Skocz do zawartości
Gość a_r_t_i

AWARIA !!! Napinacz (łapa) paska klinowego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość a_r_t_i

Witam,

 

Przed momentem podczas jazdy zapaliła się kontrolka akumulatora, pojawił się jakiś napis na komputerze oraz straciłem wspomaganie.

 

Od razu zjechałem na stacje i się okazało że zsunął się pasek klinowy :[

 

Widziałem że został lekko pocharatany więc aby dojechać do domu i nie uszkodzić niczego więcej przeciąłem go nożem i wróciłem do domu.

 

Po wstępnych oględzinach pod blokiem okazało że sprawcą zamieszania jest zaznaczony na zdjęciu element - na moje oko jest to właśnie napinacz albo łapa paska klinowego.

 

I teraz mam do Was pytania:

 

-gdzie mogę dostać taką część ?

 

-ile ona może kosztować ?

 

-czy do jej wymiany konieczny jest demontaż przedniego zderzaka chłodnicy itd ?

 

-czy możliwe jest że winę ponosi mechanik który miesiąc wcześniej wymieniał mi kompletny rozrząd i przy okazji pasek klinowy ?

 

 

b8a5749cd6d5bc16m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

=========================================================

 

-gdzie mogę dostać taką część ?

 

-ile ona może kosztować ?

 

-czy do jej wymiany konieczny jest demontaż przedniego zderzaka chłodnicy itd ?

=========================================================

 

 

To się nazywa napinacz paska wielorowkowego.

Wymienialem ze 2 miesiące temu. Za Febiego wołali od 309 zł w górę.

Podjechałem do serwisu VW i tam bez zniżek 338 zł. Po targach dali upust i za 300 kupiłem oryginał. Za wymianę mechanik wziął 100 zł. Nie zdejmował chłodnicy ani pasa przedniego, ale ze 3 godzinki się namęczył. I dojdzie Ci z 70-100 zł za nowy pasek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pablo Escobar

witam,a wiec ja tez miesiac temu to robilem i ceny takie:

 

napinacz - 250

pasek - 30

wymiana - 120

 

tez troche z tym zeszlo,ale pas nie byl zdejmowany...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam,a wiec ja tez miesiac temu to robilem i ceny takie:

 

napinacz - 250

pasek - 30

wymiana - 120

 

tez troche z tym zeszlo,ale pas nie byl zdejmowany...

 

Jakiej firmy napinacz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i

OK, dzięki za podpowiedzi.

 

A czy mogło się stać coś jeszcze przez to że ten napinacz się tak powyginał ?

 

No i czy mechanik co mi miesiąc temu wymieniał pasek mieć coś wspólnego z tym że poszedł mi napinacz ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OK, dzięki za podpowiedzi.

 

A czy mogło się stać coś jeszcze przez to że ten napinacz się tak powyginał ?

 

No i czy mechanik co mi miesiąc temu wymieniał pasek mieć coś wspólnego z tym że poszedł mi napinacz ?

 

Pozdrawiam

 

Szperając po forum, to pad tego napinacza to standard. Wina mechanika jest taka,że powinien Ci zasugerować wymianę napinacza przy rozrządzie - jego skrzywienie choćby minimalne na pewno było widać gołym okiem i miałbyś 100-120 w kieszeni , bo wtedy robocizna byłaby jedna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie marcink i Pablo Escobar niestety ceny tego napinacza w autach 130KM (zdaje się, że w AWX jest podobny/taki sam jak w AVF) są trochę inne - no bo napinacz jest ma całkiem inną budowę - więc ceny należy wymnożyć x2 :( (w intercarsie od 518PLN za Ruville). No chyba, że marcink ma 130KM - wtedy ASO-wa cena jest dla mnie dużym :orany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
130KM

 

Fakt. Nie pomyślałem o tym.

Ja mam 90km silnik AHH. Ponoć najtańszy wg jakiś rankingów na forum.

Jedyne wyjście to wykonać telefon do np. Piotrkowa Tryb. ( jest dużo taniej niż np. w Łodz i ) Telefon : 044 645-22-32 .

Po VIN sprawdzą od ręki.I będzie jakiś punkt odniesienia do ceny zamienników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i

Po prostu zaj*****e. Miesiąc czasu mam auto i już takie klocki - wydatek rzędu 800 zł trochę mi się nie uśmiecha.

Co za gówno - ciekawe co będzie w kolejnym miesiącu.

Mam drugie auto - Mondeo z 1997 roku. Jestem jego pierwszym właścicielem i tam NIC SIĘ JESZCZE NIE ZEPSUŁO !!! Jedyne co to wymieniałem płyny, klocki, tarcze itd.

 

Mondeo :ok:

 

 

Passat :dobani:

 

 

Passat stracił w moich oczach.

 

Nie wiem co zrobić - chyba kupię używkę za 150 zł bo 600 zł za jedną część to trochę k***a dużo.

 

:dobani:

 

 

Jestem wku******y bo miał być chip albo nawigacja a tu ch*j nic nie będzie bo całą kasą wydam na ten pieprzony napinacz.

 

 

========

 

Dobra starczy tego lamentowania i tak nic nie poradzę. Pomóżcie mi ramach cięcia kosztów:

 

wiem że ta część składa się z trzech rzeczy

-rolka(100zł)

-metalowa łapa(200 zł)

-napinacz (320 zł)

 

Najprawdopodobniej padł napinacz ale jak poznać czy pozostałe części są dobre i nie trzeba ich wymieniać ?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość phans

oj nie płacz tak :-)

ja w zeszłym roku również wymieniłem ten napinacz i z robocizną wydałem ponad 600zł, a ten napinacz mało kto wymienia w ramach wymiany rozrządu nawet w niemczech więc cóż ma się passata z tego roku! i trzeba płacić za takie duperele.

A napinacz to podobno tylko oryginalny bo zamienniki szybko padają i ten napinacz kupuje się w całości (rolka, napinacz)

 

Dla ciekawostki w tym roku czeka mnie wymiana EGR co więcej kosztuje niż ten napinacz :-)

 

Zrób sobie duży przegląd samochodu aby zobaczyć co jeszcze masz do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja sprawdzilem i wymiana rozrzadu + tych wszsytkich rzeczy przy nim wyniosla mnie 1400 zl z czego napinacz kosztowal 238 zl pasek jakies 120

 

 

phans a jest sens wymieniac EGR? nie lepiej zablokowac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DonVasyl

Radze go wymienic... ja tydzien temu za taki napinacz tylko do silnika AJM (tez PD) dalem 430zl po upuscie 65 zl. U mnie cala rolka sie zapadla i zaczela toczyc rowki w aluminium - przy wymianie rozrzadu wszystko wymienilem. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i
ja sprawdzilem i wymiana rozrzadu + tych wszsytkich rzeczy przy nim wyniosla mnie 1400 zl z czego napinacz kosztowal 238 zl pasek jakies 120

 

 

Dest, a gdzie kupiłeś napinacz za 238 zł ?? Czy to był sam napinacz czy wraz z rolką i z łapą ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czego napinacz kosztowal 238 zl pasek jakies 120

 

Jak rozumiem, chodzi o napinacz z poniższych zdjęć (taki u mnie jest i lubi czasem popiskiwać - kiedyś trzebaby wymienić):

 

vkmpercent2031013_106.jpg18660_209.jpg

 

A możesz napisać gdzie go kupiłeś w takiej cenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez ten napinacz popiskuje czasem po starcie sillnika, tak sie zastanawiam moze mozna go jakos nasmarowac ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja sprawdzilem i wymiana rozrzadu + tych wszsytkich rzeczy przy nim wyniosla mnie 1400 zl z czego napinacz kosztowal 238 zl pasek jakies 120

 

 

Dest, a gdzie kupiłeś napinacz za 238 zł ?? Czy to był sam napinacz czy wraz z rolką i z łapą ??

sam rolki byly 2 kazda po 100 i costam jeszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawo1972

Arti o używce zapomni tak szybko jak na to wpadłeś :krzeslem: Pomyśl ,przy ponownej awarii stoisz! a jak nie będzie to pod blokiem? Dodatkowe koszta murowane + następny napinacz i robocizna. Naprawde duże kłopoty. Najgorsze jest to ,żę auto po takiej usterce stoi :dobani: Oby już nigdy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość modern

Przy wymianie napinacza warto zwrócić uwagę na sprzęgiełko alternatora ponieważ często to właśnie ten element odpowiada za pochylenie i awarię napinacza. Zmienisz napinacz na nowy a za trzy miesiące rozpacz i nowe koszty. :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i

Wyciągnąłem ten napinacz no i jest pęknięta śruba którą jest przymocowany. Byłem w sklepie aby obejrzeć jak się zachowuje nowy napinacz (rolka, luzy na amortyzatorku).

 

Po takich oględzinach stwierdziliśmy że ten mój napinacz jest w całkiem dobrym stanie - zawiniła ta śruba.

 

Teraz pytanie dlaczego padła...zmęczenie materiału ? błąd mechanika podczas wymiany paska wielorowkowego (miesiąc temu) ? sprzęgiełko ?

 

Powiedzcie mi proszę jak mogę sprawdzić to sprzęgiełko ?

 

Pozdrawiam,

Artur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość modern

Jeżeli to wina sprzęgiełka to pasek wielorowkowy drży na niskich obrotach , czasami te wibracje są odczuwalne na całym aucie. Sprzegiełko można sprzwdzić obracając rolka alternatora w jedna stronę powinno blokować w druga puszczać jak jest zatarte to zachowuje się jak sztywna rolka czyli blokuje w obie strony. Sprawdż też czy wałek alternatora nie ma luzów i nie wiem jak jest w twoim silniku ale w 90 i 110 warto sprawdzić czy pompa wodna nie ma luzów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności