Skocz do zawartości
Gość szwinia

Passat B4 dziwna akcja z licznikiem i szarpaniem

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szwinia

Mam paska vr6 z '94 roku. Od kilku dni ma dziwną akcję. Mianowicie wskazówka prędkościomierza potrafi się wkręcić na np 220 a za chwile opaść do zera a po kolejnych kilku sekundach normalnie pokazywać prędkość. Przy tych akcjach z licznikiem fura zaczyna szarpać i przerywać. Byłem w kilku warsztatach i oczywiście nikt nie widzi nic niepokojącego... A w najlepszym wypadku widzi ale nie wie co to może być. Macie jakiś pomysł co mogło paść?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szwinia, gdzies Ci masa spier... nicza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szwinia

Myślisz że to taka pierdoła? W sumie byłoby fajnie, ale objawy mocno męczące... Masz pomysł, gdzie może być ta masa, co ma coś wspólnego z budzikami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szwinia, jak Ci sie dzieja takie jajka, to obstawialbym na jakas glowna mase. bo jak licznik ma problemy z masa, moga sie dziac takie nr, ale jak w tym samym czasie szwankuje praca silnika, to musi to byc masa rowniez zwiazana z elektronika silnika, bo licznik nie ma wplywu na prace auta. on tylko wyswietla informacje rozne ( w pasku B4 oczywiscie ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szwinia

jutro podjadę do kumpla do warsztatu i posprawdzam te masy. mam nadzieję, że to to, bo w serwisie już mnie straszyli że to może być jakiś czujnik w skrzyni ale oni nie do końca wiedzą czy na bank no i nie wiedzą który bo ich kilka... tylko właśnie zastanawiające jest to, że zaczyna szarpać i przerywać a sam czujnik to by po prostu licznik źle działał albo wcale, a na pracę silnika by to wpływu nie miało (chyba).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Dokładnie tak jak pisze shade. Sprawdź główną masę od akumulatora do silnika - czy nie jest urwana oraz czy nie jest luźne jakieś połączenie. Sprawdź również samą klemę na aku. U mnie resetowały się zegary przy odpalaniu ale nie zawsze, oraz obrotomierz miał właśnie takie dziwne "podskoki". Powodem był zły styk (niedokręcona nakrętka) na złaczy masy głównej od aku do silnika. Sam silnik pracował poprawnie bo mam jesze drugą masę - cieńszą podpiętą do karoserii. Powodzenia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szwinia

swoją drogą chyba nie miałem jeszcze tak upierdliwego auta... co chwila coś. a żeby było śmieszniej to jeżdże z tym wszystkim co się rozpieprza, bo zazwyczaj nikt nie wie co to może być. czasem pytam na forum jak już mnie bardzo zmęczy, ale w większości jeżdżę z rozwalonym bo nawet gdybym chciał naprawić to nikt się nie chce podjąć bo mówią że nie mają pewności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szwinia, ale jaka satysfakcja jak sobie sam naprawisz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szwinia

taaaaa... już się cieszę na samą myśl:) poszperam i dam znać czy pomogło. dzięki za wskazówki.

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szwinia

No i dupa. Niby posprawdzałem masy i wszystko wydaje się ok, ale licznik ciągle wariuje a fura szarpie... Już zaczynam szczękościsku z "radości" dostawać:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jest w vr6 ale w poprzednim aucie miałem taką jazdę z cewką zapłonową jak sie okazało po czasie-właśnie było szarpanie z tym że wariował obrotek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem jak jest w vr6 ale w poprzednim aucie miałem taką jazdę z cewką zapłonową jak sie okazało po czasie-właśnie było szarpanie z tym że wariował obrotek

to raczej nie to, dlatego, ze kolega ma juz modul zaplonowy, a idac w druga strone, nie wywolywalby takich objawow z licznikiem.

 

to jest gdzies slaba masa, lub zanikajaca masa. jakis przewod masowy moze byc zasniedzialy i nie przewodzi w niektoprych warunkach jak nalezy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szwinia

a jak myślicie, może to mieć jakiś związek z czujnikiem położenia pedału gazu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak myślicie, może to mieć jakiś związek z czujnikiem położenia pedału gazu?

- licznik nie,

- silnik tak

 

z tym, ze z silnikiem to raczej mialbys problem z obnizeniem mocy, a nie szarpaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szwinia

Akcja jest taka, jakby się nagle zapłon kończył albo paliwa nie dostawał i nasila się z dnia na dzień:/ Właściwie licznik mam w dupie, byle fura jeździła normalnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może to mieć jakiś związek z czujnikiem położenia pedału gazu?

 

silnik tak

 

z tym, ze z silnikiem to raczej mialbys problem z obnizeniem mocy, a nie szarpaniem

_________________

 

O jakim błędzie mówisz :?: 00513 ( G28 )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szwinia

Nie pamiętam jaki ma numer:/ Sprawdzę i napiszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szwinia

Po jak widać dosyć długim czasie ciągle nic nie wiadomo:/ Masy niby wszystkie są ok bo nie dość że sam sprawdzałem, to jeszcze robiło to po mnie kilka osób w tym 2 elektryków... Wg ich diagnozy te akcje z licznikiem i szarpanie są niezależne od siebie... Powstała teoria, że za licznik odpowiada czunik prędkości w skrzyni, a za szarpanie czujnik Halla (nie wiem jak to się pisze). Oczywiście jak zwykle to są tylko takie przypuszczenia i nikt gwarancji nie da, że jak to wymienię to będzie lepiej. Mam dwie prośby w związku z tym:

1.Macie może info co do cen tych czujników?

2. Ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej do B4 VR6 automat?

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności