ajsiju Zgłoś #1 Napisano 1 Lutego 2012 Cześć, dawno już Was nie odwiedzałem, ale czas zacząć narzekać, przepraszam za wyczerpujący opis, ale wolę opisać problem bardziej szczegółowo: mam problemy ze zbiciem za dużego jak dla mnie spalania mojego Passata B5 kombi z silnikiem 1.9 TDI-PD 115KM. Po mieście przy normalnej jeździe (czyli unikaniu PSD i średniej dynamice jazdy, bez zbędnych, gwałtownych przyśpieszeń) dziadyga pali mi ok. 9 - 10 litrów ropy tankowanej na Shellu. Podczas jazdy w trasie przy prędkości 100km/h palli ok. 5 - 5,5 litra. Podczas jazdy po autostradzie z prędkością 140 - 150 km/h pali 7-8 litrów. co do trasy spalanie jest w porządku. Po mieście natomiast pali jak smok. Z rzeczy, które już wyeliminowałem jako potencjalne czynniki zwiększonego zużycia paliwa: brak jakichkolwiek błędów w komputerze, wskazania na grupach w bloku silnika - poprawne przepływomierz powietrza, czujniki temperatury płynu, i paliwa są sprawne ogumienie standardowe dopompowane jak VW pokazuje w tabelce przy wlewie paliwa paliwo dobrej jakości z SHELLA olej silnikowy wymieniany 0,5 roku temu, wraz z filtrem oleju 2 miesiące temu wymieniony filtr powietrza miesiąc temu wymieniona tarcza sprzęgłowa z dociskiem i łożyskiem, dwumasa w porządku wyeliminowane nieszczelności w dolocie turbina i EGR pracują prawidłowo Już sam nie wiem co jeszcze mogę z nim zrobić: podejrzewam jeszcze 2 potencjalne rzeczy, ale nie jestem tego pewien więc niech ktoś się wypowie: - jak zakupiłem auto, miał ustawiony kąt początku wtrysku na ok. 6-7st. co porównując z wzorcowymi danymi -3 +3 stopnie max. było złe. Ustawiłem go na 0,0 - 1,0 st. i zauważyłem że silnik równiej pracuje, natomiast spalanie na wolnych obrotach wzrosło z 0,6l/h na 0,8 l/h. Być może kąt powinien być skopany aby było dobrze...? - po wymianie tarczy sprzęgłowej nie odpowietrzałem wysprzęglika, od czasu do czasu zgrzytnie mi na 2 biegu, rzadziej na pozostałych, być może jest tam trochę powietrza co z kolei przekłada się na hamulce które może w jakiś magiczny sposób blokują... chociaż przy toczeniu nie zauważyłem oporów, a koła mocno nagrzewają się dopiero przy ostrej jeździe... jak ktoś ma jeszcze pomysły to proszę o radę... Dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #2 Napisano 1 Lutego 2012 Witaj w klubie mój pali tyle samo i tez nic nie znalazłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bambus1987 Zgłoś #3 Napisano 1 Lutego 2012 Ale nie rozumiem czego tu sie czepiac, moj tez tak pali jedyne co moge powiedziec jak robie dluzsze traski ze znaczna predkoscia np po autostradzie to moge zbic troche przykład, A4 trasa z mojej miejscowosci do opola 50km z opola do krakowa i spowrotem w sumie 550km i spalanie wyszło 5,6l/100km autostrada 140-160 a gdzie indziej tak zeby nie łamac przepisów:) A ogolnie miasto 8l wszystko zalezy od jazdy jak krece do czerwonego to doi jak smok:). A komp u mnie zawyza na srednim o ok 1.5litra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ace Zgłoś #4 Napisano 1 Lutego 2012 Ja ostatnio czytałem sobie temat o tym ile palą paski innych użytkowników i aż się przestraszyłem bo tam taki małe liczby a u mnie też właśnie 8-10l po mieście. I to przy w miarę spokojnej jeździe i też nie bardzo wiec co z tym zrobić i czy da się coś zrobić. Pociesza mnie fakt (chociaż nie za bardzo:P) że nie tylko ja mam ten problem... mam nadzieje że jednak są jakieś możliwości. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #5 Napisano 1 Lutego 2012 niestety tdi pd tyle pali i trzeba się z tym pogodzić to nie vp 110km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #6 Napisano 1 Lutego 2012 Bo to jakis mit z tym spalaniem ! O ile w trasie TDI PD jest w miare oszczedne to przy obecnych temp nim sie motor nagrzeje mijaja wieki a niedogrzane TDI pali z 20% wiecej. Takie spalanie to zupelna norma biorac pod uwage gabaryty auta, technologie wtryskiwania (pompowtrysk) i zuzycie mechaniczne (przebieg). Czasy gdy pasat z AFN w dieslu palil 6l ropy w miescie...juz sie skonczyly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #7 Napisano 1 Lutego 2012 tak jak pisze kolega krótko chcesz oszczędności kup mk4 sdi mi palił niecałe 5l w mieście Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuba- Zgłoś #8 Napisano 1 Lutego 2012 Przy tej temperaturze, co jest obecnie, to na krótkich odcinkach (5km) i ogrzewaniu foteli, ew tylnej szyby - autko też mi spala ok 10l (zwykły ON, Passat B5 kombi, 1.9 TDI-PD 101KM). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #9 Napisano 1 Lutego 2012 no ja tez nie mogłem się z tym pogodzić po przesiadce z SDI ale w końcu do mnie dotarło TEN TYP TAK MA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #10 Napisano 1 Lutego 2012 Panowie ...dobry wirus sprawe zalatwi,trzeba dopiescic oprogramowanie silnika;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MisiuF1 Zgłoś #11 Napisano 1 Lutego 2012 to normalne spalanie jak na TDI PD no chyba że chce się wierzyć w to jakie spalanie maja niektórzy bajkopisarze na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kermit Zgłoś #12 Napisano 1 Lutego 2012 Chłopy na te nasze zimy sto razy lepszy benzyniak,wczesniej mialem golfa 2 palil mniej niz to nasze osławione TDI a grzal ze w srodku ze byla bajka a i mniej palil bo szybko sie zagrzal i nie musialem na podjazach jezdzic jak eskimos:ban aha moj tez tak pali w lecie fajnie ale teraz to smok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #13 Napisano 1 Lutego 2012 ale zwykłe D lub TD nigdy nie dorówna przyjemnością jazdy TDi a przyjemność kosztuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #14 Napisano 1 Lutego 2012 Czyli po prostu muszę pogodzić się z faktem, że strzeliłem sobie w kolano kupując to auto hlip... chciałem bezpieczny samochód rodzinny i sprzedałem astrę 1.6 100KM z gazem, która paliła po mieście 12 litrów LPG za 2,70zł. Teraz mam 115KM które mi pali 10litrów ON za 5,80zł. Dzięki polski rządzie! Czas się chyba oblać tym cholernym paliwem pod sejmem i zapałką rzucić. ehh A tak na poważnie, to temat raczej zamknięty, bo naprawdę starałem się ograniczyć to spalanie, pół roku walczyłem na różne sposoby, ale jak widać nie ma takiej opcji...(chyba, że jakiś chip-tuning) być może jest jakiś magiczny sposób jazdy silnikiem TDI-PD, tak aby palił jak najmniej... sam już nie wiem. Dzięki za odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #15 Napisano 1 Lutego 2012 kolego miałem kilka VW w dieslu najmniej palił mk3 sdi oraz mk4 sdi tdi musi swoje spalić na dodatek pd w mk4 palił 7-8 wiec 10 na tak duże auto już mnie nie dziwi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #16 Napisano 1 Lutego 2012 na moje pd jest oszczędne na trasie w mieście to mały wawelski smok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #17 Napisano 1 Lutego 2012 Bo to jakis mit z tym spalaniem !O ile w trasie TDI PD jest w miare oszczedne to przy obecnych temp nim sie motor nagrzeje mijaja wieki a niedogrzane TDI pali z 20% wiecej. Takie spalanie to zupelna norma biorac pod uwage gabaryty auta, technologie wtryskiwania (pompowtrysk) i zuzycie mechaniczne (przebieg). Czasy gdy pasat z AFN w dieslu palil 6l ropy w miescie...juz sie skonczyly A u mnie obecnie pali ok. 6.5 l i nie mam lekkiej nogi. 50% wa-wa 50% trasa . Robię srednio ok 3 tyś. km miesięcznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #18 Napisano 1 Lutego 2012 wg kompa czy lejesz do pełna ?bo mój wg kompa pali 7l a realnie ok 10 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kermit Zgłoś #19 Napisano 1 Lutego 2012 Czas się chyba oblać tym cholernym paliwem pod sejmem i zapałką rzucić. ehh I tak by sie nie zapalila od zapałki przy tych temp wiec znowu lipa. A tak na powaznie....przy naszych paskach nie ma co walczyc tylko trzeba sie szybko pogodzic,ja od 3 lat walcze z nagrzewaniem sie silnika i co roku to samo a wymienilem prawie cały silnik pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #20 Napisano 1 Lutego 2012 zawsze można lać OO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach