Skocz do zawartości
marianek59tm

automatyczna skrzynia biegów-prosba o pomoc w diagnozie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów. Mam problem że swoim automatem postaram się w miarę najdokładniej opisać mój problem i proszę o pomoc w diagnozie.

Rano by zapałem samochód to musi chwilę pochodzić żeby ruszyć inaczej, po wyrzuceniu wstecznego i potem "D" samochód reaguje z opóźnieniem muszę dodać trochę gazu jak przerzuca biegi czuć szarpniecie czasami tak mocne jakby ktoś w tył samochodu mi przyłożył przy redukcji najpierw wrzuca luz potem bieg też z szarpnieciem. Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezbyt ciekawie!

Miałem podobne objawy i skrzynia po paru miesiącach takiego działania przeszła w tryb awaryjny :/

Teraz czekam na wymianę/naprawę skrzyni i mam nadzieję że szybko odzyskam sprawne auto...

 

Muszę Cie zmartwić - takie objawy to prawie pewne uszkodzenie skrzyni i wydatki rzędu 3-5 tys zł :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie ... początek padania skrzyni ... możesz zaryzykować i wymienić jeszcze olej ... ale wątpliwe czy pomoże ... jedź jak najszybciej do speca od skrzyń i niech postawi diagnozę zanim coś więcej poleci ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy skrzynia raczej padła na amen. Mam dwa pytania:

1. Czy skrzynia od benzyny podejdzie do mojego AHU? (chodzi o automat)

2. Czy tiptronic od mocniejszego silnika również podejdzie wiem że musiałbym wtedy wymienić lewarek ewentualnie co jeszcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość autoabi

Witam.

Też mam automat po przejściach (już po remoncie).

Tak jak koledzy pisali wpierw olej i sprawdzić VAG-iem.

Objawy (tak tylko określając na odległość) to albo elektrozawory lub sprzęgło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpowiedzi co było co prawda brak, ale zakładam, że zerwany kosz sprzęgłowy. U mnie tak było, z tym, że skrzynia przechodziła w tryb awaryjny i miałem tylko 4 bieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mój problem jest tego typu że między pozycją D i 3 nie ma żadnej różnicy a mianowicie z pozycją 3 jest wszystko OKI ale pozycja D zachowuje sie tak jak poz. 3. :-( a po za tym wszystko jest dobrze na wyświetlaczy też. Wcześniej wszystko było oki- stało sie to tak nagle. Od czego zacząć gdzie czego szukać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącz pod komputer - może to tylko czujnik G38 u mnie tak było i też wtedy ma tylko 3 bieg , "prawdę vag ci powie" u mnie był właśnie jego błąd - wymiana 5minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Posiadam paska z automatyczna skrzynia i mam pytanie .W momencie kiedy wrzuce wsteczny i nastepnie chce wrzucic odrazu Drive to samochod lekko szarpnie.Natomiast jesli wrzuce R potem na sekunde moze nawet nie zatrzymam dzwignie na N i dopiero wrzuce D to nie odczuwam zadnych szarpniec. Czy to normalne ze podczas szybkiego zmienienia z R na D auto lekko szarpnie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Posiadam paska z automatyczna skrzynia i mam pytanie .W momencie kiedy wrzuce wsteczny i nastepnie chce wrzucic odrazu Drive to samochod lekko szarpnie.Natomiast jesli wrzuce R potem na sekunde moze nawet nie zatrzymam dzwignie na N i dopiero wrzuce D to nie odczuwam zadnych szarpniec. Czy to normalne ze podczas szybkiego zmienienia z R na D auto lekko szarpnie ??

 

Tak normalne. Nie powinno sie zmieniac szybko z R na D i odwrotnie. Bylo w ktoryms temacie napisane, poszukaj w wyszukiwarce na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam passata B5 fl 2.8 v6 4 motion automat, i mam problem ze skrzynią lub sprzęgłem, mianowicie po zmianie biegu z niższego na wyższy jak by nie przenosiło mocy silnika na koła , auto nie ciągnie a obroty idą w górę. Może ktoś mi coś podpowie ? Dodam że wymieniłem teraz olej i nadal jest to samo. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie sprzęgło się kończy. Kumpel miał takie same objawy i po wymianie sprzęgła jest ok. Rada od mechanika co mu naprawiał żeby nie wkręcać go na duże obroty gdy nie ciągnie, bo jak załapie to pęknie kosz w skrzyni, a to dodatkowy koszt (ok 800,-) u nas. Jedź szybko do fachowca bo będzie tylko gorzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Szukałem tematu, ale nic nie znalazłem.

Mam b5 automat tdi 100km.

Wymieniałem rozrząd i naprawiałem pompe wtryskową. Po tych naprawach auto nie chce jechać!!!

Podjazd pod np. próg zwalniający to piekło. Auto rusza dopiero powyżej 2tys obrotów....

Ratujcie bo nie wiem co robić.

Passat 1999r 3b

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a w ogóle skrzynia zmienia biegi ? Mi to wygląda na tryb awaryjny zblokowany na 3 biegu. Koniecznie podłącz się pod komputer.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

 

Szukałem tematu, ale nic nie znalazłem.

Mam b5 automat tdi 100km.

Wymieniałem rozrząd i naprawiałem pompe wtryskową. Po tych naprawach auto nie chce jechać!!!

Podjazd pod np. próg zwalniający to piekło. Auto rusza dopiero powyżej 2tys obrotów....

Ratujcie bo nie wiem co robić.

Passat 1999r 3b

 

kolego a mi sie zdaje ze masz uszkodzony przeplywomierz jak ciagnie Ci powyzej 3 tys obrotow badz ktorys z czujnikow od egr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maci3j, dzięki za odpowiedz.

A czy jest możliwość diagnozy takiej usterki? Przepływkę wkładałem od kolegi i jest troszkę lepiej, ale autko nadal rusza dopiero na wyższych obrotach. A co z tym erg? jak się do tego dobrać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepnę się tu może ktoś coś pomoże Witam wszystkich. To po krótce mój problem – wpakowałem się w Passata B5 1.9 TDI 110 KM z automatyczną skrzynią biegów (4 biegi). Niestety okazało się, że skrzynia jest uszkodzona. Objawy: po pierwszym podłączeniu do komputera wyskoczyły dwa błędy – 010C elektrozawór przełączający 3 przerwa, 04A8 zmostkowanie przekładni. Znalazłem fachowca, który twierdził że wina jest po stronie płyty sterującej, że należy ją wymontować, co zrobiłem i oddałem do naprawy. Po naprawie i włożeniu płyty do auta skrzynia nadal nie pracuje jak powinna, po podłączeniu do komputera pierwszy raz po naprawie płyty wyskoczyły dwa błędy – elektrozawór 4 N91, elektrozawór 6 N93. Po wykasowaniu pojeździłem trochę autem, po ponownym podłączeniu wyskakuje tylko jeden błąd – elektrozawór 6 N93. Znalazłem drugą taką płytę sterującą u znajomego na szrocie i po zamontowaniu jej auto przez jakiś czas, tj. ok. 8 km. jeździło, przełączało biegi, komputer nie pokazywał błędów. Niestety po przejechaniu tych 8 km skrzynia znów przestała pracować prawidłowo, komputer pokazuje błąd – elektrozawór 6 N93. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co może być przyczyną, że na dwóch płytach pokazuje ten sam błąd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszkodzona taśma..może... Lepiej skontaktuj się z serwisem skrzyń, np. autojózefów lub midparts.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Passata silnik 1.9 TDI automat tiptronic 5 HP-19 EYF z dnia na dzień zaczął mi szarpać przy włączaniu R oraz D, wcześniej nie było żadnych objawów, płynnie rusza, ale przy zmianie z 2 na 3 jest szarpnięcie i przy redukcji z 5 na 4 także jest szarpnięcie. Wymieniłem poduszki pod skrzynią - nic to nie dało , podpoiłem pod komputer - brak błędów, byłem u trzech mechaników - twierdzą że elektrozawory mogą być przytkane, czy jest sens wymieniać olej ? ( koszt 500 zł) czy brać się za remont skrzyni ? Proszę o informację

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Moja skyrznia automatyczna chodzi idealnie, przełącza biegi, nie szarpie itp ale nie mogę wybierakiem przełączyć na zakresy biegów (tzn. 2/3/4), Skrzynia TIPTRONIC symbol FAD. Proszę o pomoc

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam. Moja skyrznia automatyczna chodzi idealnie, przełącza biegi, nie szarpie itp ale nie mogę wybierakiem przełączyć na zakresy biegów (tzn. 2/3/4), Skrzynia TIPTRONIC symbol FAD. Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności