Skocz do zawartości
beziak

Blokuje się prawe przednie koło.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio natknąłem się na taki problem, że po pewnym odcinku przejechanym zacząłem odczuwać, że samochód 'sam' hamuje. Zatrzymałem się, żeby sprawdzić, co jest nie tak, całe koło było gorące, a klocki przylegały do tarczy, jakoś udało mi się je rozłączyć, tylko po to aby wrócić pod blok. Co może być przyczyną? Żadna kontrolka się nie świeciła.

 

z góry dzięki za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz problem z zaciskiem hamulcowym tz zapieczony tloczek . musisz sciagnac kolo potem zacisk i go wyciagnac wyczyscic i wymienic wszystkie elementy gumowe . ale skoro pytasz co moze byc przyczyna zdecydowanie radze dac ci do warsztatu auto i tam to naprawic bo sam nie poradzisz sobie z tym i popros mechanika przy okazji by ci wymienil w calym ukladzie plyn hamulcowy bo to przez to tak sie stalo pewnie nie byl juz wymieniany dluzej niz 2 lata . kup sobie reperaturki hamulcow przednich zaciskow i odstaw auto do mechanika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w passach b5 lubiły się zapiekać tłoczki - ściągasz zacisk, podpompowujesz lekko hamulec az sie troche tłoczek wysunie - ma być idealnie błyszczący i gładki, bez wżerów. Jeśli taki nie jest - zamawiasz nowy tłoczek, komplet gumowych uszczelek i wymieniasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a orientujecie się może, jakie wymiary będzie miał tłoczek w moim passku? na allegro jest jeden zestaw i podana tylko średnica 57mm, a pytałem w sklepie (kolgi z forum) i musi znać wysokość, ktoś zna?

 

średnio mam jak to sprawdzić a autko najpewniej trafi do warsztatu.

Edytowane przez beziak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie baw sie sam to sa hamulce zbyt powazna sprawa a bez obrazy chyba twoja wiedza mechaniczna jest slaba :kumple najpewniej bedzie jak oddasz do warsztatu , reperaturek nie kupuj na allegro kosztuja nie takie straszne pieniadze a cholera wie co ci posla i bedzie problem oddac a mechanik bedzie mial upusty w sklepie i wyjdzie pewnie na to samo albo jeszcze taniej , zrob to jak najszybciej szkoda klockow no i jeszcze tarcze przegrzejesz i pokrzywisz a to tez kosztuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasem powodem zapiekania (nie wracania zacisków )sa elastyczne węże w miejscach gdzie jest zaciskana końcówka metalowa dostaje się woda ,koroduje i rdza skutecznie zacieśnia obwód powodując tym samym mniejszy przekrój przewodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. podepne sie pod ten wątek bo tez chodzi mi o hamulce w moim passacie B5 z 2000 r 1,9 tdi ATJ. może ktos juz miał takie zdarzenie jak u mnie a mianowicie , w momencie kiedy zadziała mi ABS lub ESP , wprowadze go delikatnie w poslizg, gwałtowniej ruszę a jest troche slisko np. i koła "zabuksuja" blokuja mi sie hamulce przednie, zaciskaja sie same klocki i dwa razy stało się juz tak że na desce zaczeła migac kontrolka hamulca, zapalily się ESP i ABS, brake fault, abs fault i wielkie STOP , pedał hamulca robi się twardy i hamulce zacisniete na maxa:( czasami jak straci układ trakcje i od razu hamuje( zaciskają się hamulce) to wystarczy wicsnąć kilka razy pedał hamulca i przestanie hamować a czasami nie i wtedy musze odłączyć wtyczkę komputera przy pompie abs i odłączyć akumulator i problem mija do następnego razu. czy do wymiany czasami nie jest komputer ABS-u? ma ktoś jakis pomysł! dzieki za podpowiedx w razie czego!

Edytowane przez fajber

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. podepne sie pod ten wątek bo tez chodzi mi o hamulce w moim passacie B5 z 2000 r 1,9 tdi ATJ. może ktos juz miał takie zdarzenie jak u mnie a mianowicie , w momencie kiedy zadziała mi ABS lub ESP , wprowadze go delikatnie w poslizg, gwałtowniej ruszę a jest troche slisko np. i koła "zabuksuja" blokuja mi sie hamulce przednie, zaciskaja sie same klocki i dwa razy stało się juz tak że na desce zaczeła migac kontrolka hamulca, zapalily się ESP i ABS, brake fault, abs fault i wielkie STOP , pedał hamulca robi się twardy i hamulce zacisniete na maxa:( czasami jak straci układ trakcje i od razu hamuje( zaciskają się hamulce) to wystarczy wicsnąć kilka razy pedał hamulca i przestanie hamować a czasami nie i wtedy musze odłączyć wtyczkę komputera przy pompie abs i odłączyć akumulator i problem mija do następnego razu. czy do wymiany czasami nie jest komputer ABS-u? ma ktoś jakis pomysł! dzieki za podpowiedx w razie czego!

podepnij go pod komputer mi to pasuje pod pompe abs ale dla pewnosci komputer i bedziesz mial jasnosc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wrócę z ferii to podepne i zobaczę ale obstawiam sterownik pompy abs, aktualnie wyjalem bezpiecznik abs i nie blokuje no ale jeździ się bez abs-u i esp. ale daje rade:) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie - opiszę w skrócie swój przypadek - może komus się przyda! chodzi o to blokujące się koło prawe przednie opisane wyżej - a wiec podpiałem pod kompa i był błąd silnika pompy abs i zacięcia zaworka pompy abs, kupiłem cała pompę abs ze sterownikiem wymieniłem i "****" to samo. a teraz odpowiedź- pompa hamulcowa (przy serwie) na jedna sekscje raz dawała cisnienie a raz nie:) wymieniłem i po problemie. pozdrawiam wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez mialem taki przypadek,u mnie padla pompa hamulcowa,podawala plyn ale nie cofala na jednym kanaliku i oczywiscie na prawym przednim kole

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie baw sie sam to sa hamulce zbyt powazna sprawa a bez obrazy chyba twoja wiedza mechaniczna jest slaba najpewniej bedzie jak oddasz do warsztatu , reperaturek nie kupuj na allegro kosztuja nie takie straszne pieniadze a cholera wie co ci posla i bedzie problem oddac a mechanik bedzie mial upusty w sklepie i wyjdzie pewnie na to samo albo jeszcze taniej , zrob to jak najszybciej szkoda klockow no i jeszcze tarcze przegrzejesz i pokrzywisz a to tez kosztuje

 

Kolego nie pisz głupot. Dwa dni temu wymieniłem w przednich cylinderkach wszystkie uszczelnienia. Za komplet naprawczy cylinderka TRW zapłaciłem w sklepie 32 zł. W komplecie jest uszczelka cylinderka, mieszek lub gumowa osłonka tłoka - jak kto woli i kompletne prowadnice cylinderka. Wymiana rozebranie, wymycie elementów w spirytusie, weryfikacja elementów pod kątem zużycia, złożenie cylinderka-zacisku z piwkiem w między czasie, 30 min. Dla chcącego i mającego podstawową wiedzę techniczno-manualną nic trudnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra koledzy a u mnie leciutko później odbija tylne prawe koło po hamowaniu lewe tylne puszcze od razu a prawe z lekkim opóźnieniem i jakby mniej cofa tłoczek co za tym idzie ciężej się toczy bo lekko obciera klocek o tarcz podmieniłem już zacisk przewód elastyczny wraz z rurką i dalej to samo ,z przodu nie widzę różnicy w toczeniu kół bo wiadomo jest napęd i kręcą się ciężej ! pompa hamulcowa? vag nie pokazuje błędów i jeszcze jedno jak duszę na pedał hamulca na zgaszonym silniku to przy pompie ABS słychać taki jakby syk powietrza albo bulgot płynu i cofanie się tego przy puszczaniu ! układ odpowietrzany już kilka razy. stawiam na pompę ale u mnie mechanicy nie widzą problemu twierdzą że wszystko jest ok! co wy na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. To mój pierwszy wpis na forum, więc wybaczcie za błędy ;)

Odnośnie blokujących się kół w naszych passatach...mnie również dopadł ten problem.. blokowało się tylne lewe koło, z czasem obydwa koła lekko się blokowały tak jakby na lekkim ręcznym auto było.....

Passat B5 FL 1.9 TDI-PD 131KM AWX 2001r. manual...

 

Więc pierwszy krok mój był taki, że spr cały ręczny....wszystko ok, chodzi lekko i płynnie nic sie nie blokowało...

 

Drugi krok.....sprawdziłem zaciski... również okazały się ok nic się nie blokowało....cylinderki ok gładziutkie

 

a koła dalej się blokowały :((....

 

Zacząłem jeździć...obserwować zachowanie auta.....i tak:

- raz koła się blokowały, a zaraz puszczało i znowu się blokowały

- na postoju jak były zblokowane koła.....kilkukrotne mocne wciśnięcie pedału hamulca powodowało iż.... koła się odblokowywały :)) a przy ruszaniu był słyszalny taj jakby taki BRZDĘK!!! ..... i ten owy brzdęk mnie właśnie zainteresował... skąd on...gdzie on....

Więc postanowiłem rozebrać SERVO...bo czytałem na forum że sprężyna w servie lubi pękać..

 

Najpierw odkręciłem pompke hamulcową - 2 nakrętki na klucz nasadowy 22mm, bądź oczkowo-płaski 22mm (trochę zabawy jest) ale ja nie chciałem odkręcać całkowicie pompy od przewodów hamulcowych.

Następnie 2 śrubki - torx 45 - od serva...i ku mojemu zdziwieniu servo rozpadło tak jakby się na 2 części :/DSC_0023.jpg

Pękło zabezpieczenie mocujące to cięgno od pedału hamulca do serva.....sprężyna cała...ale zaczeła korodować rdzą.....więc nic innego nie zostało jak kupić nowe servo - cena na szrocie 70 zł :)

 

i tak w skrucie servo wymienione na nowe(używkę ) cena nowego w ASO ok 1700zł ;P a tak dla ciekawości ten przewód podciśnieniowy z zaworkiem co idzie od serva do silnika w ASO kosztuje ok 270zł

 

i autko chodzi jak MALINA !!!! nic się nie blokuję !!! :) i co ważne spalanko spadło ;P

DSC_0011.jpg

DSC_0021.jpg

Edytowane przez TomekLca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności