neoarti Zgłoś #1 Napisano 12 Marca 2012 Witam Zrobiło się cieplej i zauważyłem pewien problem w moim b5 3b tdi pd otóż silnik po odpaleniu dość długo trzyma wyższe obroty po odpaleniu nie chce być źle zrozumiany ale chodzi o to że jak odpalam rano auto to chodzi na lekko wyższych obrotach (coś jak ssanie) komp zwiększa dawkę paliwa obroty są w granicach 950 (nie wiem dokładnie bo na chłodnym silniku nie podłączałem vaga) jak się nagrzeje do 90st na blacie obroty spadają i wynoszą ok 820 ale wystarczy że chwile przestygnie i znowu ma wyższe obroty przez jakiś czas ogólnie to schodzenie z wyższych obrotów trwa u mnie bardzo długo czasem spadają przy temperaturze na liczniku ok 70st a czasem dopiero na 90st dziś wymieniałem szyby w pracy w kilku b5 w żadnym nie zauważyłem takiej przypadłości silniki były chłodne a obroty niższe niż u mnie tak jak by bez tego przysłowiowego ssania co sprawdzić w takim przypadku ? czujnik płynu sprawdzałem przed zimną i był OK z obrotami mam tak od zakupu auta ale było zimno więc nie zwracałem tak na to uwagi czy można vagiem jakoś przyspieszyć schodzenie do niższych obrotów ?? myślę że jest to jednym z powodów wysokiego zużycia paliwa bo auto sporo po mieście pali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MATI766 Zgłoś #2 Napisano 12 Marca 2012 Sprawdź czujnik temperatury mi wychodzi na to ze on mu pokazuje do komputera ze jest zimny . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #3 Napisano 12 Marca 2012 no właśnie to sprawdzałem przed zimą i wyszło że na licznik pokazuje za dużo a do ecu dobrze wiec nie powinien fiksować z grzaniem świec itp... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MATI766 Zgłoś #4 Napisano 12 Marca 2012 ja miałem w swoim podobny problem wymieniłem termostat i czujnik i jak ręką odjął Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #5 Napisano 12 Marca 2012 termostat mam nowy też tak po cichu stawiam na czujnik bo nic innego raczej być nie może Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MATI766 Zgłoś #6 Napisano 12 Marca 2012 dokładnie a jak ci odpalał w zimę ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #7 Napisano 12 Marca 2012 szału nie było ale w te duże mrozy : http://www.youtube.com/watch?v=n9yypfNGpmc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MATI766 Zgłoś #8 Napisano 13 Marca 2012 chyba masz aku do zmiany a czujnik może być walnięty bo coś słabo odpala mój nawet 1,5 obrotu nie zrobił i chodził a z tymi obrotami to tylko czujnik wody ale nie jestem pewien czy on tez odczytu nie bierze od czujnika temperatury paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #9 Napisano 13 Marca 2012 Aku to tylko 50 Ah więc dla tego kiepsko kręci co do czujnika wody to jak dokładnie go sprawdzić ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #10 Napisano 13 Marca 2012 Kontrolka od imo u ciebie mryga i mryga , to normalne chyba nie jest , pytam bo w moim benzyniaku gasnie zaraz po przekręcenu na zapłon. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #11 Napisano 13 Marca 2012 No immo jest chyba odłączone mam tak od zakupu auta poprzedni właściciel wymienił stacyjkę u jakiegoś kowala i to on tak pogrzebał jak na razie potrzebuje auta na co dzień wiec trochę boję bawić się immo bo mogę go unieruchomić ale zamierzam się z tym uporać w najbliższym czasie kupiłem to autko za grosze ze wsi gdzie nikt nie dbał, stał ok 1,5 roku a w środku spały psy , w bagażniku rozlane jakieś 30l ropy.... nie muszę chyba dokładnie opisywać jak wyglądał jak go kupiłem to trudno opowiedzieć na szybko brałem lawetę bo pomimo ważnych opłat był tak brudny że wstyd było mi jechać 60km do domu...... ale małymi krokami doprowadzam auto do ładu, ważne że daję radę sam bez inwestowania w warsztaty naprawcze co ważne karoseria auta nie tknięta łapami blacharza sprawdzona laserowym miernikiem i malowane były tyko zderzaki, tylny błotnik i drzwi (nieudolnie) ale skasowany nie był jak to większość B5 no i dla niego przerwałem moją pasję do VG golfa którego modelami jeździłem od lat ... jak na razie nie żałuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krackers Zgłoś #12 Napisano 13 Marca 2012 Sądzę Kolego, że masz walnięty czujnik G62. Jak masz dostęp do VAGa to zrób pomiar na zimnym silniku (najlepiej po nocy) Select Engine-01 Meas. Blocks grupa 007 - tam masz temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego (czujnik G62), mogą być w innej kolejności. Po nocy na zimnym te temperatury powinny być zbliżone do siebie (tolerancja 5C) jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega znacząco od pozostałych to walnięty jest czujnik G62. Jeżeli temperatury z grupy 007 odbiegają znacząco od temp otoczenia, to czujnik G2 jest walnięty. Teraz Select Instruments-17 Meas. Blocks grupa 003 - 1 poziom(kolumna) to odczyt z czujnika G2 powinien pokazywać bardzo zbliżoną temperaturę do temp czujnika G62. Jak pokazuje inną to G2 jest walnięty(G2 podaje temp na deśkę rozdzielczą, a G62 określa temperaturę na potrzeby ECU. Na ciepłym wartość z G62 i G2 powinny być niemal identyczne. Jak nie są to któryś jest walnięty, Niestety oba czujnika są zamknięte w jednej obudowie, więc wymienia się je jako całość. Mnie czeka wymiana bo G2 zaczyna szwankować, temp na blacie wariuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #13 Napisano 13 Marca 2012 no właśnie taki test robiłem przed zimą i wskazania między g2 a g62 różniły się o ok 10-15st na korzyść g2 czyli teoretycznie z autem nie powinno dziać się nic niepokojącego bo to g62 steruje ecu ... i bądź tu mądry nie uśmiecha mi się wywalać 120zł na czujnik aby tylko "sprawdzić czy to jest powodem" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krackers Zgłoś #14 Napisano 13 Marca 2012 no właśnie taki test robiłem przed zimą i wskazania między g2 a g62 różniły się o ok 10-15st czyli mamy odpowiedź czujnik do wymiany Co do imo to może być wina czujnika w kluczyku. Jak masz drugi kluczyk to użyj go, kontrolka od imo zaraz po przekręceniu na zapłon powinna gasnąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #15 Napisano 13 Marca 2012 teoretycznie tak ale to g62 steruje ecu a jego wskazania były prawidłowe co do immo to niestety mam tylko jeden kluczyk ale coś musi być namieszane skoro auto zapala normalnie przecież jak jest błąd immo to zapala tylko na chwilkę i potem gaśnie bo immo odcina zapłon nie wiem co jest pogrzebane dla tego boje się tego ruszyć choć jeden z kolegów ba vwgolf.pl przesłał mi procedurę kodowania kluczyków vw tacho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krackers Zgłoś #16 Napisano 13 Marca 2012 Ojciec mojej dziewczyny miał w Audi a4 problem z imo. Najpierw zapalała się kontrolka jak u ciebie, a po pewnym czasie auto zapalało za 4tym - 7dmym razem. Skończyło się na wymianie tego "czujnika" w pilocie i ponownym jego kodowaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #17 Napisano 13 Marca 2012 muszę spróbować z kodowaniem procedurę i programy mam ... tylko ciągle brak mi czasu obawiam się że jest coś namieszane bo od razu po przekręceniu kluczyka wyskakuje komunikat immobiliser active a mimo to auto normalnie jeździ w immo tylko pojawia się błąd klucz sygnał za niski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #18 Napisano 14 Marca 2012 nie uśmiecha mi się wywalać 120zł na czujnik Kupowałem tu orginał , z dostawą 38,50 , jest OK. http://motoplatforma.com/index.php?p1223,czujnik-temperatury-wody-elth-059-919-501-a-audi-ford-seat-skoda-vw-oryginal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MATI766 Zgłoś #19 Napisano 15 Marca 2012 Kupowałem tu orginał , z dostawą 38,50 , jest OK. http://motoplatforma.com/index.php?p1223,czujnik-temperatury-wody-elth-059-919-501-a-audi-ford-seat-skoda-vw-oryginal tez tu kupowałem polecam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #20 Napisano 15 Marca 2012 Ok jutro podzwonię po sklepach u mnie może znajdę coś na miejscu wydaje mi się że u mnie czujnik jest większy i ma więcej wejść czy na pewno to czujnik do tdi pd ?? też stawiam na czujnik wody jak się nagrzeje do temperatury ok 90st i obroty już spadną do normy ale wystarczy zgasić auto i za 5min odpalić ponownie a obroty znowu przez jakiś czas są podniesione no a jeśli to nie czujnik wody ?? co jeszcze może być uwalone ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach