Skocz do zawartości
four

Po wizycie u diagnosty stuka 'coś' dalej... maglownica? wahacze?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów,

 

Mam pewien problem, a mianowicie coś stuka w przednim zawieszeniu z prawej strony.. byłem pewien, że jest to wina wahaczy i przygotowałem się na to, natomiast po wizycie u diagnosty i sprawdzeniu przez niego całego zawieszenia, amortyzatorów itp wyszło na to, że wszystko jest ok. Zastanawiam się w takim razie co jest grane, bo stuki są takie jak w przypadku wahaczy. Stuki słychać jedynie na nierównościach przy każdej prędkości.. przeczytałem w innych tematach i jedyne w tym momencie co mi przychodzi na myśl to maglownica. Kilka osób pisze, że mogła się poluzować i trzeba coś tam dokręcić.. byłby mi ktoś w stanie wytłumaczyć jak i gdzie wyregulować tą maglownice? a jak nie to to może ma ktoś pomysły co to może stukać? (dźwięk taki jak przy luzach w wahaczach...)

 

Pozdrawiam,

Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witaj wiesz miałem podobny problem "głowę sobie robiłem" co to możne być? nie wiem czy u Ciebie będzie podobnie ale sprawdź sobie czy masz dokręcony łącznik stabilizatora a najlepiej wszystkie wahacze a jeśli to nie pomoże sprawdza na jeszcze innej stacji kontroli a możne inni coś znajdą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
coś stuka w przednim zawieszeniu z prawej strony.. byłem pewien, że jest to wina wahaczy i przygotowałem się na to, natomiast po wizycie u diagnosty i sprawdzeniu przez niego całego zawieszenia, amortyzatorów itp wyszło na to, że wszystko jest ok.

 

Filtr węgla aktywowanego - od odpowietrzania zbiornika paliwa :fajny. Jest za nadkolem przednim w okolicy drzwi pasażera. U mnie właśnie stuka i niedługo sie zabieram za jego naprawę :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem bardzo nie wielki luz może powodować dość głośne stuki i mogło się zdarzyć że diagnosta coś przeoczył zwłaszcza na przegłądzie ''rejestracyjnym'' który bywa dość pobierzny.Ja bym sprawdził jeszcze raz gdzieś indziej zanim zabierzesz się np. za maglownice bo kolega okocza87 może mieć racje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@okocza87 - dzięki za radę, sprawdzę łącznik stablizatora w takim razie, tylko miałem nadzieje, że to wyjdzie u diagnosty... ;/

 

@Danek75 - hmmm, nigdy o czymś takim nie słyszałem :D ale w sumie napisałeś to z taką pewnością, że może faktycznie jest to ten filtr. A też masz takie odgłosy jakby Ci wahacze padły i stukały na nierównościach??

 

@ajkc - do diagnosty specjalnie pojechałem żeby sprawdził czy to wahacze czy coś innego, a przegląd miałem w styczniu ;) sprawdzał chyba z 15min tylko przednie zawieszenie, po 3 razy każdą stronę.. po czym stwierdził, że stuka mi osłona termiczna silnika.. faktycznie miała ona lekki luz i mogła wydawać podobny dźwięk, natomiast przykręciłem ją porządnie tak, a pomimo tego stuki dalej są, dlatego też pytam tutaj, bo już mam dość tych stuków.... :/

 

a co do maglownicy przeczytałem, że lubi mieć luzy i stuka, więc pomyślałem, że może to jest główny powód. Natomiast Danek75 z tym filtrem to mnie zaskoczyłeś :) wiesz w ogóle jak się do tego zabrać? bo domyślam się, że pierwsza rzecz to ściągnąć nadkole, a później co? łatwy dostęp do tego jest? skąd pewność, że akurat to ten filtr?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i ja dorzucę swoje 3 grosze .. od 2 miesięcy też borykałem się ze stukami .. byłem niemal pewny że jest to zawieszenie - wizyta w dwóch różnych stacjach diagnostycznych nic nie wykazała.. w ostatnim czasie stuk na tyle się nasilił że spędziłem 2 popołudnia w garażu aż znalazłem.. okazało się że klocki hamulcowe mają tak niewielki luz że podczas jazdy na dziurach stukają o zacisk..

rozwiązaniem była wymiana mocowań klocków pokazana na zdjęciu

100_9418ss.jpg

porównanie nowego i starego mocowania

100_9430_cr.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szymciak, a możliwe jest żebym nie miał w ogóle takie mocowania klocków?? :o dzisiaj zmieniałem koła z zimowych na letnie i powiem Ci szczerze, że oglądając klocki itp, tak mi się rzuciło na myśl, że nie mam takiego mocowania, ale potem stwierdziłem, że musiało mi się pomylić z innym autem, a w paskach po prostu czegoś takiego nie ma..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też mam taki problem od kilku dni że jak po nie równościach jadę to przy otwartej szybie słychać metaliczny dźwięk jak coś było luźnego, na wahacze to mi nie wygląda raczej bo to słychać na bardziej delikatnego coś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i ja dorzucę swoje 3 grosze .. od 2 miesięcy też borykałem się ze stukami .. byłem niemal pewny że jest to zawieszenie - wizyta w dwóch różnych stacjach diagnostycznych nic nie wykazała.. w ostatnim czasie stuk na tyle się nasilił że spędziłem 2 popołudnia w garażu aż znalazłem.. okazało się że klocki hamulcowe mają tak niewielki luz że podczas jazdy na dziurach stukają o zacisk..

rozwiązaniem była wymiana mocowań klocków pokazana na zdjęciu

[ATTACH=CONFIG]80774[/ATTACH]

porównanie nowego i starego mocowania

[ATTACH=CONFIG]80775[/ATTACH]

 

Mam pytanie. Czy wizualnie bez zdejmowania tyl zatrzasków jestem wstanie to wzrokowo zdiagnozować. Czy ruszając ręką klocki bedą one latały w jarzmach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
też mam taki problem od kilku dni że jak po nie równościach jadę to przy otwartej szybie słychać metaliczny dźwięk jak coś było luźnego, na wahacze to mi nie wygląda raczej bo to słychać na bardziej delikatnego coś

 

dokładnie taki metaliczny dźwięk..

tak jak pisałem wyżej.. diagnosta nic nie zalazł .. ani szarpaki ani test amorów nie wywołał dźwięku.. ja znalazłem to po podniesieniu auta i ostukiwaniu wszelklich elementów zawieszania.. po uderzeniu w oponę pojawił się dźwiek.. w kabinie dźwiek podobny do uszkodzonego zawieszenia.

 

---------- Dodano o 12:19 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:14 ----------

 

tak jak napisałem w poprzedniej odpoweidzi podnieś auto i ostukaj elementy zawieszenia i koło..

inny sposób zdejmij koło i sprawdź klocki hamulcowe czy maja luz..

 

Specjalnie zamieściłem zdjęcie nowej i starej sprężynki (moja stara teoretycznie miała ok 150 kkm jesli nikt jej nie wymieniał)

Część dostępna w intercarsie kosz ok 40 pln ( kod IC QB109-1123)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze jeden sposób sprawdzenia czy to sutkają klocki: w trakcie jazdy gdy usłyszysz stukanie wcisnij hamulec, jeżeli przestanie być słyszałny stukot to będzie oznaczać problem z luzem klocków (zaznaczam odrazu że nie wszystkie passaty posiadają te sprężynki, mój np nie ma i nic nie sutka). Jeżeli dalej będzie klepac, to tak jak danek napisał sprawdź mocowanie filtra wąglikowego ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek75 - hmmm, nigdy o czymś takim nie słyszałem :D ale w sumie napisałeś to z taką pewnością, że może faktycznie jest to ten filtr. A też masz takie odgłosy jakby Ci wahacze padły i stukały na nierównościach??

No to wychodzi na to, ze mało wiesz jeszcze o samochodzie, którym jeździsz :D No i takie właśnie mam odgłosy a skoro zawieszenie jest nowe, amortyzatory i gumy w kielichach też, akumulator jest dociśniety do karoserii, więc..... po prawej stronie nic więcej tam stukać nie może :fajny No ewentualnie klocki o tarczę jeszcze.....

 

Danek75 z tym filtrem to mnie zaskoczyłeś :) wiesz w ogóle jak się do tego zabrać? bo domyślam się, że pierwsza rzecz to ściągnąć nadkole, a później co? łatwy dostęp do tego jest? skąd pewność, że akurat to ten filtr?

Ściągasz prawe przednie koło, potem odkręcasz nadkole od strony drzwi pasażera, odsuwasz je i wtedy między drzwiami i karoseria zobaczysz czarną, kwadratową puche - to jest filtr węglowy. I jak ma pourywane mocowania bądź luźne śruby - to będzie stukać.

A skad pewnosć, ze to ten filtr? Żadna :fajny To nie forum wróżek i wróżbitów - wiec nie wiem. Wysnuwam tylko diagnozę na podstawie twojego opisu - i tyle. Podałem ci tylko kolejne miejsce do sprawdzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystkiego o swoim aucie niestety nie wiem, ale dzięki Wam moja wiedza się powiększy ;) jutro zabiorę się za sprawdzanie, bo z tego co napisaliście kilka opcji tych odgłosów może być. Miejmy nadzieję, że uda się je całkowicie wykluczyć :) dzięki za rady i wskazówki, po jutrzejszym grzebaniu napiszę jak mi poszło i czy udało się stuki wyeliminować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc Panowie po całym dniu dłubania stwierdzam kilka rzeczy... klocki hamulcowe nie gonią, tzn. poruszałem kołem gdy dotykało podłoża i cisza, poruszałem gdy był podniesiony i cisza, sprawdziłem klocki i zacisk po zdjęciu koła i cisza.. podczas hamowania na nierównościach jak to jedna osoba radziła żeby sprawdzić słychać stuki dalej więc wykluczam w tym momencie hamulce. Co do filtra węglowego śruby i mocowania są ok. Jak go poruszałem troszeczkę o coś tam się obijał, ale wsadziłem tzw. klina i w ogóle się nie rusza :) ale niestety.. stuki jak były tak dalej są :( sprawdzałem wahacze, ruszałem nimi i nie ma nigdzie luzu. Trochę ręce mi opadły jak usłyszałem stuki i dalej się zastanawiam co to może być. Może faktycznie ta maglownica? Ktoś wie jak ją można wyregulować? Przeczytałem w innych tematach, że czasami lubi mieć luz i stuka, tylko jak ją wyregulować to nie wiem. Chyba, że ma ktoś jakiś inny pomysł co to może się tłuc? Pod maską sprawdziłem wszystko chyba co się dało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jakis czas temu tez taki stuk mialem zwlaszcza gdy podjezdzalem pod niski kraweznikn parkingu, dodam ze zawiecha zrobiona amory tez tarcze klocki juz myslalem tez ze to wiina maglownic i co sie okazalo mialem do wymiany przegub pojechalem wymienic obydwa i od tej pory cisza jak makiem zasial proponuje ci sprawdzic przeguby.

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się jeszcze przyjżał poduszkom pod silnikiem też może stukać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie radę, ja nad swoim Paskiem siedziałem i głowiłem się pół roku, wymieniłem w przednim zawieszeniu dosłownie wszystko. Wahacze, łączniki drążka stabilizacyjnego, gumy na drążku mocowane do podłużnic, amortyzatory, poduszki na amortyzatorach, poduszki pod skrzynią biegów, drążki kierownicze, końcówki drążków, łożyska w kołach - zacząłem w końcu podejrzewać maglownicę i to była ślepa droga. Jak się okazało dudniła deska rozdzielcza a konkretnie kokpit w rejonie przedniej szyby. Łatwo to zdiagnozować wystarczy wsunąć palce pomiędzy kokpit a szybę i jak to to, powinno stukanie ustać. Oczywiście jazda z palcami pomiędzy szybą a kokpitem może być uciążliwa:rumieniec więc ja u siebie włożyłem pomiędzy szybę a kokpit piankę do ocieplania rurek od CO pociętą w plasterki. Mi pomogło i jest cisza a wcześniej te odgłosy były podobne jakby coś w zawieszeniu było luźne.

Edytowane przez wladek1181

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyciągnij akumulator, pod nim masz śruby trzymające maglownice. Sprawdź czy są dokręcone, ewentualnie je dokręć. Miałem 1 szt min luźną i podejrzewałem zawieszenie, na szczęście się pomyliłem i nic nie musiałem wymienić w zawieszeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam taki problem.Podejrzewam że jest to wina wahaczy ale sam już nie wiem...Coś puka mi od strony pasażera .Pukanie rozpoczęło się jakieś 4000 km temu.A początku było to bardzo lekkie pukanie słyszalne bardzo rzadko teraz słychać prawie na każdej nierówności.Co mnie jeszcze dziwi kierownica przy jeździe na wprost "przekrzywiła się " o jakieś 5 stopni w prawo.

 

Ktoś ma jakieś pomysły bo nie wiem od czego zacząć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności