four Zgłoś #1 Napisano 11 Kwietnia 2012 Witam wszystkich forumowiczów, Mam pewien problem, a mianowicie coś stuka w przednim zawieszeniu z prawej strony.. byłem pewien, że jest to wina wahaczy i przygotowałem się na to, natomiast po wizycie u diagnosty i sprawdzeniu przez niego całego zawieszenia, amortyzatorów itp wyszło na to, że wszystko jest ok. Zastanawiam się w takim razie co jest grane, bo stuki są takie jak w przypadku wahaczy. Stuki słychać jedynie na nierównościach przy każdej prędkości.. przeczytałem w innych tematach i jedyne w tym momencie co mi przychodzi na myśl to maglownica. Kilka osób pisze, że mogła się poluzować i trzeba coś tam dokręcić.. byłby mi ktoś w stanie wytłumaczyć jak i gdzie wyregulować tą maglownice? a jak nie to to może ma ktoś pomysły co to może stukać? (dźwięk taki jak przy luzach w wahaczach...) Pozdrawiam, Maciek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
okocza87 Zgłoś #2 Napisano 11 Kwietnia 2012 witaj wiesz miałem podobny problem "głowę sobie robiłem" co to możne być? nie wiem czy u Ciebie będzie podobnie ale sprawdź sobie czy masz dokręcony łącznik stabilizatora a najlepiej wszystkie wahacze a jeśli to nie pomoże sprawdza na jeszcze innej stacji kontroli a możne inni coś znajdą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #3 Napisano 11 Kwietnia 2012 coś stuka w przednim zawieszeniu z prawej strony.. byłem pewien, że jest to wina wahaczy i przygotowałem się na to, natomiast po wizycie u diagnosty i sprawdzeniu przez niego całego zawieszenia, amortyzatorów itp wyszło na to, że wszystko jest ok. Filtr węgla aktywowanego - od odpowietrzania zbiornika paliwa :fajny. Jest za nadkolem przednim w okolicy drzwi pasażera. U mnie właśnie stuka i niedługo sie zabieram za jego naprawę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajkc Zgłoś #4 Napisano 11 Kwietnia 2012 Moim zdaniem bardzo nie wielki luz może powodować dość głośne stuki i mogło się zdarzyć że diagnosta coś przeoczył zwłaszcza na przegłądzie ''rejestracyjnym'' który bywa dość pobierzny.Ja bym sprawdził jeszcze raz gdzieś indziej zanim zabierzesz się np. za maglownice bo kolega okocza87 może mieć racje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
four Zgłoś #5 Napisano 11 Kwietnia 2012 @okocza87 - dzięki za radę, sprawdzę łącznik stablizatora w takim razie, tylko miałem nadzieje, że to wyjdzie u diagnosty... ;/ @Danek75 - hmmm, nigdy o czymś takim nie słyszałem ale w sumie napisałeś to z taką pewnością, że może faktycznie jest to ten filtr. A też masz takie odgłosy jakby Ci wahacze padły i stukały na nierównościach?? @ajkc - do diagnosty specjalnie pojechałem żeby sprawdził czy to wahacze czy coś innego, a przegląd miałem w styczniu sprawdzał chyba z 15min tylko przednie zawieszenie, po 3 razy każdą stronę.. po czym stwierdził, że stuka mi osłona termiczna silnika.. faktycznie miała ona lekki luz i mogła wydawać podobny dźwięk, natomiast przykręciłem ją porządnie tak, a pomimo tego stuki dalej są, dlatego też pytam tutaj, bo już mam dość tych stuków.... a co do maglownicy przeczytałem, że lubi mieć luzy i stuka, więc pomyślałem, że może to jest główny powód. Natomiast Danek75 z tym filtrem to mnie zaskoczyłeś wiesz w ogóle jak się do tego zabrać? bo domyślam się, że pierwsza rzecz to ściągnąć nadkole, a później co? łatwy dostęp do tego jest? skąd pewność, że akurat to ten filtr? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymciak Zgłoś #6 Napisano 11 Kwietnia 2012 i ja dorzucę swoje 3 grosze .. od 2 miesięcy też borykałem się ze stukami .. byłem niemal pewny że jest to zawieszenie - wizyta w dwóch różnych stacjach diagnostycznych nic nie wykazała.. w ostatnim czasie stuk na tyle się nasilił że spędziłem 2 popołudnia w garażu aż znalazłem.. okazało się że klocki hamulcowe mają tak niewielki luz że podczas jazdy na dziurach stukają o zacisk.. rozwiązaniem była wymiana mocowań klocków pokazana na zdjęciu porównanie nowego i starego mocowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
four Zgłoś #7 Napisano 11 Kwietnia 2012 szymciak, a możliwe jest żebym nie miał w ogóle takie mocowania klocków?? dzisiaj zmieniałem koła z zimowych na letnie i powiem Ci szczerze, że oglądając klocki itp, tak mi się rzuciło na myśl, że nie mam takiego mocowania, ale potem stwierdziłem, że musiało mi się pomylić z innym autem, a w paskach po prostu czegoś takiego nie ma.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chudy333 Zgłoś #8 Napisano 12 Kwietnia 2012 też mam taki problem od kilku dni że jak po nie równościach jadę to przy otwartej szybie słychać metaliczny dźwięk jak coś było luźnego, na wahacze to mi nie wygląda raczej bo to słychać na bardziej delikatnego coś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aras837 Zgłoś #9 Napisano 12 Kwietnia 2012 i ja dorzucę swoje 3 grosze .. od 2 miesięcy też borykałem się ze stukami .. byłem niemal pewny że jest to zawieszenie - wizyta w dwóch różnych stacjach diagnostycznych nic nie wykazała.. w ostatnim czasie stuk na tyle się nasilił że spędziłem 2 popołudnia w garażu aż znalazłem.. okazało się że klocki hamulcowe mają tak niewielki luz że podczas jazdy na dziurach stukają o zacisk..rozwiązaniem była wymiana mocowań klocków pokazana na zdjęciu [ATTACH=CONFIG]80774[/ATTACH] porównanie nowego i starego mocowania [ATTACH=CONFIG]80775[/ATTACH] Mam pytanie. Czy wizualnie bez zdejmowania tyl zatrzasków jestem wstanie to wzrokowo zdiagnozować. Czy ruszając ręką klocki bedą one latały w jarzmach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymciak Zgłoś #10 Napisano 12 Kwietnia 2012 też mam taki problem od kilku dni że jak po nie równościach jadę to przy otwartej szybie słychać metaliczny dźwięk jak coś było luźnego, na wahacze to mi nie wygląda raczej bo to słychać na bardziej delikatnego coś dokładnie taki metaliczny dźwięk.. tak jak pisałem wyżej.. diagnosta nic nie zalazł .. ani szarpaki ani test amorów nie wywołał dźwięku.. ja znalazłem to po podniesieniu auta i ostukiwaniu wszelklich elementów zawieszania.. po uderzeniu w oponę pojawił się dźwiek.. w kabinie dźwiek podobny do uszkodzonego zawieszenia. ---------- Dodano o 12:19 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:14 ---------- tak jak napisałem w poprzedniej odpoweidzi podnieś auto i ostukaj elementy zawieszenia i koło.. inny sposób zdejmij koło i sprawdź klocki hamulcowe czy maja luz.. Specjalnie zamieściłem zdjęcie nowej i starej sprężynki (moja stara teoretycznie miała ok 150 kkm jesli nikt jej nie wymieniał) Część dostępna w intercarsie kosz ok 40 pln ( kod IC QB109-1123) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #11 Napisano 12 Kwietnia 2012 jest jeszcze jeden sposób sprawdzenia czy to sutkają klocki: w trakcie jazdy gdy usłyszysz stukanie wcisnij hamulec, jeżeli przestanie być słyszałny stukot to będzie oznaczać problem z luzem klocków (zaznaczam odrazu że nie wszystkie passaty posiadają te sprężynki, mój np nie ma i nic nie sutka). Jeżeli dalej będzie klepac, to tak jak danek napisał sprawdź mocowanie filtra wąglikowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1634 Zgłoś #12 Napisano 12 Kwietnia 2012 Poszukaj tutaj http://forum.vw-passat.pl/threads/2114-SPIS-TEMATOW-B5-%283B-i-3BG%29-FAQ-P-O-C-Z-Y-T-A-J Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #13 Napisano 12 Kwietnia 2012 Danek75 - hmmm, nigdy o czymś takim nie słyszałem ale w sumie napisałeś to z taką pewnością, że może faktycznie jest to ten filtr. A też masz takie odgłosy jakby Ci wahacze padły i stukały na nierównościach?? No to wychodzi na to, ze mało wiesz jeszcze o samochodzie, którym jeździsz No i takie właśnie mam odgłosy a skoro zawieszenie jest nowe, amortyzatory i gumy w kielichach też, akumulator jest dociśniety do karoserii, więc..... po prawej stronie nic więcej tam stukać nie może :fajny No ewentualnie klocki o tarczę jeszcze..... Danek75 z tym filtrem to mnie zaskoczyłeś wiesz w ogóle jak się do tego zabrać? bo domyślam się, że pierwsza rzecz to ściągnąć nadkole, a później co? łatwy dostęp do tego jest? skąd pewność, że akurat to ten filtr? Ściągasz prawe przednie koło, potem odkręcasz nadkole od strony drzwi pasażera, odsuwasz je i wtedy między drzwiami i karoseria zobaczysz czarną, kwadratową puche - to jest filtr węglowy. I jak ma pourywane mocowania bądź luźne śruby - to będzie stukać. A skad pewnosć, ze to ten filtr? Żadna :fajny To nie forum wróżek i wróżbitów - wiec nie wiem. Wysnuwam tylko diagnozę na podstawie twojego opisu - i tyle. Podałem ci tylko kolejne miejsce do sprawdzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
four Zgłoś #14 Napisano 12 Kwietnia 2012 wszystkiego o swoim aucie niestety nie wiem, ale dzięki Wam moja wiedza się powiększy jutro zabiorę się za sprawdzanie, bo z tego co napisaliście kilka opcji tych odgłosów może być. Miejmy nadzieję, że uda się je całkowicie wykluczyć dzięki za rady i wskazówki, po jutrzejszym grzebaniu napiszę jak mi poszło i czy udało się stuki wyeliminować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
four Zgłoś #15 Napisano 13 Kwietnia 2012 A więc Panowie po całym dniu dłubania stwierdzam kilka rzeczy... klocki hamulcowe nie gonią, tzn. poruszałem kołem gdy dotykało podłoża i cisza, poruszałem gdy był podniesiony i cisza, sprawdziłem klocki i zacisk po zdjęciu koła i cisza.. podczas hamowania na nierównościach jak to jedna osoba radziła żeby sprawdzić słychać stuki dalej więc wykluczam w tym momencie hamulce. Co do filtra węglowego śruby i mocowania są ok. Jak go poruszałem troszeczkę o coś tam się obijał, ale wsadziłem tzw. klina i w ogóle się nie rusza ale niestety.. stuki jak były tak dalej są sprawdzałem wahacze, ruszałem nimi i nie ma nigdzie luzu. Trochę ręce mi opadły jak usłyszałem stuki i dalej się zastanawiam co to może być. Może faktycznie ta maglownica? Ktoś wie jak ją można wyregulować? Przeczytałem w innych tematach, że czasami lubi mieć luz i stuka, tylko jak ją wyregulować to nie wiem. Chyba, że ma ktoś jakiś inny pomysł co to może się tłuc? Pod maską sprawdziłem wszystko chyba co się dało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
OuTcAsTno1 Zgłoś #16 Napisano 14 Kwietnia 2012 Ja jakis czas temu tez taki stuk mialem zwlaszcza gdy podjezdzalem pod niski kraweznikn parkingu, dodam ze zawiecha zrobiona amory tez tarcze klocki juz myslalem tez ze to wiina maglownic i co sie okazalo mialem do wymiany przegub pojechalem wymienic obydwa i od tej pory cisza jak makiem zasial proponuje ci sprawdzic przeguby. pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #17 Napisano 14 Kwietnia 2012 Ja bym się jeszcze przyjżał poduszkom pod silnikiem też może stukać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #18 Napisano 14 Kwietnia 2012 (edytowane) Dodam od siebie radę, ja nad swoim Paskiem siedziałem i głowiłem się pół roku, wymieniłem w przednim zawieszeniu dosłownie wszystko. Wahacze, łączniki drążka stabilizacyjnego, gumy na drążku mocowane do podłużnic, amortyzatory, poduszki na amortyzatorach, poduszki pod skrzynią biegów, drążki kierownicze, końcówki drążków, łożyska w kołach - zacząłem w końcu podejrzewać maglownicę i to była ślepa droga. Jak się okazało dudniła deska rozdzielcza a konkretnie kokpit w rejonie przedniej szyby. Łatwo to zdiagnozować wystarczy wsunąć palce pomiędzy kokpit a szybę i jak to to, powinno stukanie ustać. Oczywiście jazda z palcami pomiędzy szybą a kokpitem może być uciążliwa:rumieniec więc ja u siebie włożyłem pomiędzy szybę a kokpit piankę do ocieplania rurek od CO pociętą w plasterki. Mi pomogło i jest cisza a wcześniej te odgłosy były podobne jakby coś w zawieszeniu było luźne. Edytowane 14 Kwietnia 2012 przez wladek1181 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamko251 Zgłoś #19 Napisano 16 Kwietnia 2012 wyciągnij akumulator, pod nim masz śruby trzymające maglownice. Sprawdź czy są dokręcone, ewentualnie je dokręć. Miałem 1 szt min luźną i podejrzewałem zawieszenie, na szczęście się pomyliłem i nic nie musiałem wymienić w zawieszeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MALON_GT Zgłoś #20 Napisano 16 Kwietnia 2012 Witam Mam taki problem.Podejrzewam że jest to wina wahaczy ale sam już nie wiem...Coś puka mi od strony pasażera .Pukanie rozpoczęło się jakieś 4000 km temu.A początku było to bardzo lekkie pukanie słyszalne bardzo rzadko teraz słychać prawie na każdej nierówności.Co mnie jeszcze dziwi kierownica przy jeździe na wprost "przekrzywiła się " o jakieś 5 stopni w prawo. Ktoś ma jakieś pomysły bo nie wiem od czego zacząć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach