Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

po załorzeniu insalacji gazowej ogrzewanie słabo grzeje passatb4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jedż do gazowników co ci zakładali gaz i niech ci sprawdzą o co kaman. A poza tym to użyj szkajki bo tematów o ogrzewaniu jest sporo.

polecam lekture

http://forum.vw-passat.pl/threads/34724-temperatura-silnika-przeczytaj-zanim-zapytasz

Edytowane przez driver187

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się

Witam, mam problem z passatem b4 2.0 2E

 

posiadam climatronicka, i po nagrzaniu zamiast wdmuchiwać ciepłe powietrze wdmuc***e letnie, przy zwiększeniu nawiewu potrafi wdmuchiwać zimne. cały czas ustawione jest na HI. zmiana na 29 C nic nie zmienia.

Sprawdzałem błędy na climatronicku. i wyskoczył taki :. 2312 --- Czujnik temperatury płynu chłodzącego.

Gdzie owy czujnik się znajduje?

Samochód też z LPG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik temperatury płynu chłodzącego
czujnik ten znajduje się na złączu przy bloku silnika górnego węża chłodnicy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak to jest ten czujnik 1... ale na początek napraw urwany przewód przy 2 czujniku być może dltego wywala błąd czujnik... a silnik się nie grzeje? tj czy temperatura płynu nie przekracza normy? węże od nagrzewnicy ciepłe? podobno (bo nie robiłem tego typu napraw to nie wiem na 100%) w wersji z klimatronic na przewodzie jest zawór który dość często się zacina może to on jest powodem problemu... znajduje się on gdzieś nad pedałem gazu siedzi mocowany na 3 zaczepach... ale powtarzam mogę się mylić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temperatura silnika normalnie idzie do góry, w takie dni jak teraz czyli minusowe, dużo wolniej...

" czy to też normalne, ze na postoju przy włączonym ogrzewaniu, temperatura spada tak do 80 ?

2. ta wtyczka jest już leciwa. i kabel sie po prostu ukruszył, ani tego zlutować, ani zaizolować, jakieś pomysły ?

kabel przy samej wtyczce sie ukręcił..

 

 

wężę ciepłe, idące z nagrzewnicy, co do zaworu, to przy okolicu padału gazu, nic nie widzie :)

Edytowane przez kozak677
Dopis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. ta wtyczka jest już leciwa. i kabel sie po prostu ukruszył, ani tego zlutować, ani zaizolować, jakieś pomysły ?

kabel przy samej wtyczce sie ukręcił..

kupic wtyczke z kawalkiem kabla i polutowac jak ma byc....

 

zaworu takiego nie ma, jedynie moze Ci sie zawieszac klapka zimno cieplo a wlasciwie jej silniczek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej normalne ale przy włączonym "intensywnym" ogrzewaniu tj wentylator na ful dmucha... nagrzewnica to też poniekąd forma chłodnicy i chyba nie trzeba tłumaczyć zasady działania :jasne najlepiej było by dorwać gdzieś na szrocie kawałek przewodu z taką wtyczką i połączyć jedno z drugim... a chwilowe rozwiązanie to założyć małe wsuwki kablowe jak np do głośników tylko nie wolno pomylić przewodów... i rozwiązanie jest chwilowe...

 

skoro silnik się nie przegrzewa, węże ciepłe pozostaje przyjrzeć się dokładnie układowi nawiewu czy nagrzewnica jest ciepła być może jakaś uszczelka gąbkowa się rozleciała, klapka sterująca nawiewem może się nie otwierać... a przy układzie chłodzenia było coś ostatnio dłubane?

 

znalazłem to na innym forum może coś naprowadzi 004.gif

 

u siebie to przerabiałem. pewno zimowego dnia -10oC

włączam ogrzewanie, silnika ma 90oC bo sie grzał przed domem

a z kratek wentylacyjnych leci letnio-chłodne powietrze.

do tego zaczeły z kratek wylatywać kawałki takiej pianki ...

 

2 metalowe klapki (które sterują ciepłe zimne powietrze oraz na twarz i nogi) wewnątrz obudowy nagrzewnicy są pokryte włanie taką pianką.

Z powodu wieku i ciągłego narażenia na duże różnice temperatur owa pianka odpadła z klapek. Oczywiscie nie w całosci bo tylko na środku, ale w tych metalowych klapkach są wycięte dziury i własnie na tych dziurach pianka została wydmuchana.

powodowało to ze pomimo sterowania nawiewem ciepłe-zimne dalej leciało :arrow: letnie

zimnie powietrze poprostu przelatywało przez dziury zamiast ogrzewać sie w nagrzewnicy.

 

niżej masz rysunke poglądowy z etki

gdzie są te klapki

 

nagrzewnica.JPG

 

1. Plastikowa klapka kierująca ogrzewanie/chłodzenia na szybę

2. Metalowa klapka kierująca orzewanie/chłodzenia na nogi

3. Metalowa klapka sterująca Ciepłe/zimne powietrze

Edytowane przez maciek1863

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po załorzeniu insalacji gazowej ogrzewanie słabo grzeje passatb4

Powiedz magikom od gazu żeby wywalili trójniki, które wstawili w obieg nagrzewnicy i puścili obieg płynu szeregowo z nagrzewnicy na parownik z parownika do krócca w głowicy, inaczej za jakiś czas bedziesz wymieniał nagrzewnicę bo z powodu zmniejszonego przepływu sie zamuli, resztę doczytaj tutaj(Post 41 a najlepiej cały temat):

http://forum.vw-passat.pl/threads/16551-silnik-nagrzewnica-co-zrobic-przed-wymiana?p=1196240&highlight=nagrzewnica#post1196240

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności