Skocz do zawartości
dob12

Alarm Gemini-domykanie szyb.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam w pasku alarm |Gemini 7157.

Czy jest możliwość wpięcia go tak aby automatycznie domykał szyby po zamknięciu centralnym z pilota?

Obecnie nie domyka szyb.Gdzie powinny być wpięte przewody aby domykał szyby.

Z schematu alarmu widać że ma taką opcje.

 

 

http://www.gemini-alarm.com/WebGateR/Actors/Files/Catalogue/7157-UK.pdf

 

 

Autko jak w opisie 2003 ,elektryczne szyby przód.

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie powinny być wpięte przewody aby domykał szyby.

Najprościej to w kabelek od zamykania przy włączniku w drzwiach..ale powtarzam najprościej...jeśli pzrytrzymaniem kluczyka w drzwich w pozycji zamykanie nie powoduje domknięcia szyb.....oczywiscie trzenba podłaczyć odpowiedni biegun...chyba powinien być u Ciebie plus...

O domykaniu poczytaj sobie TUTAJ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
..jeśli pzrytrzymaniem kluczyka w drzwich w pozycji zamykanie nie powoduje domknięcia szyb.....

 

Z kluczyka domyka szyby.

Thx.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z kluczyka domyka szyby.

Zatem sprawdzasz czy plus u Ciebie zamyka i kabel od komfortu wpinasz przy centralce pod zamykanie......łatwo szybko i bez zrywania tapicerki i ciągnięcia dodatkowych kabli

A konkretniej, patrząc na schemat to czerwono-czarny łączysz z żółto-niebieskim.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki:dobrze za szybką odpowiedź

 

Rozumiem ze chodzi Ci o kable z schematu centralki.

 

Dzieki bardzo.:mlask

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem ze chodzi Ci o kable z schematu centralki.

Tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W passacie B5 zamykanie realizowane jest "-" a nie plusem. Ze schematu który załączyłeś wynika że kabel żółto-niebieski twojej centralki jest odpowiedzialny za zamykanie - uzbrajanie alarmu. Żeby domykał szyby musisz wydłużyć impuls masy podawany na zamknięcie na ok. 20s. Za to odpowiedzialny jest kabel koloru biało - czarnego twojej centralki alarmowej (negative Comfort na diagramie). Sprawdź to w ten sposób, że podepnij miernik do kabla biało-czarnego i włącz alarm - powinno zamknąć drzwi, a na biało-czarnym kablu powinna pojawić się masa na ok. 20s. Jeżeli tak jest, to najprościej byłoby połączyć ten biało-czarny przewód z twojej centralki z przewodem czerwono-zielonym w oryginalnej instalacji w drzwiach kierowcy. przedłużona masa na tym przewodzie zamknie szyby. Na tym schemacie nie jest dokładnie wyjaśnione, czy przy zamykaniu na kablu żółto-niebieskim twojej centralki pojawia się masa przy uzbrajaniu alarmu-zamknięciu drzwi, jeżeli tak, to wystarczy połączyć przewód biało-czarny z żółto-niebieskim. Osobiście wpiąłbym się w instalację samochodu w drzwiach - kolor czerwono - zielony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W passacie B5 zamykanie realizowane jest "-" a nie plusem. Ze schematu który załączyłeś wynika że kabel żółto-niebieski twojej centralki jest odpowiedzialny za zamykanie - uzbrajanie alarmu. Żeby domykał szyby musisz wydłużyć impuls masy podawany na zamknięcie na ok. 20s. Za to odpowiedzialny jest kabel koloru biało - czarnego twojej centralki alarmowej (negative Comfort na diagramie). Sprawdź to w ten sposób, że podepnij miernik do kabla biało-czarnego i włącz alarm - powinno zamknąć drzwi, a na biało-czarnym kablu powinna pojawić się masa na ok. 20s. Jeżeli tak jest, to najprościej byłoby połączyć ten biało-czarny przewód z twojej centralki z przewodem czerwono-zielonym w oryginalnej instalacji w drzwiach kierowcy. przedłużona masa na tym przewodzie zamknie szyby. Na tym schemacie nie jest dokładnie wyjaśnione, czy przy zamykaniu na kablu żółto-niebieskim twojej centralki pojawia się masa przy uzbrajaniu alarmu-zamknięciu drzwi, jeżeli tak, to wystarczy połączyć przewód biało-czarny z żółto-niebieskim. Osobiście wpiąłbym się w instalację samochodu w drzwiach - kolor czerwono - zielony.
Zgadzam się całkowicie z Jarkiem - "wyjałeś mi to z ust" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... Osobiście wpiąłbym się w instalację samochodu w drzwiach - kolor czerwono - zielony...

 

tak zrobię bo próbowałem mostkować biało-czarny z żółto-niebieskim ale nic to nie dawało.

 

mam jeszce jedno pytanie czym jest wysterowany w tym alarmie czujnik otwarcia drzwi czy "masą" czy "+"

bo kabel zielono-brązowy jest w ogóle nie podłączony a czujnik działa tylko na przednich drzwiach klapy i tył nie działają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewód:

zielono-brazowy do włączników drzwiowych

zielony do włącznika pod maską

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przewód:

zielono-brazowy do włączników drzwiowych

zielony do włącznika pod maską

 

Ze schematu rozumiem gdzie mam wpiąć kabelki :jasne

wiem ze do włączników tyko włączniki są w zamkach chyba ,nic poszukam na schemacie jaki to kolor, ale bez tego kabla działają

przednie drzwi,a po drugie myśłałem że moge wpiąć sie do do lampki w drzwiach ona reaguje właśnie na otwarcie , apo drugie nie mam zielonego w kablach tak jak opisane jest w schemacie ,za to mam nad stan czarnych nie opisanych przewodów. I właśnie jeden z tych czarnych zastępuje chyba zielony,i chciałem własnie sprawdzić podając mu impuls tylko nie wiem czy ujemny czy dodatni jako znak zamknięcia obwodu.A i nie podpiety jest w ogóle brązowo-czerwony który ma też by ć wpiety do sterownika w drzwiach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten Twój alarm, z tego co widzę to tzw. kompakt- centralka alarmowa w jednej obudowie z syreną.Gdzie w takim razie stwierdziłeś brak przewodu zielonego ,przy "syrenie", czy gdzieś w środku, w kabinie?

za to mam nad stan czarnych nie opisanych przewodów
Te czarne przewody są oznaczane na ich końcach, literowanymi(w przypadku tego alarmu)znacznikami.Podczas instalacji przewody mogły zostać ucięte wraz ze znacznikami...

 

chciałem własnie sprawdzić podając mu impuls tylko nie wiem czy ujemny czy dodatni
Ze schematu to nie wynika, a jeśli nie, to centralka alarm. powinna reagować na minus.

Przewód zielono-brązowy możesz podłaczyć do przewodu brązowego z białym paskiem instalacji auta znajdujacym się w seledynowej kostce http://forum.vw-passat.pl/threads/110763-Oswietlenie-wnetrza-i-drzwi-ktore-kable-od-czego?p=1510342&viewfull=1#post1510342

Na przewodzie tym utrzymuje się masa od otwarcia drzwi do momentu końca świecenia lampek(alarm nie zostaje włączony) lub do momentu włączenia alarmu pilotem(lampki w tym momencie gasną).

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten Twój alarm, z tego co widzę to tzw. kompakt- centralka alarmowa w jednej obudowie z syreną.Gdzie w takim razie stwierdziłeś brak przewodu zielonego ,przy "syrenie", .

 

Wszystko sie zgadza :jasne brak przewodu zielonego oczywiście na złączce przy centralce.

 

 

Te czarne przewody są oznaczane na ich końcach, literowanymi(w przypadku tego alarmu)znacznikami.Podczas instalacji przewody mogły zostać ucięte wraz ze znacznikami...

 

niestety alarm jest założony a znaczniki zostały obcięte, ale większość czarnych posprawdzałem miernikiem i rozszyfrowałem

ich przeznaczenie pozostał mi tylko chyba jeden luźny i myslęże to on zastepuje zielony bo ilość kabli w złączce zgadza sie z

liczba na schemacie.

 

..Ze schematu to nie wynika, a jeśli nie, to centralka alarm. powinna reagować na minus.

 

właśnie o te informacje mi chodziło.

 

Dzieki za informacje jutro sie bede bawił

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o podpięcie alarmu pod czujniki drzwiowe to albo ciągniesz przewody w każde drzwi i podpinasz się pod czarno- brązowy kabel przy lampkach oświetlających nogi nie zapominając o diodzie separacyjnej, albo pod lampkę oświetlającą wnętrze, tam też masz masę w momencie zapalenia się lampki (też trzeba użyć diody).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli chodzi o podpięcie alarmu pod czujniki drzwiowe to albo ciągniesz przewody w każde drzwi i podpinasz się pod czarno- brązowy kabel przy lampkach oświetlających nogi nie zapominając o diodzie separacyjnej, albo pod lampkę oświetlającą wnętrze, tam też masz masę w momencie zapalenia się lampki (też trzeba użyć diody).

 

Dzieki za info :jasne diody oczywiście tak aby kierunek ich przewodzenia był w kierunku czujników (lampek)?

 

Tak jak pisałem przednie drzwi działają bez podpięcia tego zielono-brązowego(nie wiem skąd biorą sygnał) ten kabelek spróbuje podłączyć przez diodę oczywiście do lampki w podsufitce koło słupka ,ona reaguje tylko na na otwarcie tylnych drzwi i to mi wystarczy lub ja radzi kolega Tomasz

 

..Przewód zielono-brązowy możesz podłaczyć do przewodu brązowego z białym paskiem instalacji auta znajdujacym się w seledynowej kostce..

 

i zobacze co z tego wyjdzie luka.gif,

 

a na czarnym (co zastępuje mi zielony) podłącze klapy.

 

Panowie wielkie dzieki za pomoc i punkciki oczywiście:jasne

Domykanie szyb juz działa podpiąłem czarno biały jak radziliście pod moduł drzwi.

 

tylko teraz tak

 

Pod zielono-czerwony podpięty był żółto-czerwony od centralki wiec go odpiąłem a zamiast niego podpiąłem czarno-biały,gdzie teraz wpiąć ten żółto-czerwony ? narazie jest odpięty a alarm sie załącza i rozłącza normalnie z pilota.Chciałbym go wpiąć tak jak na schemacie E pod zamykanie od środka czy tak będzie poprawnie?,jaki to będzie kolor?

 

 

central_a1.jpg fotka 1

 

obecnie jest tak:

 

Żółto-niebieski centralki do niebiesko-czarny. sw/bl

Zielono-niebieski centralki do szaro-czarny.sw/gr

one są dobrze na pewno (niebieskie kropki)

Natomiast z tymi chyba co s nie tak

Biało-niebieski centralki do czerwono-niebieski.ro/bl

żółto-czerwony centralki na razie odpięty (był do zielono-czerwony)ro/gn

zaznaczyłem to czerwonymi kropkami na scheamacie.

central_a.jpg

Edytowane przez dob12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko teraz tak

 

Pod zielono-czerwony podpięty był żółto-czerwony od centralki wiec go odpiąłem a zamiast niego podpiąłem czarno-biały,gdzie teraz wpiąć ten żółto-czerwony ? narazie jest odpięty a alarm sie załącza i rozłącza normalnie z pilota.Chciałbym go wpiąć tak jak na schemacie E pod zamykanie od środka czy tak będzie poprawnie?,jaki to będzie kolor?

Tego przewodu nie musisz podłączać. "Zastępuje" go czarno-biały. Na przewodzie tym pojawia się masa po załączeniu alarmu i sterownik w aucie zamyka zamek. Masa ta jest na tyle "długa", aby sterownik mógł zamknać szyby. Masa zanika - koniec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłeś mi to z ust Tomku..:mlask

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki:bry2

 

Narazie naprawiłem krańcówki w przednich zamkach i można podłączać alarm.:D

Edytowane przez dob12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności