Gość timi2000 Zgłoś #1 Napisano 13 Czerwca 2007 Mam taki objaw: podczas jazdy coś piszczy w prawym przednim kole, towarzyszą temu drgania wyczuwane na kierownicy (delikatne, ale zawsze). Po naciśnięciu hamulca (czasem kilkakrotnym) drgania i dźwięk mijają i na jakiś czas jest spokój. Pojawia sie to nieregularnie co jakiś czas, niezależnie od prędkości czy częstości hamowania. Mam autko od paru dni, więc nie mam pojęcia co to może być: hamulce, zawieszenie a może jeszcze coś innego. Poza tym żadnych stuków w zawieszeniu nie słychać. Może ktoś z was miał coś podobnego, lub wie co to może być to proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #2 Napisano 13 Czerwca 2007 Sprawdź dokładnie układ hamulcowy lub zleć to komuś, może masz zapieczony cylinderek i przytrzymuje on klocek i to powoduje pisk. Po dłuższej jeździe sprawdź ręką temperaturę felg obydwu kół, tylko ostrożnie, mogą być bardzo gorące!!! Drugi test, to rozpędź auto do powiedzmy 60km/h na jakiejś piaszczystej nawierzchni i ostro depnij w hamulec, zmierz długość śladów. Ostatni podobny test przeprowadź na asfalcie i podczas hamowania puść kierownicę i obserwuj, czy przypadkiem nie ściąga Cię właśnie na prawą stronę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin Zgłoś #3 Napisano 13 Czerwca 2007 najpierw klocki sprawdź, od tego warto zacząć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GCK01 Zgłoś #4 Napisano 2 Sierpnia 2007 kurcze ja mam podobnie. i nie wiem co to może być. kilka dni temu wymmieniałem klicki cylinderek łdnie się schował nie było z tym problemu. a ten nieregularny pisk pozostał.W układzie kierowniczym wszystko w porządku nie czuć zadnych drgań. to troszke denerwującei nurtujące. oczywiście nie wymieniałem na oryginalnez serwisu może to też ma znaczenie. choć wcześniej jeżdził na oryginalnych(znaczek VW na klocku). Pytałem jednego kolegi z forum. Podpowiedział że może to być spowodowane przez niewielkie skrzywienie tarczy hamulcowej. jak dociskasz hamulec piszczenie mija a jak odpuszczamy to piszczy ponieważdelikatnie styka sie z tarczą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lechus Zgłoś #5 Napisano 7 Października 2007 Ja mam ten sam problem w B3. Muszę gdzieś podjechać do kogoś kto ma kobyłki i ściągnąć koło, a niebardzo mam gdzie. Albo krzywe tarcze(nie wiem jak to sprawdzić), albo klocek rusza się w zacisku -jakieś tam sprężynki ponoć są, które go trzymają. (To chyba wymacam ręką) Stawiam na ruszające się klocki, bo piska czasem także na zakrętach... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafcisz Zgłoś #6 Napisano 28 Sierpnia 2008 Ja mniałem taki sam problem w swoim Pasku,piszczało i piszczało.Okazało sie żę kupiłem byle jakie klocki hamulcowe które pod czas hamowania kleiły sie do tarczy i z tąd powstawały te piski.Wymniej klocki dobrej firmy,kosztują one około 100zł,ale warto.Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krystian305 Zgłoś #7 Napisano 4 Listopada 2008 U mnie w B3 są piski w prawym kole i podniosłem na lewarku cisza wszystko jak nowe nic nie ociera stawiam na ziemie i kręcę kołem pisk a nawet jak by jakieś terkotanie tylko w jednym punkcie jakby po ząbkach opaski coś na moment ocierało ale już na kanale patrzyłem i nic. Moje pytanie czy może być to łożysko? bo na klocki mi to nie wygląda nie są spieczone ładnie trzymają dźwięk ten jest już od ponad miesiąca i doprowadza mnie już do szału Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #8 Napisano 4 Listopada 2008 Witajcie, w weekend zmieniłem koła z letnich (alu 15`) na zimowe (stalówki 15`). Podczas hamowania (tylko podczas hamowania) słychać jak piszczą przednie hamulce - jak jeździłem na kołach letnich nic nie było słychać, czym to może być spowodowane....? Wg mnie to troche dziwne, a nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek słyszał pisk w czasie lata, a zaznaczam że jestem wyczulony na takie sprawy Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mar0100 Zgłoś #9 Napisano 26 Kwietnia 2013 Witam, u mnie po wymianie tarcz i klocków z przodu po pewnym czasie zaczęło coś heblować w przednim lewym kole, po zmianie kół z zimowych na letnie to samo. To piszczenie i heblowanie (taki dźwięk: ił ił ił iłłłł) słychać przy prędkościach 0-30 km/h potem już ustępuje, ustępuje też jak wcisnę lekko hamulec. Czy to wina tarcz, klocków? W mokre dni tego nie ma, tylko jak jest sucho. Czasem hebluje na postoju jak kręcę kierownicą np. na kostce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziaaiz Zgłoś #10 Napisano 27 Kwietnia 2013 blachy osłonowe nie dociskają do tarczy? jak dawno klocki były zmieniane? tarcze nie mają rantów? próbowałeś kręcić kołem kiedy jest w górze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mar0100 Zgłoś #11 Napisano 15 Maja 2013 (edytowane) POPRAWKA. TO NIE blachy osłonowe!!! Tarcze i klocki był wymieniane pół roku temu. Patrzyłem i nic nie ma co ociera o felgę, jedynie albo tarcza bo jak odkręce koło i złapę tarczę to lekko się odchyla, albo coś z zaciskami. Edytowane 18 Maja 2013 przez mar0100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uruk99 Zgłoś #12 Napisano 21 Maja 2013 Witam! Mam podobny problem i już nie wiem co mogę więcej zrobić. Piszczy w prawym kole, natomiast gdy skręcam w lewo to zaczyna piszczeć w lewym kole. Na początku pisk był tylko z jednej strony a teraz jest coraz częstszy. Przy hamowaniu pisk ustępuje. Zdejmowałem koła, czyściłem klocki, nasmarowałem i wyczyściłem regulatory, usuwałem rdze na miejscu mocowania klocków i dalej nic. Bardzo proszę o radę co jeszcze mógłbym zrobić. Brakuje mi już pomysłów co mogłoby być przyczyną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mar0100 Zgłoś #13 Napisano 15 Czerwca 2013 (edytowane) Hej! Chyba mam odpowiedź! A więc tak. Byłem dzisiaj w punkcie gdzie facet ma opony i serwis. Powiedział, że nie ma bata żeby to były hamulce, bo dopiero wymieniane, a przy hamowaniu nie ściąga auta. Zdjęli przednie koła i okazało się że wewnętrzna strona już się ładnie powycierała. A więc chodzi o zbieżność kół. Być może przez to jakoś zawieszenie hebluje i stąd ten dźwięk. W następnym tygodniu robię zbieżność i zobaczę jaki efekt, ale fakt ostatni raz robili zbieżność chyba na początku 2012r. Edytowane 15 Czerwca 2013 przez mar0100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #14 Napisano 16 Czerwca 2013 Być może przez to jakoś zawieszenie hebluje i stąd ten dźwięk. Moze tak być kolego, na zawieszeniu gdzies luzu dostał albo na któryms wahaczu i nie trzyma odpowiednio kąta koła i na pewno przez to traci zbieznosc ewentualnie koncówki drazka sprawdzałes nie maja luzu ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach