Skocz do zawartości
Gość Mozzarelli

Duże różnice w dawkach paliwa na pompowtryskiwacze

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mozzarelli

Mam problem z passatem b5 1.9 tDI silnik AVB po diagnostyce.Dawki podawane na poszczególne pompowtryskiwacze

-0,66

-0,40

+1,2

-0,16

Czy ktoś miał podobny problem?.Czy przeczyny szukać w silinku czy w pompowtryskiwaczach.

Silnik pracuje równo i ma przespieszenie.

Bardzo proszę o pomoc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co gdzieś kiedyś przeczytałem to oznacza że masz jeden z cylidrów "mocno zużyty", może jakieś nieszczelności itp. większa ilość paliwa wynika z tego że komputerek reguluje potrzebną dawkę paliwa tak żebyś miał właśnie równo pracujący silniczek.

logicznie rzecz biorąc to gdyby wszystkie cylindry były ok, to więcej paliwa w jednym powodowało by jego nienaturalną pracę, jesli pracuje ci równiutko to znaczy że komputer dobrał odpowiednią dawkę paliwa ze względu na jakiś problem w jednym z cylindrów.

oczywiście jak powiedziałem, to przypomnialem sobie coś co gdzieś czytałem - tu na forum - ale nie traktuj tego jak wyroczni ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ra11

Dopuszczalna tolerancja to +/- 2,8 więc twój silnik mieści się w normie ze sporym zapasem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Mozzarelli, przecież ten silnik przy takich parametrach dawki paliwa z pompowtryskiwaczy na suw to prawie dziewica. To, że jeden pompowtrysk podaje nawet nie 50% normy to zupełnie żaden powód to zawracania sobie tym głowy. Spokojna głowa !!!

 

Gdybyś miał na tej trzeciej pompce podobną dawkę co na pierwszej czy drugiej to silnik byłby naprawdę jeszcze pełnowartościową dziewicą :rotfl: i to najważniejsze byłoby jeszcze przed Tobą i należało do Ciebie :hurra::cwaniak:

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nooo i dobrze że są experci od dziewic :D bo ja bym cie wysłał niechcący do mechanika :D a on by pewnie coś już znalazł za grubą kasiorkę :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mozzarelli

Dzięki koledzy.Byłem u elektryka i powiedział poprostu, że nie jest dobrze z 3 cylindrem:[Troche się przeraziłem-wymiana silnika no i kolejne koszty, ale widzocznie elektryk mnie okłamał albo nie ma zielonego pojęcia o silniku VW Passat, jego cylindrach i pompowtryskiwaczach.----->PoZdRo........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Się podłączę do tematu - choć może gdzieś to jest napisane ale mimo poszukiwań nie udało mi się znaleźć. Tak czy inaczej - jak sprawdzić jakie są różnice w dawkach ? Słowem jak uzyskać te wyniki, które kolega podał w pierwszym poście ?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzeba mieć kabelek i programik vag-com. Jak kupiłem paska to po miesiącu kupiłem kabelek ...to chyba wyposażenie seryjne samochodu, jeżeli chcesz o niego dbać i sam w mirę możliwości coś sprawdzić....tak jak np. dawki paliwa na pompkach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przepraszam, chyba nie dość dokładnie się wraziłem. Poprawiam się : gdzie w VAG-COM'ie znajdę informację o stanie silnika - w tym o różnicy w dawkach na poszczególne pompowtryski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie w VAG-COM'ie
Engine(01) - Measuring Blocks(08)-blok(013)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zapytałem, dostałem odpowiedz i teraz się martwię.....

Z tego co zrozumiałem jeśli u mnie wyniki pomiaru są takie:

Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3 Cyl 4

-2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H

mg/str mg/str mg/str mg/str

-2.14 0.71 -0.42 1.81

-2.14 0.71 -0.42 1.81

-2.14 0.71 -0.42 1.81

to pompowtryski są do d..... Przynajmniej pierwszy i ostatni. Mam rację ?? Mam już wymieniać, czy na razie spokojnie czekać (aż osiągnie granicę przyzwoitości czyli 2,8) i zbierać kasę ? Można wymienić tylko te dwa, czy trzeba wymieniać od razy wszystkie ?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yaca

Wyluzuj jeszcze możesz pojeździć, normę masz do 2,8mg/l chyba, że masz tak duże zurzycie paliwa, że to cię martwi. Jeżeli nie, kup na początek preparat fimy LIQUI MOLY (patrz zdjęcie) i przeczyść pompki (wlej całe opakowanie na ok. 40 l. paliwa). Potem sprawdź raz jeszcze. Jeżeli efektu brak - możesz jeszcze śmigać i powoli rozglądać się za pompkami - ale spoko masz normę!!!

 

 

5170ax9.jpg

Preparat do czyszczenia pompowtrysków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

A Kolega używał tego produktu ? Pytam, bo właśnie byłem u mechanika i ten powiedział że właśnie stosowanie tego typu produktów (właśnie wypaliłem paliwko z innym co prawda środkiem, ale o podobnym podobno działaniu). Teraz jestem całkiem skołowany i wolałbym nie ryzykować dalszego uszkodzenia silnika. Stąd moje pytanie.

Pozdrawiam

NAJaro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ARG B5

Witam,

Najprawdopodobniej jest do wymiany pierwszy pompo-wtryskiwacz natomiast trzeci na pewno nadrabia (zbija) nieprawidłowości w pracy pierwszego. Jest jeszcze szansa że czała operacja zakończy się bez wymiany tylko trzeba wyregulować mechanicznie wszystkie pompowtryskiwacze (w pewnym zakładzie) - u mnie pomogło.

Jeszcze jedno - względna praca wtryskiwaczy mierzy się do 0,55 choć to już kaplica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yaca
Witam

A Kolega używał tego produktu ? Pytam, bo właśnie byłem u mechanika i ten powiedział że właśnie stosowanie tego typu produktów (właśnie wypaliłem paliwko z innym co prawda środkiem, ale o podobnym podobno działaniu). Teraz jestem całkiem skołowany i wolałbym nie ryzykować dalszego uszkodzenia silnika. Stąd moje pytanie.

Pozdrawiam

NAJaro

 

Tak, ja użyłem tego środka. Efekt - cóż na razie brak. Trudno powiedzieć. Ale pomki pracują jakby ciszej....

[center:3b7b6a4003]Produkt ten jest przeznaczony wyłącznie do czyszczenia pompowtryskiwaczy.

 

Inny płyn jest do czyszczenia wtryskiwaczy!!!!!!!![/center:3b7b6a4003]

 

 

 

:hurra::hurra::vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mc09

Witam!

 

Dzisiaj byłem na Vagu i stwierdzono u mnie następujące wskazania dawek na poszczególne pompowtryski:

 

-2.35 0.51 -0.46 2.40 nie pamiętam tylko czy 1 i 4 jest w minusie czy w plusie

 

Diagnosta stwierdził, że najprawdopodobniej pada 4 pompowtrysk i 1 musi nadrabić.

Mechanik w tym samym zakładzie stwierdził, że najpierw należy kupić zestawy naprawcze do pompowtrysków (oringi, podkładki itp), oraz listwę zasilającą pompowtryki i wymienić te części. Stwierdził że wymiana pompowtrysków to ostateczność.

 

Stąd moje pytanie czy warto inwestować w te zestawy naprawcze, koszt w ASO ok 80 zł/1szt + listwa zasilanjąca ok.200 zł i najpierw je wymienić czy od razu zainwestowac w nowy pompowtryskiwacz.

Czy wymiana oringów itp. może pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Zawsze warto. Może skończyć się na mniejszym wydatku a jak bedzie ostateczność to przynajmniej będziesz miał wiecej elementów nowych jak już przyszłoby do wymiany samych pompowtryskiwaczy.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robdol

ja mam na trzech pompkach po -0.33 a na czwartej -0,36 rozumiem że silnik jest w stanie dziewiczym tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mc09

No i niestety po ściągnięciu pokrywy zaworów okazało się że 4 pompowtrysk jest rozwalony (lata cała góra pompki). Reszta okazuje się ok! Zamówiłem już pompowtrysk w serwisie VW. Jedna sztuka o numerze 038 130 073 AL kosztuje 2400 brutto. Ten sam pompowtrysk o numerze 038 130 073 BX kosztuje 1800 jak się zwróci stary. Różnica w numeracji zalezy tylko od tego że ten BX przeznaczony jest do sprzedaży jak się zwróci stary, a AL to to samo ale jak się kupuje bez zwrotu starego pompowtrysku. Ja zamówiłem z końcówka BX. Kosztować mnie będzie ok 1650 zł z rabatem 10%.

 

A tak przy okazji zapytam czy wymienić od razu wiązkę elektryczną do pompowtrysków czy nie ma sensu tego robić. Co prawda mam ją zakupioną ale wrazie co mogę oddać. Koszt tej wiązki to kwota 175 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jan_1,9_TDI

Witam!

Ale macie fajnie, że tak sobie mierzycie te wtryski :) a ja nie wiem jak i co w moim autku, bo nie wiem jak to zmierzyć :(. To , że Engine(01) - Measuring Blocks(08)-blok(013) to nawet kumam, ale w jakim stanie silnika ma być pomiar (temperatura, obroty itd). Jak mi się uda zmierzyć to obiecuje się podzielić informacją, czy pani pasek jest dziewicą czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności