Gość a_r_t_i Zgłoś #1 Napisano 19 Czerwca 2007 Witam, Przed momentem podczas jazdy zapaliła się kontrolka akumulatora, pojawił się jakiś napis na komputerze oraz straciłem wspomaganie. Od razu zjechałem na stacje i się okazało że zsunął się pasek klinowy Widziałem że został lekko pocharatany więc aby dojechać do domu i nie uszkodzić niczego więcej przeciąłem go nożem i wróciłem do domu. Po wstępnych oględzinach pod blokiem okazało że sprawcą zamieszania jest zaznaczony na zdjęciu element - na moje oko jest to właśnie napinacz albo łapa paska klinowego. I teraz mam do Was pytania: -gdzie mogę dostać taką część ? -ile ona może kosztować ? -czy do jej wymiany konieczny jest demontaż przedniego zderzaka chłodnicy itd ? -czy możliwe jest że winę ponosi mechanik który miesiąc wcześniej wymieniał mi kompletny rozrząd i przy okazji pasek klinowy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcink Zgłoś #2 Napisano 20 Czerwca 2007 ========================================================= -gdzie mogę dostać taką część ? -ile ona może kosztować ? -czy do jej wymiany konieczny jest demontaż przedniego zderzaka chłodnicy itd ? ========================================================= To się nazywa napinacz paska wielorowkowego. Wymienialem ze 2 miesiące temu. Za Febiego wołali od 309 zł w górę. Podjechałem do serwisu VW i tam bez zniżek 338 zł. Po targach dali upust i za 300 kupiłem oryginał. Za wymianę mechanik wziął 100 zł. Nie zdejmował chłodnicy ani pasa przedniego, ale ze 3 godzinki się namęczył. I dojdzie Ci z 70-100 zł za nowy pasek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pablo Escobar Zgłoś #3 Napisano 20 Czerwca 2007 witam,a wiec ja tez miesiac temu to robilem i ceny takie: napinacz - 250 pasek - 30 wymiana - 120 tez troche z tym zeszlo,ale pas nie byl zdejmowany... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcink Zgłoś #4 Napisano 20 Czerwca 2007 witam,a wiec ja tez miesiac temu to robilem i ceny takie: napinacz - 250 pasek - 30 wymiana - 120 tez troche z tym zeszlo,ale pas nie byl zdejmowany... Jakiej firmy napinacz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i Zgłoś #5 Napisano 20 Czerwca 2007 OK, dzięki za podpowiedzi. A czy mogło się stać coś jeszcze przez to że ten napinacz się tak powyginał ? No i czy mechanik co mi miesiąc temu wymieniał pasek mieć coś wspólnego z tym że poszedł mi napinacz ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcink Zgłoś #6 Napisano 20 Czerwca 2007 OK, dzięki za podpowiedzi. A czy mogło się stać coś jeszcze przez to że ten napinacz się tak powyginał ? No i czy mechanik co mi miesiąc temu wymieniał pasek mieć coś wspólnego z tym że poszedł mi napinacz ? Pozdrawiam Szperając po forum, to pad tego napinacza to standard. Wina mechanika jest taka,że powinien Ci zasugerować wymianę napinacza przy rozrządzie - jego skrzywienie choćby minimalne na pewno było widać gołym okiem i miałbyś 100-120 w kieszeni , bo wtedy robocizna byłaby jedna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeGaZ_28 Zgłoś #7 Napisano 20 Czerwca 2007 Panowie marcink i Pablo Escobar niestety ceny tego napinacza w autach 130KM (zdaje się, że w AWX jest podobny/taki sam jak w AVF) są trochę inne - no bo napinacz jest ma całkiem inną budowę - więc ceny należy wymnożyć x2 (w intercarsie od 518PLN za Ruville). No chyba, że marcink ma 130KM - wtedy ASO-wa cena jest dla mnie dużym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcink Zgłoś #8 Napisano 20 Czerwca 2007 130KM Fakt. Nie pomyślałem o tym. Ja mam 90km silnik AHH. Ponoć najtańszy wg jakiś rankingów na forum. Jedyne wyjście to wykonać telefon do np. Piotrkowa Tryb. ( jest dużo taniej niż np. w Łodz i ) Telefon : 044 645-22-32 . Po VIN sprawdzą od ręki.I będzie jakiś punkt odniesienia do ceny zamienników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i Zgłoś #9 Napisano 20 Czerwca 2007 Po prostu zaj*****e. Miesiąc czasu mam auto i już takie klocki - wydatek rzędu 800 zł trochę mi się nie uśmiecha. Co za gówno - ciekawe co będzie w kolejnym miesiącu. Mam drugie auto - Mondeo z 1997 roku. Jestem jego pierwszym właścicielem i tam NIC SIĘ JESZCZE NIE ZEPSUŁO !!! Jedyne co to wymieniałem płyny, klocki, tarcze itd. Mondeo Passat Passat stracił w moich oczach. Nie wiem co zrobić - chyba kupię używkę za 150 zł bo 600 zł za jedną część to trochę k***a dużo. Jestem wku******y bo miał być chip albo nawigacja a tu ch*j nic nie będzie bo całą kasą wydam na ten pieprzony napinacz. ======== Dobra starczy tego lamentowania i tak nic nie poradzę. Pomóżcie mi ramach cięcia kosztów: wiem że ta część składa się z trzech rzeczy -rolka(100zł) -metalowa łapa(200 zł) -napinacz (320 zł) Najprawdopodobniej padł napinacz ale jak poznać czy pozostałe części są dobre i nie trzeba ich wymieniać ? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość phans Zgłoś #10 Napisano 20 Czerwca 2007 oj nie płacz tak :-) ja w zeszłym roku również wymieniłem ten napinacz i z robocizną wydałem ponad 600zł, a ten napinacz mało kto wymienia w ramach wymiany rozrządu nawet w niemczech więc cóż ma się passata z tego roku! i trzeba płacić za takie duperele. A napinacz to podobno tylko oryginalny bo zamienniki szybko padają i ten napinacz kupuje się w całości (rolka, napinacz) Dla ciekawostki w tym roku czeka mnie wymiana EGR co więcej kosztuje niż ten napinacz :-) Zrób sobie duży przegląd samochodu aby zobaczyć co jeszcze masz do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dest Zgłoś #11 Napisano 20 Czerwca 2007 ja sprawdzilem i wymiana rozrzadu + tych wszsytkich rzeczy przy nim wyniosla mnie 1400 zl z czego napinacz kosztowal 238 zl pasek jakies 120 phans a jest sens wymieniac EGR? nie lepiej zablokowac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DonVasyl Zgłoś #12 Napisano 20 Czerwca 2007 Radze go wymienic... ja tydzien temu za taki napinacz tylko do silnika AJM (tez PD) dalem 430zl po upuscie 65 zl. U mnie cala rolka sie zapadla i zaczela toczyc rowki w aluminium - przy wymianie rozrzadu wszystko wymienilem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i Zgłoś #13 Napisano 20 Czerwca 2007 ja sprawdzilem i wymiana rozrzadu + tych wszsytkich rzeczy przy nim wyniosla mnie 1400 zl z czego napinacz kosztowal 238 zl pasek jakies 120 Dest, a gdzie kupiłeś napinacz za 238 zł ?? Czy to był sam napinacz czy wraz z rolką i z łapą ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeGaZ_28 Zgłoś #14 Napisano 20 Czerwca 2007 czego napinacz kosztowal 238 zl pasek jakies 120 Jak rozumiem, chodzi o napinacz z poniższych zdjęć (taki u mnie jest i lubi czasem popiskiwać - kiedyś trzebaby wymienić): A możesz napisać gdzie go kupiłeś w takiej cenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris1677 Zgłoś #15 Napisano 20 Czerwca 2007 u mnie tez ten napinacz popiskuje czasem po starcie sillnika, tak sie zastanawiam moze mozna go jakos nasmarowac ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dest Zgłoś #16 Napisano 20 Czerwca 2007 ja sprawdzilem i wymiana rozrzadu + tych wszsytkich rzeczy przy nim wyniosla mnie 1400 zl z czego napinacz kosztowal 238 zl pasek jakies 120 Dest, a gdzie kupiłeś napinacz za 238 zł ?? Czy to był sam napinacz czy wraz z rolką i z łapą ?? sam rolki byly 2 kazda po 100 i costam jeszcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawo1972 Zgłoś #17 Napisano 22 Czerwca 2007 Arti o używce zapomni tak szybko jak na to wpadłeś Pomyśl ,przy ponownej awarii stoisz! a jak nie będzie to pod blokiem? Dodatkowe koszta murowane + następny napinacz i robocizna. Naprawde duże kłopoty. Najgorsze jest to ,żę auto po takiej usterce stoi Oby już nigdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość modern Zgłoś #18 Napisano 23 Czerwca 2007 Przy wymianie napinacza warto zwrócić uwagę na sprzęgiełko alternatora ponieważ często to właśnie ten element odpowiada za pochylenie i awarię napinacza. Zmienisz napinacz na nowy a za trzy miesiące rozpacz i nowe koszty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i Zgłoś #19 Napisano 23 Czerwca 2007 Wyciągnąłem ten napinacz no i jest pęknięta śruba którą jest przymocowany. Byłem w sklepie aby obejrzeć jak się zachowuje nowy napinacz (rolka, luzy na amortyzatorku). Po takich oględzinach stwierdziliśmy że ten mój napinacz jest w całkiem dobrym stanie - zawiniła ta śruba. Teraz pytanie dlaczego padła...zmęczenie materiału ? błąd mechanika podczas wymiany paska wielorowkowego (miesiąc temu) ? sprzęgiełko ? Powiedzcie mi proszę jak mogę sprawdzić to sprzęgiełko ? Pozdrawiam, Artur Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość modern Zgłoś #20 Napisano 23 Czerwca 2007 Jeżeli to wina sprzęgiełka to pasek wielorowkowy drży na niskich obrotach , czasami te wibracje są odczuwalne na całym aucie. Sprzegiełko można sprzwdzić obracając rolka alternatora w jedna stronę powinno blokować w druga puszczać jak jest zatarte to zachowuje się jak sztywna rolka czyli blokuje w obie strony. Sprawdż też czy wałek alternatora nie ma luzów i nie wiem jak jest w twoim silniku ale w 90 i 110 warto sprawdzić czy pompa wodna nie ma luzów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach