Skocz do zawartości
zakrzes

Wymiana wahacza w B5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

w najblizszy weekend biore sie za wymiane przedniego gornego prawego wahacza w B5.

Czy ktos robil to samodzielnie?

 

Jest to chyba najgorszy do wymiany wahacz, bo z tego co wiem - trzeba wyjac cala kolumne zawieszenia lacznie z gormym podparciem amortyzatora bo nie da sie inaczej wyjac sruby z wahacza od strony silentblocku (przeszkadza nadkole).

 

Czy ktos moglby doradzic co i jak wymontowac zeby nie wymontowac niepotrzebnie za duzo?

 

Pozdrawiam,

zakrzes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Odkrecasz amorek na dole od wahacza

2. odkrecasz koncowki obie od gornych wahaczy

3. odkrecasz 3 śruby od gory znaczy w komorze silnikai wszystko wychodzi

4. wymieniasz co tam potrzba

5. od 3 punktu do 1

6. pijesz "PIFCO"

7. w poniedzialek jesdziesz sprawdzic zbierznosc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz .

Popros znajomego ,kup kilka browaro i zobaczysz co i jak .Jesli nie masz znajomego to za 20-30PLN mechanik Ci wymienie .Wtedy dokladnie przeanalizujesz jak on to robi,mozesz nagrac film ;) umiescisz na forum i wszyscy beda z tego czerpac korzysci .

Pozdrawiam

 

 

edit

a po co zbierznosc sprawdzac przeciez to nie ma nic wspolnego z tym?

Ja jestem po wymianie 4 gornych wachaczy i jednego dolnego i nigdy nikt tego nie sprawdzal .bedac ostatnio u diagnosty sprawdzajac amortyzatory sprawdzono zbierznosc ,hamulce .

I co....i zbierznosc mam +2 m/km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Api13, potwierdziles moje przypuszczenia. Szukajc info na ten temat znalazlem opis ze zdjeciami z wymiany polosi w B5. Jest tam swietne zdjecie pokazujace wlasnie odpiete gorne wahacze. Oto link. To mnie wlasnie naprowadzilo na ten trop.

Dalej tak jak pisales.

Tyle tyklo ze zbieznoscia bede musial wytrzymac do nastepnego piatku i przejezdzic przyszly tydzien na starych ustawieniach. Oczywiscie jesli okaze sie (a wcale nie musi) ze samochod bedzie sie dziwnie zachowywal (sciaganie) to rzecz jasna bede musial to zrobic wczesniej.

 

Pozdrawiam,

zakrzes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za 20-30PLN mechanik Ci wymienie .

 

Obawiam sie ze za 20-30PLN to mechanik moze najwyzej zdjac i zalozyc kolo ;) A na powaznie to muse to zrobic w W-wie wiec nie łudze sie ze da sie to tak tanio zrobic. Poza tym zawsze pozostaje kwestia terminu i zaufania do mechanika. Nie znam tu niestety takiego mechanika ktoremu zostawilbym samochod - moze jestem przewrazliwiony ale wole dmuchac na zimne.

 

Pzdr,

zakrzes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie musisz wymieniac calego mcpersona!

 

1. skrecasz kola w prawo

2. podnosisz auto

3. sciagasz kolo

4. wybijasz srube z tuleji ktora trzyma 2 wachacze razem ( prawdopodobnie ja skrzywisz przy wybijaniu wiec przygotuj sobie nowa. Do wybicia uzyj nie za duzego mlotka klucza 17 najlepiej nasadkowego i wd40 w kolejnosci - polej wszystko wd40, odczekaj jakis czas, odkrec nakretke, i podejmij prube krecenia sruba, udezaj mlotkiem itd. az wyjdzie. )

5. odkrecasz 3 sruby pod maska

6. sciagasz zabezpieczenie ktore znajduje sie od strony tych 3 srub

7. jak wyciagniesz koncówki wachaczy z tulei to powinienes miec na tyle miejsca by naciagnac i obrócic amortyzator, by dojsc i odkrecic srube trzymajaca wachacz, w ten sposob tez musi wyjsc.

 

Ja tak robilem i w taki sposób wymieniem wachacz.

 

Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4. wybijasz srube z tuleji ktora trzyma 2 wachacze razem ( prawdopodobnie ja skrzywisz przy wybijaniu wiec przygotuj sobie nowa. Do wybicia uzyj nie za duzego mlotka klucza 17 najlepiej nasadkowego i wd40 w kolejnosci - polej wszystko wd40, odczekaj jakis czas, odkrec nakretke, i podejmij prube krecenia sruba, udezaj mlotkiem itd. az wyjdzie. )

 

Rozumiem, ze chodzi o srube ktora klinuje trzpien sworznia w zwrotnicy??

Czy w przypadku wymiany sruby musi to byc jakas super utwardzona sruba? Obawiam sie ze nie zdaze nic takiego specjalnego zalatwic ;(

 

7. jak wyciagniesz koncówki wachaczy z tulei to powinienes miec na tyle miejsca by naciagnac i obrócic amortyzator, by dojsc i odkrecic srube trzymajaca wachacz, w ten sposob tez musi wyjsc.

 

Obawiam sie ze sprezyna amortyzatora skutecznie uniemozliwi dostep do nakretki przy srubie wahacza w silentblocku. Poza tym rzeczywiscie - kolumna powinna dac sie skrecic na tyle zeby wyjac srube.

 

W kazdym razie zobacze co z tego wyjdzie.

 

Pzdr,

zakrzes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość crazychorsee

bez zdjecia całej kolumnu nie ma mowy,sruba mocujaca wachacz wychodzi w strone nadkola i nie ma mozliwosci jej wyjac bez wyjecia całosci chyba ze wywalisz otwor w nadkolu.

sam to teraz przeszedłem.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowy3 ,opisales to bezblednie,tak sie wymienia gorny przedni! a nie jakies wywalanie macpesona ,wycinanie dziur?? toz to absurd,przerobilem to sam zajelo mi jakies 20 min. tyle :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie musisz całosci wyjmowac jak masz odpowiedznie klucze dojdziesz bez wyciagania niczego zbednego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

juz jestem po wymianie. Przebiegalo to tak:

- rozpialem sworznie gornych wahaczy

- odkrecilem dolne mocowanie amortyzatora

- odkrecilem 3 sruby mocujace gorna podpore amortyzatora (tzn calej kolumny)

- sciagaczem do sprezyn sciagnalem sprezyne zeby wyjmujac cala kolumne nie uszkodzic gumowej oslony przegubu na polosi

- wyjalem cala kolumne z gorna podpora i gornymi wahaczami

- dalej odkrecenie wahacza to juz bajka

- z powrotem w odwrotnej kolejnosci

 

Laczny czas wymiany to okolo 1 godz. wliczajac 20 min. na szukanie drugiego plaskiego klucza 16 ;)

 

Dziekuje za pomoc.

Doceniam wszystkie wskazowki ,ale szczerze mowiac nie wyobrazam sobie walki z tylna sruba wahacza bez wyjetej kolumny ;)

 

Acha, obeszlo sie bez niszczenia jakiejkolwiek sruby i wszystkie nadawaly sie do ponownego uzycia. Oczywiscie serwisowka nakazuje wymiane srub a conajmniej nakretek samokontrujacych, ale z "z braku laku i kit dobry".

 

Pozdrawiam,

zakrzes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty sobie nie wyobrazasz a dzieki tu mnie to zajeloo 30 minut. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wymienialem tak samo jak zakrzes i to jest najlepsza metoda. tą nieszczęsną srube załorzyłem odwrotnie zeby przy nastepnej ewentualnie wymianie pominać wyciaganie całej kolumny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kojot

Ja wymienilem 4 gorne( oczywiscie w garazu mechanika z serwisu ) i jezdze do dzis bez zadnej zbieznosci po tej wymianie pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość phpph

Ja zrobiłem tak samo, nie obeszło się bez wyjęcia calej "góry". Ale nie włożyłem śruby odwrotnie tak jak poprzednik bo jest to dodatkowe zabezpieczenie i jeśli chodzi o moje bezpieczeństwo to wolę następnym razem znowu poświęcić trochę więcej czasu na wymianę niż klekotać na samego siebie w razie... nieszczęścia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie tez czeka wymiana górnego prawego od dwóch dni mocze go w WD-40 hehe i mam pytanko jesli uda mi sie nie wyjmowac kolumny tylko ja jakos nakierowac,zebym mógl wyjac srube to czy potem musze jechac na zbierznosc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PANOWIE...zycze powodzenia !!

 

podpowiem: jesli od conajmniej 1-2 lat nie byla ruszana sruba, spinajaca, w zwrotnicy, 2 gorne wahacze...i TAK skonczy sie to na mechaniku i kilku godzinach walki z ZAPIECZONA na MAXA sruba i wierzcie mi WD-40 i inne bajery mozna sobie wsadzic weedupe !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja juz po wymianie prawego górnego bawiłem sie z tym dobra godzinke z przerwami na piwo:] u mnie sruby były jak nowe w srodku.Załozylem sciagacz na sprężyne kolumne ustawiłem tak,żebym mógł wyjąc srube a jak juz to zrobiłem to bajka w sumie latwa i szybka robota jak sruby chca z nami wspólpracowac.Warto wczesniej je oczyscic i dobrze namoczyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siwy18-12

Mama pytanie ile według was może kosztować kompletna wymiana wahaczy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka wszystkim.Dzisiaj się przymierzałem do wymiany wszystkich wahaczy i....odpuściłem sobie...Autko to moja praca a jutro pracuje więc bym nie zdążył wymienić...Jeśli ktoś może podpowiedzieć byłbym wdzięczny: utknąłem na wyciągnięciu śruby spinającej dwa górne wahacze...Wahacze u mnie chyba nie były wymieniane od nowości tj od 96 roku... ;p Ktoś podpowie jak wyciągnąć tą śrubę spinającą górne wahacze bez używania palnika (bo tak mi ktoś podpowiedział) Czy próba wybicia tej śruby niczego nie uszkodzi ?? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności