Skocz do zawartości
devil-80

Co to za rura i co z niej może ciec?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie co to za rura gumowa co wchodzi do tej plastikowej ? U mnie jak by na łączeniu coś ciekło i na dole mam jakiś płyn, przy drugim końcu tej rury też jest bardzo mokro. (zjdęcie zapożyczone)

rurah.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to rura od intercolera a cieknie z niej olej. Zdejmij osłonę silnika a pod spodem na złączu wygiętej rury zobaczysz to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok tak myślałem, ale nie byłem pewny a czy da się to jakoś naprawić? czego może to być wina?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rurę możesz na całej długości rozłączyć i wyczyścić z olej. Pewnie i zawór EGR masz zaszlamiony w oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawór egr był wymieniony ok 1,5 roku temu i jest narazie ok. Chodzi mi o to czy to świadczy o czymś ten olej z tej rury czy po prostu ten typ tak ma? (mnie się zdaje , że ona troszkę luźno jest wsadzona , ale nie idzie już jej mocniej docisnąć tą metalową obejmą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już bardziej nie dociągniesz rury ponieważ sprężysta opaska samoczynnie dociąga. Jeśli byłaby źle założona to już dawno rury na złączeniu by się rozeszły.

Edytowane przez 77Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego... żeby Cię nikt nie namówił na regenerację turbosprężarki tak jak mnie próbowano.... mianowicie byłem ustawić zbieżność i jak gościu wlazł pod samochód i zobaczył to połącznie przy intercolerze (nie mam osłony pod silnikiem) to odezwał się do mnie i był taki dialog:

 

Mechanik> " turbo do regeneracji bo już olejem pluje do intercolera"

 

Ja > "turbo jest sprawne"

 

Mechanik> " pan zobaczy jakie tu jest mokre od oleju... a on własnie z turbiny jest. Pojeździ pan jeszcze trochę i auto panu stanie na drodze"

 

Ja > " to połączenie jest mokre od 50 tys więc chyba mam szczęście że jeszcze działa, nie ?"

 

Mechanik > "a no ja nie wiem."

 

Tak się mechanicy znaja..... dobrze że ten mechanik umiał chociaż zbieżność ustawić ;)

 

Także kolego nie wpadaj w panikę bo mokre połączenie tego elementu nie musi oznaczać wydatków ;) Wydaje mi się (patrząc po swoim i kilku podobnym samochodom....) że ten typ tak ma ;) Choć teraz mogę dostać po uszach bo zaraz ktoś napisze że ma być suche jak pieprz szczerbaty.gif

 

pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
że ten typ tak ma

jestem tego samego zdania, jak kupiłem autko było mokro. 100tys km zrobiłem, dalej jest tak samo tylko przydało by się chyba wyczyścić dolot :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki za pomoc koledzy. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli masz mokro najprawdopodobniej jest to olej z odmy !! W passacie jest to normalną rzeczą że większość passatów ma cały dolot zachlapany mgłą olejową

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie ale z innej beczki czy z tą rurą jest wszystko ok nie powinno być tam czujnika ciśnienia doładowania auto kolegi 97r 1.9tdi ahu

 

mms_img-876315345.jpg

Edytowane przez mati

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w tej ktora idzie do kolektora dolotowego powinna byc czujka od doładowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trochę się zdziwiłem ze u niego jest łączone miejsce opaska gumowa a u mnie w tym miejscu jest czujnik, miejsce zaznaczyłem zółtą strzałką na zdjęciu zdjęcie trzeba powiększyć to będzie lepiej widać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja mam pytanie ale z innej beczki czy z tą rurą jest wszystko ok nie powinno być tam czujnika ciśnienia doładowania auto kolegi 97r 1.9tdi ahu
Czy ten czujnik nie znajduje się czasami w sterowniku silnika ? Ciśnienie doprowadzone jest wtedy do ECU, przewodem ciśnieniowym(rurką/ wężykiem) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ten czujnik nie znajduje się czasami w sterowniku silnika ? Ciśnienie doprowadzone jest wtedy do ECU, przewodem ciśnieniowym(rurką/ wężykiem) .

 

to bylo w starszych generacjach silnikow np. w AAZ itd.

w nowszych typu AHU AFN masz ten czujnik, a byc moze dlatego go nie ma ponieważ masz go odpiętego a w kostce wpięty jakis opornik, lub jest w innym miejscu zeby oszukac sterownik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy możecie mi powiedziec gdzie ta odma jest to sobie sprawdze u mnie olej skapuje z rury dolnej co łączy ic i kapie na płyte ale jak sprawdzałem to dalej czyli ta rura metalowa ktura idzie pod zderzakiem jest sucha dziwne co zrobic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie odma to rurka która wychodzi z przedniej części pokrywy zaworów i idzie w dół do przed samą turbosprężarkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy możecie mi powiedziec gdzie ta odma jest to sobie sprawdze u mnie olej skapuje z rury dolnej co łączy ic i kapie na płyte ale jak sprawdzałem to dalej czyli ta rura metalowa ktura idzie pod zderzakiem jest sucha dziwne co zrobic

Kolego jak chcesz mieć sucho to wymontuj ten wąż i wymień oringi na nim, możesz zakupić w ASO groszowe sprawy. Inna sprawa, że olej w tym miejscu to normalna sprawa, pytanie tylko ile go jest. Jeśli od wymiany do wymiany oleju dolewasz nie więcej jak 1L to nie ma sie czym przejmować. Odma w twoim silniku jest zintegrowana z pokrywą zaworów i tylko wymiana całej pokrywy może na jakiś czas załatwić problem, tylko, że koszt nowej pokrywy to ponad 500zł.

 

---------- Dodano o 10:13 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:12 ----------

 

U Ciebie odma to rurka która wychodzi z przedniej części pokrywy zaworów i idzie w dół do przed samą turbosprężarkę.

Kolego odma to nie jest rurka, rurka to wyjście z odmy które idzie do grubej rury zasysającej powietrze po filtrze przez sprężarkę. Tak więc nie mylcie pojęć, rurka to rurka a nie odma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego odma to nie jest rurka, rurka to wyjście z odmy które idzie do grubej rury zasysającej powietrze po filtrze przez sprężarkę. Tak więc nie mylcie pojęć, rurka to rurka a nie odma.

 

Wiem o tym, ale napisalem tak bo kolega pisał o sprawdzeniu odmy więc raczej nie będzie demontowal pokrywy bo nic tam nie sprawdzi tylko tą rurkę :). Nie zmienia to faktu że oczywiście masz rację :)

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności