Skocz do zawartości
kys84

Posypane Turbo, zassało olej... co i jak czyścić przed wymianą na nowe?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie wiem czy temat już był czy nie był nie mam czasu bardzo szukać a troche już poszperałem i nic konkretnego nie znalazłem. Mianowicie padła mi turbina, zassało olej do komory spalania, auto pali chodzi równo. Zabieram sie do wymiany mam już nową dmuchawkę i biję

do was z zapytaniem: Do czego po koleji się zabierać? co czyścić? czy wyjmować IC? Pewnie jeszcze wiele pytań powinieniem zadać ale nie wiem jakie tak naprawdę dlatego zwracam się do Was o podpowiedź. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały układ dolotowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głównie to najwiecej oleju bedzie w intercoolerze bo jest najnizej a i pewnie w układzie wydechowym bedzie tez.Przy takich zdarzeniach lubia sie tez giac korbowody a gdy by sie 4 ostatni zgia to prawdopodobnie zacznie dotykac stopa wieniec na wale ten od czujnika g28 az go uszkodzi i auto nie zapali ale to dopiero po kilku tysiacach km bo miałem tak w 19 tdi ajm choc nie zawsze tak sie musi stac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm mam nadzieje zze nic powazniejszego turbina za soba nie pociagnela. Mam taka nadzieje bo cale to uszkodzenie nastapilo przy bardzo malej predkosci na 1 biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wez to poskładaj i odpal tylko. Zobaczysz czy w ogole zapali jak tak to czysc a jak nie to zmieniaj silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze jak koledzy zaznaczyli wyczyścić cały dolot a i nie zaszkodzi a wręcz pomoże wywalenie zapchanego olejem katalizatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co z kawalkami wirnika czy poszly do silnika? Ktos pisal na forum ze mogły zatrzymać sie w IC ? Ps. Silnika odpalił i chodził równo.

Edytowane przez kys84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie a co z kawalkami wirnika czy poszly do silnika? Ktos pisal na forum ze mogły zatrzymać sie w IC ? Ps. Silnika odpalił i chodził równo.

 

Jak odpalil to czysc dolot, wywal kata i jak nie da rady wyczyscic IC to tez wymień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

intercooler wyjety bedzie przeczyszczony zastanawia mnie jedno czy nie kupic nowego i miec sswiety spokoj ze z czasem cos z niwego wyleci i pojdzie do silnika i bedzie bieda. Co wy na to zeby zmieniac na nowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmien na wiekszy jak juz chcesz wymieniac:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

elo posiadam Passata B5 fl 2001r 1,9tdi 6-biegowy. Wymieniłem dzisiaj turbosprężarke, postępowałem według opisu dołączonego do turbo które zakupiłem ( po regeneracji). Przejechałem nim właśnie ok 15 km i nie jest to co na tamtej starej turbinie odczówam że załacza sie dopiero powyżej 2000 obr. niewim czy warto pojechać na jakis komputer żeby go podłączyć , czy coś wogóle tam pokaże ?prosze o pomoc gdzie i czego szukać by poprawić moc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elo posiadam Passata B5 fl 2001r 1,9tdi 6-biegowy. Wymieniłem dzisiaj turbosprężarke, postępowałem według opisu dołączonego do turbo które zakupiłem ( po regeneracji). Przejechałem nim właśnie ok 15 km i nie jest to co na tamtej starej turbinie odczówam że załacza sie dopiero powyżej 2000 obr. niewim czy warto pojechać na jakis komputer żeby go podłączyć , czy coś wogóle tam pokaże ?prosze o pomoc gdzie i czego szukać by poprawić moc.

 

Napisz jeszcze w pięciu tematach na pewno będzie lepszy efekt.

Oczywiście, że od kompa trzeba zacząć. My nie jesteśmy wróżkami. Zrobisz logi kanału 11 to coś będzie wiadomo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam :) Pomocy :)

 

Ruszając ze skrzyżowania samochód raptownie zaczął drgać i nie można było dalej jechać. Dotoczył się do zatoki... Zgasiłem go i na początku nie dało się go odpalić tak jakby był akumulator doszczętnie rozładowany... Podgrzałem świece 3 razy i udało się go odpalić ale obroty spadały z 900 w dół i gasł.. Ponownie go odpaliłem i żeby nie zgasł musiałem dodawać gazu.. nie daleko był mechanik więc podjąłem próbę dojechania do niego.. I co zaobserwowałem..? Podczas przyspieszania a w zasadzie próby bo mocy to on w ogóle nie miał słychać dosyć głośny świst tak jak to w niektórych samochodach turbo pracuje... Oczywiście udało mi się go do 50km/h rozpędzić ale nie dość że świst był głośniejszy to jeszcze było słychać zgrzytanie jednostajne z przerwami... Od turbiny idzie rura do intercoolera i na jej początku wyciekał olej i on tak spływał po tej rurze i po zderzaku ze zaczął kapać tuż obok koła lewego przedniego.. Dodam że z rury wydechowej idzie siwy dym nie taki gęsty i tak bardzo widoczny ale bardzo śmierdzący spalinami podczas gazowania..

 

Co o tym sądzicie - co mogło się stać ?

Czy padło turbo czy trzeba tylko rury przeczyścić ?

 

Dodam również że kiedyś zdarzyło mi się to ok 2 razy przy prędkości ok 100km/h - 110km/h na 4 biegu podczas wyprzedzania raptownie coś pstryknęło i samochód nie miał sił dalej przyspieszyć nie miał tej mocy jak zawsze.. nawet jak później zwolniłem i spowrotem zacząłem się rozpędzać to też tak bardzo powoli.. i Więcej jak 120km/h nie pojedzie na 5-tym biegu... Po zgaszeniu.. Przeczekaniu ok 2 min. i odpaleniu samochód odzyskał moc.. Rzadko się to zdarzało nie wywijał raczej takich numerów podczas wyprzedzania..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg mnie padło turbo na 100% ... niestety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź gniazda pompowtrysków-potrafi przy walniętej turbinie nawet powyrywać wtryski z gniazd jak napo,puje olej,miałem tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i niestety tego również się obawiałem... Mam teraz pytanie czy można wstawić mocniejsze turbo ?

 

darimar - samochód stoi już u mechanika jutro cokolwiek mi powie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie , że można .. poczytaj na forum w dziale tuning na pewno znajdziesz projekty robione na AFN ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Shark,i coś wiadomo już?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do nagłej straty mocy jak turbo będziesz miał ok to dbaj o czysty filtr powietrza bo jak zasyfiony to potrafi tracić moc a po zgaszeniu i odczekaniu wraca do normy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam z powrotem :)

 

Rozmawiałem wczoraj z mechanikiem i niestety potwierdziły się moje obawy.. Turbosprężarka do wymiany lub do regeneracji tyle że regeneracja jej to koszt tyle samo co kupienie używanej w 100% sprawnej.. W starej oprócz łopatek wszystko nadawało się do wymiany, przy wirniku luz był bardzo duży a turbo ogólnie spiłowane.. Mówił że ktoś mocno przede mną musiał mu dawać kopa.. Rura ta co idzie od turbiny miała tyle syfu w sobie że mechanik powiedział że nigdy takiego czegoś nie widział. Prawdopodobnie mocy samochód miał zabranej okolo 1/3 więc teraz mechanior mówi że samochód będzie "frunął" a nie jechał.. Olej dostał się również do intercoolera..

 

Aha.. To, że kiedyś tak mi samochód przytykało to już były oznaki wadliwego turba.. 12 łopatkek które się tam krecą w momencie kiedy wchodził samochód na wysokie obroty przytykała się jedna z nich powodując przytkanie się pozostałych stad tzw. tryb awaryjny czyli brak mocy..

 

Mechanik wyjmując turbo od razu wyczyścił kolektor ssący w którym również było mnóstwo syfu tak samo jak w tych przewodach..

 

za turbosprezarke zapłaciłem 650zl za przewód w okazyjnej cenie 50zł podpięcie się pod komputer i sprawdzenie 50zł plus robocizna więc wyszło razem 1100 zł .. :(

 

 

ath42 : mówisz ze juz filtr powietrza może być nawalony ? Bo własnie miałęm takie objawy przed zniszczeniem turba.. ? I co myslisz o wtryskach przez "strzelenie" turba mogły sie rozregulować ?

 

EDIT :

 

Już poinformowany mechanik żeby wymienić filtr powietrza ;)

A co do pompowtrysków sa w porządku i nawet zdaniem mechanika nie trzeba regulować kąta wtrysków ;)

 

 

EDIT 2 :

 

Dzwonil mechanik ! Powiedział ze plastik ktory jest po intercoolerem pekl.. ;/ i nie da sie tego naprawic... co ma wyciek oleju - nawalone turbo z peknieciem plastika intercoolera.. ? Powiedzial ze koniecznie trzeba to kupic bo inaczej nie da rady..

 

EDIT : 3

 

Końcowy koszt naprawy 1335zł .... ;/

Dodatkowo jeszcze jakieś małe przewody wymienił, umył silnik kupił uszczelki do kolektora ssącego i to chyba tyle...

 

No ale Panowie musze Wam powiedzieć ze faktycznie samochód teraz frunie :)

Edytowane przez ShArK5856

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności