doładowania auto kolegi 97r 1.9tdi ahuCzy ten czujnik nie znajduje się czasami w sterowniku silnika ? Ciśnienie doprowadzone jest wtedy do ECU, przewodem ciśnieniowym(rurką/ wężykiem) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #16 Napisano 15 Listopada 2012 Czy ten czujnik nie znajduje się czasami w sterowniku silnika ? Ciśnienie doprowadzone jest wtedy do ECU, przewodem ciśnieniowym(rurką/ wężykiem) . to bylo w starszych generacjach silnikow np. w AAZ itd. w nowszych typu AHU AFN masz ten czujnik, a byc moze dlatego go nie ma ponieważ masz go odpiętego a w kostce wpięty jakis opornik, lub jest w innym miejscu zeby oszukac sterownik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mondzel25 Zgłoś #17 Napisano 24 Maja 2013 koledzy możecie mi powiedziec gdzie ta odma jest to sobie sprawdze u mnie olej skapuje z rury dolnej co łączy ic i kapie na płyte ale jak sprawdzałem to dalej czyli ta rura metalowa ktura idzie pod zderzakiem jest sucha dziwne co zrobic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #18 Napisano 24 Maja 2013 U Ciebie odma to rurka która wychodzi z przedniej części pokrywy zaworów i idzie w dół do przed samą turbosprężarkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #19 Napisano 25 Maja 2013 koledzy możecie mi powiedziec gdzie ta odma jest to sobie sprawdze u mnie olej skapuje z rury dolnej co łączy ic i kapie na płyte ale jak sprawdzałem to dalej czyli ta rura metalowa ktura idzie pod zderzakiem jest sucha dziwne co zrobic Kolego jak chcesz mieć sucho to wymontuj ten wąż i wymień oringi na nim, możesz zakupić w ASO groszowe sprawy. Inna sprawa, że olej w tym miejscu to normalna sprawa, pytanie tylko ile go jest. Jeśli od wymiany do wymiany oleju dolewasz nie więcej jak 1L to nie ma sie czym przejmować. Odma w twoim silniku jest zintegrowana z pokrywą zaworów i tylko wymiana całej pokrywy może na jakiś czas załatwić problem, tylko, że koszt nowej pokrywy to ponad 500zł. ---------- Dodano o 10:13 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:12 ---------- U Ciebie odma to rurka która wychodzi z przedniej części pokrywy zaworów i idzie w dół do przed samą turbosprężarkę. Kolego odma to nie jest rurka, rurka to wyjście z odmy które idzie do grubej rury zasysającej powietrze po filtrze przez sprężarkę. Tak więc nie mylcie pojęć, rurka to rurka a nie odma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #20 Napisano 25 Maja 2013 Kolego odma to nie jest rurka, rurka to wyjście z odmy które idzie do grubej rury zasysającej powietrze po filtrze przez sprężarkę. Tak więc nie mylcie pojęć, rurka to rurka a nie odma. Wiem o tym, ale napisalem tak bo kolega pisał o sprawdzeniu odmy więc raczej nie będzie demontowal pokrywy bo nic tam nie sprawdzi tylko tą rurkę . Nie zmienia to faktu że oczywiście masz rację pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach