Skocz do zawartości
Gość timi2000

Piszczenie w prawym kole.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość timi2000

Mam taki objaw: podczas jazdy coś piszczy w prawym przednim kole, towarzyszą temu drgania wyczuwane na kierownicy (delikatne, ale zawsze). Po naciśnięciu hamulca (czasem kilkakrotnym) drgania i dźwięk mijają i na jakiś czas jest spokój. Pojawia sie to nieregularnie co jakiś czas, niezależnie od prędkości czy częstości hamowania. Mam autko od paru dni, więc nie mam pojęcia co to może być: hamulce, zawieszenie a może jeszcze coś innego. Poza tym żadnych stuków w zawieszeniu nie słychać.

 

Może ktoś z was miał coś podobnego, lub wie co to może być to proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie układ hamulcowy lub zleć to komuś, może masz zapieczony cylinderek i przytrzymuje on klocek i to powoduje pisk. Po dłuższej jeździe sprawdź ręką temperaturę felg obydwu kół, tylko ostrożnie, mogą być bardzo gorące!!! Drugi test, to rozpędź auto do powiedzmy 60km/h na jakiejś piaszczystej nawierzchni i ostro depnij w hamulec, zmierz długość śladów. Ostatni podobny test przeprowadź na asfalcie i podczas hamowania puść kierownicę i obserwuj, czy przypadkiem nie ściąga Cię właśnie na prawą stronę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpierw klocki sprawdź, od tego warto zacząć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurcze ja mam podobnie. i nie wiem co to może być. kilka dni temu wymmieniałem klicki cylinderek łdnie się schował nie było z tym problemu. a ten nieregularny pisk pozostał.W układzie kierowniczym wszystko w porządku nie czuć zadnych drgań. to troszke denerwującei nurtujące. oczywiście nie wymieniałem na oryginalnez serwisu może to też ma znaczenie. choć wcześniej jeżdził na oryginalnych(znaczek VW na klocku).

 

 

Pytałem jednego kolegi z forum. Podpowiedział że może to być spowodowane przez niewielkie skrzywienie tarczy hamulcowej. jak dociskasz hamulec piszczenie mija a jak odpuszczamy to piszczy ponieważdelikatnie styka sie z tarczą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lechus

Ja mam ten sam problem w B3.

Muszę gdzieś podjechać do kogoś kto ma kobyłki i ściągnąć koło, a niebardzo mam gdzie.

Albo krzywe tarcze(nie wiem jak to sprawdzić), albo klocek rusza się w zacisku -jakieś tam sprężynki ponoć są, które go trzymają. (To chyba wymacam ręką) Stawiam na ruszające się klocki, bo piska czasem także na zakrętach...

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mniałem taki sam problem w swoim Pasku,piszczało i piszczało.Okazało sie żę kupiłem byle jakie klocki hamulcowe które pod czas hamowania kleiły sie do tarczy i z tąd powstawały te piski.Wymniej klocki dobrej firmy,kosztują one około 100zł,ale warto.Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w B3 są piski w prawym kole i podniosłem na lewarku cisza wszystko jak nowe nic nie ociera stawiam na ziemie i kręcę kołem pisk a nawet jak by jakieś terkotanie tylko w jednym punkcie jakby po ząbkach opaski coś na moment ocierało ale już na kanale patrzyłem i nic. Moje pytanie czy może być to łożysko? bo na klocki mi to nie wygląda nie są spieczone ładnie trzymają dźwięk ten jest już od ponad miesiąca i doprowadza mnie już do szału

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, w weekend zmieniłem koła z letnich (alu 15`) na zimowe (stalówki 15`). Podczas hamowania (tylko podczas hamowania) słychać jak piszczą przednie hamulce - jak jeździłem na kołach letnich nic nie było słychać, czym to może być spowodowane....? Wg mnie to troche dziwne, a nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek słyszał pisk w czasie lata, a zaznaczam że jestem wyczulony na takie sprawy :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie po wymianie tarcz i klocków z przodu po pewnym czasie zaczęło coś heblować w przednim lewym kole, po zmianie kół z zimowych na letnie to samo. To piszczenie i heblowanie (taki dźwięk: ił ił ił iłłłł) słychać przy prędkościach 0-30 km/h potem już ustępuje, ustępuje też jak wcisnę lekko hamulec. Czy to wina tarcz, klocków? W mokre dni tego nie ma, tylko jak jest sucho. Czasem hebluje na postoju jak kręcę kierownicą np. na kostce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

blachy osłonowe nie dociskają do tarczy?

jak dawno klocki były zmieniane?

tarcze nie mają rantów?

próbowałeś kręcić kołem kiedy jest w górze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

POPRAWKA. TO NIE blachy osłonowe!!! Tarcze i klocki był wymieniane pół roku temu.

Patrzyłem i nic nie ma co ociera o felgę, jedynie albo tarcza bo jak odkręce koło i złapę tarczę to lekko się odchyla, albo coś z zaciskami.

Edytowane przez mar0100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam podobny problem i już nie wiem co mogę więcej zrobić.

 

Piszczy w prawym kole, natomiast gdy skręcam w lewo to zaczyna piszczeć w lewym kole. Na początku pisk był tylko z jednej strony a teraz jest coraz częstszy. Przy hamowaniu pisk ustępuje.

 

Zdejmowałem koła, czyściłem klocki, nasmarowałem i wyczyściłem regulatory, usuwałem rdze na miejscu mocowania klocków i dalej nic.

Bardzo proszę o radę co jeszcze mógłbym zrobić. Brakuje mi już pomysłów co mogłoby być przyczyną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej! Chyba mam odpowiedź! A więc tak. Byłem dzisiaj w punkcie gdzie facet ma opony i serwis.

Powiedział, że nie ma bata żeby to były hamulce, bo dopiero wymieniane, a przy hamowaniu nie ściąga auta.

Zdjęli przednie koła i okazało się że wewnętrzna strona już się ładnie powycierała. A więc chodzi o zbieżność kół. Być może przez to jakoś zawieszenie hebluje i stąd ten dźwięk.

W następnym tygodniu robię zbieżność i zobaczę jaki efekt, ale fakt ostatni raz robili zbieżność chyba na początku 2012r.

Edytowane przez mar0100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Być może przez to jakoś zawieszenie hebluje i stąd ten dźwięk.

 

Moze tak być kolego, na zawieszeniu gdzies luzu dostał albo na któryms wahaczu i nie trzyma odpowiednio kąta koła i na pewno przez to traci zbieznosc ewentualnie koncówki drazka sprawdzałes nie maja luzu ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności