Skocz do zawartości
Gość Marek02

Temperatura silnika Passat b3

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Marek02

Witam wszystkich i mam pytanie:czy temperatura silnika może wynosić 110 stopni C w czasie postoju.Wentylator włącza się i temp. spada do 100 stopni. W czasie jazdy temp. nie przekracza 90 st. Mechanik powiedział że to normalne.Mam obawy,że coś jest nie tak.Z góry dzię kuję za porady.

Passat B 1991 silnik 2E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kubula

Gdybyś miał Peugeota, to to by było normalne, bo one tak mają. Ale w passkach chyba tak się dziać nie powinno. U mnie w B5, co by się nie działo to jak się zagrzeje to 90 st. C trzyma i ani drgnie. Z tego co wiem, to powinieneś mieć 2 biegi wentylatora. Może po prostu pierwszy bieg się nie załącza i dopiero jak temperatura dochodzi do 110 to włącza od razu drugi i zbija?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie takie wskazanie temperatury mam po wymianie czujnika czyli 110, pomiar temperatury wyjasnił sprawę przekłamuje czujnik, temperatura jest O.K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

generalnie u mnie w passacie temp wacha się o +-5 stopni (wskazówka pokazuje między 100 a 110)

 

żeby cię uspokoić

 

termostat zaczyna otwierać się przy 87 stopniach (dla tego podczas szybszej jazdy masz 90)

pierwszy bieg wentylatora włącza się z tego co pamiętam przy 100 stopniach na chłodnicy a drugi przy 110 (dla tego jak stoisz to masz wyzszą temperature

 

jest to normalne dodatkowo w tych passatach często zawyza/zaniza czujnik temperatury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Saimon_2005
pierwszy bieg wentylatora włącza się z tego co pamiętam przy 100 stopniach na chłodnicy a drugi przy 110 (dla tego jak stoisz to masz wyzszą temperature

I bieg czujnika wentylatora na chłodnicy - 95 stopni

II bieg czujnika wentylatora na chłodnicy - 102 stopnie

Tak jest w moim passku. Temperatura w trasie ok. 90 stopni, na postoju wzrasta do ok. 95 stopni i włącza się wentylator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Mam podobnie jak Saimon_2005, temperatura w czasie jazdy ciut poniżej 90°C, w mieście podczas korków i w upałach - nieco powyżej, ale nigdy jeszcze mi nie przekroczyła 100°C. A mam w dodatku płytę pod silnikiem, która teoretycznie pogarsza chłodzenie komory silnika.

Czujnik temperatury mam oryginalny, brat cioteczny jak u siebie czujnik wymienił to mu też zawyżał temperaturę o jakieś 5-10°C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość radosss

to chyba normalne , ja też się przestraszyłem jak zobaczyłem temp powyżej 100, pojechałem do mechanika , posprawdzal to i owo i powiedzial ze wszystko OK. To chyba przypadłość 115 konnych benzyniaków. pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil
Właśnie takie wskazanie temperatury mam po wymianie czujnika czyli 110, pomiar temperatury wyjasnił sprawę przekłamuje czujnik, temperatura jest O.K.

jak dokonałeś tego pomiaru? mam u siebie podobny problem z temp. i zastanawiam sie jak dokonać pomiaru zeby był wiarygodny? wkładałem termometr do zbiorniczka wyrównawczego i jak na tablicy mi pokazywał 95 to na termometrze było 87stopni i teraz niewiem która temp. jest prawdziwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lepus

IMO w zbiorniczku będzie zawsze niższa temp. Pomierz w innym miejscu. Ale wg mnie to normalne, widać to w innych postach. Też się kiedyś nad tym zastanawiałem, ale poczytałem i popytałem innych uzytkowników pasków, mieli podobnie. MFA u mnie pokazuje temp oleju tak do 116-118 max, na wskaźniku jest wtedy ok 100, a czasem pod 110, zwłaszcza na postoju, w korkach. Na trasie spada o te parę stopni i tak jest ok 95 na wskaźniku. Bardzo ważny w tych passatach jest wlot powietrza pod zderzakiem, musi być cały, inaczej słabo chłodzi. Kolega jeździł bez tego (łatwo to oberwać o krawężnik np) i przegrzał silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Shaggy
Bardzo ważny w tych passatach jest wlot powietrza pod zderzakiem, musi być cały, inaczej słabo chłodzi. Kolega jeździł bez tego (łatwo to oberwać o krawężnik np) i przegrzał silnik.

 

U mnie bylo cale ale jakis barana przy skladaniu samochodu zle zalozyl chwytak powietrza na chlodnicy i chlodnica byla caly czas zasloniete. Pol roku z tym walczylem az wyciagnelem chlodnice i oczom nie wierzylem :krzeslem: jak mozna bylo cos takiego zrobic. Temp wtedy po miescie 90 a trasa 105-110 a teraz jak poprawnie zalozony ten element to miasto 95 a trasa ponizej 90. Ale dalej nie moge jak mozna bylo zalozyc odwrotnie ten eleement :krzeslem:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marek02

Dzięki wszystkim w tym temacie,będe obserwował co będzie się działo.Pozdrowienia dla wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W temacie temperatury mam pytanie-co może być przyczyną zaniżania jej wskazań?

Wskaźnik temperatury raz na jakiś czas pokazuje za niską temperaturę. Wiem to stąd że w tym samym momencie zaniża również wskaźnik paliwa. Może ktoś się z tym już zmierzył i powie mi gdzie tkwi problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bardzo ważny w tych passatach jest wlot powietrza pod zderzakiem, musi być cały, inaczej słabo chłodzi. Kolega jeździł bez tego (łatwo to oberwać o krawężnik np) i przegrzał silnik.

 

U mnie bylo cale ale jakis barana przy skladaniu samochodu zle zalozyl chwytak powietrza na chlodnicy i chlodnica byla caly czas zasloniete. Pol roku z tym walczylem az wyciagnelem chlodnice i oczom nie wierzylem :krzeslem: jak mozna bylo cos takiego zrobic. Temp wtedy po miescie 90 a trasa 105-110 a teraz jak poprawnie zalozony ten element to miasto 95 a trasa ponizej 90. Ale dalej nie moge jak mozna bylo zalozyc odwrotnie ten eleement :krzeslem:

 

o jaki dokładnie chodzi Ci chwytak, jak on wygląda, bo mi też skacze temperatura i może też mam źle założony ten cwytak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do pomiaru temperatury mierzyłem w zbiorniku wyrównawczym: zapasowy korek z otworem i dławicą na termometr, (pomiar wykonany na nadciśnieniu jakie panuje w układzie, drugi pomiar w miejscu czujnika temperatury ( na wzór czujnika wytoczony element z dławicą na termometr ) troche kosztowało pracy wykonanie tych elementów ale pomiar wydaje się wiarygodny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Shaggy
Bardzo ważny w tych passatach jest wlot powietrza pod zderzakiem, musi być cały, inaczej słabo chłodzi. Kolega jeździł bez tego (łatwo to oberwać o krawężnik np) i przegrzał silnik.

 

U mnie bylo cale ale jakis barana przy skladaniu samochodu zle zalozyl chwytak powietrza na chlodnicy i chlodnica byla caly czas zasloniete. Pol roku z tym walczylem az wyciagnelem chlodnice i oczom nie wierzylem :krzeslem: jak mozna bylo cos takiego zrobic. Temp wtedy po miescie 90 a trasa 105-110 a teraz jak poprawnie zalozony ten element to miasto 95 a trasa ponizej 90. Ale dalej nie moge jak mozna bylo zalozyc odwrotnie ten eleement :krzeslem:

 

o jaki dokładnie chodzi Ci chwytak, jak on wygląda, bo mi też skacze temperatura i może też mam źle założony ten cwytak

 

 

 

Chodzi o element 13 mialem odwrotnie zalozony :krzeslem:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności