ajkc Zgłoś #1 Napisano 17 Kwietnia 2012 Witam.Passat silnik AVF ,manual z klimatronikiem,panel sterowania pracuje i nie sygnalizuje braku ciśnienia w układzie,czujnik ciśnienia podpięty prawidłowo,ok.14v na sprzęgiełku spreżarki i słychać jak cicho się załącza(bezpośrednio z aku. też).Niestety rury klimy nie są zimne a sprężarka nie obciąża w ogóle silnika jakby sama pracowała bez żadnego obciażenia.Układ oczywiście zupełnie nie chłodzi.W tej sytuacji podejrzewam kompresor i proszę o podpowiedż co mogło się w nim stać ,czy jest do wymiany? A może są w nim jakieś części które padają i można je wymieniać?Może komuś coś takiego już się przytrafło lub rozbierał taki kompresor?.Auto nie dawno kupione, 2002r prod. Pozdrawiam wszystkich. ps.niestety wyszukiwarka mi nie pomogła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamcito Zgłoś #2 Napisano 17 Kwietnia 2012 W tej sytuacji nie podejrzewaj sprężarki, bo jeżeli chodzi bez obciążenia to możliwe, że nie ma czynnika człodzącego. Szukaj nieszczelności w układzie. Jeżeli byłby czynnik to i sprężarka stawiała by opór. Takie moje zdanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #3 Napisano 18 Kwietnia 2012 U mnie przy takich objawach okazało się iż chłodnica klimy była jak ser szwajcarski od soli sypanej na drogi. Gość od klimy powiedział iż może mi to nabić ponownie (zostało mi prawie połowę gazu) i może sezon wytrzyma, zdecydowałem się na nową chłodnicę. Jedź do majstra niech spojrzy lampa UV na chłodnicę i resztę instalacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajkc Zgłoś #4 Napisano 18 Kwietnia 2012 Dziękuje za sugestie i widze że stawiacie sprawe jasno.Ale klimatronik nie wyświetla błędu o braku ciśnienia (migajacy panel) lub czegos takiego i to mnie trochę zastanawia. Podjadę może za jakiś czas do fachowca to postaram się napisać co tam się stało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomascor Zgłoś #5 Napisano 18 Kwietnia 2012 Witam.Passat silnik AVF ,manual z klimatronikiem,panel sterowania pracuje i nie sygnalizuje braku ciśnienia w układzie,czujnik ciśnienia podpięty prawidłowo,ok.14v na sprzęgiełku spreżarki i słychać jak cicho się załącza(bezpośrednio z aku. też).Niestety rury klimy nie są zimne a sprężarka nie obciąża w ogóle silnika jakby sama pracowała bez żadnego obciażenia.Układ oczywiście zupełnie nie chłodzi.W tej sytuacji podejrzewam kompresor i proszę o podpowiedż co mogło się w nim stać ,czy jest do wymiany? A może są w nim jakieś części które padają i można je wymieniać?Może komuś coś takiego już się przytrafło lub rozbierał taki kompresor?.Auto nie dawno kupione, 2002r prod. Pozdrawiam wszystkich. ps.niestety wyszukiwarka mi nie pomogła. Kolwgo jeśli nie obciąża silnika to na 100% nie załcza się sprzęgło to co słyszysz to przekaźnik załączający sprzęgło ( tylko pstryknięcie ) natomiast nie następuje zasprzęglenie, jeżeli układ był by pusty miał byś jak wspominałeś błąd niskiego ciśnienia . Podjedź do klimiarza żeby sprawdził ciśnienie w układzie i jego szczelność ale w żadnym wypadku nie UV ( tylko azot ) , na walczyłem się już z takimi klimami , zawalone syfem jak cholera sprawność klimy prawie 0 i wielkie zdziwienie że nie chłodzi jak należy. \ Daj znać jak sprawdzisz szczelność i ciśnienie powinieneś mieć w mega upały w granicach 15bar. a przy temp w okolicach 15-20st ok 12bar. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajkc Zgłoś #6 Napisano 18 Kwietnia 2012 Sprzęgielko "pyka"przy kompresorze ale cicho ,sprawdziłem bo połączyłem na krótko kablem z aku.odłaczając sterowanie.W 1.8T apu(bo taki też miałem) dużo głośniej i mocniej to było słychać z obciązaniem silnika właśnie .Podejrzewałem że może chodzi o sprzęgielko bo się zacina ,żle sciaga lub coś takiego ( cewka ma 56 om).Po wstępnej rozmowie z fachowcem stwierdził że "po pierwsze podłaczy manometr bo brak błędu ciśnienia o niczym nie świadczy " spojrze jeszcze na to ale bez wizyty pewnie się nie obędzie.Licze się ze sprężarką lub chłodnicą ale najgorsze to te opiłki metalu w instalacji co nie którzy opisują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajkc Zgłoś #7 Napisano 19 Kwietnia 2012 Byłem u speca i w instalacji było nie wielkie cisnienie co ma sugerowac że instalecja jest w miare szczelna(?) więc nie sprawdzał szczelności.W układzie było 100g R134a z wydruku automatu wynika że weszło 610g do tego 17ml oleju i 5ml uv.Sprężarka jest nie za bardzo a temperatura chłodzenia 8 stpni.Jakoś mnie to wszystko i ten automat nie przekonał.Pękło 200pln razem z filtrem węglowym do kabiny i tyle.Zobacze jak będzie cieplej, ale pewnie to nie koniec "imprezy".A tak przy okazji jeżeli układ jest zamknięty to dlaczego syf tam ma się zbierać? chyba że chodzi o opiłki ze spreżarki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #8 Napisano 20 Kwietnia 2012 A kiedy ostatnio uzupełniałeś gaz? Coś mi się widzi iż za niedługo będziesz szukał dziury lampą uv. Ja miałem połowę gazu po prawie 2 latach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #9 Napisano 20 Kwietnia 2012 Byłem u speca i w instalacji było nie wielkie cisnienie co ma sugerowac że instalecja jest w miare szczelna(?) więc nie sprawdzał szczelności. szkoda kasy na takiego szpeca, tzw. automatowca, bo wiedza chyba średnia, do tego to UV wpuszczają gdzie się da. Klimę robi się tak: - najpierw rozpina się i ogląda filterek lub od razu wymienia - po wyglądzie można zobaczyć jaki stan klimy - potem podciśnienie ja robię -0,95 bara - patrzę i wstępnie już wiem czy brak ubytku, zostawiam na min 24 godziny - jeśli ok to nabijam klimę, jeśli nie to azot i szukam dziury Tak zrobiona klima jeździ od 4 lat (robiona tylko dlatego że była stłuczka i się rozszczelniła), temperatura na wylocie 4 stopnie. Czynnika nie dobijam, Ci co piszą że trzeba co roku to z choinki się urwali - tzn. jakbym kasę za to brał to też kazałbym co roku. Teraz co do kolegi.. 100g czynnika w układzie to trzeba było szukać gdzie się podział, zapchany filterek to i wydajność kiepska. Co do układu wydajności stanu sprężarki to duża da się powiedzieć po obserwacji ciśnień w układzie, wysokiego i niskiego na manometrach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajkc Zgłoś #10 Napisano 20 Kwietnia 2012 A kiedy ostatnio uzupełniałeś gaz? Coś mi się widzi iż za niedługo będziesz szukał dziury lampą uv. Ja miałem połowę gazu po prawie 2 latach.Kupiłem auto miesiac temu.A kiedy gaz był uzupełniany to pewnie najstarsi górale nie wiedzą.Wiem jedynie że nie był bity i lakierowany i wszystko mniej więcej w orginale. ---------- Dodano o 17:56 ---------- Poprzednia wiadomość o 17:44 ---------- szkoda kasy na takiego szpeca, tzw. automatowca, bo wiedza chyba średnia, do tego to UV wpuszczają gdzie się da. Klimę robi się tak: - najpierw rozpina się i ogląda filterek lub od razu wymienia - po wyglądzie można zobaczyć jaki stan klimy - potem podciśnienie ja robię -0,95 bara - patrzę i wstępnie już wiem czy brak ubytku, zostawiam na min 24 godziny - jeśli ok to nabijam klimę, jeśli nie to azot i szukam dziury Tak zrobiona klima jeździ od 4 lat (robiona tylko dlatego że była stłuczka i się rozszczelniła), temperatura na wylocie 4 stopnie. Czynnika nie dobijam, Ci co piszą że trzeba co roku to z choinki się urwali - tzn. jakbym kasę za to brał to też kazałbym co roku. Teraz co do kolegi.. 100g czynnika w układzie to trzeba było szukać gdzie się podział, zapchany filterek to i wydajność kiepska. Co do układu wydajności stanu sprężarki to duża da się powiedzieć po obserwacji ciśnień w układzie, wysokiego i niskiego na manometrach. Zobacze co dalej się z tym będzie działo.A jak odpoczne finansowo to sam kupię nie które części, zmontuje to i spróbuje u kogoś uruchomić.Wyglad osuszacza wewnatrz też pewnie powinien coś powiedzieć o całości.Możliwe że to jeszcze orginał. Pozdrawiam wszystkich przy okazji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajkc Zgłoś #11 Napisano 30 Kwietnia 2012 Jeżeli ktoś przegląda wątek i ma podobny problem napisze że klimatyzacjia u mnie ruszyła przy ok.27c na zewnatrz chłodzi wystarczajaco.Pojawił się efekt obciażenia 1.2l/h oraz specyficzny ''syk'' po wyłączeniu silnika jak ze szczelnoscią to pewnie póżniej się okaże.Układ ruszył ale nie od razu ,musialem trochę pojeździć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredek Zgłoś #12 Napisano 1 Maja 2012 Jeżeli ktoś przegląda wątek i ma podobny problem napisze że klimatyzacjia u mnie ruszyła przy ok.27c na zewnatrz chłodzi wystarczajaco.Pojawił się efekt obciażenia 1.2l/h oraz specyficzny ''syk'' po wyłączeniu silnika jak ze szczelnoscią to pewnie póżniej się okaże.Układ ruszył ale nie od razu ,musialem trochę pojeździć. Przepraszam że się podepnę pod tę wypowiedz i zadam jedno pytanie- czy ten specyficzny syk po wylączeniu silnika świadczy o uszkodzeniu klimy??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #13 Napisano 1 Maja 2012 Świadczy o tym iż klimatyzacja działa jak najbardziej prawidłowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #14 Napisano 22 Kwietnia 2013 (edytowane) witam ,mam problem z klimatyzacja , w zeszlym roku byla pełna obsluga i klimatyzacja chodzila bez zarzutów do samego konca czyli do zimy , teraz po zimie nie chce sie zalaczyc sprezarka wogóle , wlaczam klimatyzacje wentylator zaczyna chodzic a sprezarka sie nie zalacza dodam ze bylem sprawdzic czynnik i jest tyle co powinno byc, w czym moze byc probleem co sprawdzic ?? przyczyna znaleziona , dziekuje za podpowiedzi ktorych nie uzyskalem Edytowane 23 Kwietnia 2013 przez bolo02 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #15 Napisano 10 Maja 2013 Nikt tu nie dodal ze czasem lubi sie popsuc sprzegielko wlaczajace sprezarke , tak u mnie sie stalo , naprawa koszt niewielki u doswiadczonego klimaciaza okolo 100 zl i nie trzeba wymieniac calej sprezarki , klimaciarze maja czesto czesci do sprezarek z innych uszkodzonych lub zatartych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deathsong Zgłoś #16 Napisano 10 Maja 2013 witam mam mały problem z manualna klimą a mianowicie przy dźwigni otwierającej maskę znajduje sie panel elektryczny z dużą ilością kostek i potrzebuje sie dowiedzieć który przewód lub kostka jest od sprężarki klimy ( jest ich tam cała masa ) gdzieś mi tam nie łączy i spręźąrka załącza sie dopiero jak poruszam całą wiązka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korallo Zgłoś #17 Napisano 9 Lipca 2013 Witam jestem szczesliwym posiadaczem passka, mam problem z manualną klimatyzacją, po włączeniu klimatyzacji, wentylator działa na biegu pierwszym. Przed wymianą rozrządu załączał sie po ok .5 sekundach na maksymalne obroty. Teraz klimatyzacjia działa po około 10 minutach od uruchomienia, dodam że klima nabita szczelność sprawdzona. Pomocy co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darkmen21 Zgłoś #18 Napisano 24 Lipca 2013 dobry! Mój problem z klimą jest trochę dziwny, mam kliamtronik. Po zakupie auta w listopadzie nie wiedziałem ze nie działa, była wlepa z listopada 2011 że był serwis tam jakiś robiony-pewnie nabicie, albo coś. pojechałem nabić klimę i okazało się, ze wiatraki się załączają, ale mechanior powiedział, że sprężarka się nie załącza. po jego próbie nabicia klimy miga mi teraz wyświetlacz kliamtronika zaraz po odpaleniu auta. Chciałbym to naprawić, ale jak zdiagnozować co jest przyczyną niedziałającego układu. Działają mi tylko wiatraki, kompresor nie rusza. no i jeszcze miga wyświetlacz, ale to już wyczytałem, ze od niskiego ciśnienia w układzie- po próbie nabicia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach