marianek59tm Zgłoś #1 Napisano 13 Lutego 2012 Witam Koledzy. Mam problem z wyjęciem rozrusznika. Odkręciłem od skrzyni kawałek wychodzi a potem nie ma miejsca żeby go wyjąć. Ktoś ma jakiś patent na to??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #2 Napisano 13 Lutego 2012 Z tego co pamitam musisz wyciagnac taki wspornik od turbiny. Na imbus 6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #3 Napisano 13 Lutego 2012 Przerabiałem temat tydzień temu. W przypadku silnika AHU wystarczy odkręcić kompresor klimy (pasek popuścić, kompresor przykręcony jest 4 śrubami m6) i wychodzi rozrusznik, bo jest wtedy miejsce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emt81 Zgłoś #4 Napisano 24 Marca 2012 cześc. Ja dziś wyciągałem chama i udalo mi sie bez demontażu kompresora bo wystarczyło odkrecic i zdjac te grube kable idące do wlacznika. Ale mam pytanie odnośnie tego demontażu: czy ktoś próbował grzebać coś z dostępu "z góry"? Co ewentualnie trzeba wtedy odkręcic? Pytam bo dziś wyjąłem rozrusznik i problem rozwiązała wymiana włącznika, ale (głupi ja:debil) zamiast dokładnie obejrzeć jeszcze szczotki i ew. wymienić tulejki to włożyłem go zpowrotem...I boje się, że wkrótce może czekać mnie ponowny demontaż jeśli problemem nie był włącznik a np. szczotki (ich brak ). Największy problem sprawia mi ta nakrętka mocująca kable do włącznika bo dostęp do niej z kanału wg mnie nie jest ciekawy.. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #5 Napisano 24 Marca 2012 Jak do wiekszosci tych rzeczy.. Na chama to troche lipa targac, ale dobrze ze sie udalo bo ja probowalem i nic z tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emt81 Zgłoś #6 Napisano 25 Marca 2012 Jak do wiekszosci tych rzeczy.. Na chama to troche lipa targac, ale dobrze ze sie udalo bo ja probowalem i nic z tego Nie no... ja to dla mojego passeczka jestem bardzo delikatny:zauroczony. Jak już pisałem, najpierw odkręciłem mocowanie do skrzyni a potem po odkręceniu i odsunięciu przewodów jest możliwość go unieść, obrócić i wysunąć do przodu. Następnie zpowrotem w kierunku skrzyni, mijamy belkę i już go mamy. Największy problem do dostęp z dołu do tej nakrętki na włączniku:cenzura, dlatego pytam czy ktoś próbował przeprowadzić procedurę "od góry":jasne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #7 Napisano 31 Października 2013 (edytowane) Cześć koledzy i koleżanki i ja powoli będe przymierzał sie do regeneracji rozrusznika bo niema już on takiej mocy zakrecenia ,pewnie szczotki umierają powoli ale zastanawiam się jak go wyjąć bo odkręcić 2 sruby to pikuś ale dostęp do kabli zasilających to kapa totalna jak udało wam się dostać do kabli by je odkrecić ?czy da sie go obrócić po odkreceniu śrub mocujących do skrzyni by mieć dostęp potem do odkrecenia przewodów ,napewno wyjme cały filtr powietrza by mieć więcej miejsca ale chyba nieda mi to nic bo niema jak ręki włożyć by dostać sie do przewodów a przecież musi byc jakiś sposób bo niebede płacił mechanikowi za wyciagniecie rozrusznika bo to banalny temat niby jeśli jest dostęp hihi jeśli ktoś z kolegów ma jakieś doświadczenia w temacie to prosze niech się podzieli tą informacją P. Edytowane 31 Października 2013 przez Robcyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek Zgłoś #8 Napisano 11 Listopada 2013 Cześć koledzy i koleżanki i ja powoli będe przymierzał sie do regeneracji rozrusznika bo niema już on takiej mocy zakrecenia ,pewnie szczotki umierają powoli ale zastanawiam się jak go wyjąć bo odkręcić 2 sruby to pikuś ale dostęp do kabli zasilających to kapa totalna jak udało wam się dostać do kabli by je odkrecić ?czy da sie go obrócić po odkreceniu śrub mocujących do skrzyni by mieć dostęp potem do odkrecenia przewodów ,napewno wyjme cały filtr powietrza by mieć więcej miejsca ale chyba nieda mi to nic bo niema jak ręki włożyć by dostać sie do przewodów a przecież musi byc jakiś sposób bo niebede płacił mechanikowi za wyciagniecie rozrusznika bo to banalny temat niby jeśli jest dostęp hihi jeśli ktoś z kolegów ma jakieś doświadczenia w temacie to prosze niech się podzieli tą informacją P. Jak tam kolego, wymontowałeś rozrusznik?? Mnie też czeka ta operacja... czy rozrusznik trzymają 2 czy 3 śruby? wg mnie są 2 z dołu i jedna z góry przy katalizatorze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #9 Napisano 12 Listopada 2013 Jak tam kolego, wymontowałeś rozrusznik?? Mnie też czeka ta operacja... czy rozrusznik trzymają 2 czy 3 śruby? wg mnie są 2 z dołu i jedna z góry przy katalizatorze Niestety brak czasu niepozwala mi na zajecie sie tematem ale kreci normalnie tylko brak mu jakby wiecej mocy zakrecenia masz racje Slawku sa 2 sruby ktore trzymają rozrusznik,mysle ze najlepszym dojeciem do kabli rozrusznika bedzie jak wyciagniemy cala obudowe filra powietrza i odkrecimy 3 sruby od plecionki przy turbo i opuscimy katalizator bo dostep tam fatalnyjest by odkrecic przewody zasilajace rozrusznik jesli znajde czas na demontaz opisze w temacie jak sobe poradzilem Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #10 Napisano 12 Listopada 2013 Cześć koledzy i koleżanki i ja powoli będe przymierzał sie do regeneracji rozrusznika bo niema już on takiej mocy zakrecenia ,pewnie szczotki umierają powoli ale zastanawiam się jak go wyjąć bo odkręcić 2 sruby to pikuś ale dostęp do kabli zasilających to kapa totalna jak udało wam się dostać do kabli by je odkrecić ?czy da sie go obrócić po odkreceniu śrub mocujących do skrzyni by mieć dostęp potem do odkrecenia przewodów ,napewno wyjme cały filtr powietrza by mieć więcej miejsca ale chyba nieda mi to nic bo niema jak ręki włożyć by dostać sie do przewodów a przecież musi byc jakiś sposób bo niebede płacił mechanikowi za wyciagniecie rozrusznika bo to banalny temat niby jeśli jest dostęp hihi jeśli ktoś z kolegów ma jakieś doświadczenia w temacie to prosze niech się podzieli tą informacją P.Wystarczy odkrecic sprezarke klimy i mona wszystko zobic z rozrusznikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #11 Napisano 13 Listopada 2013 potwierdzam to co wyżej:) od spodu auta, i demontaż kompresora klimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek Zgłoś #12 Napisano 14 Listopada 2013 Dostęp do tej górnej śruby trzymającej rozrusznik i do przewodów zasilających jest bardzo nieciekawy.... Może macie jakieś patenty na nie? Klimy nie mam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #13 Napisano 14 Listopada 2013 Górną śrubę męczyłem z 20 min wykręcając i może z pół godz wkręcając ją. Najłatwiej mi szło oczkową 16 płaską/nie wygięta, maleńkie ruchu bo nie ma jak tam kluczem machac. A co do przewodów to po odkręceniu i wyjęciu rozrusznika z 'gniazda' jakoś go ustawiłem na skos i od przodu grzechotką z przedłużka poszło. Ale łatwo nie było niestety Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #14 Napisano 15 Listopada 2013 Górną śrubę męczyłem z 20 min wykręcając i może z pół godz wkręcając ją.Najłatwiej mi szło oczkową 16 płaską/nie wygięta, maleńkie ruchu bo nie ma jak tam kluczem machac. A co do przewodów to po odkręceniu i wyjęciu rozrusznika z 'gniazda' jakoś go ustawiłem na skos i od przodu grzechotką z przedłużka poszło. Ale łatwo nie było niestety O dzieki Marcin zastanawialem sie by tak samo zrobic jak ty odkrecić śruby i obrócić rozrusznik czyli da sie bez odkręcania sprężarki klimy super :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tylas Zgłoś #15 Napisano 15 Listopada 2013 demontaż kompresora klimy napisał, że trzeba odkręcić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #16 Napisano 15 Listopada 2013 Ja dziś się podjąłem regeneracji rozrusznika w swoim B5 AHU. Rozrusznik przykręcony na dwie śruby (klucz 16). Najpierw odkręciłem sprężarkę klimy i odchyliłem na przewodach, zdjąłem minusową klemę i odkręciłem dwie śruby mocujące od strony grodzi. Przechyliłem rozrusznik i odkręciłem 13tką nasadową przewody. Trzeba też było odkręcić taki uchwyt na przewody kluczem 10ką. W ciągu godziny miałem rozrusznik wyjęty, rozebrany i wyczyszczony. Powymieniałem zużyte części, przesmarowałem i zamontowałem całość do samochodu. Montaż zajął około 20minut plus 10 minut na zamontowanie sprężarki. Teraz w końcu kręci jak powinien :marecek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #17 Napisano 15 Listopada 2013 napisał, że trzeba odkręcić \ potwierdzam, w poprzednim poście pisałem że też demontowałem kompresor. Ale to to akurat był pikuś w porównaniu z demontażem rozrusznika:) Montaż zajął około 20minut plus 10 minut na zamontowanie sprężarki. No Krzysiek to gratki, mi niestety tak łatwo i szybko nie poszło z tym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzmak4 Zgłoś #18 Napisano 16 Marca 2017 Witam wszystkich i proszę o pomoc mam zamiar wymontować rozrusznik passat b5 fl i nie wiem jak się do tego zabrać . Nie posiadam możliwości wjechania na kanał czy podnośnik czy w ogóle jest taka możliwość wymontowania go z auta, jeżeli tak to bardzo bym prosił o pomoc jak to zrobić bo jestem zielony w tych sprawach a na mechanika nie bardzo mnie stać a po drugie warto cos samemu zrobić. Dziekuje z góry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #19 Napisano 16 Marca 2017 Jesli nie masz możliwości podejść od spodu auta to nawet nie zaczynaj. Spod maski nie da rady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wrobelity Zgłoś #20 Napisano 26 Kwietnia 2018 (edytowane) Witam serdecznie, zarejestrowałem się na forum gdyż jestem posiadaczem passata b5, 1.9 90KM (oznaczenia nie jestem pewien, nie sprawdzałem), demontowalem rozrusznik do naprawy i chciałbym się podzielić informacją że da się zdemontować rozrusznik bez demontażu sprężarki klimatyzacji. Przed demontaż em warto odłączyć jedna z klem akumulatora. Są dwie śruby, jedna i druga da się odkręcić z dołu (najlepiej z kanału, ja tak robiłem), lecz ja się posiłkowałem odkrecanie górnej śruby od góry (spod maski). Aby wspomóc sobie spod maski należy odkręcić górną pokrywę filtra powietrza i go odgiac aby nam nie przeszkadzał lub zdemontować. Zdemontować podstawę (dolną cześć) filtra powietrza. Pozdrawiam demontażu śrub ja wyciągnąłem rozrusznik od góry, pod maską. Jakbym ktoś potrzebowal informacji to zapraszam na mail, gdyż zarejestrowałem się na forum aby opisać iż DA SIĘ BEZ DEMONTAŻU SPRĘŻARKI KLIMATYZACJI wyjąć rozrusznik. Pozdrawiam serdecznie! Edytowane 26 Kwietnia 2018 przez Wrobelity Błąd w pisowni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach