Skocz do zawartości
bolsfanwk

Wymiana uszczelki pod miską olejową 1.9 TDI podnoszenie silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

wczoraj udało mi się wymienić uszczelkę pod miską olejową

w passacie 1.9 tdi 98 rok 90 koni,

bez ściągania Sanek !!!

czyli unikamy rozregulowania zbierzności, i

generalnie gorszej roboty...

zrobiłem to wszystko dzięki temu opisowi który

wrzucił jeden kolega z forum...

 

Mnie tez przerazily te sanki tym bardziej ze z jednej strony przykrecona jest do nich lapa silnika wiec nie ryzykowalem.A wiec do sedna ja robilem to na podnsniku takim zwykłym, który zapieramy o korpus tam gdzie przykręcona sprzężarka klimatyzacji jest.

 

Pierwsze odkrecasz poduszki silnika dwie duże i ta przednia.

Najlepiej odkrec caly uchwyt tej poduszki bo pozniej blokuje o niego miska ,zeby to zrobic musisz odkrecic napinacz paska sprezarki a potem trzy sruby i gotowe mozesz miec problem z wyjeciem tej ostaniej u samej góry u mnie blokowala oslona rozrzadu. Co do wentylatora wiskozy nie musisz go odkrecac wystarczy lewarowac do odpowiedniego momentu jak dotknie obudowy wystarczy za niego zlapac i odgiac w strone silnika sam wyskoczy nie przejmuj sie malym trzaskiem ( to dotyczy 110 konnego silnika), natomiast u mnie w 90 koniach wiatrak minął się z tam obudową i nie musiałem go odginać :)

Teraz silnik w góre na maksa,nastepnie zabierasz sie do odkrecenia wspornika skrzyni chyba tak to sie nazywa przykrecona jest bodajże 8 srubami do bloku silnika i skrzyni klucz 16.

Wyjmujesz ten wspornik zeby nie przeszkadzal troche musisz sie nagimnastykowac ale da rade wyjac,a wiec teraz masz swobodny dostep do miski odkrecasz sruby klucz 10 lub torx 30 wszystko spoko do momentu az dojdziesz do dwoch ktore znajduja sie przy skrzyni i teraz MASAKRA ja odkrecalem mala nasadka z przedluzka na przegubie bo słaby dostep abo torxem jak ci bedzie wygodniej, w sumie jak to mówią łatwiej odkręcić... A prze***ane było te dwie śrubeczki wkręcić, ale sprawne rączki dadzą radę... pozostaje wyciagnac miche i wymyc, silikon na uszczelke(ja kupilem corteco otwory pasuja jak ulal) i montaz wszystko jak wyzej w odwrotnym kierunku. Mam nadzieje że moje zdjęcia i opis który zaporzyczyłem od kolegi z forum, i minimalnie udoskonaliłem nie pójdzie na marnę

i ktoś dzięki temu zrobi robote :)))

Także ludzie nie ściągajcie Sanek !!!!!

nie rozregulowujcie sobie zbierzności !!!

 

jeszcze kilka zdjęć

które się już nie zmięściły

s8300117.jpg

 

s8300126.jpg

 

 

 

s8300127.jpg

 

Uploaded

s8300136.jpg

 

 

na końcu dopijamy ostatniego browara i cieszymy się że zostało nam w kieszeni na jeszcze conajmniej z 3-4 zgrzewki :)

zależy ile mechanik by nas za to skasował :))

 

Zauwarzyłem też ciekawą rzecz,

jeśli odkręciłbym taką rurkę plastikową, która znajduje się przed podszybiem to mogłbym silnik podnieść jeszcze kilka cm wyżej... a wtedy zrobi się super dojście do rozrządu, i

wydaje mi się że dałoby się wymienić rozrząd bez ściągania przodu... na samym podniesionym silniku... co Wy o tym sądzicie ?

S8300089.jpg

S8300090.jpg

S8300093.jpg

S8300099.jpg

S8300102.jpg

S8300103.jpg

S8300104.jpg

S8300110.jpg

S8300114.jpg

S8300115.jpg

Edytowane przez bolsfanwk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie da się wymienić rozrząd bez ruszania przodu w B5, ale trzeba mieć odrobinę wprawy. U mnie mechanik tylko tak wymienia, bo nie lubi odkręcać plastików ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie :)

i nie ma bata to musi być ten sposób na wymianę rozrządu,

przerombane jest dla mnie ściągać przód, odkręcać nadkola, zderzak, wszystkie śrubki...

odpinać przewody od zardzewiałej ledwo działającej i jeszcze nie ciejnącej chlodnicy...

odkręcać chłodnicę od klimatyzacji, także dużo lepsza opcja to właśnie podnieść silnik

i zrobić to z odrobiną wprawy :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i nie ma bata to musi być ten sposób na wymianę rozrządu,

przerombane jest dla mnie ściągać przód, odkręcać nadkola, zderzak, wszystkie śrubki...

odpinać przewody od zardzewiałej ledwo działającej i jeszcze nie ciejnącej chlodnicy...

odkręcać chłodnicę od klimatyzacji, także dużo lepsza opcja to właśnie podnieść silnik

i zrobić to z odrobiną wprawy

 

Tyle, że przód rozbiera się w 20 minut i wszystko jest jak na dłoni, chłodnicę od klimy wystarczy odchylić, nie trzeba rozłączać obiegu. W serwisach do zmiany rozrządu, też przód rozbierają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tyle, że przód rozbiera się w 20 minut i wszystko jest jak na dłoni, chłodnicę od klimy wystarczy odchylić, nie trzeba rozłączać obiegu. W serwisach do zmiany rozrządu, też przód rozbierają.

 

Tez nie do końca, wystarczy troche podniesc trupa na podnosniku i na stoliku lub czymkolwiek odchylic przód i nie rozłączac nic... Nawet przewody od wody sa na tyle długie, ze starczą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ciekawe, ja np mam zardzewiałą chlodnicę wody i aż stach z niej przewody wypinać, które bardzo ciężko schodza,

jak wymieniałem rozrzad to sam wiem jak mechanicy robią, cały przód był poskręcany na wkrętach do drewna ( takich czarnych),

tak wcześniejszy mechanik zrobił i poporstu ręce opadają - jeśli mamy oryginalnie elegancko poskręcane to po co to rozbierać ?

silnik podnosi się w 15 minut, i wypatrzyłem że cieknie mi z wału z przodu na silniku, już kupiłem simering za 8 zł,

i też po przez podniesienie silnika postaram się wymienić tego simeringa... :)

mi rozebranie przodu zajmuje ponad 1.5h

jak zrobisz to w 20 minut i założysz w 30 minut to znaczy że idziesz na ilość a potem wszystko telepie, stuka, i trzęsie sie :)

Najtańszy mechanik za wymianę rozrządu w passacie za sama robocizne od 300-500 zł liczy, i to trwa z 3-4h nikt Ci szybciej nie zrobi,

podnosimy silnik i też mamy eleganckie dojście do wszystkiego i roboty ile mnej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bolsfanwk jA TEZ 20 MINUT ROZBIERAM WSZYSTKO I SZYBKO SKLADAM I JAKOS MI SIE TAM NIE TŁUCZE NIC I WSZYSTKO GRA A ROZBIERAŁEM W MOIM W CIAGU 2 LAT 5 RAZY.... POZDR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla mnie prostrze jest odkręcenie trzech poduszek i napinacza od klimy,

niż rozkręcenie przodu który ma 50 śrubek, ściągnanie przewodów od chłodnicy, odpinanie wtyczek,

odkręcanie nadkol, zderzaka, itp itd... a potem skręcanie całości :) każdy robi jak mu wygodniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moja miska też ostatnio sobie pusciła olej. Niestety w moim AFN jest już aluminiowa miska (to jest amelinium krzychu z ostatnio modnego filmu) i u mnie nie występuje uszczelka lecz jedynie klej. Klej zakupiłem z reinza za 20 złotych. wszystkie śruby plus te 2 w skrzyni to imbusy. Jutro czeka mnie walka.

A tu kilka zdjęć

20120530006.jpg

20120530005.jpg

20120530004.jpg

20120530002.jpg

20120530.jpg

Edytowane przez 89Bartezz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty juz masz chyba kolego AVG :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ty juz masz chyba kolego AVG :P

 

niestety nie. Zwykły prostacki AFN ( brak klapy gaszącej, brak wkładu tylko filtr oleju do tego oznaczenia na silniku, pompa vacu nie na wałku rozrządu)

Sam byłem zdziwiony tym faktem że jest aluminiowa no ale jest.

Mój passat jest z końcówki 99 roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AVG z tego co mi wiadomo nie mialy klapy gaszacej, mialy pompe, i zwykly filtr oleju. Roznicą był inny komputer i chyba cos tam jeszcze. W tym wlasnie miska alu z czujnikiem oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DSC00531.jpg

 

Widok na silnik i naklejkę w bagażniku. Na osłonie rozrządu także napis AFN.

 

 

I widzę że przez uniesienie silnika będę mial problem wyjąć miskę bo te garby tylne nie pozwolą mi jej na wysunięcie tak jak w metalowej misce. Chyba będę zmuszony odkręcać lewą łapę z poduszką żeby pod kątem ją wyciągnąć, bo zwalanie sanek jest dość ciężko wykonalne w moim garażu

20120606017.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wczoraj bawiłem się w wymianę masy uszczelniającej w silniku AFN z miską aluminiową.

Zrobiłem małe foto story żeby na przyszłość ktoś mógł też się w to zabawić.

Początek jest taki sam jak u kolegi wyżej.

 

Demontujemy całą przednią poduszkę, będzie więcej miejsca do wyjęcia miski

20120608027.jpg

 

Silnik da się podnieść dość mocno do góry, nawet wentylatora nie trzeba naginać

20120608029.jpg

 

W aluminiowej misce nie ma wspornika między silnikiem a skrzynią. Śruby przechodzą na wylot przez skrzynie i miskę i blok

20120608026.jpg

 

Odkręcamy łapę z poduszką od strony kierowcy. Mamy wtedy ruch miski w bok, przez co potem da się wyciągnąć ją do przodu auta ( tylne garby miski nie pozwalają na wyjęcie w standardowym miejscu). polecam do tej operacji podwiesić sobie wąż z wody i wspomagania

20120608028.jpg

 

Lecz widzę, że u mnie leje jeszcze simering na wale. Po złożeniu nadal delikatnie się poci w jednym miejscu, ale nie wiem czy to z góry jeszcze stary olej nie ścieka. W poniedziałek rozrząd wymieniam, po kilku dniach będę widzial sytuację.

 

Lecz do następnego ściągania miski spróbował bym opuszczać sanki. Jakby ktoś był tak miły i opisał mi w jaki sposób je opuścić to bym był wdzięczny ( znalazłem sposób jak wycentrować sanki aby nie stracić kątów więc zaryzykował bym opuszczenie sanek)

20120608024.jpg

20120608025.jpg

20120608022.jpg

20120608031.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to gratulacje ja walczyłem i nie mogłem sciagnać miski olejowej i sie podałem dałem silikonu i sie nie leje.

Tez pierwszy raz to sciagnełem sanki ale bez przedniej poduszki i nie wyjełem.

Pózniej bez sciagania ssanek wyczytałem ze przednia poduszka i leko silnik podniesc do góry i tez lipa cos mi blokowało nie wiem czy to smok tak blokuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, chłopaki mam pytanie czy w tym miejscu zaznaczonym na zdjęciu powinno coś być??2012-11-03-144.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bolsfanwk dobra robota

Bez piwka nie dał byś rady:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam problem.

Wszystko mam juz odkrecone, miska lata pod silnikiem... aleee teraz mam problem taki, ze miska nie chce zejsc, podnioslem silnik juz wysoko i wyezej sie nie da... dlaczego ta miska nie chce zejsc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, mam problem.

Wszystko mam juz odkrecone, miska lata pod silnikiem... aleee teraz mam problem taki, ze miska nie chce zejsc, podnioslem silnik juz wysoko i wyezej sie nie da... dlaczego ta miska nie chce zejsc?

Bo smok trzyma,musisz jakos wyzej podniesc silnik,a czemu rozbierasz ?Jesli masz alu miche to napewno nie masz tam uszczelki to sie uszczelnia spec silikonem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, mam problem.

Wszystko mam juz odkrecone, miska lata pod silnikiem... aleee teraz mam problem taki, ze miska nie chce zejsc, podnioslem silnik juz wysoko i wyezej sie nie da... dlaczego ta miska nie chce zejsc?

musisz manewrować miską. Jeśli masz tak jak moja ze zdjęć wyżej aluminiową, to najlepiej jak odkręcisz łapę silnika i pod kątem w bok wysuniesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności