xysio13 Zgłoś #1 Napisano 2 Stycznia 2012 (edytowane) Witam! Panowie pojawił się problem. Passat B5FL 1.9TDI kombi 2005 rok anglik przekładka u Pana Mazurka. Podchodzę do tylnej klapy a tu d..a. Nie otwiera się. Próbowałem przyciskiem na panelu drzwi oraz kluczykiem ale w żaden sposób nie otwiera się klapa bagażnika. Dodam że ostatnim razem jak byłem na zakupach parę dni temu wszystko działało jak należy i nigdy nie miałem z nim problemów. Pomyślałem sobie: siłownik szlag strzelił. Zdjąłem więc tapicerkę klapy żeby spisać numer siłownika i zacząć go szukać ale pomyślałem: sprawdzę czy jest napięcie na kablu. Zamknąłem więc fizycznie zamek, odpiąłem kostkę, podpiąłem się miernikiem (niebieski +, brązowy masa) i kluczykiem symulowałem zamykanie i otwieranie klapy. Zgadnijcie jaki wynik? Napięcie jest 0.01V!!!???!?!??!!?? Podłączyłem się VAG'iem i błędów w module komfortu brak. Dodam jeszcze że klamka klapy działa, tzn jest wyczuwalny ruch czyli nie jest zacięta. Co tu jest grane? Gdzie zacząć szukać przyczyny? Czy Pan Mazurek mógł przy przeróbce instalacji elektrycznej z przodu auta zrobić coś co mogło wpłynąć na tą usterkę centralnego zamka w klapie bagażnika? Czy jest jakiś bezpośredni bezpiecznik dla tylnej klapy? POMOCY! Pozdrawiam, Krzysiek Edytowane 2 Stycznia 2012 przez xysio13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kotii Zgłoś #2 Napisano 2 Stycznia 2012 Sprawdź kable w miejscu gdzie wychodzą z nadwozia i wchodzą do klapy. Często zdarzało mi się tam znaleźć winowajce, przetarty jeden lub dwa kable. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polo974 Zgłoś #3 Napisano 2 Stycznia 2012 Ja dzisiaj miałem podobny problem vag nic nie wykazał okazało się że klamka była zaśniedziała. wyjełem ją oczyściłem i teraz hula!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xysio13 Zgłoś #4 Napisano 2 Stycznia 2012 Ale nawet jeśli byłaby zaśniedziała klamka to dlaczego nie ma żadnego napięcia na wtyczce do siłownika?? Sprawdzę dziś lub jutro te kable na połączeniu klapy z nadwoziem i dam znać czy coś znalazłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xysio13 Zgłoś #5 Napisano 12 Stycznia 2012 Sprawdziłem dzisiaj kable na łączeniu klapy z nadwoziem i wygląda na to że wszystkie są ok. Wyjąłem klamkę i sprawdziłem czy przewodzi po wciśnięciu przycisku - wszystko działa. Co jest grane panowie bo nie mam pomysłu?? Tam jest taka kablomania że nie wiem od czego zacząć? Może powiem tak. Patrząc na klapę stojąc przodem do bagażnika od lewej strony idą kabelki m.in. do klamki, mam stałe 12V na jednym kabelku (brązowo-niebieski chyba) i po wciśnięciu klamki przewodzi na drugi (brązowo-żółty jeśli dobrze pamiętam). Dalej idzie do takiego małego "pstryczka" przy zamku i tam są 3 kabelki - ten co wchodzi z klamki i 2 brązowe. Natomiast po prawej stronie klapy pierwsze 2 przewody (niebieski i brązowy) idą do białego siłownika. Rozumiem że brązowy to masa (jest bo sprawdzałem). Drugi - niebieski rozumiem że ma być 12V po wciśnięciu i przytrzymaniu przycisku otwierania klapy lub dwukrotnego wciśnięcia przycisku otwierania auta na pilocie. Dobrze myślę? Na tym niebieskim kabelku nie ma zupełnie nic! W boczku bagażnika znalazłem ten sam niebieski kabelek i mam przejście między tym punktem w bagażniku a wtyczką przy siłowniku. Gdzie szukać przyczyny dlaczego ten centralny nie działa w klapie? Jak to dokładnie działa? Może mi ktoś wyjaśnić gdyż nie jestem dobry w temacie elektroniki? Gdzie mierzyć czy jest napięcie, gdzie najpierw dochodzi po wciśnięciu przycisków na pilocie? Może coś jest nie tak z modułem komfortu? Błędów żadnych nie ma bo sprawdzałem. POMOCY!!! :debil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #6 Napisano 12 Stycznia 2012 Dalej idzie do takiego małego "pstryczka"tu chyba leży twój problem to mikrostyk (tak to ten tak osławiony który jak pandnie to nie otwiera lub nie zamyka i nie ma światełka w bagażniku) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xysio13 Zgłoś #7 Napisano 12 Stycznia 2012 tu chyba leży twój problem to mikrostyk (tak to ten tak osławiony który jak pandnie to nie otwiera lub nie zamyka i nie ma światełka w bagażniku) Pojawiło się światełko w tunelu Światełko w bagażniku mam cały czas, tylko central "wysiadł". Ale jak sprawdzałem miernikiem ten mikrostyk to nie ma tam żadnego przejścia. On jest cały czas otwarty (blaszka nie wciska tego małego przycisku) i po przekręceniu kluczyka w zamku blaszka wciska ten przycisk. O ten mikrostyk chodzi? Czy można go samego wymienić?? Jeśli tak to jaki tam jest numer tej części? A dlaczego nie ma żadnego napięcia na biały siłownik????? Czy to też ma związek z tym mikrostykiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 12 Stycznia 2012 (edytowane) Pojawiło się światełko w tunelu Światełko w bagażniku mam cały czas, tylko central "wysiadł". Ale jak sprawdzałem miernikiem ten mikrostyk to nie ma tam żadnego przejścia. On jest cały czas otwarty (blaszka nie wciska tego małego przycisku) i po przekręceniu kluczyka w zamku blaszka wciska ten przycisk. O ten mikrostyk chodzi? Czy można go samego wymienić?? Jeśli tak to jaki tam jest numer tej części? A dlaczego nie ma żadnego napięcia na biały siłownik????? Czy to też ma związek z tym mikrostykiem? czasem zapadki w zamku są źle ustawione (jest kilka ustawień kluczyka) i to też może powodować problem, czasem wystarczy tę blaszkę dogiąć i jest ok, a czasem trzeba wymienić mikrostyk co nie jest skomplikowane jak masz lutownicę i trochę zdolności manualnych i cierpliwość Piszesz że masz cały czas otwarte (co powoduj świecenie się ciągle lampki w bagażniku) spróbuj z ninnymi ustawieniami kluczyka lub delikatni dogiąć blaszkę Edytowane 12 Stycznia 2012 przez mielke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xysio13 Zgłoś #9 Napisano 12 Stycznia 2012 (edytowane) czasem zapadki w zamku są źle ustawione (jest kilka ustawień kluczyka) i to też może powodować problem, czasem wystarczy tę blaszkę dogiąć i jest ok, a czasem trzeba wymienić mikrostyk co nie jest skomplikowane jak masz lutownicę i trochę zdolności manualnych i cierpliwośćPiszesz że masz cały czas otwarte (co powoduj świecenie się ciągle lampki w bagażniku) spróbuj z ninnymi ustawieniami kluczyka lub delikatni dogiąć blaszkę Nie nie, źle mnie zrozumiałeś. Pisałem że nie mam problemów z lampką w bagażniku, pisałem że lampka się normalnie zapala po otwarciu klapy bagażnika i gaśnie po zamknięciu. Jeśli chodzi o wkładkę zamka to jeśli jest ustawiona prostopadle do kierunku jazdy to blaszka nie wciska tego mikrostyku, jeśli przekręcę kluczyk w prawo i wkładka jest równolegle do kierunku jazdy to zamek popycha blaszkę i wciska ten mikrostyk. Jeśli chodzi o lutownicę i zdolności manualne to są jak najbardziej, z cierpliwością bywa różnie Żeby wyjąć ten mikrostyk trzeba tam odkręcić 2 nakrętki i wyjąć cały ten zestaw z wkładką kluczyka i siłownikiem zgadza się? Próbowałem na różne sposoby i za ch...ę nie mogę go wyciągnąć. Popróbuję innym razem. Ale powiedz mi czy sam ten mikrostyk można kupić i jaki to koszt? Czy on jest jakoś tam przykręcony do tej wkładki zamka czy jak? Może masz możliwość podać mi nr tego mikrostyku z etki bo moja na razie nie działa? Czy to ten element? http://moto.allegro.pl/oryg-mikrostyk-klapy-bagaznika-passat-b5-nowy-fv-i2038803705.html Jak wciskasz przycisk otwierania klapy na pilocie (środkowy) czy też przycisk na panelu drzwi kierowcy do otwierania klapy to gdzie najpierw jest podawane napięcie? Na biały siłownik? Czy gdzieś do klamki / mikrostyku?? Edytowane 12 Stycznia 2012 przez xysio13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #10 Napisano 12 Stycznia 2012 http://moto.allegro.pl/oryg-mikrosty...038803705.htmlto jest kompletny mikrostyk a sam mikro styk masz np tu http://moto.allegro.pl/mikrowlacznik-mikrostyk-vw-seat-audi-dzwignia-i2047751671.html, skoro gdzie najpierw jest podawane napięcie? Na biały siłownik? Czy gdzieś do klamki / mikrostyku??powinno być na siłownik i mikro styk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xysio13 Zgłoś #11 Napisano 12 Stycznia 2012 to jest kompletny mikrostyk a sam mikro styk masz np tu http://moto.allegro.pl/mikrowlacznik-mikrostyk-vw-seat-audi-dzwignia-i2047751671.htmlpowinno być na siłownik i mikro styk Dzięki. Groszowe sprawy więc można kupić i zobaczyć. I ten na pewno będzie pasował? Czy dużo zabawy żeby go podmienić? A z tym napięciem to na mikrostyk podawane jest 12V przez klamkę na jednym przewodzie a pozostałe 2 są brązowe. Czy to nie jest masa przypadkiem? I co jeśli na siłownik jest dokładnie 0V w momencie otwierania klapy z pilota np?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xysio13 Zgłoś #12 Napisano 12 Stycznia 2012 Udało mi się odpalić etkę i znalazłem numer tego mikroprzełącznika dla kombi 3B0962103A http://moto.allegro.pl/mikroprzelacznik-zamka-klapy-tyl-passat-3b0962103a-i2028270480.html Może lepiej kupić taki oryginalny niż lutować? Wiem że znaczna różnica w cenie. Pytanie tylko co w przypadku jak się okaże że to nie to jednak. Czy możliwe że niesprawny jest ten mikrostyk ale mam normalnie oświetlenie w bagażniku a nie działający centralny zamek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xysio13 Zgłoś #13 Napisano 2 Lutego 2012 No i lipa Panowie. Wymieniłem "ów" mikrostyk na nowy oryginalny i centralny w klapie nadal nie działa. Dodam że sprawdzałem klamkę i ta jest sprawna. Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Czy mógł paść sam moduł komfortu? VAG nie pokazuje błędów. Dodam że po przekładce u Pana Mazurka przestały mi działać elektryczne szyby z pilota a także "przerabiał" instalację elektryczną. Mam zamiar wymienić moduł na europejski bo mam taki o tym samym numerze ale problem w tym że nie mam zamka w lewych drzwiach tylko został w prawych i tym samym nie mam jak wkodować pilotów. A może ktoś wie jak wkodować stare piloty poprzez VAG tak żeby nie trzeba było zamykać auta kluczykiem w drzwiach itp? Zamek wymienię na europejski ale to jak przyjadę do kraju. Spróbuję podmienić moduły komfortu żeby sprawdzić czy zadziała centralny w klapie (spróbuję otworzyć z przycisku na drzwiach kierowcy). Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę pisać bo drażni mnie otwieranie klapy z kluczyka za każdym razem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin80 Zgłoś #14 Napisano 3 Lutego 2012 Witam. Dział ci zdalne otwieranie wlewu paliwa? To jest ten sam obwód. Miałem podobny problem i okazało się że był wysunięty jeden z bezpieczników (zamek w klapie nie ryglował i nie otwierał się wlew) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #15 Napisano 3 Lutego 2012 Jak mam rozumieć to, że otwieranie kluczykiem nie działa? Fizycznie przekręcasz kluczyk we wkładce i nie otwiera klapy? Czy może z pilota na kluczyku nie chce otwierać klapy? Jeśli włożysz kluczyk we wkładkę na klapie, to po przekręceniu go odskoczy klapa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xysio13 Zgłoś #16 Napisano 8 Marca 2012 (edytowane) Panowie a więc tak: 1. Zdalne otwieranie klapki wlewu paliwa działa bez zarzutu 2. Sprawdzałem bezpieczniki i wygląda na to że wszystkie są ok 3. Otwieranie klapy z kluczyka we wkładce działa czyli kluczykiem fizycznie mogę otworzyć klapę. Nie działa otwieranie z pilota (dwukrotne naciśnięcie dolnego przycisku otwierania auta lub przytrzymanie środkowego przycisku otwierania klapy) ani też z przycisku w panelu drzwi kierowcy. Byłem dziś w aucie z miernikiem. Podłączyłem drugi moduł komfortu (ten sam numer) i przycisk w drzwiach kierowcy nadal nie działa. Sprawdzałem siłownik czyli 12V z aku i ten działa. Stojąc za autem przodem do bagażnika idą w klapie 2 wiązki: 1. Ta z lewej idzie do klamki (12V na jednym przewodzie i po naciśnięciu klamki podaje napięcie na drugi przewód) po czym 3 przewody wchodzą do mikrostyku i potem gdzieś wracają. Dodam że mikrostyk wymieniony zgodnie z sugestią i dalej nic. Z tej strony wygląda na to że napięcie jest. 2. Wiązka z prawej strony idzie do siłownika klapy, zamka i chyba silnika wycieraczki. Tutaj przy siłowniku są 2 przewody: niebieski i brązowy. Tutaj nie pojawia się ŻADNE napięcie przy próbie otwierania bagażnika z kluczyka oraz przycisku na drzwiach, kompletne 0V. Szukałem więc czy gdzieś przewód nie jest przerwany ale trzeba by wyjmować fotele żeby się dostać pod wykładzinę więc znalazłem przewód niebieski takiej samej średnicy przy module komfortu w szerszym wtyku i sprawdziłem czy jest przejście z jego końcem w klapie. Okazuje się że jest, a napięcia niestety brak. Brązowy przewód to masa jak rozumiem i sprawdziłem przejście między tym przewodem a nakrętką lampy prawej i też jest wszystko ok. Panowie brakuje mi już pomysłów. Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły bo jeśli nie to ja się poddaję i podjadę do jakiegoś elektryka-magika i zobaczymy czy sobie poradzi. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale ostatnio zauważyłem że mam popaloną połowę ścieżek podgrzewania tylnej szyby i to dość poważnie, zauważyłem to dopiero po tym jak klapa się nie otwierała. Podsumowując: Otwieranie klapy z kluczyka działa. Oświetlenie bagażnika i tablicy rejestracyjnej działa. Otwieranie klapki wlewu paliwa działa. Napięcie do klamki dochodzi a do siłownika nie. Niebieski przewód z modułu komfortu do siłownika sprawdzony miernikiem i jest ok. Moduł nie wywala żadnych błędów po podłączeniu VAG'a. Od razu powiem że jeśli się okaże że podczas przekładki anglika coś zostało źle zrobione i przez to takie problemy nie polecę tego warsztatu innym a miałem to zrobić. Dodam że zostawili oryginalną angielską wiązkę i przepinowywali (pod plastikami koło nóg przy drzwiach kierowcy i pasażera jest mały meksyk, wtyki powyjmowane, przewody przelutowane i tak sobie wiszą "luzem", być może że sprawa mojej klapy ma jakiś związek z przekładką. POMOCY!!!! :hmm :ocochodzi Edytowane 8 Marca 2012 przez xysio13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xysio13 Zgłoś #17 Napisano 22 Marca 2012 No i co, nikt nie ma pomysłów? Jadę do elektryka w takim razie bo nic nie wymyślę niestety Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xysio13 Zgłoś #18 Napisano 24 Marca 2012 Panowie no więc dziś podniosłem wykładzinę i rozwijałem izolację tych wszystkich wiązek kabli. Co się okazuje tam wszędzie jest sucho jak pieprz, w samym pudle modułu komfortu również suchutko a wtyczki nie są zaśniedziałe w żaden sposób. Otworzyłem odubowę modułu i tam również wszystko jak po wyjeździe z fabryki (luty, styki itp). Co ciekawe podczas otwierania auta albo samek klapy bagażnika z pilota słychać przekaźnik jakiś w module komfortu (podwójne cyk cyk). Co więcej te wtyczki które są na słupku koło dźwigni otwierania maski z tego co wiem zielona wtyczka odpowiada za klapę (czy to prawda?). No i idąc dalej z drzwi do tej wtyczki wchodzą 4 kable a z drugiej wychodzą już tylko 3. To dlatego że jeden (chyba szaro-zielony albo czarno-zielony) został odcięty i przylutowany do innego kabelka czarno-białego który dalej wchodzi do innej brązowej wtyczki. No i idąc jeszcze dalej zdjąłem tapicerkę drzwi i sprawdzałem samą wtyczkę przycisku do otwierania klapy i tam są 4 przewody, z czego tylko na jednym z nich jest 1V i po wciśnięciu przycisku otwierania klapy zmniejsza się do prawie 0V. Z kolei patrząc na wtyczki przy module komfortu to w tej szerszej po prawej stronie są takie 2 przewody: grubszy brązowy pin 23 to masa i jest podłączona do nadwozia pod wykładziną i drugi niebieski cieńszy pin 18 idzie do siłownika w klapie. Co ciekawe sprawdziłem miernikiem i jest przejście między tymi dwoma przewodami. Czy to znaczy że ten niebieski gdzieś pod wykładziną ma zwarcie do masy??? Czy tak ma być. Po podłączeniu VAG'a wyskoczyły mi ostatnio błędy w module komfortu których wcześniej nie było. Poniżej załączam zdjęcia błędów w VAG, wtyczek koło nóg kierowcy i wtyczki koło modułu komfortu: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kotii Zgłoś #19 Napisano 25 Marca 2012 Jeżeli chodzi o błędy to mogą być skutkiem zimnych lutów w zamkach. A co to tylnej klapy to faktycznie masz zagadkę :ocochodzi Ale pamiętaj każda jest do rozwiązania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
novy_pasio Zgłoś #20 Napisano 22 Maja 2012 (edytowane) Witam, Cierpie od 2 tygodni na podobny problem. Po obfitym umyciu tapicerki samochodu przestał mi działać wlew paliwa,klapa gażnika oraz zamek centralny. Wymieniłem bezpiecznik i wszystko wróciło do normy oprócz klapy bagażnika. Zamek nie reaguje na otwieranie z pilota ani z przycisku znajdujacego sie na klapie bagażnika. Odwiedziłem mechanika i jego diagnoza była szybka: brak błedów w komputerze. Znajomy twierdzi, iż przyczyna może leżeć w: - module komfortu - najdroższa robota - wiązce kabli elektr. - samym zamku Zastanawiam sie, jak umycie tapicerki może pospuć moduł komfortu odpowiadający jedynie za klapę. Tą opcję nie biorę pod uwagę. Uważam, że moze faktycznie coś na połaczeniu kabli nie łączy i stad jest problem. Czy wiecie koledzy gdzie mam zajrzeć i co sprawdzić? Z góry dzieki. Widze, ze temat nie cieszy sie zainteresowaniem. Macie jakies sugestie? Edytowane 31 Maja 2012 przez novy_pasio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach