Gość agros Zgłoś #1 Napisano 1 Czerwca 2007 Witam, Może ktoś jest mi w stanie pomóc, Kilka dni temu zauważyłem jak wskazówka temperatury (gorący dzień) po staniu 20 min w korku wskazuje zero, a za parę minut gwałtownie skacze na 90 stopni. Podpoiłem go do kompa i okazało się, że jest błąd, który został skasowany. Jednak problem pojawił się nadal a mechanik nie wie, który ewentualnie czujnik padł, (jeśli to czujnik). I tak sobie wskazóweczka skacze. Może ktoś coś doradzi, Dzięki, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Makaj Zgłoś #2 Napisano 1 Czerwca 2007 Podpoiłem go do kompa i okazało się, że jest błąd, który został skasowanyDobrze, że w taki upał dałeś mu pić ale napisz jaki to był błąd. Ciekawe, czy miał związek ze wskazywaniem temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość agros Zgłoś #3 Napisano 1 Czerwca 2007 Witam, Może ktoś jest mi w stanie pomóc, Kilka dni temu zauważyłem jak wskazówka temperatury (gorący dzień) po staniu 20 min w korku wskazuje zero, a za parę minut gwałtownie skacze na 90 stopni. Podpoiłem go do kompa i okazało się, że jest błąd, który został skasowany. Jednak problem pojawił się nadal a mechanik nie wie, który ewentualnie czujnik padł, (jeśli to czujnik). I tak sobie wskazóweczka skacze. Może ktoś coś doradzi, Dzięki, w tym sęk, że nie pamiętam jaki kod jest tego błędu, ale pokazywał "błędne wsazania lub oszkodzenie czujnika temperatury, po wykasowaniu było ok obecnie jadąc bez klimy temp wzrasta do 90, a po włączeniu klimy spada do 0, a potem jak np. raprownie dodam gazu to wskoczy momentalnie do 90 i tak na okrągło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeGaZ_28 Zgłoś #4 Napisano 1 Czerwca 2007 w tym sęk, że nie pamiętam jaki kod jest tego błędu, ale pokazywał "błędne wsazania lub oszkodzenie czujnika temperatury, po wykasowaniu było ok obecnie jadąc bez klimy temp wzrasta do 90, a po włączeniu klimy spada do 0, a potem jak np. raprownie dodam gazu to wskoczy momentalnie do 90 i tak na okrągło Sprawdź podłączenie czujnika temperatury silnika - jeżeli jest OK to go wymień (jest podwójny - jeden daje sygnał na deskę, a drugi do ECU). W moim AVF (nie wiem jak w AVG) znajduje się z tyłu silnika (patrząc z przodu - trzeba go szukać z lewej strony za silnikiem, na rurze z płynem chłodniczym). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość łukasz27 Zgłoś #5 Napisano 27 Marca 2008 nie wiem czy to problem ale wskazówka temperatury cieczy w moim pasku ma dość duże wachania nie przekracza 90 stopni ale potrafi spaść do 40 czy to wina termostatu? czy ma to wpływ na spalanie? z góry dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #6 Napisano 28 Marca 2008 W jakich warunkach sa te wahania? Jesli temp spada w czasie jazdy a rosnie w czasie gdy np stoisz na swiatlach to najprawdopodobiej zablokowal sie termostat w pozycji otwartej - zostaje wymiana. No i mozesz zauwazyc troche wieksze spalanie - silnik jest niedogrzany. Poza tym nic zlego raczej nie dzieje sie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #7 Napisano 28 Marca 2008 Wskazówka powinna pokazywać 90 st po nagrzaniu - termostat do wymiany . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #8 Napisano 28 Marca 2008 Dlaczego od razu termostat. Dlaczego od razu wytaczać działa wielkiego kalibru jak można w pierwszej kolejności wymienić czujnik i z dużą dozą pewności mogę powiedzieć, że to jest powód tych wahań. Czujnik może być na ostatnich nogach lub mieć uszkodzenie i mimo to nie pokazywać nic po podpięciu i diagnostyce. Tu komputer też wszystkiego nie pokaże i we wszystkim nie wyręczy. Na początek nowy czujnik zielony względnie czarny i koniecznie z nowym oringiem. Wymienić i pewnie będzie po sprawie. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 28 Marca 2008 Dlaczego od razu termostat. Dlaczego od razu wytaczać działa wielkiego kalibru jak można w pierwszej kolejności wymienić czujnik i z dużą dozą pewności mogę powiedzieć, że to jest powód tych wahań. Czujnik może być na ostatnich nogach lub mieć uszkodzenie i mimo to nie pokazywać nic po podpięciu i diagnostyce. Tu komputer też wszystkiego nie pokaże i we wszystkim nie wyręczy. Na początek nowy czujnik zielony względnie czarny i koniecznie z nowym oringiem. Wymienić i pewnie będzie po sprawie. HHA Ja napisałem termostat do wymiany, bo miałem identyczny przypadek z wahaniami wskaznika temperatury, mało tego uszkodzony termostat odpowiadał też za ''falowanie'' obrotów .Po wymianie termostatu po problemie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweliewelina Zgłoś #10 Napisano 28 Marca 2008 Witam. Ja miałem to samo. Wymieniłem czujnik (10 minut roboty) i problem ustał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #11 Napisano 28 Marca 2008 A czy ktos moze zrobic zdjecie i pokazac gdzie jest taki czujnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #12 Napisano 28 Marca 2008 Czujnik temperatury płynu chłodzącego G2/G62 z tylu silnika ( głowica) na wysokości aku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MAX12 Zgłoś #13 Napisano 28 Marca 2008 witam. Jak pomimo skoków wskazówki jest ogrzewanie wewnątrz pojazdu to jest to czujnik temp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #14 Napisano 28 Marca 2008 witam. Jak pomimo skoków wskazówki jest ogrzewanie wewnątrz pojazdu to jest to czujnik temp. Skąd ta pewność? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #15 Napisano 29 Marca 2008 Ja u siebie kilka razy zauwazylem, ze rowniez spada mi temp silnika (wskazanie na desce rozdzielczej), ale ja rozpracowalem taki zwiazek... Zimny dzien (temp otoczenia okolo zero lub mniej), silnik nie nagrzal sie do konca (temp miedzy 70-80 stopni)... Az docieralem do dlugiego zjazdu, na ktorym hamowalem silnikiem (czyli odciety doplyw paliwa nie ma co rozgrzac silnika) i temp spadala o jakies 10-15 stopni (tak na oko-bo caly czas mam tylko wskaznik na desce)... Dodam, ze ostroznie obchodzilem sie z gazem na bardziej plaskich odcinkach. No i ja to uwazam za normalne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MAX12 Zgłoś #16 Napisano 29 Marca 2008 Skąd ta pewność? To jest diagnoza wielu mechaników. Dziś wymieniłem ten czujnik. Oryginalny w sklepie 86zł inne około 50 zł. I temperatura cały czas 90st. To chyba mieli rację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zachir Zgłoś #17 Napisano 29 Marca 2008 Witam Być może już koledzy trafili w 10 i problem masz rozwiązany ale ... Ja mialem tak kiedyś i okazalo się ze po prostu uklad chlodzenia byl zapowietrzony ( ma bomble powietrza i odczytuje raz temperature plynu a raz powietrza ) Luknij czy gdzies nie masz jakiegoś wycieku na zlączkach, ja mialem na prawdę maniuni i ledwo sie go dopatrzylem bo ze zbiorniczka nic nie ubywalo. Dodam tylko że możesz se sprawdzic czy uklad jest zapowietrzony wlaczając nagrzewanie kabiny. Jeśli raz dmucha na cieplo a raz na zimno na bank to to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #18 Napisano 29 Marca 2008 To jest diagnoza wielu mechaników. Dziś wymieniłem ten czujnik. Oryginalny w sklepie 86zł inne około 50 zł. I temperatura cały czas 90st. To chyba mieli rację. Ja swój post oparłem na tym , co ''przerabiałem'' u siebie w Passku - ogrzewanie było tak jak piszesz ; lecz powietrze wydobywające się z kratek było chłodniejsze - po wymianie termostatu powietrze jest gorące.W temperaturach zewnętrznych w okolicy 0 lub lekko poniżej ma to mniejsze znaczenie , ale przy większych temp. ujemnych mogą być problemy z rozgrzaniem silnika a zarazem najważniejszej części pojazdu -przedniej szyby(czas). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MAX12 Zgłoś #19 Napisano 30 Marca 2008 Ja swój post oparłem na tym , co ''przerabiałem'' u siebie w Passku - ogrzewanie było tak jak piszesz ; lecz powietrze wydobywające się z kratek było chłodniejsze - po wymianie termostatu powietrze jest gorące.W temperaturach zewnętrznych w okolicy 0 lub lekko poniżej ma to mniejsze znaczenie , ale przy większych temp. ujemnych mogą być problemy z rozgrzaniem silnika a zarazem najważniejszej części pojazdu -przedniej szyby(czas). Możesz mieć rację. U mnie było ogrzewanie w Pasku, ale nie zdąrzyłem się zorientować czy grzeje słabiej, ponieważ robie krótkie trasy do pracy a i temperatura w tym okresie nie spadała zbytnio poniżej zera. Jak tylko zauważyłem że coś się dzieje ze wskazaniem temperatury, popytałem kilku mechaników. Zrobiłem tak jak radzili. co do termostatu to nie dotykałem się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
man1982 Zgłoś #20 Napisano 1 Maja 2008 Witam. Ja mam podobny problem wymieniłem w tamtym rok czujnik bo mi temperatura skakała. Po wymianie już nie skakała ale nigdy nie dochodziła do 90 tak koło 80 max. A teraz widze że na wolnych obrotach(na luzie jak jade) spada do 40 a jak włącze bieg to teraz nieraz dochodzi do 90 ale nigdy powyżej, do 90 dochodzi jak włącze klime. Zapowietrzony układ też nie jest bo wymieniałem płyn i cały czas leci ciepłe powietrze z ogrzewania. Czy wiecie co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach