Skocz do zawartości
vwoźny

[passat B3] VR6 -problem ogólny z elektryką

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam następujący problem:

 

Otóż po włożeniu silnika z powrotem do komory

po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu

na liczniku nie ma ŻADNEGO efektu

tzn. wszystko jest tak jak bez włączonego zapłonu

pokazuje się przebieg godzina, po włączeniu świateł podświetlenie.

Sprawdzałem na kostce do licznika

nie ma napięcia na pinie 13 (po zapłonie) więc zegary są OK.

Dodatkowo po włączeniu zapłonu non-stop tyka przekaźnik 67 od pompy paliwa

po wyciągnięciu przekaźnika 109 od komputera tykanie ustaje

 

A NAJDZIWNIEJSZE w tym wszystkim jest to że silnik można odpalić

ale wydaje mi się, że nie chodzi tak jak powinien.

 

Będę wdzięczny za wszystkie sugestie

 

Pewnie jest to jakiś głupi błąd ale wiadomo jak ciężko samemu go zauważyć :P

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wkładka stacyjki jest ok, dziś robiłem na krótko 30 do X,15 i jest ten sam efekt

Gdzie tam jeszcze są masy? (poza tymi oczywistymi koło aku i w kabinie to kółko)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zamieniałeś X-kontakt z przekażnikiem od klaksonu?

Inna metoda to wyciąganie kolejno bezpieczników do momentu gdy przekaźnik przestanie tykać..oczywiście ten od pompy to normalne ze wtedy przestanie ....

Kolejna to odłączanie wszystkich urządzeń podłączonych pod wspólny bezpiecznik czyli w przypadku pompki jest to jeszcze sonda.

ale skoro robiłeś cos z silnikiem a nie ze skrzynka przekaźników to przyczyny szukałbym pod maską....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za porady

Masy są pospinane

Problem zegarów już rozwiązany, zasiadłem nad schematem i wykminiłem :)

Nie było połączenia między pinami E/2 i D/8 w skrzynce co powodowało

brak napięcia po włączeniu zapłonu na styku 13 w kostce do zegarów

Za problemem przekaźnika jeszcze się nie uporałem ale jak już zrobie

to napiszę dlaczego może się kiedyś komuś przyda ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik nadal wariuje ale jak odpalę auto wszystko jest w porządku..

Później się tym zajmę pewnie to jakiś czujnik.

pozdro i dzięki za porady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności