maszmol Zgłoś #1 Napisano 20 Maja 2012 Witam koledzy po dłuższej przerwie. Otóż zwracam się do Was z problemem jakim się borykam od jakiegoś czasu. Od razu powiem , iż byłem na stacji diagnostycznej gdzie auto bardzo dobrze przeszło ścieżkę. Hamulce bardzo dobre niedawno robione przód i tył , amortyzatory przód - tył na poziomie 70%. Zawieszenie przód i tył nie stuka przynajmniej na diagnostyce ale...Jednak coś jest jeszcze nie tak. Otóż przy małej prędkości ok 10km/godz podczas hamowania słuchać stuknięcie , tak samo słychać kiedy ruszam słychać "puk". Potem już nie. Podczas jazdy z większą prędkością też nie.Wymieniłem jedną kość górnego zawieszenia i dolny wahacz (banan)-nie pomogło. Wymieniłem wewnętrzny prawy przegub - nie pomogło. Snuje domysły , iż może to być jeszcze zacisk, który mógł się wyrobić i po założeniu nowych klocków ma jakiś luz i po zwolnieniu stuka klocek.... Ale to tylko moja teoria więc może ktoś miał taki przypadek i podpowie co to może być? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jnidecki Zgłoś #2 Napisano 20 Maja 2012 Witam, mam to samo stuka najpierw prawy klocek a po wlozeniu blaszki zaczal lewy ia tak sobie puka az do dzis. nie mam za bardzo czasu zeby kombinowac ale jak masz to wstaw 1mm grubosci blaske na koncowke mocowania klocka tak zeby nie pracowal gura dul ale nie za gruba tak zeby ci hamulce pracowaly. Jezeli natomiast puka ci przy niewielkich predkosciach na nierownosciach to mozesz misc tez wywalony lacznik stabilizatora i dolego wachacza. Ale raczej obstawiam ze klocki pukaja przy chamowaniu bo przemiscza sie do przody a po tem po ruszaniu cofa sie i znowu robi "BANG" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszmol Zgłoś #3 Napisano 20 Maja 2012 Tak też właśnie myślę.Przed wymianą klocków stukał dolny wahacz a po wymianie dalej coś stuka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszmol Zgłoś #4 Napisano 29 Maja 2012 Trochę pogrzebałem od ostatniej tu wizyty i wygląda na to że to nie zacisk.Co to jeszcze może być?Mogą to być sanki a może łożysko na skrzyni.Ilu mechaników tyle opinii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jnidecki Zgłoś #5 Napisano 11 Czerwca 2012 jezeli stukanie masz tylko przy ruszaniu badz przy hamowaniu na malych predkosciach to ja obstawiam na bank luzny klocek, ten luz jest bardzo znikomy i wielokrotnie nie rozpoznawany ale jak sie dobrze przyjrzec to bedzie taki malutki luzik , gdzies okolo milimetra do góry i do dolu. Jak bedziesz ruszal klockiem to nie bedzie takiego dzwieku jak przy jezdzie a to dla tego ze slia poruszania klockiem przez tarcze przy hamowaniu jest duzo silniejsza, stad pozadne pukniecie, niz lekkie poruszanie np. srubokretem gora dol. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
presstarter Zgłoś #6 Napisano 26 Czerwca 2012 Panowie, może ma ktoś jakieś spostrzeżenia jak zachowują sie przednie amory których żywot się kończy? Chodzi mi głównie o hałasy - czy zużyte amortyzatory mogą same w sobie powodować walenie/głuche stukanie na nierównościach? Ponadto mam wrażenie jakby przy jeździe po kilku następujących po sobie poprzecznych nierównościach koła "nie nadążały" wracać na nawierzchnię. Wahacze na 99 (bo nigdy nie ma 100% pewności) są sprawne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janekjaw Zgłoś #7 Napisano 26 Sierpnia 2012 Hej, mam pytanie czy udało się odnaleźć przyczynę stuków ? mi zaczęło stukać po przeglądzie technicznym. na jednej stacji goście powiedzieli że mogą to być gdzieś sanki popuszczone i żebym podjechał do warsztatu i dokręcił i wtedy podbiją przegląd. Jako że nie miałem czasu w tym dniu na wizyty w warsztacie to podjechałem na drugą stacje diagnostyczną i też coś "strzelało" podczas rozciągania kół na boki ale diagnosta stwierdził że to poduszka pod silnikiem jest już trochę sparciała i jak wjadę w kałużę to nic nie będzie słychać. I teraz moje pytanie co do tych sanek - co z czym się je i które śruby mogę sprawdzić czy czasem nie są popuszczone. Dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marqs85 Zgłoś #8 Napisano 26 Sierpnia 2012 A może tuleje sanek już masz wywalone bądź poduszki pod skrzynią? też mam stukanie przy ruszaniu i zatrzymywaniu, na diagnostyce nic nie wyszło, ale stawiam na poduszki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemek1975 Zgłoś #9 Napisano 27 Sierpnia 2012 witam to ja jestem nastepny z passatem stukającym ten stukot tylko mam teraz przy hamowaniu wymienilem wahacze i dalej stuka nastepny mechanik powiedzial ze plecionka juz jest wyrobiona i ona stuka no to wymienilem wyjezdzam od mechanika a tu dalej nap.... pojechalem na kanał dzwigam silnik i okazalo sie ze poduszka pod turbiną jest walnięta (zerwała sie dolna śruba ) to wymieniłem myślałem ze to na 100% ona tak waliła ale to nie ona dalej wali co to za cholerstwo moze byc tearaz wymienie te klocki i zobacze a jak nie ustanie to tylko sanki zostają pod silnikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrek2005 Zgłoś #10 Napisano 27 Sierpnia 2012 ja obstawiam amory sprawdzanie że mają np 70% nie daje pewności że nie będą hałasować miałem tak tylko że z tylnymi, 60-65% a głuche stuki były po wymianie cisza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janekjaw Zgłoś #11 Napisano 27 Sierpnia 2012 Witam dzisiaj postanowiłem posprawdzać wszystkie śruby pod samochodem z szczególnym naciskiem na te mocujące sanki i silnik. Większość poodkręcałem po minimum ćwierć obrotu a dodatkowo urwałem śrubę od prawej poduszki skrzyni biegów (aż tak mocno nie dokręcałem ale się ukręciła. tak więc cała historia z rozwiercaniem ale jakoś średnio szło - piekielnie twarde te śruby. Więc tel do sklepu i zakupiłem zamiennik za całe 25 pln plus 2 śruby wzmacniane. Założyłem i o dziwo stuki ustały . Zobaczymy na jak długo - tylko teraz nie wiem czy powodem była poduszka czy po prostu dokręciłem śruby i zlikwidowałem gdzieś luz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemek1975 Zgłoś #12 Napisano 30 Sierpnia 2012 jestem po wymianie klocków i odziwo stuków nie ma juz klocki złużyte byly moze w 50 % nie mam pojecia co to za licho było ale najważniejsze że jest cisza w jeżdzie .pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lapi Zgłoś #13 Napisano 2 Września 2012 A ja myslalem ze alu za slabo do krecane ale wszystkie sruby byly odpowiednio dokrecone. A tu widze nie jestem sam z tym problem, jutro sie musze za to zabrac i potem dam znac czy to klocki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kadimus Zgłoś #14 Napisano 3 Lipca 2013 Witam dzisiaj postanowiłem posprawdzać wszystkie śruby pod samochodem z szczególnym naciskiem na te mocujące sanki i silnik. Większość poodkręcałem po minimum ćwierć obrotu a dodatkowo urwałem śrubę od prawej poduszki skrzyni biegów (aż tak mocno nie dokręcałem ale się ukręciła. tak więc cała historia z rozwiercaniem ale jakoś średnio szło - piekielnie twarde te śruby. Więc tel do sklepu i zakupiłem zamiennik za całe 25 pln plus 2 śruby wzmacniane. Założyłem i o dziwo stuki ustały . Zobaczymy na jak długo - tylko teraz nie wiem czy powodem była poduszka czy po prostu dokręciłem śruby i zlikwidowałem gdzieś luz. Witam Borykam się z tym samym problemem stukania. Nie wiem co to są sanki i w, którym miejscu one się znajdują, może mi podpowiecie ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #15 Napisano 4 Lipca 2013 Ja mam stuki podaczas hamowania i to po nagrzaniu sie klockow i tarcz....Wydaje mi się że są to klocki i tarcze:/ dosc zaniedbane sa:) Na dniach bd je wymieniał to dam znac:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janekjaw Zgłoś #16 Napisano 4 Lipca 2013 Witam Borykam się z tym samym problemem stukania. Nie wiem co to są sanki i w, którym miejscu one się znajdują, może mi podpowiecie ??? Właź pod auto i wszystkie śruby podokręcaj które widać po zdjęciu osłony silnika i skrzyni, ale z umiarem i powinno być dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kollon Zgłoś #17 Napisano 4 Lipca 2013 Również przerabiałem ten problem, u mnie przyczyną była pęknięta guma dolnego tylnego wahacza. Przy wymianie osłony przegubu po porostu opadł w dół zamiast trzymać się w górnym położeniu. Objawiał się tym, że właśnie przy ruszaniu i hamowaniu było słychać stuk jakby się coś przesunęło i głucho uderzyło w zawieszeniu z prawej strony. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krejzRudy Zgłoś #18 Napisano 7 Lipca 2013 Miałem to samo - dolny wahacz do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mark2121 Zgłoś #19 Napisano 8 Lipca 2013 Na 99% z moich dociekań i walk z paskiem to wahacz BANAN!!! Sprawdź tuleję gumową przy mocowaniu wahacza w okolicach ławy, ale potrzeba odkręcić sworzeń od zwrotnicy koła, tak aby banan był tylko na tulei przykręcony i wtedy poruszaj nim. U mnie dopiero wtedy wyszło co stuka. "Fachowcy" nie mogli namierzyć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radarrr Zgłoś #20 Napisano 24 Października 2013 Panowie jestem świeżo po wymianie prawego przegubu. Kilka dni po tym zaczęły się problem ze stukaniem przy ruszaniu, pojedyncze stuknięcie przy ruszaniu do przodu, do tyłu nie zaobserwowałem. Na pewno mam do wymiany dolny prosty wahacz bo sworzeń już zakończył swój żywot. Czy ten wahacz może być przyczyną tego stuknięcia? Czy może coś jest nie tak z wymienionym przegubem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach