Skocz do zawartości
neoarti

Za długo trzyma wyższe obroty na zimnym silniku Tdi PD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zrobiło się cieplej i zauważyłem pewien problem w moim b5 3b tdi pd

otóż silnik po odpaleniu dość długo trzyma wyższe obroty po odpaleniu nie chce być źle zrozumiany ale chodzi o to że jak odpalam rano auto to chodzi na lekko wyższych obrotach (coś jak ssanie) komp zwiększa dawkę paliwa obroty są w granicach 950 (nie wiem dokładnie bo na chłodnym silniku nie podłączałem vaga) jak się nagrzeje do 90st na blacie obroty spadają i wynoszą ok 820 ale wystarczy że chwile przestygnie i znowu ma wyższe obroty przez jakiś czas ogólnie to schodzenie z wyższych obrotów trwa u mnie bardzo długo czasem spadają przy temperaturze na liczniku ok 70st a czasem dopiero na 90st

dziś wymieniałem szyby w pracy w kilku b5 w żadnym nie zauważyłem takiej przypadłości silniki były chłodne a obroty niższe niż u mnie tak jak by bez tego przysłowiowego ssania

co sprawdzić w takim przypadku ? czujnik płynu sprawdzałem przed zimną i był OK z obrotami mam tak od zakupu auta ale było zimno więc nie zwracałem tak na to uwagi

czy można vagiem jakoś przyspieszyć schodzenie do niższych obrotów ?? myślę że jest to jednym z powodów wysokiego zużycia paliwa bo auto sporo po mieście pali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czujnik temperatury mi wychodzi na to ze on mu pokazuje do komputera ze jest zimny .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie to sprawdzałem przed zimą i wyszło że na licznik pokazuje za dużo a do ecu dobrze wiec nie powinien fiksować z grzaniem świec itp...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem w swoim podobny problem wymieniłem termostat i czujnik i jak ręką odjął

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

termostat mam nowy też tak po cichu stawiam na czujnik bo nic innego raczej być nie może

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie a jak ci odpalał w zimę ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba masz aku do zmiany a czujnik może być walnięty bo coś słabo odpala mój nawet 1,5 obrotu nie zrobił i chodził a z tymi obrotami to tylko czujnik wody ale nie jestem pewien czy on tez odczytu nie bierze od czujnika temperatury paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aku to tylko 50 Ah więc dla tego kiepsko kręci co do czujnika wody to jak dokładnie go sprawdzić ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka od imo u ciebie mryga i mryga , to normalne chyba nie jest , pytam bo w moim benzyniaku gasnie zaraz po przekręcenu na zapłon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No immo jest chyba odłączone mam tak od zakupu auta poprzedni właściciel wymienił stacyjkę u jakiegoś kowala i to on tak pogrzebał

jak na razie potrzebuje auta na co dzień wiec trochę boję bawić się immo bo mogę go unieruchomić ale zamierzam się z tym uporać w najbliższym czasie

kupiłem to autko za grosze ze wsi gdzie nikt nie dbał, stał ok 1,5 roku a w środku spały psy :), w bagażniku rozlane jakieś 30l ropy....

nie muszę chyba dokładnie opisywać jak wyglądał jak go kupiłem :) to trudno opowiedzieć na szybko brałem lawetę bo pomimo ważnych opłat był tak brudny że wstyd było mi jechać 60km do domu......

ale małymi krokami doprowadzam auto do ładu, ważne że daję radę sam bez inwestowania w warsztaty naprawcze

co ważne karoseria auta nie tknięta łapami blacharza sprawdzona laserowym miernikiem :) i malowane były tyko zderzaki, tylny błotnik i drzwi (nieudolnie) ale skasowany nie był jak to większość B5 :) no i dla niego przerwałem moją pasję do VG golfa którego modelami jeździłem od lat ... jak na razie nie żałuję :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sądzę Kolego, że masz walnięty czujnik G62.

 

Jak masz dostęp do VAGa to zrób pomiar na zimnym silniku (najlepiej po nocy)

Select -> Engine-01 -> Meas. Blocks -> grupa 007 - tam masz temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego (czujnik G62), mogą być w innej kolejności. Po nocy na zimnym te temperatury powinny być zbliżone do siebie (tolerancja 5C) jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega znacząco od pozostałych to walnięty jest czujnik G62. Jeżeli temperatury z grupy 007 odbiegają znacząco od temp otoczenia, to czujnik G2 jest walnięty.

 

Teraz Select -> Instruments-17 -> Meas. Blocks -> grupa 003 - 1 poziom(kolumna) to odczyt z czujnika G2 powinien pokazywać bardzo zbliżoną temperaturę do temp czujnika G62. Jak pokazuje inną to G2 jest walnięty(G2 podaje temp na deśkę rozdzielczą, a G62 określa temperaturę na potrzeby ECU;).

 

Na ciepłym wartość z G62 i G2 powinny być niemal identyczne. Jak nie są to któryś jest walnięty, Niestety oba czujnika są zamknięte w jednej obudowie, więc wymienia się je jako całość.

 

Mnie czeka wymiana bo G2 zaczyna szwankować, temp na blacie wariuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie taki test robiłem przed zimą i wskazania między g2 a g62 różniły się o ok 10-15st na korzyść g2 czyli teoretycznie z autem nie powinno dziać się nic niepokojącego bo to g62 steruje ecu ... i bądź tu mądry nie uśmiecha mi się wywalać 120zł na czujnik aby tylko "sprawdzić czy to jest powodem"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no właśnie taki test robiłem przed zimą i wskazania między g2 a g62 różniły się o ok 10-15st
czyli mamy odpowiedź czujnik do wymiany :)

 

Co do imo to może być wina czujnika w kluczyku. Jak masz drugi kluczyk to użyj go, kontrolka od imo zaraz po przekręceniu na zapłon powinna gasnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie tak ale to g62 steruje ecu a jego wskazania były prawidłowe

co do immo to niestety mam tylko jeden kluczyk ale coś musi być namieszane skoro auto zapala normalnie przecież jak jest błąd immo to zapala tylko na chwilkę i potem gaśnie bo immo odcina zapłon nie wiem co jest pogrzebane dla tego boje się tego ruszyć choć jeden z kolegów ba vwgolf.pl przesłał mi procedurę kodowania kluczyków vw tacho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ojciec mojej dziewczyny miał w Audi a4 problem z imo. Najpierw zapalała się kontrolka jak u ciebie, a po pewnym czasie auto zapalało za 4tym - 7dmym razem. Skończyło się na wymianie tego "czujnika" w pilocie i ponownym jego kodowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

muszę spróbować z kodowaniem procedurę i programy mam ... tylko ciągle brak mi czasu obawiam się że jest coś namieszane bo od razu po przekręceniu kluczyka wyskakuje komunikat immobiliser active a mimo to auto normalnie jeździ w immo tylko pojawia się błąd klucz sygnał za niski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie uśmiecha mi się wywalać 120zł na czujnik

 

Kupowałem tu orginał , z dostawą 38,50 , jest OK.

 

http://motoplatforma.com/index.php?p1223,czujnik-temperatury-wody-elth-059-919-501-a-audi-ford-seat-skoda-vw-oryginal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok jutro podzwonię po sklepach u mnie może znajdę coś na miejscu wydaje mi się że u mnie czujnik jest większy i ma więcej wejść czy na pewno to czujnik do tdi pd ??

też stawiam na czujnik wody jak się nagrzeje do temperatury ok 90st i obroty już spadną do normy

ale wystarczy zgasić auto i za 5min odpalić ponownie a obroty znowu przez jakiś czas są podniesione

no a jeśli to nie czujnik wody ?? co jeszcze może być uwalone ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności