Skocz do zawartości
dumle09

Brak zasilania na cewce zapłonowej (brak iskry) i brak zasilania na pompce paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, trafiłem tutaj z wiadomego powodu. Do rzeczy.

Mam Passka B3 '93 kod silnika to ABS, z gazem. Nie działał mi centralny zamek, prawie go naprawiłem...

Ale teraz mam większy problem: Znikło mi zasilanie na cewce zapłonowej(brak iskry)+brak zasilania na pompce paliwa(po włączeniu zapłonu powinna "nacisnąć" paliwa) pompka "na krótko" działa+ centralka/przełącznik gazu nie daje oznak życia. W skrócie brak zasilania na tych urządzeniach. Coś jakby odcięło zapłon czy coś takiego. Reszta urządzeń działa: światła, deska rożdzielcza(kontrolki od oleju, aku), sygnał itd.

 

Moje wnioski:

Podejrzenie padało na ECU, lecz po wypięciu tegoż komputera przekaźnik 67(pompa paliwa) nie pracuje (po włączeniu zapłonu: cyk-1s-cyk). Gdy podłącze ECU przekaźnik działa i w gaźniku słychać krótkie brzęczenie po pierwszym włączeniu zapłonu(gdy aku był odpięty). Wnioskuję że komputer jest sprawny.

Sprawdzałem czy mam immobilajzer fabryczny(taki dodatkowy kabel przy stacyjce - brak), więc chyba nie mam.

Bezpieczniki sprawne i przekaźnik 109 w gnieździe R3 także.

 

Pytania:

1)Jak działa immo?

2)ECU może być na pół sprawny(sprawa z przekaźnikiem 67)?

3) Od pompki centralnego odpiąłem te ustrojstwo z allegro na pilota. Może mieć to jakiś związek?

4) Wkładając tablice z bezpiecznikami/przekaźnikami na te zaczepy zrobiłem... ekhm krótkie zwarcie, spaliłem ECU, coś iinego?

 

Myślę, że można otworzyć osobny temat bo czuję grubą sprawę.

 

Proszę o pomoc, szukałem ale nic konkretnego nie znalazłem. POMOCY!

Edytowane przez dumle09

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1)Jak działa immo?

immo

 

2)ECU może być na pół sprawny(sprawa z przekaźnikiem 67)?

a tam od razu ecu pół sprawny. lepiej sprawdź jeszcze raz wszystkie bezpieczniki, nie zapomnij o tym od gazu skoro piszesz:"przełącznik gazu nie daje oznak życia"

 

 

zrobiłem... ekhm krótkie zwarcie, spaliłem ECU, coś iinego?

skup się na bezpiecznikach a nie na sterowniku silnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzone dla pewności po raz drugi przez żarówkę 5W.

 

Co proponujesz dalej?

Może ktoś ma jakiś inny pomysł?

 

Poproszę o schemat instalacji elektrycznej dla mojego silnika-ABS'ka.

 

Poza konkursem, qdlik jakiego masz ecu bo widzę, że mamy podobnego passka? U mnie siedzi 0 261 200 277 443 907 311E

Edytowane przez dumle09

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzone dla pewności po raz drugi przez żarówkę 5W.

bezpieczniki sprawdzasz żarówką??

 

 

Poza konkursem, qudlik jakiego masz ecu bo widzę, że mamy podobnego passka? U mnie siedzi 0 261 200 277 443 907 311E

nie qudlik tylko qdlik.. a co do ecu to nie wiem, nie mam potrzeby zajmować się jego numerem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bezpieczniki sprawdzasz żarówką??

Tak, miałem kiedyś przypadek, że bezpiecznik wyglądał na sprawny a w rzeczywistości przerywał obwód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość CoPinG

witam

Miałem podobny przypadek, pojechałem po dziecko do szkoły zaparkowałem, odebrałem dziecko wsiadłem do samochodu , próba uruchomienia nie powiodła się, połamałem centralkę sterującą GAZ-BENZYNA i nic, ustaliłem że iskra jest, tylko nie podaje paliwa (GAZ albo BENZYNA) dałem na krótko zasilanie na elektrozawór od dopływu GAZ-u, dziecko pomogło mi uruchomić auto i wróciłem do domu. W domu dałem inne zasilanie centralki sterującej gaz-benzyna z napięciem po zapłonie i wszystko wróciło do normy.

A teraz mam inny problem: na zimnym silniku auto zapala i jedzie, jak się nagrzeje nagle jakby słabło, gaśnie i nie chce zapalić (nie sprawdzałem czy ma iskrę)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coś jakby odcięło zapłon czy coś takiego. Reszta urządzeń działa:

Kup kostkę stacyjki..taką za 5 zł (też takie są) zdejmij obudowę plastikową kolumny kierownicy , odepnij wtyczkę ze stacyjki i podepnij tą nową i ...zobacz czy coś sie zmieni......jakoś nie chce mi się nic innego wymyślić.

 

ak się nagrzeje nagle jakby słabło, gaśnie i nie chce zapalić (nie sprawdzałem czy ma iskrę)

To słabnie czy momentalnie gaśnie?

Jak momentalnie gaśnie to Hall lub cewka...a jak słabnie to świruje dawka paliwa.

A ten Twój stary problem to prawdopodobnie nie masz przekaźnika odciążającego przełącznik gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź, na razie moja prawa ręka ma chorobowe... Jak tylko będę mógł nią pracować - wymienię tą kostkę.

W międzyczasie czekam na inne porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jak kazał lebow i nic. Żadnej poprawy. Jeszcze kilka dni przed wymianą kostki pompka paliwa ożyła może jakieś kable się wypieły, poproszę o jakiś schemat, albo opis jakie kable mogły się wypiąć ze skrzynki bezpieczników.

 

Skąd zasilanie dostaje moduł zapłonowy? Gdy on nie dostanie prądu może blokować centralkę od gazu?

Skąd zasilanie dostaję centralka od gazu(włącznik)? Próbowałem po kablach ale giną w wiązce - nie będę jej rozpruwał.

 

Zakupiłem w międzyczasie kabelek KKL OBDII z przejściówką, podłączyłem i wywaliło mi błędy 516, 518, 515 z VWTool'a. Nic poważnego po prostu silnik nie był długo uruchamiany tak je rozkodowałem.

 

Co dalej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wkładając tablice z bezpiecznikami/przekaźnikami na te zaczepy zrobiłem... ekhm krótkie zwarcie, spaliłem ECU, coś iinego?

Przed pojawieniem sie problemu czy już po zanikach napięcia?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed pojawieniem się problemu. Mogłem uszkodzić centralkę z przekaźnikami i bezpiecznikami?

 

Nurtuje mnie jedna rzecz:

Przekaźnik 109 - zasilanie +12V na pin 30 ma cały czas.

Czyli steruje się nim po przez podanie masy na pin 85?

Skąd pochodzi ta masa bo aktualnie jej brak niezależnie od uruchomionego zapłonu czy też nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nad skrzynką bezpieczników są również "mostki" wyglądaja jak bezpieczniki ..so sprawdzenia....

Ogólnie najlepiej plastik pod kierownicą i obadać wszystkie kabelki i wtyczki za skrzynka....najwiecej masa jest podłaczona pod takie słoneczko na ścianie przed Drzwiami...widoczne po zdjęciu powyższego plastiku...bankowo usmażyłeś jakis kabel lub wcześniej sie odłaczył i zrobił zwarę....bez dokładnego szukania się nie obejdzie....każdą wtyczke sprawdzasz pod względem ilości konektorków w niej i dochodzących kabelków...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nowy trop. Brat uświadomił mnie, że jednak mam immobilajzer, ale nie fabryczny. Poszukiwania zacząłem po kabelkach od migającej diody. Trafiłem na przekaźnik "Odpowiednik 541" wypiąłem go(dioda zdechła). Sprawdziłem go na krótko(plus na pin 30 i masa na pin 85) - nie działa, wkładam go na swoje miejsce. Z ciekawości idę dalej po parze kabli przez półkę z pokrętłami od nawiewu i tunelem obok drążka zmiany biegów nagle się kończy ów wiązka jako kabel dwużyłowy - normalnie jakby obcięty.

Gdy wziąłem go do ręki włączyła się centralka od LPG na moment. Połączyłem obie żyły i cud centralka od LPG działa. No to ja ustawiam ją w pozycję start na PB po przegazowaniu przełączy sie na LPG. No i start - odpalił, ale po przegazowaniu silnik zdechł... Druga próba wyłączam zapłon - znów włączam yyy lekkie zdziwko bo pompka nie działa, zanim połączyłem obie w/w żyły pompka działała. Rozłączyłem te w/w żyły od tego kabla. Centralka LPG nie działa, brak iskry, ale pompka działa. No k...a cuda. Zgłupiałem...

Ten przekaźnik jest podejrzany niby nie działa ale w instalacji działa - chyba. Spróbuję po wymienić na nowy.

Co jeśli działa i trzeba rozbroić immobilajzer. Jak to zrobić?

Inne pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za immobilajzer radziłbym ci sie n ie brac jak nie wiesz o co chodzi jest połączony z główny sterownikiem czyli komputerem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
za immobilajzer radziłbym ci sie n ie brac jak nie wiesz o co chodzi jest połączony z główny sterownikiem czyli komputerem.

 

Jakbyś przeczytał dokładniej, doczytałbyś że immo ma niefabryczne, hgw gdzie podłączone.

 

Nie wiadomo gdzie masz podłączone to odcięcie, nie pozostaje chyba nic innego jak szukanie po przewodach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozgryzłem ten "immobilajzer". To przekaźnik, który po uruchomieniu (siebie) łączy kabel z pinu 4 w kostce z gniazda G1 tablicy przekaźników(pewnie zasilanie cewki, niech ktoś mnie poprawi). Nic nie ma wspólnego z pompą paliwa. To tyle na temat "immobilajzera".

To teraz jestem w punkcie gdzie, mam iskrę i działa centralka LPG. Pompa paliwa nie działa, aż do momentu odłączenia masy z innego przekaźnika pod kierownicą.

Odłączyłem tą masę i samochód działa na benzynie. Na LPG nie mam jak sprawdzić bo brakło gazu... lub ten odłączony przekaźnik blokuje elektrozawór gazu.

Być może powodem niedziałającej pompy paliwa jest moja ingerencja w niego, gdy jeszcze nie wiedziałem, że wszystkiemu jest winien "immo". Ten przekaźnik nie ma kostki tylko są kable w niego wpięte może jakiś źle wpiąłem. Teraz ten przekaźnik jest odłączony, ale tak być nie powinno, bo przedtem wszystko działało.

 

Proszę więc o pomoc w sprawdzeniu instalacji LPG, chodzi mi o opis co powinno być włączone, a co wyłączone w poszczególnych pozycjach na centralce LPG.

Przypomne: silnik 1.8 ABS monowtrysk, instalacja gazowa na "śrubę"(bez tego coś co jest na wężu przed gaźnikiem i steruje dawką gazu). Na centralce mam 3 pozycje:

1) rozruch na benzynie, lecz po odpaleniu silnik pracuje na LPG.

2) rozruch na benzynie, po przegazowaniu włącza się LPG.

3) rozruch i praca na benzynie.

Proszę o pomoc bo domyślam się, że to nie jest zbyt skomplikowane, a szkoda wywalać kasę na gazownika-elektryka.

Edytowane przez dumle09

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki pomocy!

Mój przypadek jest dziwny. Czasem auto odpala i chodzi dopóki nie zgaszę silnika. Potem mam problem z ponownym odpaleniem. Rozrusznik kręci. Zauważyłem, że nie słychać pompki paliwa po przekręceniu kluczyka.

Pompa paliwa spięta "na krótko" działa. Stwierdziłem, że to przekaźnik pompy paliwa. Wymieniłem na nowy i problem pozostał.

Wymieniłem cewkę wysokiego napięcia i auto zaczęło odpalać za każdym razem. Pojeździło i odpalało dosłownie jeden dzień. Na drugi dzień znowu to samo. Podpiąłem inną cewką bo myślałem, że ta nowa się zepsuła ale to nie było to.

Auto zaprowadzone do mechanika i po długiej walce okazało się, że to czujnik położenia wału (okazało się, że kable od czujnika położenia wału były przetarte i nie łączyły lub robiły zwarcie). Wymieniony czujnik na nowy i auto paliło za każdym razem. Ale tylko jeden dzień i na drugi dzień znowu nie mogłem odpalić. Nie odpala na benzynie i nie odpala na gazie.

Objawy są zawsze takie same:

Po przekręceniu kluczyka wszystkie kontrolki działają słychać jak przekaźnik pompy paliwa się załącza ale nie słychać, żeby pompa działała. Mam też instalację LPG i jak przełączę na odpalanie odrazu na gazie to mi cały czas cyka gdzieś przy tym przekaźniku i przy cewce. Gdzie jeszcze mam szukać przyczyny? Tracę już siły... Może to immobilaiser ablo alarm odcina mi napięcie na pompę paliwa? Może to sterownik komputera? Jak można to szybko sprawdzić?

Passat B4 silnik AGG 2.0 + LPG

Z ory dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kostkę stacyjki to po pierwsze... Po drugie odłącz całkowicie emulator i sterownik od gazu i spróbuj na benzynie odpalić. Może gaz ma jakieś zwarcie i miesza i nie da rady odpalić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Dzięki to była winna kopułka aparatu zapłonowego. Jeśli nie łączy i jest bardzo zabrudzona nie daje sygnalu i pompa tez sie nie uruchamia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam taki problem w passacie b4 2.0 benz LPG. Nie wiem jaki to typ silnika, ale problem jest taki, że w aucie nagle zaginęła iskra. W kostce 3 pinowej idącej do cewki na 1 i 3 jest napiecie. Od cewki iskra nie wychodzi. Stawialbym na cewke( juz trzecia w tym aucie), ale problem tez taki ze po przekreceniu kluczyka nie słychac pompki, ale podczas krecenia rozrusznikiem pompka zaczyna chodzic. Co o tym myslicie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności